Roikkujat ohituskaistalla
Arvon autoilijat, jotka roikutte moottoritiellä ohituskaistalla ettekä väistä jos taakse tulee auto.
Ostaisitteko kertoa tai jotenkin sanoin kuvailla miksi toimitte näin?
Kommentit (180)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?
Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.
No tulihan se vastaus ja selitys sieltä: kyseessä on muiden opettaminen itsekin liikennesääntöjä rikkoen !
Ohituksen jälkeen täytyy palata oikealle kaistalle - ei siihen vaikuta mitenkään muiden ylinopeus.
Jos et palaa, niin fiksumpi takana ajaja saattaa tietää oikeutensa ajaa oikealta ohi. Oikealta ohittaminen on tietysti kielletty, mutta varoen ja esim. ruuhkatilanteen ohjaamana saa oikealla kaistalla edetä, jos sinne on jo ajoissa tultu, eikä sieltä heti siirrytä vasemmalle, mikä olisi jo kiellettyä ohittamista.
Vasemmalla junnaaminen saattaa siis johtaa tähän vaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku alkaa roikkua takana puskurissa, saatikka valoja välkyttämään, niin silloin kyllä alkaa oma kaasujalka hiljalleen keventyä. Sopivasti vielä niin, että joku rekka on siinä oikealla. Voi sitä raivon määrää, kun pikku teiden sankari ei pääsekkään kaahailemaan :)
Just tyypillinen suomalainen. Voi vi......... .
Ärsyttäviä ovat rekat jotka lähtevät ohittamaan toista rekkaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa on ajettava pääsääntöisesti oikealla kaistalla. Vasemmalla roikkuvat näin ollen rikkovat itse lakia ja aiheuttavat turhaa haittaa liikenteen sujuvuudelle.
Vaikea ap:n vedota tuohon pykälään, kun itsekin haluaa siinnr vasemmalle kaistalle.
Kerropa minulle, jos itsekin ajan moottoritien vasemmalla kaistalla 1-3 km/h ylinopeutta,
niin miksi tekisin tilaa sellaiselle jola haluaa ajaa vielä lujempaa?Yritetään ensin perusjutuilla: kohteliaisuudesta muita tielläliikkujia kohtaan.
Ei ylinopeutta ajavan puskurissa roikkuva valon väläyttäjä ansaitse mitään kohteliaisuutta. Siinä sinulle perusjuttu. Pidä se turvaväli niin voin väistääkin, kun joudan.
Mikset vaan olisi se kohteliaampi osapuoli? Niin minäkin teen kun en laiskana ihmisenä jaksa ottaa kaikkia muiden tekemisiä henkilökohtaisena loukkauksena.
En kunnioita sellaisia, jotka eivät kunnioita minua.
Toivotan sinulle pikaista kuolemaa stressiin räjähtäneen verisuonen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajoin 130, bemari roikkui kiinni. Nostin nopeuden 140, ajoi edelleen kiinni. 150, vieläkin kiinni. Enempää en uskaltanut ja jouduin siirtymään oikealle kaistalle, koska muuten se Untamo olis tullu takaluukusta läpi.
Taidat itsekin olla untamo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?
Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.
No tulihan se vastaus ja selitys sieltä: kyseessä on muiden opettaminen itsekin liikennesääntöjä rikkoen !
Ohituksen jälkeen täytyy palata oikealle kaistalle - ei siihen vaikuta mitenkään muiden ylinopeus.
Jos et palaa, niin fiksumpi takana ajaja saattaa tietää oikeutensa ajaa oikealta ohi. Oikealta ohittaminen on tietysti kielletty, mutta varoen ja esim. ruuhkatilanteen ohjaamana saa oikealla kaistalla edetä, jos sinne on jo ajoissa tultu, eikä sieltä heti siirrytä vasemmalle, mikä olisi jo kiellettyä ohittamista.
Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta, en todellakaan junnaa. En koe mitään painetta mahdollistaa jollekin toiselle vielä kovemman ylinopeuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa on ajettava pääsääntöisesti oikealla kaistalla. Vasemmalla roikkuvat näin ollen rikkovat itse lakia ja aiheuttavat turhaa haittaa liikenteen sujuvuudelle.
Vaikea ap:n vedota tuohon pykälään, kun itsekin haluaa siinnr vasemmalle kaistalle.
Kerropa minulle, jos itsekin ajan moottoritien vasemmalla kaistalla 1-3 km/h ylinopeutta,
niin miksi tekisin tilaa sellaiselle jola haluaa ajaa vielä lujempaa?Yritetään ensin perusjutuilla: kohteliaisuudesta muita tielläliikkujia kohtaan.
Ei ylinopeutta ajavan puskurissa roikkuva valon väläyttäjä ansaitse mitään kohteliaisuutta. Siinä sinulle perusjuttu. Pidä se turvaväli niin voin väistääkin, kun joudan.
Mikset vaan olisi se kohteliaampi osapuoli? Niin minäkin teen kun en laiskana ihmisenä jaksa ottaa kaikkia muiden tekemisiä henkilökohtaisena loukkauksena.
Toivotan sinulle pikaista kuolemaa stressiin räjähtäneen verisuonen vuoksi.
Kyllä se on se perässä roikkuja, joka enemmän stressaa.
En ymmärrä miksi joillekin se väistäminen on niin valtava ongelma. Jos takaa tulee nopeampi, niin väistän edestä pois, ei minua kiinnosta muiden ylinopeudet ja osaan olla sen verran jouheva, että huomioin liikenteessä muutkin. En todellakaan jää eteen tahallani hidastelemaan.
Takanatörttääjä tekee vaarallisen rikkomuksen luopumalla tur-val-li-suus-vä-listä.
Se on aikas piitkä 120 nopeudessa.
1-3kmh trollaajalle 3/5 kovasta yrityksestä
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi joillekin se väistäminen on niin valtava ongelma. Jos takaa tulee nopeampi, niin väistän edestä pois, ei minua kiinnosta muiden ylinopeudet ja osaan olla sen verran jouheva, että huomioin liikenteessä muutkin. En todellakaan jää eteen tahallani hidastelemaan.
Mitä ajattelit parantaa heikkoa kykyäsi ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta, en todellakaan junnaa. En koe mitään painetta mahdollistaa jollekin toiselle vielä kovemman ylinopeuden.
Sano tämä sama vielä seitsemännenkymmenennen kerran. Ehkä palstalla on joitakin joille aspergerisi ei ole vielä tullut selväksi.
Suomi on täynnä oman elämänsä liikennepoliiseja. Menkää opettelemaan sujuvaa liikennettä vaikka ruotsiin tai saksaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun et pysty argumentein vastaamaan, yrität leimata minuy trolliksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on täynnä oman elämänsä liikennepoliiseja. Menkää opettelemaan sujuvaa liikennettä vaikka ruotsiin tai saksaan.
Juuri ajoin Saksassa kuukausi sitten. Jatkuvaa stau-tiedotetta koko matka. Ruotsissa kieltämättä oli sujuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun ajan suurinta sallittua, takaa eivoi tulla nopeampia. Hälytysajoneuvoissa on valo ja äänimerkki.
Tappajatörppöä en väistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun et pysty argumentein vastaamaan, yrität leimata minuy trolliksi.
Autisti, aspergeri tai muuten vaan idiootti jos et trolli.
Vierailija kirjoitti:
Niitä wannabe-poliiseja on joka paikassa: taloyhtiöissä kyylät, työpaikoilla besserwisserit, liikenteessä, ihan missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano tämä sama vielä seitsemännenkymmenennen kerran. Ehkä palstalla on joitakin joille aspergerisi ei ole vielä tullut selväksi.
Kun argumentit loppuvat, käydään henkilöön.