Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
No miksi ap et itse ole ostanut vaatteita kirppikseltä tai et ostaisi? Olisiko siinä syy miksi sinunkaan myymäsi eivät menneet kaupaksi?
Koska, jos myymäsi vauvan vaatteet olivat siistejä, ehjiä, nypyttömiä ja 2-5 kk vanhoja, niin uutena olit sinäkin ne ostanut.
Mulla on 10 kk vanha ja olen tässä käynyt kirppiksillä katsomassa aina sillon tällön. Valikoimaa kyllä riittää rekkikaupalla, mutta mitään en ole omalle vauvalleni löytänyt, koska ihmiset myyvät aivan uskomattoman huonokuntoista vaatetta. Nyppyistä ja värit kulahtaneet ja uutenakin halpaa ketjuliikkeiden kertakäyttövaatetta. En huolisi niitä edes ilmaiseksi, saatika että maksaisin senttiäkään. Joka toisessa vaatetta pursuavassa rekissä myös lappu tästä kaikki -50%, eli kauppa ei käy. En voi kun ihmetellä kuinka joku jaksaa nähdä hinnottelu- ym. vaivan sellaisten myytävien vuoksi.. Ahneudenkiilto silmissä kuvittelevat, että kyllä jonkun nyt kuuluu ostaa heidän kulahtaneet rytkynsä, kun kerran halvalla saa..
Huomasin saman. Järkeilin, että kannattaa myidä laadukkaita, vähänkäytettyjä ja liian pieneksi käyneitä siistejä toimistovaatteita, mutta olin väärässä. Ne eivät menneet kaupaksi edes 4 eurolla. Mutta kaupan kylkiäisinä saatu pesusieni ja kynsiharja menivät kaupaksi heti. Niitä en olisi itse ostanut kirpparilta, kun haluaisin vakuuttua, että ne ovat käyttämättömiä. Päättelin siitä, että kirpparilta eivät osta vaatteita ne, jotka käyttävät pitkäikäisiä merkkivaatteita (toki on ei-pitkäikäisiä merkkivaatteita), ja he ostavat ne uutena. Pettynyt olin minäkin. Meni viikko kesälomasta hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman. Järkeilin, että kannattaa myidä laadukkaita, vähänkäytettyjä ja liian pieneksi käyneitä siistejä toimistovaatteita, mutta olin väärässä. Ne eivät menneet kaupaksi edes 4 eurolla. Mutta kaupan kylkiäisinä saatu pesusieni ja kynsiharja menivät kaupaksi heti. Niitä en olisi itse ostanut kirpparilta, kun haluaisin vakuuttua, että ne ovat käyttämättömiä. Päättelin siitä, että kirpparilta eivät osta vaatteita ne, jotka käyttävät pitkäikäisiä merkkivaatteita (toki on ei-pitkäikäisiä merkkivaatteita), ja he ostavat ne uutena. Pettynyt olin minäkin. Meni viikko kesälomasta hukkaan.
Vai kävikö niin että kaupan kylkiäisinä tuli kynsisieni ja pesuharja... :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne ns. pysyvät tahrat oikein on, eikö ihmiset osaa pestä vaatteita enää jos sen takia pitää vaatteesta ennemmin hankkiutua eroon? Konepesussa ei varmaan tahrat lähdekään, ne vaatii käsin pesua ja käsittelyä.
Jotkut tahrat ei vaan lähde. Esimerkiksi banaani ja saippuakuplatahrat (glyserolipitoiset saippuakuplat) jos on ehtineet pesun läpi käydä, ei lähde suurinpiirtein kuin atomipommilla.
No jos ei lähdekään, sehän on vain melko pieni esteettinen haitta ja vaate voi kelvata ns. kotivaatteeksi ihan täydelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän ne ns. pysyvät tahrat oikein on, eikö ihmiset osaa pestä vaatteita enää jos sen takia pitää vaatteesta ennemmin hankkiutua eroon? Konepesussa ei varmaan tahrat lähdekään, ne vaatii käsin pesua ja käsittelyä.
Jotkut tahrat ei vaan lähde. Esimerkiksi banaani ja saippuakuplatahrat (glyserolipitoiset saippuakuplat) jos on ehtineet pesun läpi käydä, ei lähde suurinpiirtein kuin atomipommilla.
No jos ei lähdekään, sehän on vain melko pieni esteettinen haitta ja vaate voi kelvata ns. kotivaatteeksi ihan täydelleen.
Näitä koti-, mökki- ja remppavaatteita on jokaisella jo yllinkyllin omastakin takaa, että taatusti kukaan ei osta tahraisia tai resuja vaatteita tätä tarkoitusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi lapsilla vaatteita jää jatkuvasti pieneksi ja niistä pitää hankkiutua eroon.
Vierailija kirjoitti:
Lisänä vielä se, että vaatteet on käyty läpi ja sitten rytätty pöydälle. Edes henkariin ei viitsitä laittaa takaisin. Ei v*ttu mitä touhua.
Ehkä tässä on käynyt huono tuuri ja eka kävijä on sekoittanut pöydän jonka jälkeen kukaan muu ei ole jaksanut siitä tonkia?
Mutta yleisesti ottaen, kun etsin lastenvaatteita, yritän bongata pöydät, joissa niitä on mahdollisimman äkkiä. Jos lastenvaatteet on kätketty aikuisten vaatteiden keskelle, en luultavasti huomaa niitä.
Ja aikuisten vaatteissa taas pitäisi mätsätä paitsi koko ja malli, myös väri ja tyyli edes jotenkin. Niitä on huomattavasti vaikeampi myydä kuin lastenvaatteita.
Ja sitten vielä sesonki. Jos möit talvitakkia helteillä, niin ostajia ei varmaan ihan jonoksi asti tosiaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni sitten taas on, että kirpparipöydillä on suoraan pelkkää roskaa. Ja jos on vähänkään nykyaikaista, siistiä ja kunnollista tavaraa niin hinnat on ihan järjettömiä. Esimerkkejä eiliseltä: Perus kauppakassi kangaskassi, jossa joku painettu kuva. Ajattelin että joo tuo voisi käydä kauppakassista. 5 euroa olisin maksanut, hinta 45e ei ollut mitään marimekkoa tms. HM jumppahousut 15e, Arabian maljakko tekstillä vain kuivakukille (koska halki) 55e jne. Älkää viekö sinne roskaa ja haisevia tavaroita ja hinnoitelko niitä miten sattuu niin kyllä se tavara liikkuu. Roska on roskaa ja homeenhajuisia esineitä ei kukaan osta. "pikkuvikaiset" (lue reikä, pysyvä tahra, paikattu jne.) vaatteet mitä tuotte kirpparille laitatte ihan oikeasti vaan sinne roskiin.
Pakko sanoa, että jos vaatteessa on tahra tai reikä tai joku muu pikkuvika, niin ei sitä kannata roskiin laittaa siltikään. Mulla on ollut muutamia kertoja kirppispöytä ja tällaiset tavarat/vaatteet ole laittanut "saa ottaa" - lapulla pöytään. Käyvät hyvin kaupaksi.
Nykyään en enää jaksa kirppispöytää laittaa, koska tuotto on muutamasta kympistä sataseen viikolta. Olen etsinyt lasten vaatteille ottajat tuttavien kautta ja tavaroista, joita olen laittamassa pois kerron tuttaville. Joillekin löytyy ottajia näin. Loput vien johonkin keräykseen.
Meidän lähilähiön ostarilla on kierrätyskaappiin, johon saa viedä vaatteita ja tavaraa. Tänä syksynä olen vienyt sinne jätesäkeittäin pikkuvikaista vaatetta ja kenkää. Kaikki on viety. Käyn kaapilla usein sen vuoksi, että vien ne sitten pois mitkä ei kenellekkään kelpaa, mutta tyhjin käsin olet kaapilta aina tullut takaisin.
Tuo olis oikeesti hyvä systeemi, jos voisi luottaa siihen että joku teiniaivoinen ei sitä sabotoi ja pilaa kaikkea tavaraa. Itselläkin olis monta tavaraa jotka voisin viedä jonnekin otettavaksi, mutta oman kylän kirppiskään ei pidä enää "ota tästä"-pöytää. Tai ottavat kyllä vastaan lahjoitustavaraa hyväntekeväisyyspöytään mutta ei niitä koskaan siinä pöydässä näy eli jakavat keskenään varmaankin tai kavereilleen takahuoneessa. Torin kautta jotain saa annettua.
Minulla on sama kokemus kirpparipäydistä kuin ap:lla. 2 viimeistä kertaa olen Myynyt perusvaatteita; s-m kokoisia, vähän käytettyjä ja siistejä housuja, paitoja/toppeja, takkeja, kenkiä ja asusteita. Hinta haitari oli 0,50-3e koska halusin niistä vain eroon. Ei lähtenyt kuin ehkä pari vaatetta sen viikon aikana. Olisi jäänyt pahasti tappiolle mutta onneksi muuta tavaraa oli ostettu niin tuli voittoa komeat 20e. Sen jälkeen en ole enää vaivautunut ottamaan kirpparipöytää, vien suosiolla vaatteet uffille.
Tässä on suuri kontrasti siihen miten tavaraa meni vielä 5-6 vuotta sitten kirpputoreilla. Voittoa tuli monta satasta ja vaatteisra uskalsi pyytää 5-10e ja ne meni silti kaupaksi. En tiedä missä vika...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanish ja aurinko, toimiiko?
Veroja kiertävät ja epärehelliset ammattijobbarit pilaavat kaikki kirpputorit! Jobbarit ovat epärehellisiä ja kieroja ammattikauppiaita, jotka kiertävät veroja. Osa nostaa myös härskisti työttömyyskorvauksia tai on eläkkeellä. Jobbareilla on samat pöydät vuokralla 12 kuukautta vuodessa kirpputoreilla.
Ammattijobbarit repivät puoliväkisin tavarat kunniallisten yksityismyyjien pöydistä. Sitten vaihdetaan monta kertaa kalliimmat hintalaput alihinnoiteltuihin tuotteisiin ja laitetaan tavarat jobbaripöydille myyntiin. Missä on verottaja ja kiinnostaako veronkierto???
Hyvä esimerkki ammattijobbareiden valtaamasta kirpputorista on Tampereella, Jonnan Kirppis Lielahdessa!
Vierailija kirjoitti:
Todella huonokuntoista tavaraa oli ainakin Porin Patakirppiksellä kun sunnuntaina kävimme siellä. Ja käsittämättömiä hintoja: H&M akryylineuleesta 30e, Adidaksen kuluneesta verkkatakista 20e. Marimekon kangaskassi 38e :D Kaikki kengät olo likaisia ja lenkkarituppiaita, jotk aivan linttaan astuttuja.
Hyviäkin löytöjä on tullut, mm. keväällä just -50% pöydästä kevättakki, jolle jäi hintaa 2,25e. Siinä oli pieni tahra rinnuksella, jonka tulkitsin jäätelöksi ja tiesin saavani takin puhtaaksi. Ja hyvin puhdistui.
Täällä paras kirppispaikka on Kontti, jossa vaatteita on helppo löytää ja ovat siistissä kunnossa. Samoin astioita löytyy hyvin, viimeksi kristalliset samppanjalasit 6kpl 15e.
Juu-u, ihan varmasti oli eurolla siistejä ja kulahtamattomia vaatteita myynnissä sulla eikä mennyt kaupaksi. Ja lehmät lentää. Totuus on todennäköisesti, että olivat pesusta huolimatta pinttyneen tahraisia, virttyneitä, nyppyyntyneitä, reikäisiä ja vanhoja vaatteita ja hintakin oli moninkertainen väittämääsi.
Koska sellaisia näin kirpparikävijän näkökulmasta niissä myydään, ei kuvailemasi kaltaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanish ja aurinko, toimiiko?
Ei toimi. Noista yllä mainituista on ollut paljon puhetta lapsiin keskittyvissä fb-ryhmissäkin, eikä kukaan ole vielä keksinyt irrotuskeinoa vaikka kaikkea mahdollista kokeiltu. Tai banaani saattaa vähän haalistua ajan kuluessa, saippuakuplat taas ovat aivan epätoivoisia.
Voisitko aloittaja ottaa kuvan myymättä jääneistä tuotteista?
Vähän on sellainen aavistus, että on yritetty päästä eroon vuosikymmeniä vanhasta, kulahtaneesta pikamuodista...
Ei jobbarit ole ongelma. Vaatteet saa myytyä MELKEIN kaikki jos hinnaksi laittaa 10, 20 ja 30 senttiä ja parhaimmille se 50 senttiä tai jopa euro. Itse myin noilla hinnoilla aiemmin ja sain parisataa voittoa. Vaatteita ja kamaa kun oli paljon, lappasin päivittäin lisää tavaraa.
Jos siitä nyt joku "jobbari" osti halvalla ja myi sitten kalliilla niin se ja sama mulle. Mun tarve oli saada kamat pois ja vähän rahaa palkaksi. Se onnistui.
Ei vaatteille voi laittaa hinnaksi n. 5 euroa jos se on käytetty. Nimittäin jostain halpisvaateketjusta saa sillä täysin uuden vaatteen. Puhumattakaan Sheinistä ja muista netin superhalpiskaupoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun paras veikkaus oli, että sun pöytä oli liian täynnä. Silloin pöytä menee yhdenkin "selailijan" jäljiltä helposti muut ostajat karkottavaan sotkuun. Vaatteet henkarirekkiin _väljästi_ ja pöydälle mitä viikkaa, niin vain yhteen kerrokseen.
Säännöllinen pöydän järjestely ja vaatteiden silitys(!) myyntiä varten on tärkeää, näillä neuvoilla minunkin pöydästä Lahdesta teki kauppansa 0,50€ - 1€ hintaan 4 kpl 10 vuotta vanhoja trikootoppeja. :)
Pöytä oli siisti, vauvan vaatteet kolmessa eri korissa järjestyksessä. Henkarirekissä oli väljää. 🙄
Sun pöytä ei ollut kiinnostavan näköinen koska myynnissä ei ollut mitään muuta kuin vauvan/lasten vaatteita.
No jos ne lastenvaatteet oli se tavara, joka kirjoittajalle oli turhaa? Sehän alun perin oli kirpparin idea, että myydään itselle turhaa, mutta käyttökelpoista tavaraa. Nyt pitäisi ilmeisesti ostaa tavaraa ihan myyntiä ajatellen, jotta saadaan kivasti stailattu pöytä... Kun aikanaan etsin lastenvaatteita, taivas oli pöytä, jossa oli selvästi merkitty vaatteiden koot ja ne oli hyvin järjestetty. En kaivannut siihen mitään home-kylttiä tai kynttilänjalkaa, jotta olisin kiinnostunut. Sitten jos myyjällä on monenlaista itselle turhaa tavaraa, se pöytäkin näyttää erilaiselta.
Jos ei itsellä ole laittaa myyntiin kuin yhden tyyppistå tavaraa, olipa se sitten vaatteita/astioita/kirjoja tai mitä tahansa, niin kannattaisi ottaa yhteinen myyntipöytä kaverin/äidin/mummon/naapurin kanssa. Sillon pöytään tulisi monenlaista tavaraa jolloin pöytä näyttäisi kiinnostavalta ja kauppa kävisi paremmin. Ja myyntipöydän vuokrankin saisi jaettua myyjien kesken.
Kyllä näkyy olevan täysin toivotonta saada mitään kaupaksi, ilmeisesti mulla ei sitten ole sellaista tavaraa myytäväksi joutavana, joka kiinnostaa ketään. Kyllä on Suomessa kapeaksi kuihtunut elämäntapavaihtoehdot, ja harrastukset, kovin on yksitoikkoista porukkaa...
Netissähän nuo kannattaa nykyään myydä. Facebook on täynnä oman alueen ja koko suomen kirppisryhmiä ja sitten on tori.fi ja huuto.net. Ei tulisi mieleenkään alkaa viemään vaatteita/tavaroita kirppiksille! Bensan hinnatkin niin korkeita että saa hintoja nostaa jos kulut saa nollattua..
Ihmisillä vaan on niin paljon kaikkea nykyään, ettei mikään mene kaupaksi. Ei johdu hinnasta eikä myyjästä. Rahaa tuntuu olevan kaikilla. Parannetaan maailmaa, vähennetään roskakasoja, ostetaan vähemmän uutta suositaan käytettyä - kunhan vain naapuri toimii niin. Itse voi kyllä ostaa uutta kaupasta ja moittia muita.
En tarvitse vauvanvaatteita enkä paljon muutakaan tavaraa. Sitä on liikaakin peritty ja siitä jouduttu
lahjoittamaan paljon Konttiinkin. Juuri Kontissa näkee mikä menee kaupaksi. Hyllyt notkuvat hyvässä kunnossa olevia astiastoja, koska ruokakin ostetaan valmiina pakkauksissa. Edes kaurapuuroa ei enää tarvitse keittää aamulla. Tavaratarjontaa vaan on NIIN paljon, ettei se enää kiinnosta vaikka millä
hinnalla sen saisi. Kirpparit keräävät natisijoita, jotka eivät edes uutta ostaisi. Ei todellakaan kannata seistä kirppareilla myymässä mitään. Hukkaan heitettyä aikaa ja miinukselle menee lopputulos. Ja jätevuori senkun kasvaa ja kasvaa - kunhan minä en sitä näe. Yleinen ajattelutapa.