Kassin sisältöä näyttämään pyytänyt kassahenkilö ja vartija saivat pitkän nenän
Kassa halusi että näytän hänelle kassini sisällön. Sanoin, että en ole vienyt mitään ja että en luovu oikeuksistani ja näytä kassini sisältöä. Kassa soitti vartijan paikalle. Sanoin vartijalle saman.
"Kyllä sinun nyt on näytettävä..."
- Ei ole. Ota selvää oikeuksistasi.
"Soitan poliisit paikalle jos et näytä"
- Soita. Minulla on aikaa.
Poliisit tuli 45 minuutin päästä paikalle.
Poliisi vartijalle ja kassalle: "Onko joku nähnyt asiakkaan vievän tavaraa maksamatta kassan ohi?"
Vartija: "Ei ole."
Kassa: "Ei ole."
Poliisi minulle: "Tämä oli tässä. Voit jatkaa matkaasi."
Kyllä, olisin voinut näyttää kassiani. Periaatteessa en kuitenkaan lähde tähän leikkiin, jossa kaupan henkilökunta ja vartijat ohittavat asiakkaiden oikeuksia, koska eivät tiedä mitä saa tehdä. ja mitä ei.
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole salattavaa, voin vaikka koska tahansa näyttää poliisille vaikka vaatekaappini sisällön. Jos he tulevat siitä onnellisiksi, ihan sama minulle.
Nyt ei voi kyllä muuta sanoa kuin että bää bää lammas. Noin ne viimeisetkin omat oikeudet valvontakapitalismin aikana vedetään vessasta alas ihan omatoimisesti ja hymyssä suin. Et saa kunniamitalia siitä.
Vierailija kirjoitti:
Voisi olettaa että olisit käsitellyt tilannetta hieman toisin kuin tiukasti laillisten oikeuksiesi pohjalta. Esim. Olisit voinut kohteliaasti sanoa että voit kyllä näyttää vaikkei siihen laillista velvollisuutta olekaan mitä nyt pyydetään ja kysyä mihin moinen pyyntö mahtaa perustua. Ja myötätuntoisesti valitella myyjän hieman vaikeaa asemaa kun niitä varkaitakin kuitenkin on.
Hyvän trollauksen alkeisiin kuuluu provosoiva käytös, joka oli selkeästi aloituksessa. Tarina ei pidä paikkaansa, kunhan joku reppana pääsi taas kiukuttelemaan nimettömänä netissä, kuinka p3rseestä viranomaiset ovat, kun tekevät vain työtään.
MIKSI IHMEESSÄ OLISIN??? AP
Yrittäjällä on myös oikeus valita asiakkaansa. Tämmöinen omista oikeuksistaan kiinni pitävä asiakas kävisi minun kaupassani vain kerran.
Mutta joo, trolli mikä trolli. Jollakinhan se aika pitää saada kulumaan.
Tämä keskustelu alkaa olla tylsä, vaihdetaan aihetta. Mitäpäs vauvapalstalaiset ajattelette tehdä tänä päivänä, suunnitelmia, loikoilua kotona vai meneekö päivä töissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olettaa että olisit käsitellyt tilannetta hieman toisin kuin tiukasti laillisten oikeuksiesi pohjalta. Esim. Olisit voinut kohteliaasti sanoa että voit kyllä näyttää vaikkei siihen laillista velvollisuutta olekaan mitä nyt pyydetään ja kysyä mihin moinen pyyntö mahtaa perustua. Ja myötätuntoisesti valitella myyjän hieman vaikeaa asemaa kun niitä varkaitakin kuitenkin on.
Hyvän trollauksen alkeisiin kuuluu provosoiva käytös, joka oli selkeästi aloituksessa. Tarina ei pidä paikkaansa, kunhan joku reppana pääsi taas kiukuttelemaan nimettömänä netissä, kuinka p3rseestä viranomaiset ovat, kun tekevät vain työtään.
MIKSI IHMEESSÄ OLISIN??? AP
Tee ruokaostokset netissä, jos noin ahistaa. Mut eiku sieltä ei saa ostettua kaljaa
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjällä on myös oikeus valita asiakkaansa. Tämmöinen omista oikeuksistaan kiinni pitävä asiakas kävisi minun kaupassani vain kerran.
Syrjintää. Et voi estää ketään tulemasta kauppaasi sen takia, että hän pitää kansalaisoikeuksistaan kiinni.
Olipa harvinaisen paska provo palstarölliltä.
Voi voi, kun ne vartijat ja poliisit ja kaikki on niin perseestä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syrjintää. Et voi estää ketään tulemasta kauppaasi sen takia, että hän pitää kansalaisoikeuksistaan kiinni.
Ruotsin malli pitäisi tuoda tänne myös, helpompaa kaupoille kun ei tarvitse vakivarkaiden perään vahtia tai henkilökuntaa törkeästi kohtelevia asiakkaita vaan voidaan huutaa ulos ovelta. Tietenkin tästä pitäisi olla vähän raskauttavammat todisteet, eli pitäisi kerran esimerkiksi jäädä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
20 sivua kertoo jostain muusta kuin "pa&kasta provosta".
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikki tarkastukset vaatii sen, että joku on nähnyt varkauden/tavaran laittamisen kassiin.
Olin nuorena ujo, mikä sai kai minut näyttämään syylliseltä. Se taas johti taskujen tarkistukseen.
Pelkkä epäilys ei saisi koskaan olla syy tavaroiden tutkimiseen.
Mulla sama. Usein jouduin näyttämään laukun sisällön ja taskut. Enkä ikinä ole mitään mistään pöllinyt, vanhempani ovat poliiseja :D Olin kai vaan niin epäilyttävän näköinen. Pukeuduin teininä hieman erikoisesti, siihen aikaan ns. hippityyli oli todella harvinaista, minulla oli trumpettilahkeet ja kireä paita, kun muilla oli 501 Levikset ja sensellaista. Ihan ulkonäköönhän tuo perustuu. Nöyränä aina näytin kaiken, en uskaltanut pullikoida vastaankaan. Mutta kyllä se nöyryyttävältä silti tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, tämä olikin hyvä provo, mutta silti provo. Lisäksi nyt on viikonloppu niin monella on enemmän aikaa selata keskusteluja läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu mikä pässi
Mihin asti olet valmis venyttämään oikeuksiasi? Olisitko ollut valmis kassahenkilön tai vartijan suorittamaan henkilötarkastukseen? AP
Olisin.
-Eri
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa vaikka tästä FAKTAA, jos ei kuiva lakiteksti kerran uppoa:
https://oikeusjakohtuus.blogspot.com/2006/10/avattu-kassi-on-luottamuks…
"Tietenkään ei ole laitonta pyytää avaamaan kauppakassia tai reppua. Pyytää saa. Tällaiset pyynnöt kannattaa kuitenkin jättää omaan arvoonsa. Mikäli kauppias tai vartija saavat varkaan kiinni verekseltään, he voivat ottaa varastetun tavaran pois ja kutsua paikalle poliisin. Kuten pitääkin. Jos näyttöä varkaudesta ei ole, vartijalla tai poliisilla uhkailu on täysin turhaa. Ongelma ei ole asiakkaan. Asiakkaalla on oikeus kieltäytyä. Poliisi tarvitaan paikalle, joka tapauksessa, jos kyse on varkaudesta ja repusta löytyy varastettua omaisuutta. Kauppiaan kuin myös vartioiden kannattaisi miettiä mihin asti ovat valmiit tuhlaamaan yhteisiä verorahoja ja juoksuttamaan kiireistä, aliresurssoitua poliisia avaamaan asiakkaan kauppakassia, vain sen takia kun kauppiaalla on oman etunsa vuoksi kauhea hinku rikkoa asiakkaidensa yksityisyyttä."
Pahempaa kuin typerys on typerys, joka on mielestään kovinkin fiksu ja huutaa sitä isoon ääneen. Ap kieltäytyi laittomasta ja aiheettomasta yksityisyysrikkeestä, niin ap on mielestänne porukan pahis? Eikä se lain rikkoja?
Koska ap:n pitää muiden ihmisten näpistysten vuoksi olla koska vain valmis luopumaan perusoikeuksistaan. Ja vieressä viisaat huutaa että määkin teen niin joten hyvä tapa on se!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu mikä pässi
Mihin asti olet valmis venyttämään oikeuksiasi? Olisitko ollut valmis kassahenkilön tai vartijan suorittamaan henkilötarkastukseen? AP
Olisin.
-Eri
Olisitko valmis antamaan poliisien tulla kotiisi tuosta noin vain ilman sen ihmeempää syytä muuta kuin tarkastamaan, että kodissasi ei nyt vaaaan tehdä mitään laitointa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa on ymmärtää, että varkauksien estäminen on kaikkien etu? Ettekö tajua, että me maksamme tuotteiden hinnoissa nuo varastetut tuotteet?
Kerrotko vielä miten tuo esti varkauden?
Enpä odottanutkaan että tajuaisit pointin. Tärkeämpää uhota jostain oikeuksista olla näyttämättä kassiaan. Niin lapsellista uhmaikäisen käytöstä taas.
Joo, ap on joko lapsi tai sitten lapsenmielinen.
Laura Rastas :D
Nää höyrypäät täällä ei nyt millään käsitä, että sitä kassia voi vain avata sen verran että vain kassahenkilö näkee, mitä kassissa on. Nää meinaa, että koko kassin sisältö täytyisi levittää siihen kassalle ja sitten esitellä tavaroitaan kaikille, jotka siinä paikalla on. Henkilökunnalle ja muille asiakkaille.
Juu ja kaikilla pitäisi olla täysi oikeus mennä kauppoihin varastelemaan. Siihen ei saa kukaan puuttua tai heidän oikeuksiaan on loukattu verisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Voihan kuka tahansa kirjoitella vaikka yksinään 20 sivua, eikä se tarkoita, että provo olisi hyvä. Ja sitähän röllit täällä tekee, vastailee itselleen ja multipeukuttaa viestejään.
Voinen kertoa että olet kyseisessä kaupassa jatkossa oletettu varas, sitä leimaa et saa kasvoiltasi enää pois, ennen kuin koko henkilökunta on vaihtunut. No itse olet toimillasi hankkinut varkaan leiman itsellesi. Harmi vaan myös seurassasi kulkevat sun hankkiman varkaan kaverit leiman alla.
No kannattiko? no kuten sanoin itse teit itsestäsi varkaan leimaa kantavan henkilön ja perheestä js ystävistä myös.
Hieno ketju!