Roikkujat ohituskaistalla
Arvon autoilijat, jotka roikutte moottoritiellä ohituskaistalla ettekä väistä jos taakse tulee auto.
Ostaisitteko kertoa tai jotenkin sanoin kuvailla miksi toimitte näin?
Kommentit (180)
Jos edessäni on turvavälein varusteltuja automobiileja vaikka viisi kipaletta, niin en minä aina yhden ohi mentyäni mene takaisin oikealle XD. Kyllä minä ohittelen ne kaikki viisi automobiilia ja palaan sitten sopivan matkan päästä takaisin, eli en kiilaa suoraan ohitettavan eteen, vaan sopivan turvavälin päästä vasta palaan oikealle kaistalle.
Joskus voikin tapahtua niinkin hassu sattumus, että viiden turvavälein varustellun automobiilin jälkeen edessä on vielä rekka jossain kauempana. No mitäs h e m m e t i n hyötyä oli ohituksesta, jos menen nyt rekan taakse jumittamaan? XD nyt menen rekankin ohi, ja ajan sen verran eteenpäin, että tulee sopiva turvaväli. Nyt vasta pääsin takaisin oikealle kaistalle. Olipa pitkä ohitus, mutta minkäs teet!
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole mitään oikeutta liimautua takapuskuriini hyökkäilemään kun en aja alle 120.
Katsopa ensi kerralla tarkemmin. Minulla on myös takakameera.
Ai että ihan kameera, minulla on vain kamera
Ei ole sinun asiasi säännellä mitä vauhtia toinen ajaa.
Oletko varma että nopeusmittarisi näyttää oikein ?
Vierailija kirjoitti:
Joskus voikin tapahtua niinkin hassu sattumus, että viiden turvavälein varustellun automobiilin jälkeen edessä on vielä rekka jossain kauempana. No mitäs h e m m e t i n hyötyä oli ohituksesta, jos menen nyt rekan taakse jumittamaan? XD nyt menen rekankin ohi, ja ajan sen verran eteenpäin, että tulee sopiva turvaväli. Nyt vasta pääsin takaisin oikealle kaistalle. Olipa pitkä ohitus, mutta minkäs teet!
Ei haittaa, pitää sitten vaan koukata oikean puolelta sinun ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Jos on bemari alla voi tehdä mitä vaan! Bemareita ei tosin myydä asiakkaille, joiden äo on yli 80.
Niinkö ? Sitten on käynyt vahinko,kun minä olen testin mukan keskimääräistä älykkäämpi ja minulle myytiin uusi iso Bemari ja kaiken lisäksi olen nainen
Vai olisitko sittenkin kade ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lain mukaan takaa tulevaa pitää väistää, riippumatta siitä mitä nopeutta itse ajaa. Täällä taas änkyrämammat vaudissa.
Ei ole sellaista lakia.
Lain mukaan ei saa tarpeettomasti haitata, tai estää toisen kulkua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on bemari alla voi tehdä mitä vaan! Bemareita ei tosin myydä asiakkaille, joiden äo on yli 80.
Niinkö ? Sitten on käynyt vahinko,kun minä olen testin mukan keskimääräistä älykkäämpi ja minulle myytiin uusi iso Bemari ja kaiken lisäksi olen nainen
Täällä oikein paistaa läpi, että kateus on syy, miksi liikenteen ei anneta olla joustava.
Säälittäviä kuskeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän todistit tuon väitteen vain todeksi tuolla vastauksellasi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?
Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.
Laki määrää että maantiellä on käytettävä oikeanpuolimmaista kaistaa. Eli mikäli sun ohitusyritys kestää kilometrikaupalla niin kurvaa vaan suosiolla oikealle kaistalle ja ohita sitten kun olet saavuttanut seuraavan ohitettavan.
Vierailija kirjoitti:
Luin todella ihmetellen tätä ketjua, ja sitten tajusin, että enhän minä ymmärrä tätä ilmiötä, kun asun Lapissa missä ohituskaistoja ei pääsääntöisesti ole. Oulu-Kemi välillä on lähimmät isot ohituskaistoja, mutta ei siinä useimmat noin käyttäydy, mikä johtuu varmaan siitä että iso osa tuolla välillä ajavista on tottuneita siihen, että ohitustilanne on todellakin tilanne, joka hoidetaan nopeasti.
Olen ihmeissäni tästä ilmiöstä.
No ei niitä juuri ole Helsingissäkään. Kehällä ei ole ohituskaistoja vaikka porukat niin kuvittelee.
Mikä ihme luo joillekkin autoilijoille tarpeen opettaa muita liikenteessä?
Olin muutama kuukausi sitten onnettomuudessa moottoritiellä. Minun perääni ajettiin tietyön kohdalla, koska takana tulija ei ilmeisesti tajunnut, että jono pysähtyi. Nyt työmatkat on yhtä painajaista, koska vaikka itse ajaisi kuinka tarkasti niin aina löytyy joku roikkumaan aivan kiinni takapuskurissa. Ja ajan ruuhka-aikoina pääkaupunkiseudulla niin miksi pitää ohituskaistalla väläytellä valoja ja roikkua perässä, kun näkee, että molemmat kaistat ovat aivan tukossa. Ei sitä yhtään nopeampaan pääse, vaikka se yksi auto siitä edestä toiselle kaistalle siirtyisikin.
Eipä tuo mikään ihme ole et eräät autoilijat ei tiedä mitä auton takana tapahtuu, kun ei takalasinpyyhkijällä edes pyyhkäistä lumia pois saati skrapata sitä puhtaaksi.
Tehdään autoilusta joustavaa ja annetaan tietä.
Siinä mouhotessa kannattaa tutkia mitä sanotaan tieliikenneasetuksessa ajamisesta useampikaistaisella tiellä. Ja sitten kun ei tajua, mitä se tarkoittaa, kysyä minulta.
Jostain syystä Lahdentiellä erityisesti korostuu tämä valitettava roikkuminen vasemmalla kaistalla.
Lahden tiellä usein roikkuu pakettiautot.
Väistämisvelvollisuus takaa päin tulevaan nähden on ainoastaan, jos se on kiiretehtävällä oleva hälytysajoneuvo, minkä tunnistaa sinisistä vilkkuvaloista.
Kärsin vulvodyniasta enkä kykene vahtaamaan ympärilläajavia.
Omituista että jotkut haluaa estää joustavan liikenteen.
Mulla on hieno kallis auto. Ohitan paljon ja mielestäni tientukot ovat omituisia.
Jos joku haluaa ohittaa minut tai mennä nopeampaa, annan mennä. Ei ole itsetuntokysymys eikä tarvitse minun heittäytyä tientukoksi periaatesyystä.
Joustavuutta sinne kaistoille kiitos.