Roikkujat ohituskaistalla
Arvon autoilijat, jotka roikutte moottoritiellä ohituskaistalla ettekä väistä jos taakse tulee auto.
Ostaisitteko kertoa tai jotenkin sanoin kuvailla miksi toimitte näin?
Kommentit (180)
Naapurini meinasi ajaa päälleni bemarillaan, kun ohitin suojatietä. ei edes pyytänyt anteeksi, täynnä itseään oleva mulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä oman elämänsä liikennepoliiseja. Menkää opettelemaan sujuvaa liikennettä vaikka ruotsiin tai saksaan.
Niitä wannabe-poliiseja on joka paikassa: taloyhtiöissä kyylät, työpaikoilla besserwisserit, liikenteessä, ihan missä vaan.
Nyt kun Väyrynen on palannut politiikkaan niin näistä aspergerautoilijoista mieleen tullit Juicen Midas on taas ajankohtainen: Pääni mä siitä pantiksi lyön juuri hän tekee elämästä raskaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kiilannut autoja edestä pois, Mulla on Audi ja kansitakki.
Ja musta silmä
Tilanteita on erilaisia: se hitaasti vasemmalla kaistalla tuskin kahdeksaakymppiä köröttelevä Marjatta-Pertti kehätiellä aiheuttaa ihan ansaittua kiukkua, mutta se Mika-Jannica joka raivoajaa motarilla jonkun ohitustilanteessa sataakolmeakymppiä ajavan puskurissa kiinni on yksinkertaisesti törppö.
Parempi ohituskaistalla kuin toisen perässä.
Kerrankin yksi roikkui melkein puskurissa kiinni pitkät matkat vaikka ohituskaista oli tyhjä ja olisi päässyt ohi helposti. Lähti sitten vasta ohittamaan kun tuli muuta liikennettä ohituskaistalle ja tietysti heti ohituksen perään käänsi suoraan eteen niin lähelle kuin voi.
Toiset ei vain osaa ajaa.
Kaikissa autoissa pitäisi olla poliisin asentama kamera edessä ja takaa ja yhteys poliisiin. Automaattinen liikennevalvonta saataisiin vihdoin toimimaan. Ylinopeudet ja rikkeet tallentuisivat kätevästi nauhalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?
Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.
No tulihan se vastaus ja selitys sieltä: kyseessä on muiden opettaminen itsekin liikennesääntöjä rikkoen !
Ohituksen jälkeen täytyy palata oikealle kaistalle - ei siihen vaikuta mitenkään muiden ylinopeus.
Jos et palaa, niin fiksumpi takana ajaja saattaa tietää oikeutensa ajaa oikealta ohi. Oikealta ohittaminen on tietysti kielletty, mutta varoen ja esim. ruuhkatilanteen ohjaamana saa oikealla kaistalla edetä, jos sinne on jo ajoissa tultu, eikä sieltä heti siirrytä vasemmalle, mikä olisi jo kiellettyä ohittamista.
Vasemmalla junnaaminen saattaa siis johtaa tähän vaaraan.
Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta, en todellakaan junnaa. En koe mitään painetta mahdollistaa jollekin toiselle vielä kovemman ylinopeuden.
Sano tämä sama vielä seitsemännenkymmenennen kerran. Ehkä palstalla on joitakin joille aspergerisi ei ole vielä tullut selväksi.
Kun argumentit loppuvat, käydään henkilöön.
Kirjoitat kunnioituksestasi (tai oikeammin sen puutteesta) kanssa-autoilijoita kohtaan. Jos et kuudenkymmenen viestin jälkeen suostu edes harkitsemaan asiaa uudesta näkökulmasta niin miksi - oman logiikkasi mukaan - sinua pitäisi kunnioittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa autoissa pitäisi olla poliisin asentama kamera edessä ja takaa ja yhteys poliisiin. Automaattinen liikennevalvonta saataisiin vihdoin toimimaan. Ylinopeudet ja rikkeet tallentuisivat kätevästi nauhalle.
Tässä hyvä vinkki päättäjille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä hyvä vinkki päättäjille
Parempi olis se rajoitin, joka estää ylinopeuden ajamisen. Järjestelmän kiertämisestä kortti pois pysyvästi ja vehkeet valtiolle.
Vierailija kirjoitti:
bemari ja audi = mulkkujen automerkit.
Taidat olla kade.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?
Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.
No tulihan se vastaus ja selitys sieltä: kyseessä on muiden opettaminen itsekin liikennesääntöjä rikkoen !
Ohituksen jälkeen täytyy palata oikealle kaistalle - ei siihen vaikuta mitenkään muiden ylinopeus.
Jos et palaa, niin fiksumpi takana ajaja saattaa tietää oikeutensa ajaa oikealta ohi. Oikealta ohittaminen on tietysti kielletty, mutta varoen ja esim. ruuhkatilanteen ohjaamana saa oikealla kaistalla edetä, jos sinne on jo ajoissa tultu, eikä sieltä heti siirrytä vasemmalle, mikä olisi jo kiellettyä ohittamista.
Vasemmalla junnaaminen saattaa siis johtaa tähän vaaraan.
Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta, en todellakaan junnaa. En koe mitään painetta mahdollistaa jollekin toiselle vielä kovemman ylinopeuden.
Sano tämä sama vielä seitsemännenkymmenennen kerran. Ehkä palstalla on joitakin joille aspergerisi ei ole vielä tullut selväksi.
Kun argumentit loppuvat, käydään henkilöön.
Kirjoitat kunnioituksestasi (tai oikeammin sen puutteesta) kanssa-autoilijoita kohtaan. Jos et kuudenkymmenen viestin jälkeen suostu edes harkitsemaan asiaa uudesta näkökulmasta niin miksi - oman logiikkasi mukaan - sinua pitäisi kunnioittaa?
Turvavälien vuoksi.
Mene pois tieltä niin turvavälit palautuvat kerralla.
Ilmiannan kaikki ruotsin kieliset viestit, joihin törmään. Palstan kieli on suomi. Osaat sitä, käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannan kaikki ruotsin kieliset viestit, joihin törmään. Palstan kieli on suomi. Osaat sitä, käytä sitä.
Yksi alinuolittaja kuvittelee, että ruotsin kielellä on paikkansa suomen kielisellä palstalla. Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tää olisi hyvä niille, jotka ajelee mittarinsa mukaan eivätkä tajua että heillä on ihan sairaan iso mittarivirhe autossaan. Sitten vielä ihmettelevät kun kaikki muut tuhmat ihmiset menee ohi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa on ajettava pääsääntöisesti oikealla kaistalla. Vasemmalla roikkuvat näin ollen rikkovat itse lakia ja aiheuttavat turhaa haittaa liikenteen sujuvuudelle.
Vaikea ap:n vedota tuohon pykälään, kun itsekin haluaa siinnr vasemmalle kaistalle.
Kerropa minulle, jos itsekin ajan moottoritien vasemmalla kaistalla 1-3 km/h ylinopeutta,
niin miksi tekisin tilaa sellaiselle jola haluaa ajaa vielä lujempaa?
Jotta sinusta päästäisi ohi, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusankappaleita, etenkin ylinopeusjeesustelijoita, muistutetaan tieliikennelain pykälistä 19 (pysykää niin oikealla kuin mahdollista) ja 33 (ohitettava on velvollinen antamaan tietä jos on merkittävästi muuta liikennettä hitaampi).
Pysy itse siellä oikealla. Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta en ole pätkääkään muuta liikennettä hitaampi.
Olet selkeästi hitaampia niitä jotka ajavat 15-20 km/h ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa on ajettava pääsääntöisesti oikealla kaistalla. Vasemmalla roikkuvat näin ollen rikkovat itse lakia ja aiheuttavat turhaa haittaa liikenteen sujuvuudelle.
Vaikea ap:n vedota tuohon pykälään, kun itsekin haluaa siinnr vasemmalle kaistalle.
Kerropa minulle, jos itsekin ajan moottoritien vasemmalla kaistalla 1-3 km/h ylinopeutta,
niin miksi tekisin tilaa sellaiselle jola haluaa ajaa vielä lujempaa?Jotta sinusta päästäisi ohi, ääliö.
Se voi olla sinun halusi, mutta mitä minä siitä välitän, kun itsekin ajan jo ylinopeutta. Ei minua lotkauta halusi ajaa vielä kovempaa ylinopeutta kuin mitä minä ajan.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä oman elämänsä liikennepoliiseja. Menkää opettelemaan sujuvaa liikennettä vaikka ruotsiin tai saksaan.
Saksa ei ole sujuvaa liikennettä nähnytkään. 90 % väestä on saanut ajokortin arpajaisista ja loput koittaa aktiivisesti estää kanssakulkijoiden liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joillekin se väistäminen on niin valtava ongelma. Jos takaa tulee nopeampi, niin väistän edestä pois, ei minua kiinnosta muiden ylinopeudet ja osaan olla sen verran jouheva, että huomioin liikenteessä muutkin. En todellakaan jää eteen tahallani hidastelemaan.
Jos ja kun ajan suurinta sallittua, takaa eivoi tulla nopeampia. Hälytysajoneuvoissa on valo ja äänimerkki.
Tappajatörppöä en väistä.
Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä?
Joku kakara riehuu takapuolessa kiinni iskän bemari alla, pitää esittää kovaa jätkää. Sielläpähän pentu riehut!