Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helenin ensi vuoden sähkötarjous 6 kertaa kalliimpi kuin nykyinen

Vierailija
23.08.2022 |

En tule selviämään mitenkään noin kalliista sähkölaskusta, ellei palkka nouse saman verran.

Kommentit (183)

Vierailija
21/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkeesti vaan pörssisähköön ja sähköautokaupoille. Yöllä ladataan halpaa sähköä sähköautoon ja päivällä myydään se kalliilla pois. Toki se vaatii sähköauton jossa on V2L ominaisuus, eli mahdollisuus ottaa virtaskaa autosta pihalle. Tällaisia sähköautoja ovat tällä hetkellä ainakin Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6.

Kiitos tiedosta autokauppias.

Vierailija
22/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 8toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?

Helen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on 8toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?

Helen?

Kyllä Helen.

Vierailija
24/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?

Niin mullakin on toi vanha hinta vuoden loppuun voimassa. Uusi tarjous ensi vuodelle tuli tänään, joka pitäisi viikon aikana vahvistaa.

Vierailija
25/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypit puhuu vissiin ssiirtomaksysta

Ei puhu, esim:

Fortum 35snt/kwh +kk-maksu 1.10 alkaen

Kokkolan energia 46snt + kk-maksu 1.10 alkaen

Näihin siirtomaksut sitten päälle.

Nuo toistaiseksi voimassa olevia, määräaikaiset vähän halvempia mutta kuka uskaltaa sitoutua kahdeksi vuodeksi esim. jollain 30 sentin hinnalla.

Vierailija
26/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus 4,07 c/kWh. Voisiko joku selittää minulle, uusavuttomalle, miksi minun sähköni hinta ei ole noussut? Eikö näiden toistaiseksi voimassa olevien sopimusten hintojen nimenomaan pitäisi päivittyä?

Niin mullakin on toi vanha hinta vuoden loppuun voimassa. Uusi tarjous ensi vuodelle tuli tänään, joka pitäisi viikon aikana vahvistaa.

Hänhän sanoi toistaiseksi voimassa. Se on sitten määräaikainen, jos tekee vuodeksi kerrallaan.

Vierailija
27/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut yhtiöt myyvät vain oman kunnan alueelle sähköä. Hinta on yleensä muita sähköyhtiöitä edullisempi.

Niinkin voi olla, mutta todella vaikea uskoa, että olisi 5 - 10 kertaa edullisempi.

Esimerkkinä

https://iinenergia.fi/wp-content/uploads/sites/2/2022/01/Myyntihinnasto…

7,83 c/kWh + 2,54 eur/kk

Vierailija
28/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ottako määräaikaista. Hinta laskee keväällä huomattavasti.

Vierailija
29/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä tarinoita ei oikeen todeksi meinas uskoa

Miksi ei muka hinnankorotuksia mäissä ole?

Naapurikin kertoili tollsasta mutta eipä vilauta sähkölaskua

No olen käynyt nyt kerran viikossa sähköyhtiön sivuillani tarkistamassa tilanteen, ja tuo 4,07 siellä komeilee koko ajan. Pelottaa, pomppaako se yhtäkkiä moninkertaiseksi. Mutta ihmettelen, että mitään ei vielä ole tapahtunut.

Sulla on määräaikainen sopimus, joka päättyy todennäköisesti vuodenvaihteessa. Sen vuoksi se ei ole vielä noussut. Tuut varmaan saamaan tarjouksen seuraaviksi 24kk lähiaikoina. Mikäli et hyväksy uutta määräaikaista sopimusta, niin se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana, jolloin hinta saattaa muuttua joka kuukausi.

Vierailija
30/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olen käynyt nyt kerran viikossa sähköyhtiön sivuillani tarkistamassa tilanteen, ja tuo 4,07 siellä komeilee koko ajan. Pelottaa, pomppaako se yhtäkkiä moninkertaiseksi. Mutta ihmettelen, että mitään ei vielä ole tapahtunut.

No pistä nyt linkkiä että voi uskoa?

Linkki sähkösopimukseeni vai linkki sähköyhtiön sivuilleni, joille kirjaudun verkkopankkitunnuksilla? Kävin just tsekkaamassa ja sähköni hinta on 4,07. Ei sitä ole pakko uskoa, ihmettelenhän sitä itsekin.

Ja se yhtiö oli? Ilmeisesti joku paikallinen tyyliin Seinäjoen energia (?) mikä myy vain paikallisille johonkin 6 sentin hintaan tälläkin hetkellä.

Vierailija
31/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää ottako määräaikaista. Hinta laskee keväällä huomattavasti.

Onko tälle perusteluita? Miksi hinta laskisi? 

Vierailija
32/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on määräaikainen sopimus, joka päättyy todennäköisesti vuodenvaihteessa. Sen vuoksi se ei ole vielä noussut. Tuut varmaan saamaan tarjouksen seuraaviksi 24kk lähiaikoina. Mikäli et hyväksy uutta määräaikaista sopimusta, niin se jatkuu toistaiseksi voimassaolevana, jolloin hinta saattaa muuttua joka kuukausi.

Sopimukseni on toistaiseksi voimassa oleva. Ei määräaikainen.

Vierailija
33/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy pörsettä että pärjäät.

Vierailija
34/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki sähkösopimukseeni vai linkki sähköyhtiön sivuilleni, joille kirjaudun verkkopankkitunnuksilla? Kävin just tsekkaamassa ja sähköni hinta on 4,07. Ei sitä ole pakko uskoa, ihmettelenhän sitä itsekin.

Ja se yhtiö oli? Ilmeisesti joku paikallinen tyyliin Seinäjoen energia (?) mikä myy vain paikallisille johonkin 6 sentin hintaan tälläkin hetkellä.

Siis kyseessä on Helen. Helsingin Energia.

Vierailija
35/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Helenun asiakas vuodesta 2008 ja toistaiseksi voimassa oleva sooimus. Se on ollut viime kevääseen asti kalliimpi kuin pörssisähkö ja määräaikaiset.

Vierailija
36/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kyseessä on Helen. Helsingin Energia.

Ettei olisi joku laskutusvirhe, jonka ne perii takautuvasti.

Vierailija
37/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja rajoittaa sähkön vientiä.

Ja tunti-spot nousi 94 senttiin.  Siis juuri asken. Ei yöllä.

Pörssisähkön ostajilla aika kallis saunailta.

Vierailija
38/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sähkön hinta voi olla noin korkea? Juurihan rummutettiin että Suomi on sähköntuotannossa lähestulkoon omavarainen.

Vierailija
39/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rohkeesti vaan pörssisähköön ja sähköautokaupoille. Yöllä ladataan halpaa sähköä sähköautoon ja päivällä myydään se kalliilla pois. Toki se vaatii sähköauton jossa on V2L ominaisuus, eli mahdollisuus ottaa virtaskaa autosta pihalle. Tällaisia sähköautoja ovat tällä hetkellä ainakin Hyundai Ioniq 5 ja Kia EV6.

Kiitos tiedosta autokauppias.

En ole autokauppias, mutta aivan samahan se on keneltä tuon tiedon saat, ihan yhtä paljon se on hyödynnettävissä, vaikka sen kertoisi autojobbarikin.

Toki voit tehdä niinkin, että lataat yöllä sähköauton akun täyteen, etkä myykään sitä takaisin verkkoon, vaan lämmität sillä autoon ladatulla sähköllä pirttiäsi päiväsaikaan, kun sähkö on kallista.

Vierailija
40/183 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helenillä on siirtomaksu 4,07 c/kWh + 5,51 eur/kk

Kuinkas sattuikaan. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan