Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut siedätte tätä jatkuvaa hintojen nousua?!

Vierailija
05.10.2026 |

Miten te pärjäätte, miten te siedätte tätä?! Bensa on taas äärettömän kallista, ruuan hinta nousee joka vuosi! Sähkö on kallista. Kaikki on kallista! Yrityksiä kaatuu kun asiakkaita ei riitä. Yhä useampi joutuu ulosottoon, ei välttämättä varaa ostaa lääkkeitä! Miten sun arki sujuu tämän kaiken keskellä?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, olen saanut palkankorotuksia joka vuosi reilulla kädellä.

Vierailija
2/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ylimääräinen autolla ajo jäänyt. Ei yhtään ns. hupiajoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on palkka riittänyt ja säästöönkin jää kuukausittain.

Vierailija
4/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin, olen saanut palkankorotuksia joka vuosi reilulla kädellä.

Hyvä sulle. Kaikilla ei ole sama tilanne. 

Vierailija
5/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse enemmän ruokaa. Olen esimerkiksi lopettanut valmisleivonnaisten ostamisen kokonaan. Ajan vähemmän autolla ja hoidan samalla keikalle useampia asioita. 

Vierailija
6/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaa on vielä kun rahalla saa, sitten olemme kusessa kun ei ruokaa saa rahallakaan.

Vierailija
7/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole vaikuttanut mitenkään

Vierailija
8/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihe Vapaalla kaikkien palkka on kymppitonnin netto ja mies suursijoittaja, turha täältä kysellä

Vierailija
9/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just pari päivää sit tankkaa 2.094. En nyt sanoisi äärettömän kalliiksi. On se ennenkin pyörinyt hinnat tossa. Ruokaa voi vahtaa ja ostaa alesta. Ns. turhat ruuat jätin pois aikaa sitten. Rainbow muuttui coopiksi ja sen merkin myslin hinta nousi ja lakkasin ostamasta. Aikaa sitten vaihdoin kalliit ketsupit halpoihin alle euron ketsuppeihin.

Vierailija
10/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaihtoehtoja?

Vierailija
11/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen enemmän töitä.

Vierailija
12/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuotisen työurani aikana hinnat ovat nousseet Tilastokeskuksen mukaan Suomessa 70%, eli keskimäärin 1,8% vuodessa. Samaan aikaan peruspalkkani on noussut 1430€:sta 4600€:oon, 222%, eli 4% vuodessa. 

Eli jos sain vuonna 1996 palkallani 10 omenaa, nyt saan 19 omenaa, eli melkein tuplasti.

Vierailija
13/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Jätän ostamatta asioita, mm. lääkkeitä välillä. Katson hinnat tarkkaan. Valitettavasti en pääse hyödyntämään isojen markettien tarjontaa kuin satunnaisesti ja joudun asioimaan kalliissa lähi-koossa. Usein jätän vain ostamatta sen mitä olin ajatellut. Aika vähällä pärjää, kun on pakko. 

En osta mitään valmisruokia enää. Ennen joskus ostin, kun yksin asun eikä aina huvittanut kokata vain itselle. Ei huvita edelleenkään, mutta pakko. 

Oleilen pääasiassa kotona. En lähde kuluttamaan aikaani esim. kaupungille. Ennen saatoin niin tehdä ja käydä vaikka kahvilla. Otan kaiken mahdollisen käytettynä. En edes muista, milloin olen ostanut esimerkiksi vaatteen uutena, sukkia ja alusvaatteita lukuun ottamatta. 

Vierailija
14/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelen seuraavaa kahvitarjousta, koska varastot ovat ehtymässä. En halua maksaa kahdeksaa euroa peruskahvipaketista.

Vierailija
15/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ja huomenna sähkö on kyllä melkein ilmaista. Ajoitan kokkaukset, pyykin- ja astioidenpesut yms. huomiseen.

Vierailija
16/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuntunut mitenkään. Mulla on vapaa autoetu.

Vierailija
17/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti

Vierailija
18/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aihe Vapaalla kaikkien palkka on kymppitonnin netto ja mies suursijoittaja, turha täältä kysellä

Mun palkka viime kuussa oli 1823e netto.

Perjantaina on seuraava palkkapäivä. Vähän toista sataa euroa on vielä tilillä. Säästöön oon tässä kuussa laittanut muutaman kympin ja sijoitukseen 50e. Autolla ajoa en vähennä, ajan isolla dieselillä. Mitään muuta en ole ostanut, kuin ruokaa, polttoainetta ja koiranruokaa. 

Vierailija
19/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kuuden kuparin sijasta vain neljä. Kiljua juon sitten loppuillan.

Vierailija
20/58 |
05.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoan hinta on laskenut. Perunat 0,60 €/kg ja kahvipaketti 1,29 € noin esimerkiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi