Miksi niin moni sanoo, että "nyt on lapset tehty", niin kuin lasten tekeminen olisi jokin ikävä velvollisuus?
Samat tyypit ovat heittämässä lapset pihalle heti, kun täyttävät 18 vuotta. Ihan kuin lasten hankkiminen olisi jokin ikävä ja välttämätön velvollisuus, joka on vaan lusittava läpi.
Ei nykypäivänä kenenkään tarvitse hankkia lapsia, jos ei niitä ihan oikeasti halua tai jos kokee, että lapset häiritsevät liikaa muuta elämää. Lapsettomana on ihan hyvä ja sallittua elää. Itse nautin lapsistani ja elämästä heidän kanssaan, enkä aio näyttää ovea täysi-ikäisyyden tullen tai sen puoleen ikinä. Kotiin saa aina tulla ja aina tulen rakastamaan lapsiani.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se lapsen teko, siis raskaus, synnytys ja vauva-aika on naiselle ihan peestä. Oisko siksi. Tosiaankin olen tyytyväinen että lapset on nyt tehty ja tuo oman kehon tuhoaminen on ohi.
Miksi sitten teit lapsia?
Etkö ymmärtänyt, mitä siinä keholle tapahtuu...
No kuule vähän samasta syystä kuin jaksoin aikoinaan persaus homeessa päntätä oikiksen pääsykokeeseen. Hyvänä elämänohjeena sullekin: lähes kaikki tavoittelemisen arvoinen on jollain tapaa vaikea saada ja ei kannata jättää haaveita toteuttamatta vain koska se vaatii työtä ja tuskaa. Mitä elämä olisi jos jättäisi haluamansa asiat tekemättä koska niitä ei saa helpolla?
Itse sain vielä 40 vuotiaana viimeiseni enään sen jälkeen ei onnistunut.Voin siis sanoa noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se lapsen teko, siis raskaus, synnytys ja vauva-aika on naiselle ihan peestä. Oisko siksi. Tosiaankin olen tyytyväinen että lapset on nyt tehty ja tuo oman kehon tuhoaminen on ohi.
Miksi sitten teit lapsia?
Etkö ymmärtänyt, mitä siinä keholle tapahtuu...
Kuule, jos kehon muutosten takia harkitset että haluatko niitä lapsia sittenkään, et oikeasti halua lapsia.
No varmaan tarkoittaa sitä, että ei aijo enää yhtäkään lasta kantaa ja synnyttää
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut lapset nuorena (alle 30v), voi asian unohtaa. Tuleva aika on lastenlapsille ja itselle ennen kaikkea. Vanhemmat haluavat yleensä itse hoitaa lapsensa, mutta tilapäinen apu isovanhemmilta on hyvä apu.
Ja siinä;
Ei riitä, että tekee itse lapsia kun sitten automaattisena oletuksena on, että ne omatkin lapset tekee lapsia.
Sitten naristaan lehdissä yms., että en nyt sitten saakaan lapsen lapsia kun tytär tms. ei halua/ voi saada lapsia...
Jotkut eivät edes ymmärrä olleensa huonoja vanhempia, juurikin ilkeitä tms. ja silti ihmetellään jos HEILLE ei suoda mummon tms. roolia.
En itse silti ole sanonut äidilleni, että voisi joskus katsoa peiliin ja myös sukuunsa, miksi mahdolliset lapsenlapset jää minun osaltani saamatta.
Mutta turhaan sitä sanoisikaan, koska vikahan on vain ja ainoastaan minussa.
Ei hän ymmärrä, miten pas*** mun elämäni on välillä ollut, surkeista geeneistä lähtien.
Osasyynä myös kasvatus, enemmän syyttelyä kuin ymmärrystä.
Sitä sukupolvea, joka laukoo suustaan sammakoita.
On kasvatettu kurilla, eikä rakkaudella.
Ja vielä sekin, että itse mölisevät mitä sylki suuhun tuo, mutta jos heille itselleen sanoo yhdenkin poikkipuolisen sanan niin "Etkö sä kunnioita vanhempiasi"???
Esimerkkinä isäni, 40- luvulla syntynyt.
Ei tunnetaitoja.
Pärjäisin vallan mainiosti ilman lapsenlapsia enkä todellakaan painosta lapsiani koskaan lastentekoon. Tekevät/saavat jos siltä tuntuu ja itse niin päättävär mutta pärjään kyllä ilmankin, minulle niitä kyllä ei tarvi tehdä.
On siinä naisilla vähän enemmän tekemistä kuin meillä miehillä, joten ihan hyvin ymmärrän jos pieni helpotuksen tunne tulee naisille, että ei tarvitse enää olla raskaana ja synnyttää.
Kuule, jos kehon muutosten takia harkitset että haluatko niitä lapsia sittenkään, et oikeasti halua lapsia.[/quote]
Kuule, tässä ei nyt puhuta minusta, minun halustani tai haluamattomuudestani.
Ymmärrän silti, että lapsista on ihan hirveä vastuu, eikä raskaus yms. ole todellakaan mitään yksinkertaisia asioita.
Edes kaikki lapsia hankkivat eivät ymmärrä, mihin ovat ryhtymässä.
Tai hankitaan täysin huolettomasti yks, kaks ei kun 5 tai enemmän ja sitten ihmetellään kun ei pärjätä.
Lapsi ne seuraukset kantaa.
Ap on näitä, joiden lapset eivät koskaan kunnolla itsenäisty, kun kotiin saan aina tulla ja äiti lässyttää ja paapoo. Siinä ei oikeastaan ole kyse rakkaudesta, vaan itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on näitä, joiden lapset eivät koskaan kunnolla itsenäisty, kun kotiin saan aina tulla ja äiti lässyttää ja paapoo. Siinä ei oikeastaan ole kyse rakkaudesta, vaan itsekkyydestä.
Ja sinä niitä, joille lapset ovat juurikin se pakollinen velvollisuus.
Ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee yms " viisaita" sanontoja...
Ja ne ovat "vain sanoja".
Edelleen; Se tietty sukupolvi...
Ei Ap
Usein eronneen tai eroa suunnittelevan naisen julistama asia. On vanhenemassa tai hedelmällisyys jo hiipunut. Tyypillisesti yrittää esittää nuorekasta.
Jos sitten tapaa jonkun uuden tai haluaa työstä vapaalle, voi vielä yllättää iltatähdellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä niitä, joille lapset ovat juurikin se pakollinen velvollisuus.
Ken kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee yms " viisaita" sanontoja...
Ja ne ovat "vain sanoja".
Edelleen; Se tietty sukupolvi...Ei Ap
En ymmärrä viestiäsi. Lasten itsenäistymiseen auttaminen on rakkautta, ei itseensä sitominen. Samoin perheenjäsenten auttaminen on itsestäänselvää, kun apua tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Biologisen olennon perustehtävä on lisääntyä ja jatkaa geeniperimäänsä. Jotkut eivät siitä kasvattamisesta sitten niin välitä.
Eipä ole enää ihmisen kaltaisen biologisen olennon perustehtävä näinä liikakansoittamisen aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kunnolla itsenäistyä?
Mitä huonoa on tiiviissä perheyhteydessä ja yhteisöllisyydessä?
En ole kuullut kenenkään noin sanovan, mutta jos mies sanoo noin, niin tarkoittaako se erektio-ongelmia tai sperman laadun heikkenemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kunnolla itsenäistyä?
Mitä huonoa on tiiviissä perheyhteydessä ja yhteisöllisyydessä?
No kysy sitä vaikka aikuisen lapsen mahdolliselta tulevalta kumppanilta. Ei kukaan halua puolisokseen saati lastensa isäksi tai äidiksi henkilöä, joka pakenee oman äitinsä helmoihin heti, kun tulee vähän vaikeuksia.
Kyllä taas tulkitaan ja etsitään piilomerkityksiä... Tarkoittaa ihan että ei ole enää tarkoitus tehdä lapsia. Miten tuosta saa väännettyä jotain muuta??
Vierailija kirjoitti:
Itse sain vielä 40 vuotiaana viimeiseni enään sen jälkeen ei onnistunut.Voin siis sanoa noin.
Kuka vaan voi sanoa sen.
Tuo on vain toteaminen. 😄