Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helenin ensi vuoden sähkötarjous 6 kertaa kalliimpi kuin nykyinen

Vierailija
23.08.2022 |

En tule selviämään mitenkään noin kalliista sähkölaskusta, ellei palkka nouse saman verran.

Kommentit (183)

Vierailija
41/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sähkön hinta voi olla noin korkea? Juurihan rummutettiin että Suomi on sähköntuotannossa lähestulkoon omavarainen.

Kunhan nyt saisi sen Olkiluoto 3:n täydelle teholle, niin sitten olisi hyvä tilanne.

Vierailija
42/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se 4,07 euroa on perusmaksu. Sitten tulee vielä erikseen kulutus. Juuri tänään kävin katsomassa omia tietojani, kun Helen lähetti tiedotteen hintojen noususta 1.10 alkaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja rajoittaa sähkön vientiä.

Ja tunti-spot nousi 94 senttiin.  Siis juuri asken. Ei yöllä.

Pörssisähkön ostajilla aika kallis saunailta.

Eihän saunailta kallis ole kun se alkaa vasta illalla ja kestää pitkälle yöhön, eli saunotaan halvan sähkön aikaan.

Vierailija
44/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako määräaikaista. Hinta laskee keväällä huomattavasti.

Niin laskee kulutuksenikin.

Joku hoki täällä jo kuukausi sitten tuota samaa älkää ottako määräaikaista. Otin ja halvalla sain.

Vierailija
45/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpörssin hintakatto on 4 eur/kWh + alv eli 4,94 eur/kWh. Nousuvaraa on siis vielä paljon.

Vierailija
46/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?

Ei tällaista toistaiseksi voimassa olevaa hintaa ole Suomessa ollut vuoteen. Sulla on määräaikainen sopimus joka loppuu jossain vaiheessa. Katsot sieltä sivuiltasi mihin asti sun sopimus on voimassa.

Vierailija
47/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?

Ei tällaista toistaiseksi voimassa olevaa hintaa ole Suomessa ollut vuoteen. Sulla on määräaikainen sopimus joka loppuu jossain vaiheessa. Katsot sieltä sivuiltasi mihin asti sun sopimus on voimassa.

Tuo 4,07 c/kWh on Helenin siirtomaksu. Tarkistin en laskustani.

Vierailija
48/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fortum muutti hinnoitteluaan (ei ole enää kolmen kuukauden hintoja) ja nyt on kalliita ja liian isoja paketteja tarjolla toistaiseksi voimassa olevina :(

Vierailija
49/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mä en osannut lukea sopimusta ja tuo 4,07 oli siirtomaksu. No selvisihän tämäkin.

Vierailija
50/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta Suomeen hevonhuttua, kun Norjasta tuodaan Suomeen mitättömän vähän sähköä. Juuri tällä hetkellä 0,75% kulutuksesta tulee Norjasta.

Vierailija
51/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun mä en osannut lukea sopimusta ja tuo 4,07 oli siirtomaksu. No selvisihän tämäkin.

No, hyvä

Vierailija
52/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän saunailta kallis ole kun se alkaa vasta illalla ja kestää pitkälle yöhön, eli saunotaan halvan sähkön aikaan.

Onpa taas hauskaa. Kiva kun on näitä humoristeja palstalla.

Vierailija
53/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Helenin asiakas enkä ole ikinä kiinnittänyt laskuun mitään huomiota. Neljän kuukauden lasku on ollut suunnilleen 80 e. Mikäköhän on laskun loppusumma kun lasku ensi kuussa tulee😬😬

Vierailija
54/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa taas hauskaa. Kiva kun on näitä humoristeja palstalla.

03-06 välillä voi saunoa todella edullisesti, jopa alle 25snt/kWh!

Vaan eipä naarata anoppia järvestä.

Vierailija
55/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota markkinasähkö ja siirrä kulutus yöaikaan. Ei se sen vaikeampaa ole

Vierailija
56/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suoraan sanottuna ymmärrä mitään sähkölaskustani. Kauhulla odotan seuraavaa laskuja.

Säälittää myös miten jotkut 1000 e eläkeläiset, eläinsuojeluyhdistykset ja hevostallit pärjäävät.

Vierailija
57/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta Suomeen hevonhuttua, kun Norjasta tuodaan Suomeen mitättömän vähän sähköä. Juuri tällä hetkellä 0,75% kulutuksesta tulee Norjasta.

Näkyi kuitenkin vaikuttavan huttua. 

Pelkona on, että muut (Ruotsi) tekisivät vastaavia temppuja. 

Ja silloin vaikuttaa jo isoa huttua tännekin.

Silloin menee myös koko Euroopan sähkömarkkinat täysin sekaisin.

Vierailija
58/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisia kotitalouksia alkaa kaatumaan eikä valtio tee asian eteen mitään. Sähköllä okt:n lämmittäjät eivät tule pärjäämään.

Tällaisiin hintojen nousuun ei kukaan ole varautunut.

Vierailija
59/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin säästämisen jo. Kaurapuurolla ja Reissumiehellä pärjää hyvin. 15 e viikossa. Ei se hyvää ole mutta joudun avustamaan äitiäni kun hänen eläke ei riitä, vanhasta omakotitallosta kun hän ei pääse eroon.

Vierailija
60/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallisia kotitalouksia alkaa kaatumaan eikä valtio tee asian eteen mitään. Sähköllä okt:n lämmittäjät eivät tule pärjäämään.

Tällaisiin hintojen nousuun ei kukaan ole varautunut.

Ainakaan itsellä ei ne kuuluisat puskurit riitä kauaa.

Ja tämä kaikki on pois kulutuksesta. Itse säästä ruuasta, ulkona syömisestä, matkustelusta ja lehdistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän