Kun ihminen kuolee, mihin mieli siirtyy?
Alkaako mieli leijailemaan ilmassa kun ihminen kuolee?!!!!
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun sieluni valitsi minun kehoni? Vai onko tämä edes minun sieluni? Vai onko sielu aina vapaa?
Sait kehosi karmasi mukaan. Tämä ei ole sinun sielusi, vaan sinä itse olet sielu, ikuinen kuolematon tietoisuushiukkanen. Ja sielullasi on keho. Kuoleman jälkeen sielusi jättää fyysisen kehon. Sielu on hienojakoisen kehon sisällä. Sielu siirtyy uuden äidin kohtuun ja pikku hiljaa alkaa muodostua uusi fyysinen keho sielusi ympärille.
Ihmisen kehoon ei mikään karma vaikuta vaan geenit ja äidin ravinto yms. hyvinvointi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minun sieluni valitsi minun kehoni? Vai onko tämä edes minun sieluni? Vai onko sielu aina vapaa?
Sait kehosi karmasi mukaan. Tämä ei ole sinun sielusi, vaan sinä itse olet sielu, ikuinen kuolematon tietoisuushiukkanen. Ja sielullasi on keho. Kuoleman jälkeen sielusi jättää fyysisen kehon. Sielu on hienojakoisen kehon sisällä. Sielu siirtyy uuden äidin kohtuun ja pikku hiljaa alkaa muodostua uusi fyysinen keho sielusi ympärille.
Ihmisen kehoon ei mikään karma vaikuta vaan geenit ja äidin ravinto yms. hyvinvointi.
Äidin kohtuun ei mene kenenkään ihmisen tai muunkaan sielu vaan siittiö hedelmöittää munasolun.
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen muodostui kohdussa, niin mistä mieli häneen tuli? Samalla tavalla käy ihmisen kuollessa, mutta käänteisesti tietenkin.
Hyvin paljon meidän mieli on aivoista kiinni: Jos tulee aivovamma se mielikin muuttuu. Sielun olemassaoleminen on höpöhöpöä, joten todennäköisintä on, että kuoleman jälkeen ihmisen mieli kuolee aivojen mukana.
Niinpä, ihmisen persoonallisuus voi muuttua aivovamman seurauksena, samoin kuin muistot ja taidot voi tuhoutua. Mikä on sielu, jos edes ihmisen persoonallisuus ja minuus ei ole osa sielua vaan aivoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin kohtuun ei mene kenenkään ihmisen tai muunkaan sielu vaan siittiö hedelmöittää munasolun.
...jonka sisällä on sielu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mihin musiikki menee, kun orkesteri lopettaa soittamisen?
Onko sillä jotain merkitystä?
"Kun ihminen muodostui kohdussa, niin mistä mieli häneen tuli".
Ihminen on fyysisen kehon , hienojakoisen kehon tai psyyken tai yksilöllisen tietoisuuden tai sielun yhdistelmä, tai kuten me määrittelemme sen tieteellisellä termillä spiriton. Ja tässä ruumiissa on myös ylitietoisuus, joka on sellaisten yliluonnollisten ilmiöiden lähde kuin ennakoinnin lahja, intuitio jne. Tänään puhumme yksityiskohtaisemmin siitä, mitä hienojakoinen keho on, koska on hyvin tärkeää ymmärtää erot, nähdä ero sielun ja hienojakoisen kehon välillä. Valitettavasti ihmiset sekoittavat usein nämä käsitteet. Esimerkiksi kun he sanovat "sieluun sattuu", tai "sielu on tuskissaan"... he tarkoittavat sisäistä minäänsä. Mutta se ei ole sielu. Näyttää siltä, että psykologian on tarkoitus tutkia sielua - psykologia on käännetty "sielun tietämykseksi" - mutta sanan kirjaimellisessa merkityksessä se ei tutki sielua vaan hienojakoista kehoa, psyykeä. Hienoainekehon henkisen ja materialistisen käsityksen välillä on tietenkin perustavanlaatuinen ero.
Jos henkilöllä on esimerkiksi jonkinlainen mielenterveyshäiriö, he suosittelevat esimerkiksi kemiallisia valmisteita tai injektioita, jotka joko stimuloivat häntä, jos hän on hyvin estynyt, tai päinvastoin rauhoittavat häntä, jos hän on liian innostunut. Tämä on meidän käsityksemme psyykestä, että se on aineellisen ruumiin tuote. Niinpä vaikutus siihen, psyykeen, tulee myös aineellisten asioiden kautta. Hengelliset lähteet, samat Vedet, joihin luotamme, kertovat meille jotain muuta: hienojakoinen keho ei ole aivojen tuote vaan sielun varjo. Se on tämän henkisen hiukkasen varjo, kun sielu heijastaa tietoisuutensa aineeseen. Tämä sielun tietoisuus on siis hieman, aineen saastuttama tai täynnä aineellisia ideoita, haluja, käsityksiä, tämä on hienojakoinen keho. Hienojakoinen keho ei tule fyysisestä elimestä, ei aivoista, vaan sielusta; se on juuri päinvastainen ajatus. Ja siksi vaikutus hienojakoiseen psyykeemme, hienojakoiseen kehoon, tulee luonnollisesti toiselta puolelta. Se ei tapahdu joidenkin fyysisten komponenttien tai kemiallisten elementtien kautta, vaan itse sieluun kohdistuvan vaikutuksen kautta: henkisen tiedon ja henkisen harjoituksen kautta tietoisuudessa, rakenteen syvyydessä, tapahtuu tiettyjä korjauksia. Ja sen seurauksena tämän psyyken alueella tapahtuu pintatasolla myönteisiä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko itse todistaa että kaikki on syntynyt tyhjästä? Kaikki on vaan sattumaa, ilman merkitystä ja päämäärää?!
T.eri
Tämä kommentti siis sinulle joka " vaadit" todisteita sielun olemassaolosta, 15 minuutissa.
Aikasi meni umpeen, joten voimme siis todeta sinun puhuvan pelkkää paskaa.
Kerro huolesi, miksi sulla paha olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskastahan se on myöntää et ihmisellä on loppu, kun jotkut niin kauheesti koittaa mielikuvitella, fantasioida ja -uskoa, et juu juu, rajan toisella puolella odottaa paratiisi ja kaikki jo edesmenneet rakkaat. Se on vaan sellanen SATU, johon paniikissa olevat ihmiset turvaa koska on liian rankka totuus et kuolema on ihmisen loppu. Ei ole mitään sen jälkeen!
Jokainen voi uskoa kuten haluaa. Mielenkiintoista keskustella, mihin kukakin uskoo. Kaikki kuitenkin kuolemme, jos synnymme niin kuolemme, koska se on ihmisen osa. Ero rakkaista mietityttää, siksi haemme lohtua.
Kaikille sama asia. Kukaan meistä ei tiedä, siksi tulee tämä usko. Mielenrauhaa kaikille ja rauhaa muutenkin ihan jokaiselle teille sinne!
Miten niin "kukaan meistä ei tiedä?" Ihan helppoahan se on katsoa mitä aivoissa tapahtuu kun ihminen kuolee.
Mitäs siellä tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Dolores Gannon on hypnotisoinut tuhansia ihmisiä, jolla on ollut kuolemanrajakokemuksia ja kaikki kuvailevat asian samalla lailla.
Olen tehnyt jonkin verran tutkimusta. Kukin uskonto näkee kuolemanrajakokemuksissa omat hahmonsa Pyhistä Kirjoituksista. Kristitty näkee Jeesuksen, enkelit, muslimi näkee hahmoja Koraanista. Juutalainen näkee hahmoja Toorasta jne. kliinisen kuoleman yhteydessä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö kouluissa lopettaa kaikenlainen uskonnonopetus? Sen hoitaisi vanhemmat tai pyhäkoulu. Mitä tuumaatte?
Kyllä, valtio ja uskonto pitäisi erottaa täysin toisistaan. Kaikki uskonnolliset symbolit on kiellettävä julkisilta paikoilta ja julkisissa viroissa toimivilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mihinkään. Silloin lakkaa olemasta.
Sielu on energiaa, se ei voi lakata olemasta. Kurt Gödel, Einsteinin ystävä, todisti, että sielu on energiaa. Tästä oli radio ohjelma Suomessa muutama vuosia sitten.
No ei todistanut.
Todisti. Kuulin sen radio ohjelman.
Se että kuulit jonkun valehtelevan läpiä päähäsi ei todista muusta kuin naiivista hyväuskoisuudestasi.
Tällainen toisten ihmisten (erityisesti niiden, jotka ajattelevat eri tavalla kuin kriitikko) arvostelu on suurta egoismia ja ITSEKKYYTTÄ, koska kriitikko uskoo, että ainoastaan hänen omat näkemyksensä elämästä ovat oikeita.
Väärin. Ne näkemykset, jotka ovat rationaalisesti perusteltavissa ovat oikein. Minua ei kiinnosta paskankaan vertaa kenen näkemyksiä me ovat, kunhan ne ovat perusteltavissa ja todistettavissa.
Trust the science. Tiede osaa selittää kaiken, siis ihan kaiken.
Eli tiede on sinun uskosi
Miettikää esim.paristoa. Ensin se on täynnä virtaa, sitten se tyhjenee, eikä sitä virtaa saa takaisin jos ei ole ladattava paristo. Painavatko tyhjä ja täysi paristo saman verran? Fakta on se, että kukaan ei ole vielä tullut kertomaan mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Ei sitä kukaan etukäteen tiedä. Kannattaa ajatella että jotain hyvää tapahtuu niin ei tarvi elämäänsä tuhlata kuoleman ajatteluun..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen muodostui kohdussa, niin mistä mieli häneen tuli? Samalla tavalla käy ihmisen kuollessa, mutta käänteisesti tietenkin.
Hyvin paljon meidän mieli on aivoista kiinni: Jos tulee aivovamma se mielikin muuttuu. Sielun olemassaoleminen on höpöhöpöä, joten todennäköisintä on, että kuoleman jälkeen ihmisen mieli kuolee aivojen mukana.
Niinpä, ihmisen persoonallisuus voi muuttua aivovamman seurauksena, samoin kuin muistot ja taidot voi tuhoutua. Mikä on sielu, jos edes ihmisen persoonallisuus ja minuus ei ole osa sielua vaan aivoja?
Se sinun higher self ja sielu on ihan eri asia kuin tämän maailman persoonallisuus mikä on hyvin pitkälti egokeskeinen. Ja aivot ovat vain väline , jonka avulla havainnollistat tätä 3D maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dolores Gannon on hypnotisoinut tuhansia ihmisiä, jolla on ollut kuolemanrajakokemuksia ja kaikki kuvailevat asian samalla lailla.
Olen tehnyt jonkin verran tutkimusta. Kukin uskonto näkee kuolemanrajakokemuksissa omat hahmonsa Pyhistä Kirjoituksista. Kristitty näkee Jeesuksen, enkelit, muslimi näkee hahmoja Koraanista. Juutalainen näkee hahmoja Toorasta jne. kliinisen kuoleman yhteydessä.
Tätä mä olen just miettinyt. Eli "pääseekö" ihminen kuoleman hetkellä just siihen paikkaan, mihin uskoo tai pelkää. Just sillä hetkellä, kun tajuaa kuolevansa huomaa "olleensa oikeassa". ...ja sitten tulee hiljaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin onkin. On vain yksi jumaluus, mutta se esiintyy ihmisille eri tavoin pitkälti juuri tuon heidän kulttuuritaustansa mukaan ja sen mukaan mihin kukin samaistuu helpoiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan näin onkin. On vain yksi jumaluus, mutta se esiintyy ihmisille eri tavoin pitkälti juuri tuon heidän kulttuuritaustansa mukaan ja sen mukaan mihin kukin samaistuu helpoiten.
Ja se jumaluus, kaikenluoja on tämä universumi, ei mikään ihmismäinen partaukko pilven reunalla.
Syntymä, jälleensyntyminen tapahtuu jo ennen kuolemaa. Miten tämä on mahdollista? Syntymä määräytyy tässä elämässä tehtyjen tekojen perusteella. Kertyneen karman on määrättävä uusi keho. Jokainen teko aiheuttaa seurauksia, ja kaikki tämä yhdessä odottaa inkarnaatiota uudessa kehossa, seuraavassa elämässä. Uusi ulkomuoto "lasketaan" kuin tietokonemalli, ja kun sielu jättää kehon, hienojakoinen keho ottaa sen mukaansa ja kuljettaa sen seuraavaan syntymään. Sielu voi päätyä minne tahansa sen tietyn elämän aikana tekemiensä toimien mukaan. Seuraukset toteutuvat seuraavassa syntymässä hienovaraisessa, ihanteellisessa muodossa.
Vierailija kirjoitti:
On se kyllä mielenkiintoista. Synnyin 80-luvulla ja sitä ennen en tiennyt maailmanmenosta mitään. Vai tiesinkö? Outo ajatus, että suurimman osan maapallon olemassaolon ajasta minä en ole täällä. Olen vain pienen hetken, jos hyvin käy niin n. 80 vuotta. Siihenkö se muka päättyy? Mikä on vanha sielu?
Me kaikki olemme "vanhoja" sieluja. Sielulla ei ole ikää. Sielu on syntymätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko ns mieli ( sielu) alkioon itsestään, mielestäsi? Ateisteilla on hyvin erikoinen ajattelutapa.
Se mieli kehittyy sitä mukaa kun se sikiön/vauvan aivot kasvavat ja oppivat uuttaa, jossain vaiheessa ne ovat kehittyvät sille tasolle, että se lapsi tiedostaa itsensä.
Jos sikiöihin tulee joku "sielu" jostain ulkopuoleta tai ulkopuolisen tahon luomana, miksi se "sielu" ei heti ole täysin kehittynyt aikuinen joka osaa puhua? Se että vauvaan ei tule mitään valmiiksi luotua "sielua" on todiste siitä että sitä sielua ei ole mikään luonut.