Kun ihminen kuolee, mihin mieli siirtyy?
Alkaako mieli leijailemaan ilmassa kun ihminen kuolee?!!!!
Kommentit (733)
Vierailija kirjoitti:
kaikki te, jotka tosissanne kirjoitatte sielusta, niin ihanko oikeasti tosissanne TIEDÄTTE että on olemassa sielu, vaikka tiede ei sitä tunnusta? Ja mistä teidän parempi tietonne on lähtöisin? Ja en siis tarkoita uskonnollista jargonia vaan oikeasti tietoa, kun oikeasti kerran tiedätte?
Kyllä voin väittää tietäväni, että ihmisessä on muutakin kuin mieli ja tietoisuus, nimittäin tyhjyys siellä taustalla joka on kokemassa niitä. Sitä voi kutsua vaikka sieluksi.
Vastaukseni aloitukseen; mieli kuolee. Ei ole aivoja joilla ajatella ajatuksia, joten mieli menee rikki ja loppuu. Sen sijaan se, joka kokee mielen, hiljaisuus ajatusten taustalla, vapautuu. Sen enempää siittä on vaikea tässä eläväisessä muodossa sanoa kun ei ole itse kokemusta, mutta tietoisuuden energia ei välttämättä ole aivoista riippuvainen. Vaikka se ilmeneekin aivoissa, aivot saattaa olla yhtä hyvin vain vastaanotin sille, ei tiietä. Energia muuttaa vain muotoaan, joten jotain kuoleman jälkeen kyllä tapahtuu, mutta se selviää sitten mitä.
sielu siirtyy joko taivaaseen tai helvettiin.
tulikumaan pätsiin.
jos muuta väität niin viimeisellä tuomiolla saa tiedon.
mutta se on silloin myöhäistä selitellä ja soittaa suutaan.
Jeesus Kristus on herra eikä paholainen pääse hänen ylitseen.
Sielu /mieli/persoona/ego/minä.
Henki Kristillinen termi/Jumalan ihmiseen antama elämän iankaikkinen henki.
Ruumis/keho
Vierailija kirjoitti:
kaikki te, jotka tosissanne kirjoitatte sielusta, niin ihanko oikeasti tosissanne TIEDÄTTE että on olemassa sielu, vaikka tiede ei sitä tunnusta? Ja mistä teidän parempi tietonne on lähtöisin? Ja en siis tarkoita uskonnollista jargonia vaan oikeasti tietoa, kun oikeasti kerran tiedätte?
Mene tiedepalstoille, jos tavallisten ihmisten tavallinen keskustelu ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karma - kosminen laki
Sillä ei ole merkitystä, uskonko vai en: laki on laki...
Se että kutsut uskomustasi laiksi, ei tee siitä lakia. Mitään karman lakia ei ole olemassa. Miten selität sen, että henkilöt jotka rikkovat näitä väittämisiä karman lakeja törkeimmin, kuitenkin pärjäävät kaikista parhaiten?
Tässä elämässä saamme edellisten elämien karmaa. Tämän elämän karma tulee vastaa seuraavisssa elämissä.
Vierailija kirjoitti:
"Tuleeko ns mieli ( sielu) alkioon itsestään, mielestäsi"..
Ei. Sielu ja mieli eivät tarkoita samaa. Mieli, emootiot jne. ovat hienojakoisessa kehossa.
Mieli on vain välittäjä, jonka kautta sielu on vuorovaikutuksessa ulkomaailman kanssa. ... Aineellisessa maailmassa sielu on ulkokuoren peitossa. Keho on eräänlainen ulkovaate. Sielu on ikään kuin kääritty karkeaan ja hienojakoiseen kehoon
Mihin kynttilän liekki siirtyy, kun sen sammuttaa?
Ei se siirry mihinkään, se vain sammuu.
Hermosolut kuolee ja ajattelu lakkaa. Mitään ei siirry mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumis/keho
Tämä ei ole kristittyjen ketju. Raamattu ei ole todistettu tieteellisesti.
Kun ihminen kuolee ,mihin menee mieli ,kysymykseen on kristityllä oma tieto ,
Uskonnottomalla oma tieto.
Kerro tänne, jos olet lukenut Raamatun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu opettaa: kuolleet eivät tiedä mitään. Viimeisenä päivänä herätään tuomiolle, siellä arvioidaan teimmekö hyvin tai pahoin. Ainakin pyydetty Jeesus muistaisi nekin mitättömät hyvät teot.
Ensinnäkin: Raamattu ei opeta että pelastus riippuu omista teoistamme.
Toiseksi: Raamattu ei sano että kuolleet nukkuvat ns kuolinunta Tuomiopäivään asti. Suuri osa kristityistä uskoo että siirrymme Jeesuksen valoon ja rauhaan heti kuoltuamme. Siellä sielu lepää tuomiopäivään asti.
Muut sielut menevät Tuonelaan odottamaan Tuomiopäivää."Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan."
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään."
Ei kirjoituksessani ollut kyse tuomitsemisesta, esitin vain Raamatullista faktaa.
Miksei Koraanin, Avestan tai Tooran "faktaa"?
Aivan. Miksi juuri Raamattu?
Raamattu ottaa kantaa kysymykseen.Raamatun VT on on Toora.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Varmaankin paratiisiin.
Muslimp
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruumis/keho
Tämä ei ole kristittyjen ketju. Raamattu ei ole todistettu tieteellisesti.
Hengen olemusta ei ole todistettu myöskään tieteelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu opettaa: kuolleet eivät tiedä mitään. Viimeisenä päivänä herätään tuomiolle, siellä arvioidaan teimmekö hyvin tai pahoin. Ainakin pyydetty Jeesus muistaisi nekin mitättömät hyvät teot.
Ensinnäkin: Raamattu ei opeta että pelastus riippuu omista teoistamme.
Toiseksi: Raamattu ei sano että kuolleet nukkuvat ns kuolinunta Tuomiopäivään asti. Suuri osa kristityistä uskoo että siirrymme Jeesuksen valoon ja rauhaan heti kuoltuamme. Siellä sielu lepää tuomiopäivään asti.
Muut sielut menevät Tuonelaan odottamaan Tuomiopäivää."Älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään syylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syyllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan."
"Totisesti, totisesti: se, joka kuulee minun sanani ja uskoo minun lähettäjääni, on saanut ikuisen elämän. Hän ei joudu tuomittavaksi, vaan hän on jo siirtynyt kuolemasta elämään."
Ei kirjoituksessani ollut kyse tuomitsemisesta, esitin vain Raamatullista faktaa.
Miksei Koraanin, Avestan tai Tooran "faktaa"?
Aivan. Miksi juuri Raamattu?
Raamattu ottaa kantaa kysymykseen.Raamatun VT on on Toora.
Ei ihan tarkkaan. Entäs Koraani, Avesta? Jos niin on, miksi juutalaisuus eroaa kristinuskosta?
Juutalainen /israel uskoo VT mutta ei UT. Messiaaniset juutalaiset uskovat molemmat.
Se taitaa olla mahdotonta, jos sielu on jonkinlainen kangas ja jos tietoa saa vain kankaan heijasteista, muttei itse kankaasta.
Hienosti sanoen ontologia vs. deontologia. Teoreettinen fysiikka taitaa olla aika suopea ontologialle sen jälkeen kun kvanttimekaniikka löytyi. Eli että määrittelemätön on olemassa. Yleensä tämä väite katsottiin (mm. David Hume) mahdottomaksi.