Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
521/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut H&M alesta esimerkiksi: 2 farkkulegginssit 3e/kpl, rintsikoita 3e/kpl, t-paitoja myös sen 3e/kpl, kauniin ja laadukkaan pitsihameen 5e ja mekon 8e. Lidlistä ostin softshell takin 8,5e ja juoksutrikoot 4e. Jostain rytkykaupasta ostin kesäkengät 1e.

Ja nuo hinnat on samoja, mitä kirppareilla käytetyissä. Ja pakkohan myyjän on niitä hintoja pyytää, kun pöytävuokra ja bensat ovat niin kalliita. Mutta ehkä asiakkaat eivät niitä osta, kun uusia saa samaan hintaan sesongin alennusmyynneistä.

Ja liiterin jumpparikoot on sama asia kuin merkkituotteet?....

En ole niin väittänytkään! Mutta ne Lidlin juoksutrikoot ovat laadukkaat, kestävät ja siistin näköiset. Ei todellakaan arvaisi, että hinta oli 4e. Ostin Zalandosta Adidaksen collegehousut ja ne kesti vuoden satunnaisessa käytössä, ennen kuin saumoihin tuli pieniä reikiä ja kangas meni sisältä kovaksi nypyksi. Hintaa oli 35e. Ne H&M, Lidl ym muutaman euron vaatteet ovat olleet kaikki kestäviä. Akryylit jää kauppaan, vaikka hintaa olisi 0e. :)

Sama

Vierailija
522/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut H&M alesta esimerkiksi: 2 farkkulegginssit 3e/kpl, rintsikoita 3e/kpl, t-paitoja myös sen 3e/kpl, kauniin ja laadukkaan pitsihameen 5e ja mekon 8e. Lidlistä ostin softshell takin 8,5e ja juoksutrikoot 4e. Jostain rytkykaupasta ostin kesäkengät 1e.

Ja nuo hinnat on samoja, mitä kirppareilla käytetyissä. Ja pakkohan myyjän on niitä hintoja pyytää, kun pöytävuokra ja bensat ovat niin kalliita. Mutta ehkä asiakkaat eivät niitä osta, kun uusia saa samaan hintaan sesongin alennusmyynneistä.

Mä luulen, että monella kirppiksille ohjaa myös halu ekologisuuteen. Ja jos tavara on siistiä, ei minua ainakaan hirveästi haittaa, jos onkin käytettyä. Sesonkialeista ostan kyllä itsekin, vielä suht pienten lasten kanssa se on helppoa, kun esim. tulevan talven vaatekoko on helppo arvioida ja vielä kelpuuttavat ne mutsin kuukausia sitten ostamat kamppeet päälleen. Kaikilla ei välttämättä tähänkään ole mahdollisuutta, ja sen sesonkialehaalarin -50% hinta, vaikkapa 50e voi olla vielä ihan liikaa, varsinkin jos käytetyn haalarin saa kirppikseltä kympillä.

Ymmärrän tuon ekologisuusnäkökulman ja toki kierrättäminen on hyvä asia. Itsekin sitä harrastan astioiden ja huonekalujen kanssa. Mutta oikeasti tuo mun mainitsema vaateryhmä, tarkennan eli vaattee, jotka on suunnattu nuorille aikuisille-keski-ikäisille, niistä on ylitarjontaa kaupoissa. Niitä saa niin halvalla. Ja ne on uutena erilaiset kuin käytettynä. Kannattaa ostaa uutena siistit vaatteet ja käyttää loppuun kuin ostaa käytety vähän kuluneet vaatteet ja käyttää loppuun tai käyttää vähän, vuokrata pöytä ja myydä se 3e paita 1e. Ei siinäkään olisi järkeä. Toki eri asia sitten on merkkivaatteet.

Mutta joo lasten kanssa tuo yllämainittu ei päde ja varmasti kannattaa ostaa lapselle sesonkivaatteita käytettynä, kun niitä ei yksi muksu ehdi käyttää loppuun. Samoin ne varmaankin kannattaa myös myydä, varsinkin tuollaiset kalliimmat vaatteet, kuten haalarit.

Tuokin on kyllä totta, että nuorten-keski-ikäisten, varsinkin naisten, vaatteista on ylitarjontaa. Tuossa yhtenä päivänä piipahdin vilkaisemassa yhden ketjuliikkeen aleja, ja kieltämättä vähän kammotti se valtava alehintaisten tuotteiden määrä. Joitakin artikkeleita oli alerekissä niin paljon, että pisti miettimään, oliko niitä kovin montaa kappaletta edes myyty. Sopii miettiä, minne nekin myymättä jäävät lopulta joutuvat, täytteeksi jätevuoriin? Oikeasti ihan kamalaa ajatella sitä resurssien tuhlausta. Ja pakko sanoa, että suurin osa aletuotteista oli niin huonolaatuisen näköisiä ja kaiken kaikkiaan kummallisia, että en tiedä kuka niitä edes ostaisi. Puhumattakaan nyt näistä uusimmista superhalpistulokkaista, kuten Sheinistä. Mikä hitto siinä on, että pitää tuottaa julmettu määrä p*skaa, joka kestää ehkä yhden käyttökerran, ja porukka vielä ostaa... Itse olen ostanut ja varmasti jatkossakin ostan paljon vaatetta secondhandina (olen hivenen yli 40v "keskikokoinen" eli 170cm keskimäärin kokoa 38 käyttävä), välillä tekee tosi hyviä löytöjä. Joiltain kirppiksiltä olen löytänyt myös ihan iskemättömiä kenkiä lappuineen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuttu myy jotain hikisiä halpiskumppareita kippisryhmässä ties monettako viikkoa. Ihan kiva idea kierrättää, mutta eipä nuo moneen kertaan kiertäneet vaan tahdo mennä kaupaksi. En ymmärrä, miten joku viitsii tai jaksaa. Itse olen mm. lahjoittanut tuttaville tai myynyt todella edullisesti eteenpäin.

En ole itse kirppistelijä ollenkaan. Käytettyjä vastaan ei ole mitään, ja niitä jonkin verran saadaankin. Kunto kuitenkin ratkaisee. Meillä on lisäksi useampi lapsi, eli helpompi hakea kaupasta kuin metsästämällä metsästää kirppiksiltä, joilta ei välttämättä löydy jotain tiettyä vaatetta koossa x.

Vierailija
524/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpputori tarkoiti alunperin juurikin erittäin edullisia hintoja. Kirppu eli hyvin pieni hinta.

Ei vaan nimenomaan kirppu, niinkuin eläin, joita oli vaatteissa.

Vierailija
525/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset ostaa laadukasta vaatetta ja muutenkin laadukasta tavaraa.  -Laadukkaat ja siistit lastenvaatteet suorastaan lentää hyllyistä. Ne ovat hyviä kun niistä saa usein ainakin lähestulkoon omat takaisin jos säilyvät ehjänä (pl full retail hintaa ei tietenkään saa).

Jos tavara ei liiku voi syit olla monia:

- Laadukas tuote, mutta full retail -hinta.

- Huonolaatuinen tuote jota kukaan ei halua edes eurolla. (kaikkea roskaa ei kannata yrittää myydä vaikka olisikin puhdas) Kukaan ei osta kahden euron sukkaa käytettynä eurolla.

- Huonosti järjestetyt pöydät jotka hukkuvat esim vaatteisiin, niin että niitä on tosi ikävä penkoa. Ihmiset kävelevät ohi näistä.

- Jos vaatteisiin hintalaput on laitettu nuppineuloilla, niin se karkottaa ostajat kun saa penkoa vaatepinoja sormet verillä. Kukaan ei halua työntää kättä toisen ihmisen vaatepinoon, missä on neuloja.

- Paha haju

Vierailija
526/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että monella kirppiksille ohjaa myös halu ekologisuuteen. Ja jos tavara on siistiä, ei minua ainakaan hirveästi haittaa, jos onkin käytettyä. Sesonkialeista ostan kyllä itsekin, vielä suht pienten lasten kanssa se on helppoa, kun esim. tulevan talven vaatekoko on helppo arvioida ja vielä kelpuuttavat ne mutsin kuukausia sitten ostamat kamppeet päälleen. Kaikilla ei välttämättä tähänkään ole mahdollisuutta, ja sen sesonkialehaalarin -50% hinta, vaikkapa 50e voi olla vielä ihan liikaa, varsinkin jos käytetyn haalarin saa kirppikseltä kympillä.

Ymmärrän tuon ekologisuusnäkökulman ja toki kierrättäminen on hyvä asia. Itsekin sitä harrastan astioiden ja huonekalujen kanssa. Mutta oikeasti tuo mun mainitsema vaateryhmä, tarkennan eli vaattee, jotka on suunnattu nuorille aikuisille-keski-ikäisille, niistä on ylitarjontaa kaupoissa. Niitä saa niin halvalla. Ja ne on uutena erilaiset kuin käytettynä. Kannattaa ostaa uutena siistit vaatteet ja käyttää loppuun kuin ostaa käytety vähän kuluneet vaatteet ja käyttää loppuun tai käyttää vähän, vuokrata pöytä ja myydä se 3e paita 1e. Ei siinäkään olisi järkeä. Toki eri asia sitten on merkkivaatteet.

Mutta joo lasten kanssa tuo yllämainittu ei päde ja varmasti kannattaa ostaa lapselle sesonkivaatteita käytettynä, kun niitä ei yksi muksu ehdi käyttää loppuun. Samoin ne varmaankin kannattaa myös myydä, varsinkin tuollaiset kalliimmat vaatteet, kuten haalarit.

Tuokin on kyllä totta, että nuorten-keski-ikäisten, varsinkin naisten, vaatteista on ylitarjontaa. Tuossa yhtenä päivänä piipahdin vilkaisemassa yhden ketjuliikkeen aleja, ja kieltämättä vähän kammotti se valtava alehintaisten tuotteiden määrä. Joitakin artikkeleita oli alerekissä niin paljon, että pisti miettimään, oliko niitä kovin montaa kappaletta edes myyty. Sopii miettiä, minne nekin myymättä jäävät lopulta joutuvat, täytteeksi jätevuoriin? Oikeasti ihan kamalaa ajatella sitä resurssien tuhlausta. Ja pakko sanoa, että suurin osa aletuotteista oli niin huonolaatuisen näköisiä ja kaiken kaikkiaan kummallisia, että en tiedä kuka niitä edes ostaisi. Puhumattakaan nyt näistä uusimmista superhalpistulokkaista, kuten Sheinistä. Mikä hitto siinä on, että pitää tuottaa julmettu määrä p*skaa, joka kestää ehkä yhden käyttökerran, ja porukka vielä ostaa... Itse olen ostanut ja varmasti jatkossakin ostan paljon vaatetta secondhandina (olen hivenen yli 40v "keskikokoinen" eli 170cm keskimäärin kokoa 38 käyttävä), välillä tekee tosi hyviä löytöjä. Joiltain kirppiksiltä olen löytänyt myös ihan iskemättömiä kenkiä lappuineen. 

Niistä halpavaatekaupoistakin voi ostaa kestäviä vaatteita, kun katsoo materiaalin, kankaan paksuuden ja ompeleet. Mulla kestää H&M vaatteet ehjinä ja hyvinä monta vuotta. Joskus on kyllä oma silmä pettänyt ja vaate on nyppääntyny nopeasti. Yhteen aikaan naisten paidat tehtiin niin ohuesta kankaasta, että rintaliivit näkyivät läpi ilman toppia, mutta nykyisin ne ovat taas paksumpaa materiaalia.

Hyviä löytöjä olet tehnyt!

Vierailija
527/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin muutaman viestin, mutta totta tuo on ettei mene paljon mitään kirpparilla. Kaikilla on jo kaikkea, eipä ihmekään kun sanottiinhan se jo että tarvisi 3,5 maapalloa jos kaikki maailman ihmiset kuluttaisi niin paljon kuin suomalaiset. Ostetaan vaan huvikseen ja kaikkea ei ehditä edes pitää. Enään ei kyläillä jolloin siinäkin olisi jotain ajan vietettä, ja monetkaan ei vietä aikaa muuten ystävän kanssa paitsi silloin kun lähdetään shoppaileen uutta vaatetta, vanhat kierrätetyt ei enään kelpaa.

Vierailija
528/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liiku tavara enää torissakaan.

Vierailija
529/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa kirpparilla kun joku myy vedenpitäviä ulkoiluvaatteita ja niihin on pistetty neulalla reijät. En maksa sellaisesta vaatteesta mitään. Mitä tekee sadetakilla, jossa on esim. olkapäässä useampi reikä.

Laittakaa ne neulat johonkin kauluksen reunaan, taskun läppään, vetskarin lippaan tai muuhun kohtaan, missä ei sillä reijällä ole merkitystä.

Vierailija
530/675 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon karsinut monta v. 2 x vuodessa lasten huoneet tyhjennettiin, kävin katon ja seinät läpi, listat, pesin lattian, magdollisuuksien mukaan ikkunat jne.

Lapsilla oli kummallakin äitiyspakkaus, jossa oli lempuvaatteita, leluja, ristiäisiin ja synttäreihin kortteja, harrastuspalkintoja jne.

Kumpikaan ei halunneet niitä mukaansa.

Olen ostanut astioita ja aterimia. Ei paikkaa.

Myin huonekalut, mistä sai jotain, loput meni ilmaiseksi.

Myin asunnon, muutin, tilapäisesti, miesystävän luo, huonekaluja oli pakettiautollinen.

Vaatteita on ehkä vähän liikaa, ei niistä rahaa rule.

Karsin åikkuhiljaa ja yritän käyttää loppuun

Vierailija
531/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen vaatteen tulee olla aika nuhjuinen ja käytetty, jos eurolla myy. Itse voin maksaa hyväkuntoisesta lasten takista vaikka 15 e.

Hinnoittelu pitää laittaa kunnon mukaan.

Vierailija
532/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa 10 vuotta vanhoja Me and I -vaatteita, joissa puuvilla kovettunut ja kuminauhat hihansuussa hapristuneet ja kuviot menneisyyttä, hinta 12 e. Ja myyjä oikein hyllyn reunassa ilmoittaa, että merkkivaatetta tässä pöydässä. Tuo ei ole nykymerkki, ihan ok käyttövaatetta, samaa tasoa kuin joku name it tai lindex. Uskokaa nyt, ne on käyttöön, ei sijoituskohteita.

Eilen tuli vastaan pari aikuisten Marimekon mekkoa/tunikaa. Hinta 20€ vaikka kainalot aivan dödöstä ja hiestä värjäytyneet ja kuluneet, eikä muutenkaan kunto ollut mikään hyvä vaan korkeintaan tyydyttävä. Toisessa pöydässä 100 % puuvillaa Hilfigerin ym. neuleita, jotka hyväkuntoisia ja selvästi hyvin pidettyjä ja vain muutaman kerran käytettyjä, 10€. Kumpaankohan pöytään katseet kääntyy?

Pahimmillaan aikuisten vaatteissa on hienhaju kainaloissa. Tämän takia en myy ikinä omia paitojani (tai osta itselleni käytettyjä paitoja), kun monesti hienhajua ei edes huomaa pestynä, mutta se ilmaantuu vaatteesta esiin kun kainalot hitusen kostuvat ja paita samalla. Omissa paidoissakin ällöttävää saati muiden vanhoissa.

Vierailija
533/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupilu (Lidlistä siis) lasten paita kirpputorilla 4 €. Siis oikeasti 4 €, onko mahtanut maksaa uutenakaan sitä?! Ja ei ollut uusi tai uudenveroinen. Järjetöntä. Euron olisin saattanut maksaa, en yhtään enempää.

Vierailija
534/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa kirpparilla kun joku myy vedenpitäviä ulkoiluvaatteita ja niihin on pistetty neulalla reijät. En maksa sellaisesta vaatteesta mitään. Mitä tekee sadetakilla, jossa on esim. olkapäässä useampi reikä.

Laittakaa ne neulat johonkin kauluksen reunaan, taskun läppään, vetskarin lippaan tai muuhun kohtaan, missä ei sillä reijällä ole merkitystä.

No tämä! Mulla on ollut tapana tehdä kirppistuotteille ns. kunnon hintalaput. Liimaan ne kirppikseltä saadut tarrat kartongille, leikkaan laput irti, reijittäjällä reikä ja langanpätkällä kiinni tuotteen kokolappuu, vetskariin tai mihin nyt sen saakaan. Menee hinnoitellessa ehkä muutama sekunti enemmän aikaa per tuote, mutta ei tarvitse reijittää vaatteita, tai miettiä että pysyykö se tarralappu nyt kiinni vai ei. On tosi ärsyttävää, jos se hintalappu hukkuu jonnekin, ja tuote jää sen takia myymättä. Ja toki toisin päin, jos itse haluaisi ostaa, muttei voi kun lappu on hukassa.

Vierailija
535/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja liiterin jumpparikoot on sama asia kuin merkkituotteet?....

Liiterin vaatteet ja kengät ovat laadukkaita. Moni juoksija on vetänyt maratonin Lidlin lenkkareissa.

Vierailija
536/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jobbarit ole ongelma. Vaatteet saa myytyä MELKEIN kaikki jos hinnaksi laittaa 10, 20 ja 30 senttiä ja parhaimmille se 50 senttiä tai jopa euro. Itse myin noilla hinnoilla aiemmin ja sain parisataa voittoa. Vaatteita ja kamaa kun oli paljon, lappasin päivittäin lisää tavaraa.

Jos siitä nyt joku "jobbari" osti halvalla ja myi sitten kalliilla niin se ja sama mulle. Mun tarve oli saada kamat pois ja vähän rahaa palkaksi. Se onnistui.

Ei vaatteille voi laittaa hinnaksi n. 5 euroa jos se on käytetty. Nimittäin jostain halpisvaateketjusta saa sillä täysin uuden vaatteen. Puhumattakaan Sheinistä ja muista netin superhalpiskaupoista.

Kyllä en myy tuollaisilla hinnoilla mitään. Kauhea vaiva lajitella ja hinnoitella. Roskiin vaan jos ei mene säällisillä hinnoilla. Köyhälle ei pidä antaa mitään ilmaiseksi.

Siinä nimenomaan ei ole vaivaa, kunhan mätkii ne samat hinnat kaikkiin. Mitään lajittelua tarvita. Nykyisin laitan vaatteet lahjoituksiin. Nuhjuiset roskiin.

Köyhälle annan mielelläni ilmaiseksi. Toivon todella, että joku köyhä ja pienituloinen on saanut muutamalla sentillä niitä monen sadan euron toppatakkeja ja mokkalaukkuja ja ties mitä aikoinaan myin.

Vierailija
537/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jobbarit ole ongelma. Vaatteet saa myytyä MELKEIN kaikki jos hinnaksi laittaa 10, 20 ja 30 senttiä ja parhaimmille se 50 senttiä tai jopa euro. Itse myin noilla hinnoilla aiemmin ja sain parisataa voittoa. Vaatteita ja kamaa kun oli paljon, lappasin päivittäin lisää tavaraa.

Jos siitä nyt joku "jobbari" osti halvalla ja myi sitten kalliilla niin se ja sama mulle. Mun tarve oli saada kamat pois ja vähän rahaa palkaksi. Se onnistui.

Ei vaatteille voi laittaa hinnaksi n. 5 euroa jos se on käytetty. Nimittäin jostain halpisvaateketjusta saa sillä täysin uuden vaatteen. Puhumattakaan Sheinistä ja muista netin superhalpiskaupoista.

Lasketaanpa voiko kirjoituksesi pitää paikkaansa: Tuotto 200, vuokra 40 = 240 € liikevaihto. Tavaroiden hinta keskimäärin 30 snt, sinun olisi pitänyt myydä 800 tuotetta. Ei siis ole mitenkään edes teoriassa mahdollista. 

Vierailija
538/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanpa voiko kirjoituksesi pitää paikkaansa: Tuotto 200, vuokra 40 = 240 € liikevaihto. Tavaroiden hinta keskimäärin 30 snt, sinun olisi pitänyt myydä 800 tuotetta. Ei siis ole mitenkään edes teoriassa mahdollista. 

Täällä missä asun, pöytävuokra on halvempi ja silloin oli jokin tarjous tyyliin "2 viikkoa yhden hinnalla". Huomioi myös aika. Kyllä se vaan onnistuu jos jaksaa ajaa edes takaisin (jep autolla) ja kantaa lisää tavaraa.

Vierailija
539/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vaatteiden ym tavaran määrä mitä minulla oli, se oli jotain järjetöntä. Olen toipunut tavarahuumastani, se oli ihan oikeasti kuin huumekoukussa olemista. Nykyisin yritän saada iloni muista asioista, ja vaatteissa ja asusteissa haen koko ajan uusia kotimaisia pieniä yrityksiä mistä voisin ostaa - mikäli jotain tarvitsen.

Vierailija
540/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä missä asun, pöytävuokra on halvempi ja silloin oli jokin tarjous tyyliin "2 viikkoa yhden hinnalla". Huomioi myös aika. Kyllä se vaan onnistuu jos jaksaa ajaa edes takaisin (jep autolla) ja kantaa lisää tavaraa.

Siis aika oli tuo 2 + 1 jatkoviikko. Menin joka aamu siistimään pöydän ja lappamaan lisää tavaraa. Palasin keskipäivällä, toin lisää, sama illalla. Siinä oli työtä ja rahtaamista ja se oli minulle ex-hamsterille oikein terveellistä ja opettavaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi