Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roikkujat ohituskaistalla

Vierailija
27.08.2022 |

Arvon autoilijat, jotka roikutte moottoritiellä ohituskaistalla ettekä väistä jos taakse tulee auto.
Ostaisitteko kertoa tai jotenkin sanoin kuvailla miksi toimitte näin?

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?

Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.

No tulihan se vastaus ja selitys sieltä: kyseessä on muiden opettaminen itsekin liikennesääntöjä rikkoen !

Ohituksen jälkeen täytyy palata oikealle kaistalle - ei siihen vaikuta mitenkään muiden ylinopeus.

Jos et palaa, niin fiksumpi takana ajaja saattaa tietää oikeutensa ajaa oikealta ohi. Oikealta ohittaminen on tietysti kielletty, mutta varoen ja esim. ruuhkatilanteen ohjaamana saa oikealla kaistalla edetä, jos sinne on jo ajoissa tultu, eikä sieltä heti siirrytä vasemmalle, mikä olisi jo kiellettyä ohittamista.

Vasemmalla junnaaminen saattaa siis johtaa tähän vaaraan.

Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta, en todellakaan junnaa. En koe mitään painetta mahdollistaa jollekin toiselle vielä kovemman ylinopeuden.

Sano tämä sama vielä seitsemännenkymmenennen kerran. Ehkä palstalla on joitakin joille aspergerisi ei ole vielä tullut selväksi.

Kun argumentit loppuvat, käydään henkilöön.

Ei, vaan kun vika on henkilössä käydään henkilöön.

Vierailija
82/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusankappaleita, etenkin ylinopeusjeesustelijoita, muistutetaan tieliikennelain pykälistä 19 (pysykää niin oikealla kuin mahdollista) ja 33 (ohitettava on velvollinen antamaan tietä jos on merkittävästi muuta liikennettä hitaampi).

Pysy itse siellä oikealla. Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta en ole pätkääkään muuta liikennettä hitaampi.

Olet selkeästi hitaampia niitä jotka ajavat 15-20 km/h ylinopeutta.

Niinpä, eikä minulla ole mitään tarvetta tehdä tilaa sellaiselle joka haluaa kaahata älyttömästi enemmän kuin minä. Painu Saksaan, jos haluat ajaa 140 km/h.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa on ajettava pääsääntöisesti oikealla kaistalla. Vasemmalla roikkuvat näin ollen rikkovat itse lakia ja aiheuttavat turhaa haittaa liikenteen sujuvuudelle.

Vaikea ap:n vedota tuohon pykälään, kun itsekin haluaa siinnr vasemmalle kaistalle.

Kerropa minulle, jos itsekin ajan moottoritien vasemmalla kaistalla 1-3 km/h ylinopeutta,

niin miksi tekisin tilaa sellaiselle jola haluaa ajaa vielä lujempaa?

Jotta sinusta päästäisi ohi, ääliö.

Se voi olla sinun halusi, mutta mitä minä siitä välitän, kun itsekin ajan jo ylinopeutta. Ei minua lotkauta halusi ajaa vielä kovempaa ylinopeutta kuin mitä minä ajan.

Sinun halusi ei kiinnosta hevonvitunkaan vertaa. Ohitettuasi teet minulle tilaa siirtymällä takaisin oikealle, minä ohitan sinut ja sinä jäät papattamaan partaasi samalla kun minä katoan horisonttiin

Vierailija
84/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi väistää, jos itse ajaa vähintään sallittua nopeutta? Onko toisen oikeus lain rikkomiseen (ylinopeus) niin vahva, että minun pitää aktiivisesti siinä auttaa?

Tiellä ei saa ajaa nopeusrajoitusta kovempaa. Joten jos minä ajan jo vähän yli rajoituksen, niin ei kukaan siitä kärsi, vaikka pysyttelen siellä vasemmalla vielä seuraavaankin ohitettavaan asti.

No tulihan se vastaus ja selitys sieltä: kyseessä on muiden opettaminen itsekin liikennesääntöjä rikkoen !

Ohituksen jälkeen täytyy palata oikealle kaistalle - ei siihen vaikuta mitenkään muiden ylinopeus.

Jos et palaa, niin fiksumpi takana ajaja saattaa tietää oikeutensa ajaa oikealta ohi. Oikealta ohittaminen on tietysti kielletty, mutta varoen ja esim. ruuhkatilanteen ohjaamana saa oikealla kaistalla edetä, jos sinne on jo ajoissa tultu, eikä sieltä heti siirrytä vasemmalle, mikä olisi jo kiellettyä ohittamista.

Vasemmalla junnaaminen saattaa siis johtaa tähän vaaraan.

Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta, en todellakaan junnaa. En koe mitään painetta mahdollistaa jollekin toiselle vielä kovemman ylinopeuden.

Sano tämä sama vielä seitsemännenkymmenennen kerran. Ehkä palstalla on joitakin joille aspergerisi ei ole vielä tullut selväksi.

Kun argumentit loppuvat, käydään henkilöön.

Ei, vaan kun vika on henkilössä käydään henkilöön.

Puskurissa roikkuva osoittaa oikeaksi arvioni kapasiteetistaan.

Vierailija
85/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusankappaleita, etenkin ylinopeusjeesustelijoita, muistutetaan tieliikennelain pykälistä 19 (pysykää niin oikealla kuin mahdollista) ja 33 (ohitettava on velvollinen antamaan tietä jos on merkittävästi muuta liikennettä hitaampi).

Pysy itse siellä oikealla. Jos ajan 1-3 km/h ylinopeutta en ole pätkääkään muuta liikennettä hitaampi.

Olet selkeästi hitaampia niitä jotka ajavat 15-20 km/h ylinopeutta.

Niinpä, eikä minulla ole mitään tarvetta tehdä tilaa sellaiselle joka haluaa kaahata älyttömästi enemmän kuin minä. Painu Saksaan, jos haluat ajaa 140 km/h.

Ei kiinnosta tarpeesi.

Vierailija
86/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole autoilija, mutta muistuttaisin, että ohituskaistallakaan EI saa ajaa ylinopeutta. Jollei suurimmalla sallitulla nopeudella pääse ohitse, niin ohittamisen tarvetta ei tällöin ole.

Vierailija
87/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole autoilija, mutta muistuttaisin, että ohituskaistallakaan EI saa ajaa ylinopeutta. Jollei suurimmalla sallitulla nopeudella pääse ohitse, niin ohittamisen tarvetta ei tällöin ole.

Ei kiinnosta muistutuksesi. Minä ajan sopivaksi katsomaani nopeutta. Soita poliisit jos se on sinulle ongelma, mutta varaudu paskaiseen naurunremakkaan.

Vierailija
88/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteita on erilaisia: se hitaasti vasemmalla kaistalla tuskin kahdeksaakymppiä köröttelevä Marjatta-Pertti kehätiellä aiheuttaa ihan ansaittua kiukkua, mutta se Mika-Jannica joka raivoajaa motarilla jonkun ohitustilanteessa sataakolmeakymppiä ajavan puskurissa kiinni on yksinkertaisesti törppö.

Onhan siellä moottoritiellä kesärajoitus voimassa tapahtumahetkellä? Onhan?

Vierailija
89/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieliikennelain mukaan ajoneuvoa on ajettava pääsääntöisesti oikealla kaistalla. Vasemmalla roikkuvat näin ollen rikkovat itse lakia ja aiheuttavat turhaa haittaa liikenteen sujuvuudelle.

Vaikea ap:n vedota tuohon pykälään, kun itsekin haluaa siinnr vasemmalle kaistalle.

Kerropa minulle, jos itsekin ajan moottoritien vasemmalla kaistalla 1-3 km/h ylinopeutta,

Se voi olla sinun halusi, mutta mitä minä siitä välitän, kun itsekin ajan jo ylinopeutta. Ei minua lotkauta halusi ajaa vielä kovempaa ylinopeutta kuin mitä minä ajan.

Sinun halusi ei kiinnosta hevonvitunkaan vertaa. Ohitettuasi teet minulle tilaa siirtymällä takaisin oikealle, minä ohitan sinut ja sinä jäät papattamaan partaasi samalla kun minä katoan horisonttiin

Miksi tekisin tilaa, koska itsekin ajan ylinopeutta?

Vierailija
90/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman viikon ajan kertonut ilmiantavani ruotsin kieliset viestit, aina kun niihin törmään. En siis varsinaisesti etsi niitä, vaan postatan niitä jotka tulevat vastaan. Niitä alkoi ilmaantumaan palstalle joku aika sitten ja päätin kitkeä niitä, ettei tätä palstaa kaksikielistetä.

Palstan kieli on suomi eikä ruotsi. Ruotsin kielinen viestintä ei kuulu tänne. Selkästikin osaat suomea, koska ymmärrät keskustelua. Et vain halua suomen kieltä kunnioittaa. Voit jatkossakin luottaa siihen, että ilmiannan ruotsin kieliset viestit täällä.

Vierailija
91/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijoita voitais sakottaa enemmänkin. Jatkuvasti saa kävelijänä pelästellä näitä ylinopeudenajajia taajama alueellakin ja maantienvarsilla. Kyllä se melu ja nopeus säikäyttää kun hihaa hipoen auto tekee ohituksen jalankulkijasta. Lisää poliiseja ja ratsioita teitten varsille sanonminä.

Vierailija
92/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vasemmalla kaistalla ajaminen on kiellettyä jos oikeallakin on tilaa.

Vierailija
93/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bemmi roikkui puskurissa kiinni, kun eilen ajeltiin mökille. Ohituskaistalla 120 km/h vedin sallitut yli rekkoja oikealle jonossa sen 2 km verran, jolloin ohitin niitä. Ja bemari perseessä kiinni. Vmp.

Vierailija
94/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muutaman viikon ajan kertonut ilmiantavani ruotsin kieliset viestit, aina kun niihin törmään. En siis varsinaisesti etsi niitä, vaan postatan niitä jotka tulevat vastaan. Niitä alkoi ilmaantumaan palstalle joku aika sitten ja päätin kitkeä niitä, ettei tätä palstaa kaksikielistetä.

Palstan kieli on suomi eikä ruotsi. Ruotsin kielinen viestintä ei kuulu tänne. Selkästikin osaat suomea, koska ymmärrät keskustelua. Et vain halua suomen kieltä kunnioittaa. Voit jatkossakin luottaa siihen, että ilmiannan ruotsin kieliset viestit täällä.

Ruotsinkielinen/ruotsinkieliset on yhdyssana. Opettele oikeinkirjoitus ennen kuin vinoilet.

Vierailija
95/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vasemmalla kaistalla ajaminen on kiellettyä jos oikeallakin on tilaa.

Turha vedota liikennesääntöihin, jos haluaa ajaa vielä enemmän ylinopeutta kuin minä.

Vierailija
96/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttäviä autoilijat jotka ensin köröttelevät alinopeutta mutta heti ohituskaistan alkaessa painavat kaasua ettei vaan perässä tulija pääse ohi. 

Ohituskaistan loppuessa taas palaa alinopeudella mateluun. Raivostuttavaa kiusantekoa!

Vierailija
97/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa. Pätee tässä tapauksessa molempiin roikkujiin. Sekä turhaan ohituskaistalla että puskurissa roikkujaan. Kumpikaan ei pääse yhtään nopeammin perille eikä taatusti turvallisemmin. Mutta joidenkin ego tai ilmeisesti edes mielenterveys ei vaan kestä liikennettä ja sitä että siellä on muitakin. Tämäkin ketju täynnä rattiraivoajia, joiden paikka olisi jossain ihan muualla kuin ratin takana.

Vierailija
98/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen luonne muuttuu täysin auton ratissa? Lempeä lammas muuttukiroilevaksi hirviöksi.

Vierailija
99/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttäviä autoilijat jotka ensin köröttelevät alinopeutta mutta heti ohituskaistan alkaessa painavat kaasua ettei vaan perässä tulija pääse ohi. 

Ohituskaistan loppuessa taas palaa alinopeudella mateluun. Raivostuttavaa kiusantekoa!

Tämä! Vihaan ajaa Lahti-Jyväskylä osuutta, näitä matelijapenoja sikana, mutta ohituskaistan alkaessa talla pohjassa.

Vierailija
100/180 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehen luonne muuttuu täysin auton ratissa? Lempeä lammas muuttukiroilevaksi hirviöksi.

Äläpä sukupuolita. Olen aivan yhtä raivona, jos ei osata huomioida muita ja esim itsekkäästi ajellaan vasenta kaistaa alinopeudella kilometrikaupalla. t. muija