Helenin ensi vuoden sähkötarjous 6 kertaa kalliimpi kuin nykyinen
En tule selviämään mitenkään noin kalliista sähkölaskusta, ellei palkka nouse saman verran.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia kotitalouksia alkaa kaatumaan eikä valtio tee asian eteen mitään. Sähköllä okt:n lämmittäjät eivät tule pärjäämään.
Tällaisiin hintojen nousuun ei kukaan ole varautunut.
Voisi se Sauli soitella Putinille ja anella hattu kourassa sähköä, koska ei kansan kuullu kärsiä. Tää on naurettavaa valtion toimintaa, kun ei mitään saa aikaa. Laittais kivihiilitä tuottamaan sähköä tai mikä siinä olkiluodossakin on vialla. Vois keksiä keinot vaikka laittaa tuhat tuulimyllyä tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallisia kotitalouksia alkaa kaatumaan eikä valtio tee asian eteen mitään. Sähköllä okt:n lämmittäjät eivät tule pärjäämään.
Voisi se Sauli soitella Putinille ja anella hattu kourassa sähköä, koska ei kansan kuullu kärsiä. Tää on naurettavaa valtion toimintaa, kun ei mitään saa aikaa. Laittais kivihiilitä tuottamaan sähköä tai mikä siinä olkiluodossakin on vialla. Vois keksiä keinot vaikka laittaa tuhat tuulimyllyä tai jotain.
No tuulimyllyjä tietenkin. Pitkä rannikko ja täällä tuuleekin aina niin pirusti. Kyllä sähköä tulee, kunhan isäntämiehistä päästään eroon. Ne aina jostain marisevat.
Vierailija kirjoitti:
En oikein tajua näistä sähköjutuista, mutta kävin tarkistaan meidän sopparin. Voimassa 2023 syyskuuhun ja käyttösähkö 4.59c/kwh, kuukausimaksu 3,99 ja sitte jotain siirtomaksuja vajaalla kuudella eurolla kuussa. Minusta aika edullinen.
No toi on hemmetin halpa. Onneksi olkoon. Moni muu maksaa nyt 5 kertaista hintaa ja talvesta emme tiedä, onko jo 10 kertaista hintaa tuohon sinun sopimukseen verrattuna.
32 snt kwh on nyt suomisähkö + 4 /kk
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?
Mulla nousi juurikin tämä toistaiseksi oleva 26% onneksi ehdin äkkiä vaihtaa määräaikaiseen ennen hintojen nousua niissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovasti tuntuu Olkiluodossa olla haluja saada testikäyttöä tulille tämän kuun lopussa taas. Kaupallista käyttöä joulukuussa.
Jos vanhat ennusmerkit pitävät paikkansa, niin pieleen menee.
https://www.tvo.fi/tuotanto/laitosyksikot/ol3/ol3ennusteet.html
Sama tarjous tuli mulle 24 kk määräaikaisesta sopparista. Aion skipata ja jatkaa toistaiseksi voimassaolevalla tämän talven, vaikka onkin törkyhintainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypit puhuu vissiin ssiirtomaksysta
Ei puhu, esim:
Fortum 35snt/kwh +kk-maksu 1.10 alkaen
Kokkolan energia 46snt + kk-maksu 1.10 alkaen
Näihin siirtomaksut sitten päälle.
Nuo toistaiseksi voimassa olevia, määräaikaiset vähän halvempia mutta kuka uskaltaa sitoutua kahdeksi vuodeksi esim. jollain 30 sentin hinnalla.
Minä sitouduin tänään. Enää on muutamia toistaiseksi voimassa olevia. Hinnat 46-49 senttiä kwh 1.10 alkaen. Määräaikainen 29 senttiä. Sopimussakko 50 euroa, joten otin riskin.
Aiemmassa laskussa (1.2.2022-30.04.2022 ) perusmaksu 3,84€/kk ja sähkönsiirto 5,41€/kkk.
Mulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus Helenille. Pelottaa millaiset laskut on tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Rohkeesti vaan pörssisähköön ja sähköautokaupoille. Yöllä ladataan halpaa sähköä sähköautoon ja päivällä myydään se kalliilla pois. Toki se vaatii sähköauton jossa on V2L ominaisuus, eli mahdollisuus ottaa virtaskaa autosta pihalle. Tällaisia sähköautoja ovat tällä hetkellä ainakin Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6.
Mites ajattelit sen valmistuman ennen talven pakkasia.
Kyllä tämä olemassaolo on yhtä stressiä ja kärsimystä.
Vierailija kirjoitti:
Toistaiseksi voimassa oleva
24,09c/kWh
perusmaksu 4,74 €/kk
Toistaiseksi voimassa olevaa ei näytä Helenillä nyt enää olevan. Hävinnyt yön aikana. Ei hyvältä näytä.
Vierailija kirjoitti:
Älkää ottako määräaikaista. Hinta laskee keväällä huomattavasti.
Samaa sanottiin viime talvenakin :D nyt nautin määräaikaisesta 10c/kwh hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmassa laskussa (1.2.2022-30.04.2022 ) perusmaksu 3,84€/kk ja sähkönsiirto 5,41€/kkk.
Mulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus Helenille. Pelottaa millaiset laskut on tulossa.
Kai ymmärrät, että maksat perusmaksun lisäksi myös c/kwh hinnan, senkin määrä näkyy laskussasi. Siirtomaksu on näistä erillään.
Eilen oli myös uutinen tekniikka&talous lehdessä, että Norja aikoo rajoittaa siirtokapasiteettia rajusti muihin pohjoismaihin ensi talvena. Syy: huoltovarmuus.
Suomessa toimenpiteet on ollut lähinnä bailaamista ja meriselityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?
Millä aikavälillä teillä hinnat päivittyy?
Mulla Oomin jatkuva sopimus, hinnat on voimassa aina 1.1.-30.6. Ja 1.7.- 31.12.
Nyt siis voimassa heinäkuussa voimaan tulleet hinnat.
Käyttösähkön kk-maksu 4,90e/kk. Kwh hinta nyt kesäaikaan Oulun seudun sähkön jäsenyysalennuksen jälkeen 5,08senttiä.
Siirtomaksu Oulun seudun sähköllä 23, 58e/kk ja kwh hinta 1,62senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli myös uutinen tekniikka&talous lehdessä, että Norja aikoo rajoittaa siirtokapasiteettia rajusti muihin pohjoismaihin ensi talvena. Syy: huoltovarmuus.
Suomessa toimenpiteet on ollut lähinnä bailaamista ja meriselityksiä.
Tuosta on uutisoitu joka paikassa. On vedottu siihen että Norja ei olisi niin itsekeskeinen. Pahalta kuitenkin näyttää, kun Suomessa on unohdettu omavaraisuus.
Suomen keskiluokka köyhdytetään nyt totaalisesti...
Tässä kyykytys,
Energiakriisi
Polttoaine hinta pilviin
Lämmitysöljyn kiskurihinnat
Sähkön riistohinnat
Ruoan kallistuminen
Rakentamisen ja remontoinnin kalleus
Raksaravaran törkyhinnat...
Vihreä siirtymä
Autoiluvastaisuus
Sähköauton tuputtaminen
Turpeen kielto
Öljyn ja kivihiilen vainoaminen
Toki putin on osasyyllinen ja sairas mies, mutta myös oma hallinto tahallaan suosii kovia hintoja ja liian kovia veroja...pyrkii kynimään kaiken omaisuuden hallinnon taskuun.
Great reset on siis alkanut. Nwo.
Wef sanna on keskeinen osa tätä, hän on YGL jäsen eli WEF kätyri.
Vierailija kirjoitti:
Suomen keskiluokka köyhdytetään nyt totaalisesti...
Tässä kyykytys,
Energiakriisi
Polttoaine hinta pilviin
Lämmitysöljyn kiskurihinnat
Sähkön riistohinnat
Ruoan kallistuminen
Rakentamisen ja remontoinnin kalleus
Raksaravaran törkyhinnat...
Vihreä siirtymä
Autoiluvastaisuus
Sähköauton tuputtaminen
Turpeen kielto
Öljyn ja kivihiilen vainoaminenToki putin on osasyyllinen ja sairas mies, mutta myös oma hallinto tahallaan suosii kovia hintoja ja liian kovia veroja...pyrkii kynimään kaiken omaisuuden hallinnon taskuun.
Great reset on siis alkanut. Nwo.
Wef sanna on keskeinen osa tätä, hän on YGL jäsen eli WEF kätyri.
No, no koetahan ottaa rauhallisesti. Kiukkuaminen ei auta mitään.
En oikein tajua näistä sähköjutuista, mutta kävin tarkistaan meidän sopparin. Voimassa 2023 syyskuuhun ja käyttösähkö 4.59c/kwh, kuukausimaksu 3,99 ja sitte jotain siirtomaksuja vajaalla kuudella eurolla kuussa. Minusta aika edullinen.