Kassin sisältöä näyttämään pyytänyt kassahenkilö ja vartija saivat pitkän nenän
Kassa halusi että näytän hänelle kassini sisällön. Sanoin, että en ole vienyt mitään ja että en luovu oikeuksistani ja näytä kassini sisältöä. Kassa soitti vartijan paikalle. Sanoin vartijalle saman.
"Kyllä sinun nyt on näytettävä..."
- Ei ole. Ota selvää oikeuksistasi.
"Soitan poliisit paikalle jos et näytä"
- Soita. Minulla on aikaa.
Poliisit tuli 45 minuutin päästä paikalle.
Poliisi vartijalle ja kassalle: "Onko joku nähnyt asiakkaan vievän tavaraa maksamatta kassan ohi?"
Vartija: "Ei ole."
Kassa: "Ei ole."
Poliisi minulle: "Tämä oli tässä. Voit jatkaa matkaasi."
Kyllä, olisin voinut näyttää kassiani. Periaatteessa en kuitenkaan lähde tähän leikkiin, jossa kaupan henkilökunta ja vartijat ohittavat asiakkaiden oikeuksia, koska eivät tiedä mitä saa tehdä. ja mitä ei.
Kommentit (925)
Vierailija kirjoitti:
Useissa kaupoissa vallitsee kauniit ja rohkeat-kulttuuri, jos et ulkonäkösi perusteella lukeudu tähän ryhmään, olet epäilyttävä varas.
Vituttaa olla ruma ja epäsiisti?
Mene suihkuun, kauneusleikkauksiin ja osta uudet vaatteet, niin saat elämääsi muuta sisältöä kuin netissä satuilun ja kitisemisen.
Pelkkä psykiatri tai psykologikin voi auttaa suuresti.
Vierailija kirjoitti:
V*ttu mikä pässi
Niinhän sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä olit varastanut? Tajuat kai, että me muut maksamme ne varkaudet hinnoissa.
Sinun tulisi olla nakkivarasta enemmän huolestunut duopolin ja Sdp :n käynnistä taskuillasi.
Mutta eeeei, joku on saattanut varastaa nakkipaketin ja osuutesi siitä voi olla jopa 0,0000000001 senttiä.
Varailehan pikaisesti aikaa lääkäristä!
Ruoka on Suomessa viidenneksen kalliimpaa, kuin muualla EU:ssa.
Tai paljonko Uniperin tapauksesta maksaa suomalainen veronmaksaja?
Mutta eiiii, kun minun pitää mennä lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on hyvä. Vartijat ja myyjät usein ovat ennakkoluuloisia ja vahtaavat, seuraavat ja kohtelevat asiakkaita omaan ulkonäkörasistiseen maailmankuvaansa perustuen ilman mitään selkeää syytä eli eivät ole nähneet että olisi varastanut mitään.
Tähän on saatava muutos. Ei ole reilua että osaa asiakkaista ahdistellaan ja kohdellaan nurjamielisesti ulkonäön perusteella. Jokaisella tulisi olla oikeus kulkea ilman ahdistelijaa perässä.
Harmittaako kaltaistasi nistiä kun vahditaan kaupassa?
En ole nisti, enkä puhu yhdestä vaan useasta ihmisestä, asiakkaasta.
Taidat itse olla Ap:n kertoma kassamyyjä.Tottakai olen, olen myös lutun varkaiden sukulaismies, sofia, moni bloggaaja ja mitä muita näitä nyt oli. Olen aina juuri se, jota paheksut ja vainoat.
Vaikutat mielisairaalta.
Varmasti mielisairaan näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useissa kaupoissa vallitsee kauniit ja rohkeat-kulttuuri, jos et ulkonäkösi perusteella lukeudu tähän ryhmään, olet epäilyttävä varas.
Vituttaa olla ruma ja epäsiisti?
Mene suihkuun, kauneusleikkauksiin ja osta uudet vaatteet, niin saat elämääsi muuta sisältöä kuin netissä satuilun ja kitisemisen.
Pelkkä psykiatri tai psykologikin voi auttaa suuresti.
Olet oikeassa, auttavat juuri sinua.
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun tulisi olla nakkivarasta enemmän huolestunut duopolin ja Sdp :n käynnistä taskuillasi.
Mutta eeeei, joku on saattanut varastaa nakkipaketin ja osuutesi siitä voi olla jopa 0,0000000001 senttiä.
Voisiko lääkäri määrätä veronalennuksen, tai kirjoittaa kauppoihin määräaikaisen alennuksiin oikeuttavan todistuksen?
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannattaa, jos ei pysty pakkomielteisesti ajattelemaan mitään muuta kuin sisäpolitiikkaa.
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ruoan kallistuminen ei oikeuta varastamiseen. Sulle maksetaan sossutukia, jotka on tarkoitettu ruoan ostamiseen. Ymmärrätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
me muut maksetaan kirjoitti:
seuraavaksi valitat koti oloja ja koulu kiusaamista josta sinun rikollinen kaupoista varastaminen johtuu kas kun ette valita hirveistä paska tatuoinneistanne ruhoissanne
Aloittaja ei ole varas, ei ollut varastanut mitään. Onko syy kotioloissasi tai kiusaaamisessa kun et ymmärrä lukemaasi?
Eri, mutta mistä sen tietää? Voihan AP olla oikeasti varastanut jotain, mutta ei tällä kertaa jäänyt kiinni koska poliisi ei lopulta kasseja tarkistanut, tai hän laittoi varastamansa tavarat muualle piiloon. Helppohan siitä on tänne anonyymisti kirjoitella, ja meidän muiden jossitella.
Sinä siis toimit juuri näin?
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PalstaTrolli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko lääkäri määrätä veronalennuksen, tai kirjoittaa kauppoihin määräaikaisen alennuksiin oikeuttavan todistuksen?
Miksi, ei lääkäri ole mikään sossutäti? Ruokajonosta saa ruokaa, mene sinne luuseri jos ei rottailutuet riitä.
Vierailija kirjoitti:
Voinen kertoa että olet kyseisessä kaupassa jatkossa oletettu varas, sitä leimaa et saa kasvoiltasi enää pois, ennen kuin koko henkilökunta on vaihtunut. No itse olet toimillasi hankkinut varkaan leiman itsellesi. Harmi vaan myös seurassasi kulkevat sun hankkiman varkaan kaverit leiman alla.
No kannattiko? no kuten sanoin itse teit itsestäsi varkaan leimaa kantavan henkilön ja perheestä js ystävistä myös.
Niin, näin sinun likaisessa mielikuvituksessasi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se homma pitää hoidellakin.
Jos henkilökunta/vartija vaatii näyttämään kassin sisältöä, vaatisin itse kauppiasta näyttämään veroilmoituksensa edelliseltä vuodelta. Yhtä absurdia ja hyvien käytöstapojen vastaista (sekä lakiin perustumatonta).
On se niin vaikeaa. Samanlaista vänkäämistä harrastaa hameväki.
Tarkoitat varmaan logistiikka hametta?
Miksi poliisia soitettaessa ei jo kysytty, onko kukaan nähnyt asiakkaan vievän mitään? Olisi ollut nopeampaa ratkaista tuo keissi.
Jutun pointti ei nyt ollut se, varastiko ap vai ei, vaan se että saako kassahenkilö, vartija tai poliisi tarkistaa hänen kassinsa sisällön.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen ap:lle ja hänen kaltaisilleen ostosten tilaamista nettikaupasta, niin ei tarvitse öyhöttää.
Teinityttöni työskenteli kesän ajan paikallisen marketin kassalla ja kertoi, että kummasti siinä hommassa oppii näkemään ihmisyyden nurjat puolet.Ilmeisesti joillakin ihmisillä on niin vähän oikeaa sisältöä elämässään, että heidän täytyy päästä pätemään ja rettelöimään edes tällaisissa arkisissa kohtaamisissa raskasta matalapalkkatyötä tekevien ihmisten kanssa.
Just. Ihme miten he jotka suuttuvat tällaisesta, selvisivät koronarajoituksista, koska se oli yhtä järkeenkäyvää.
Muistan kuinka minua ruvettiin töissä (valtion virastossa) syyttämään laptopin viennistä kun minulla oli kassi, johon sellainen kuulemma mukavasti olisi mahtunut. Yhdellekin sanoin vain että jaa vai niin, minulla nyt ei kuitenkaan ole kenenkään läppäriä kassissani sen koosta huolimatta. Siellä oli vain eväät ja päiväkirja ja kynä (sekin oma).
Inhottavaa kun ruvetaan tuommoisen takia epäilemään.
Kyllähän se läppärikin sitten löytyi kun omistaja oli epähuomiossa pannut sen jonnekin epätavalliseen paikkaan.
Minulta ei kyllä pyydetty anteeksi.
Kenellä on aikaa seisoksia kaupassa 45 min :D
Mulla kävin kerran niin, että ilmeisesti sisään mennessä oli häly mennyt päälle enkä huomannut sitä. Kassalle tuli vartija ja pyysi koppiin sanoi kyllä seuranneensa mua matkalla että tietää etten ole varastanut mitään. Nuorena ja ahdistuneena sitten seurasin. Selvisi sitten, että ulkomailla ostetussa päällä olevassa paidassani oli häly ommeltuna lappuun. Jälkikäteen mietin, että menikö ihan oikein ja nykyään haistattaisin pitkät tuossa tilanteessa. Se vartija taisi olla ihastunut muhun, kun muutenkin aina lyöttäytyi jutulle, kun kaupassa kävin, mutta huonot muistot jäi.
Vierailija kirjoitti:
Jutun pointti ei nyt ollut se, varastiko ap vai ei, vaan se että saako kassahenkilö, vartija tai poliisi tarkistaa hänen kassinsa sisällön.
Miksi varkaiden oikeudet ovat sinulle niin tärkeitä?
Poliisin tarkistus laillisesta syystä ok. Myymälävartijan tarkistus pärstäkertoimella ilman laillista syytä ei ok.