Helenin ensi vuoden sähkötarjous 6 kertaa kalliimpi kuin nykyinen
En tule selviämään mitenkään noin kalliista sähkölaskusta, ellei palkka nouse saman verran.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusille asiakkaille 24 kk määräaikainen
33,15c/kWh
perusmaksu 3,99 €/kk
Eilen oli vielä alle 30 c/kWh
Noin kuukausi sitten Oomilta sai sopparin hintaan 14,39c/kWh. Heleniltä soitettiin perään, kerroin hinnan ja Helenin myyjä totesi vaan ettei "pärjätty tällä kertaa kilpailussa" Helenin hinta oli silloin 23c /kWh.
Sääliksi käy niitä, joiden määräaikainen sopimus umpeutuu talvella.
Sitten kun Oomi menee nurin ja joudut solmimaan Helenin kanssa sopimuksen saat vähän lisähintaa ja naurut
Tuskin Oomi ihan helpolla menee nurin. Sehän on isojen maakunnallisten energiayhtöiden omistama. Sille on ulkoistettu näiden yhtiöiden sähkön myynti.
Vierailija kirjoitti:
Kohta koko kansa pörssisähköllä. Yöllä herätään laittamaan pyykin- ja astianpesukoneet päälle, imuroidaan, tehdään ruoat uunissa ja sähkölevyillä. Naapureidenkaan on turha yrittää nukkua. Koko vuorokausirytmi muuttuu.
Itse asiassa tuo on älyttömän hyvä idea (paitsi pörssisähkösopimus).
Pystyisi varmaan aika paljon yhteiskunnan kulutusta muuttamaan nimenomaan yöaikaan tapahtuvaksi. Ruuhkatkin vähenevät kun ei olla kaikki samaan aikaan liikkeellä, saattaisi myös tulla lisää työpaikkojakin.
Itse olen töissä tehtaassa joka on 24/7 toiminnassa, mutta olen tukitehtävissä eli siis ns. päivävuorossa. Voin ilomielin vaihtaa työaikani 08-16 -> 22-06.
Sitten kun Oomi menee nurin ja joudut solmimaan Helenin kanssa sopimuksen saat vähän lisähintaa ja naurut