Kasvissyöjä, loukkaantuisitko jos sinua varten olisi tarjolla spagettia tomaattikastikkeella, patonkia valkosipulilevitteellä ja salaattia? ...
Mitään "lihan korviketta" en ehdi tähän hätään hakea ja selvisi vasta liian myöhään että uusi tuttava on kasvissyöjä.
Kommentit (117)
Tuo on hyvä tarjoilu. Syön usein tuollaisen aterian. Ainoa mitä en mielelläni syö on valkosipuli, koska minulle tulee siitä huono olo.
tässä tietysti yritetään ilmentää sitä, että kuinka tyhjää-nyyh- olisi vegen ruokavalio ilman kauhean kamalia pitkälle prosessoituja mukaliha-tuotteita. Ja tietysti sitä, että kuinka lihansyöjä sentään on järkevä ja oikeassa kaikessa.
Laita paljon voita ja juustoa, niin tulee makua.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hyvä tarjoilu. Syön usein tuollaisen aterian. Ainoa mitä en mielelläni syö on valkosipuli, koska minulle tulee siitä huono olo.
En edes halua kuvitella mitä kaikki puutoksia sinulla on.
Vierailija kirjoitti:
tässä tietysti yritetään ilmentää sitä, että kuinka tyhjää-nyyh- olisi vegen ruokavalio ilman kauhean kamalia pitkälle prosessoituja mukaliha-tuotteita. Ja tietysti sitä, että kuinka lihansyöjä sentään on järkevä ja oikeassa kaikessa.
Siinä on aito vegaanin asenne!
Vierailija kirjoitti:
Miksi siittä tarvis loukkaantua jos ruokavalio otettiin huomioon :D en ihan ymmärrä
Eihän otettu. Tarjottiin vain samaa mitä muille, ilman lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa herkulliselta ei-kasvissyöjänkin mielestä.
Vau, onko sinulle normaalisti vierasta ajatus, että aterialla on muutakin kuin lihaa?
En tosiaankaan. Olisin van ilonen kun kerrankin saisi (toivottavasti) hyvää tomaattikastiketta kun itse jaksan sitä harvoin tehdä.
Hyvää kasvisruokaa voi myös tehdä. Ei aina tarvitse mennä niin helpolla. Jos edes itse teet pastan, ok, mutta muuten tuo on surkea kattaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihan turha laittaa vegaaneja varten mitään. Ne tulee kysymättä omat ruoat mukana ja painuu keittiöön kysymättä availemaan kaappeja etsien tarjoiluastioita jotka on kaikki käytössä.
Tästä tulee mieleen mieheni tuttavapariskunta. Ne tulee aina kutsumatta ja ilmoittamatta, eikä meillä sitten ole tarjota muuta kun kahvia. Rouvalla on aina omat eväät mukana ja niitä se mussuttaa kun muut juo kahvia. Perin erikoinen persoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En edes halua kuvitella mitä kaikki puutoksia sinulla on.
Parempi onkin ettet kuvittele. Olen yli 70 v, ei mitään lääkitystä, veriarvot, verenpaine, EKG hyviä, painoindeksi noin 23. Syönyt viimeiset 45 vuotta enimmäkseen luomutuotteita.
Kuulostaa tosi hyvältä! Maistuisi, syön kyllä myös kalaa yms.
Pesto tai feta toki kävisi myös jos haluaa jotain tosi helppo siihen. Vaikka fetaa ja tuoretta basilikaa jos haluaa ikäänkuin juhlavamman ilman vaivaa.
Ihan ok jos et tiennyt etukäteen ja varsinkin jos olet joku nuori emäntä. Olen itse viisikymppinen viherpiipertäjä ja suurin osa ystävistäni on jo vuosia ruokkinut itsensä ja perheensä vegaanisesti. Ikinä ei tuollaista tarjoittaisi, kastikkeeseen sujautettasiin linssiä tai papua, niin että siitä tulisi täysipainoinen ja ravitseva ateria. Ja vieraalle varmaan jotain jälkiruokaa laitettaisiin myös.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää kasvisruokaa voi myös tehdä. Ei aina tarvitse mennä niin helpolla. Jos edes itse teet pastan, ok, mutta muuten tuo on surkea kattaus.
No eihän ole surkea, vaan hyvää :) hyvin tehty tomaattikastike on herkullista. Toki jos vaan heittää kattilaan tomaattimurskaa ja vähän mausteita ja kiehauttaa, niin eihän se kummoista ole, mutta jos malttaa keitellä kastikkeen, käyttää hyvää oliiviöljyä ja maustaa huolella, niin spagetti tomaattikastikkeella hakkaa monet monimutkaisemmat ruuat mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siittä tarvis loukkaantua jos ruokavalio otettiin huomioon :D en ihan ymmärrä
Ap haluaa hassutella oletuksella, että kasvisruokaan tarvitaan aina jokin keinoliha. Todellisuudessahan tuo on niin kasvissyöjälle kuin sekasyöjälle kelpo ruoka, toki riippuen miten hyvin tehty.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok jos et tiennyt etukäteen ja varsinkin jos olet joku nuori emäntä. Olen itse viisikymppinen viherpiipertäjä ja suurin osa ystävistäni on jo vuosia ruokkinut itsensä ja perheensä vegaanisesti. Ikinä ei tuollaista tarjoittaisi, kastikkeeseen sujautettasiin linssiä tai papua, niin että siitä tulisi täysipainoinen ja ravitseva ateria. Ja vieraalle varmaan jotain jälkiruokaa laitettaisiin myös.
Yyh, se ei ole enää marinaraa, jos siihen laittaa jotain linssejä tai papuja. Olen vegaani ja tiiän kyllä sen verran, että joka ruokaan ei ole pakko laittaa papuja/linssejä/tofua/muuta proteiinia, eikä varsinkaan sellaiseen ruokalajiin johon ne ei kuulu. Marinaraan ei kuulu.
Kuulostaa herkulliselta ei-kasvissyöjänkin mielestä.