Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
541/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan kirkon jne. täsmäkeräyksiin, ei maksa vaivaa alkaa säätämään. Diakoniatyön kautta saattaa oikeesti mennä käyttäön jollekulle joka sitä vaatetta tarvii. Saan siitä itselleni sitä pikkurahaa suurempaa tyydytystä. 

Vierailija
542/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa kirpparilla kun joku myy vedenpitäviä ulkoiluvaatteita ja niihin on pistetty neulalla reijät. En maksa sellaisesta vaatteesta mitään. Mitä tekee sadetakilla, jossa on esim. olkapäässä useampi reikä.

Laittakaa ne neulat johonkin kauluksen reunaan, taskun läppään, vetskarin lippaan tai muuhun kohtaan, missä ei sillä reijällä ole merkitystä.

No tämä! Mulla on ollut tapana tehdä kirppistuotteille ns. kunnon hintalaput. Liimaan ne kirppikseltä saadut tarrat kartongille, leikkaan laput irti, reijittäjällä reikä ja langanpätkällä kiinni tuotteen kokolappuu, vetskariin tai mihin nyt sen saakaan. Menee hinnoitellessa ehkä muutama sekunti enemmän aikaa per tuote, mutta ei tarvitse reijittää vaatteita, tai miettiä että pysyykö se tarralappu nyt kiinni vai ei. On tosi ärsyttävää, jos se hintalappu hukkuu jonnekin, ja tuote jää sen takia myymättä. Ja toki toisin päin, jos itse haluaisi ostaa, muttei voi kun lappu on hukassa.

Ihanaa että joku jaksaa, ostajana todellakin arvostan sinun kaltaisiasi myyjiä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jobbarit ole ongelma. Vaatteet saa myytyä MELKEIN kaikki jos hinnaksi laittaa 10, 20 ja 30 senttiä ja parhaimmille se 50 senttiä tai jopa euro. Itse myin noilla hinnoilla aiemmin ja sain parisataa voittoa. Vaatteita ja kamaa kun oli paljon, lappasin päivittäin lisää tavaraa.

Jos siitä nyt joku "jobbari" osti halvalla ja myi sitten kalliilla niin se ja sama mulle. Mun tarve oli saada kamat pois ja vähän rahaa palkaksi. Se onnistui.

Ei vaatteille voi laittaa hinnaksi n. 5 euroa jos se on käytetty. Nimittäin jostain halpisvaateketjusta saa sillä täysin uuden vaatteen. Puhumattakaan Sheinistä ja muista netin superhalpiskaupoista.

Lasketaanpa voiko kirjoituksesi pitää paikkaansa: Tuotto 200, vuokra 40 = 240 € liikevaihto. Tavaroiden hinta keskimäärin 30 snt, sinun olisi pitänyt myydä 800 tuotetta. Ei siis ole mitenkään edes teoriassa mahdollista. 

Täällä missä asun, pöytävuokra on halvempi ja silloin oli jokin tarjous tyyliin "2 viikkoa yhden hinnalla". Huomioi myös aika. Kyllä se vaan onnistuu jos jaksaa ajaa edes takaisin (jep autolla) ja kantaa lisää tavaraa.

Siis aika oli tuo 2 + 1 jatkoviikko. Menin joka aamu siistimään pöydän ja lappamaan lisää tavaraa. Palasin keskipäivällä, toin lisää, sama illalla. Siinä oli työtä ja rahtaamista ja se oli minulle ex-hamsterille oikein terveellistä ja opettavaista.

Kukaan ei myy oikeasti 800 tuotetta missään kirpputorilla Suomessa. Lisäksi kerroit hintojesi olleen jopa tuota laskemaani 30 snt halvempia, eli sinun olisi pitänyt myydä vielä paljon enemmän, varmaan tyyliin 1600 tuotetta. Se tarkoittaisi vähintään 32 täyttä kirpparipöydällistä.

Vierailija
544/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää käytettyjä alusvaatteita ja kauppa käy.

Naisten pesemättömät pikkkuhousut ovat tosi hottia.

Vierailija
545/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin olla ap, täsmälleen sama kokemus! 10 päivää ja lopussa -50%. Saatiin myytyä sen verran että pöydän vuokra saatiin katettua ja noin 20€ jäi käteen.

Mietin et oltiin varmaan väärällä kirppiksellä (iso kaupunki, iso tavallinen kirppis) ois ehkä pitäny mennä lastenkirppikselle. Ja 10 päivää oli ehkä liian vähän. Täältä nyt poimin ideoita, mihin nuo loput 2-3 ikeakassillista, ihan käypää mutta ei nyt kaikki briljanttia lastenvaatetta, tunkisin. Itselle kelpais mutta lapsiluku täynnä, eikä kukaan tarvii ees ilmaiseksi lähipiirissä.

Varmasti joku voisi ostaakin ne vaatepakettina koon mukaan lajiteltuna, mutta ilmaiseksi menee torissa aivan varmasti. Ukrainalaisille voi myös lahjoittaa.

Joo, tossa myynnissä meni se lajitteluki pieleen ku pöydässä meni nopeesti kaikki koot ihan sekaisin :/ Tosiaan, jos pystyis edes antaa jollekin joka oikeesti tarvitsee, kun selvästikään noi ei oo mikään kultakaivos. Kuitenkin toivois että menis käyttöön vielä, ehjät ja siistit, vaikka eivät enää uutuuttaan kimalla, paitsi pari paljettimekkoa jotka korona-ajan ihanuuden vuoksi jäi kokonaan käyttämättä.

Ihmiset sotkevat pinoja ilmeisesti ihan tahallaankin ja ainakin vahingossa, jolloin koot ym. menevät sekaisin. Itse olen tehnyt niin, että jos myynnissä on vaatteiden lisäksi muuta, laitan vaatepinot mahdollisimman kauas toisistaan. Tyyliin vasemmassa laidassa naisten vaatteet, pöydän keskellä astioita ja koriste-esineitä, oikeaan laitaan miesten vaatteita. Ja toisella pöytätasolla sama juttu, ei eri kategorian vaatteita vierekkäin. Vähentää edes hieman sekaisin menoa.

Vierailija
546/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat kokemukset itsellä. Vaikka on kuinka ehjää ja siistiä tavaraa, niin ei kelpaa edes 50 sentillä. Suht uudenveroisesta kauluspaidasta, jota on pidetty max 20 kertaa, saatat saada hyvällä mäihällä 3 euroa. Luulisi että lähes ilmaiset siisti astiat kelpaisi monelle pienituloiselle ihmiselle, mutta ei.. Ilmeisesti köyhällekin pitää nykyään astiat olla jotain tiettyä kallista sarjaa. Itse aikoinaan opiskelijana kun omilleni muutin, niin olin erittäinkin tyytyväinen muutamasta halvasta kahvikupista.

Vierailija
547/675 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just ollut ekaa kertaa kirppispöytä lastenvaatteisiin keskittyneellä kirpulla, myyntiä on tullut vajaa 200e. Tavara oli lapsen ekan vuoden aikana kertyneitä vaatteita ja asusteita. Tässä jotain ajatuksia tästä kokemuksesta:

- myytäviin helposti meneviä kalliimpia juttuja joilla saa vähintään pöytävuokran katettua, itsellä näitä oli 25e priimakuntoinen talvihaalari, muutama brändivaate (esim. Mini Rodini, Metsola ja POP, kaikki meni!)

- pöytään ehdottomasti kyltti/lappu jossa lukee mitä kokoa on tarjolla

- asusteet ja pienet tavarat omiin koreihin joissa myös lappu mitä korissa on, aivan kaikki mahdollinen henkareihin

- älä survo pöytää täyteen, parempi käydä lisäämässä tavaraa kesken myyntiperiodin

- itselle tuli yllätyksenä että pienen koon perusbodyt eivät menneet kaupaksi, hinnat 1-2e ja todella hyvässä kunnossa. Housut meni paremmin kaupaksi kuin bodyt!

- sesonginmukaisuus on tärkeää, ei kukaan osta hellehattuja ja sandaaleja tähän aikaan vuodesta. 

- itse valkkasin myytävät aika rankalla kädellä, mitään kulahtaneita en laittanut. Käyn itse tällä kirpulla ostoksilla ja paljon on pöytä täynnä haalistuneita t-paitoja halvalla, mutta miksi ostaisin kun samaan hintaan saa naapuripöydästä siistin vaatteen?

Aion ottaa pöydän uudelleen ensi vuoden alussa, tämä oli ihan hyvä kokemus vaikka toki ärsyttää että ne halvimmat vaatteet mistä halusin eroon eivät myyneet. Luulen että hinnoittelin ne liian ylös. 

Minä ostan hellehattuja ja sandaaleita ympäri vuoden silloin kun sopivia löytyy. Käytän sitten seuraavana kesänä. Olenko ainoa?

Tämä on hankalaa ihan pienten lasten kohdalla koska on vaikea arvioida mikä koko vuoden päästä sopii. 

Vierailija
548/675 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hutiostos kirpparilta, Pökötti pikkuauto muovipussissa, tuulilasissa olikin hirveä halkeama, toisen ajovalon linssi puuttui ja hankaumia ympäri koria, ei ollutkaan niin hienokuntoinen kuin pussin läpi ensinäkemältä vaikutti... käytetyt autot aina tämmöisiä :P

Vierailija
549/675 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt lähti sitten muovikassillinen vaatetta tekstiilikeräyslaatikkoon, en jaksanut rueta repimään ja tuhoamaan niitä roskiin laittaakseni. Toivottavasti edes menevät tarpeeseen eikä jonkun haaskalinnun voittojen lisäämiseksi!

Vierailija
550/675 |
31.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparimyyjän joka myy vaatetta kannattaa laittaa pöytään lappu , jossa lukee koot ja kohderyhmä: lasten/naisten/miesten. Pöytä pysyy siistinä kun ei tarvii penkoa vain koon selvittämisen takia. Ja myynti lisääntyy kun ostaja näkee että juuri siinä on sitä kokoa jota etsii.

T. Kirppariostaja ja vakkarikävijä

Vierailija
551/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä jo kehui, että torissa ne tavarat kannattaisi myydä, mutta eihän nuo edes julkaise ilmoituksiani, vai onko Playstation 2 pelin myynti jonkin säännön vastainen? Perkele että alkaa jo kiehua kun joka kohdassa heittäydytään vain poikkiteloin eikä kerrassaan mikään mene sujuvasti!!!!!!

Vierailija
552/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä jo kehui, että torissa ne tavarat kannattaisi myydä, mutta eihän nuo edes julkaise ilmoituksiani, vai onko Playstation 2 pelin myynti jonkin säännön vastainen? Perkele että alkaa jo kiehua kun joka kohdassa heittäydytään vain poikkiteloin eikä kerrassaan mikään mene sujuvasti!!!!!!

Mä laitoin iltamassa kaksi ilmoitusta. Toinen julkaistiin alta vartin ja nyt toinen on odotellut julkaisua jo jotain neljä tuntia. Tässä viime viikolla oli yksi kokemus, kun julkaisivat alkuillasta laittamani ilmoituksen vasta seuraavana aamuna.

Eli siellä kestää välillä miten sattuu. Ei kannata hermoilla. Ei se meillä muillakaan mene aina niin putkeen, vaikka kuinka yrittää.

Vierailija
553/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitoin iltamassa kaksi ilmoitusta. Toinen julkaistiin alta vartin ja nyt toinen on odotellut julkaisua jo jotain neljä tuntia. Tässä viime viikolla oli yksi kokemus, kun julkaisivat alkuillasta laittamani ilmoituksen vasta seuraavana aamuna.

Eli siellä kestää välillä miten sattuu. Ei kannata hermoilla. Ei se meillä muillakaan mene aina niin putkeen, vaikka kuinka yrittää.

No nyt tuli sähköpostiviesti, että se ilmoitus on todellakin hylätty!!

That's it, pitäkööt paskansa, en ilmoittele noin mielivaltaisessa paskalafkassa enää milloinkaan yhtään mitään!!!!

Vierailija
554/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lataa Kirpprikallesta listaa, mutta olen myynyt parissa kuukaudessa sekä omia että vanhempieni muuton jäljiltä olevia tavaroita yli 1000 kpl. Olen tienannut pöytävuorien jälkeen n. 1500. En vie liikaa kerralla, siivoan (ja kirppis siivoa myös) pöydän parin päivän välein. Pöydän pitää näyttää siistiltä, kulunutta vaatetta ei kannata viedä. Kodin tavara liikkuu hyvin, myös ihan työkalut, ruuvit jne. Vaatteista liikkuvat siistit ja aikaan sopivat tai vintage, hinnat vaan matalaksi. Lasten vaatteiden pitää olla hyvässä kunnossa, ei kukaan halua virttynyttä ja värinsä menettänyttä vaatetta lapselle, ne kuuluvat lumppuihin. Älä myöskään laita mitään 8-10e hintaa Newbien bodyyn, kun uuden saa samalla hinnalla. Ei kannata viedä isoimmalle kirpparille, siellä hukkuu muun tavaran joukkoon. Tulkaa tänne Hämeeseen myymään, hyvin menee tavara kaupaksi!

Vierailija
555/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä nyt vähän:kaukuspaitojen kohderyhmä ei ole opiskelijat tai köyhät kuten täällä joku mainitsi. Miehet ostavat vähemmän vaatteita kuin naiset, myös kirpputorilta. Joko ajanmukaista ja trendikästä tai vintagea. Mekin ollaan lapsiperhe ja köyhiä, kun ollaan sotealalla ja hoitovapaalla. Silti meillä on aina kivat ja eettiset vaatteet, kierrän kirpputoreja ja selaam Toria juuri sen vuoksi, että en osta mitään ylimääräistä tai sinnepäin, vaan vain priimaa ja edullisella. Sen takia käytän siihen aikaa, että haluan, että näytämme siisteiltä ja lapsilla on nätit vaatteet, ei se, että on köyhä, tee tyylitöntä. Käytän Mulberryn ja Diorin laukkuja, toinen maksoi 6e ja toinen 8e, vaihdatin vain kantohihnan ja toisesta suutari korjasi kulman. Aidot ja vanhat ovat. Samoin maksoin nahkanilkkureistani pelastuarmeijan -50 päivillä 4e, Italiassa käsin tehdyt. Se, että opiskelen lisää ja mies tekee sotealan hommia ei tee meistä tyylittömiä, vaan köyhiä tarkkoja rahasta.

Vierailija
556/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myykää käytettyjä alusvaatteita ja kauppa käy.

Naisten pesemättömät pikkkuhousut ovat tosi hottia.

Ne kannattaa myydä netissä. Tiedän alkoholisoituneita mieshenkilöitä jotka ostavat naisten pikkareita, pitävät niitä tunnin ja pistävät myyntiin.

Vierailija
557/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jobbarit ole ongelma. Vaatteet saa myytyä MELKEIN kaikki jos hinnaksi laittaa 10, 20 ja 30 senttiä ja parhaimmille se 50 senttiä tai jopa euro. Itse myin noilla hinnoilla aiemmin ja sain parisataa voittoa. Vaatteita ja kamaa kun oli paljon, lappasin päivittäin lisää tavaraa.

Jos siitä nyt joku "jobbari" osti halvalla ja myi sitten kalliilla niin se ja sama mulle. Mun tarve oli saada kamat pois ja vähän rahaa palkaksi. Se onnistui.

Ei vaatteille voi laittaa hinnaksi n. 5 euroa jos se on käytetty. Nimittäin jostain halpisvaateketjusta saa sillä täysin uuden vaatteen. Puhumattakaan Sheinistä ja muista netin superhalpiskaupoista.

Lasketaanpa voiko kirjoituksesi pitää paikkaansa: Tuotto 200, vuokra 40 = 240 € liikevaihto. Tavaroiden hinta keskimäärin 30 snt, sinun olisi pitänyt myydä 800 tuotetta. Ei siis ole mitenkään edes teoriassa mahdollista. 

Täällä missä asun, pöytävuokra on halvempi ja silloin oli jokin tarjous tyyliin "2 viikkoa yhden hinnalla". Huomioi myös aika. Kyllä se vaan onnistuu jos jaksaa ajaa edes takaisin (jep autolla) ja kantaa lisää tavaraa.

Siis aika oli tuo 2 + 1 jatkoviikko. Menin joka aamu siistimään pöydän ja lappamaan lisää tavaraa. Palasin keskipäivällä, toin lisää, sama illalla. Siinä oli työtä ja rahtaamista ja se oli minulle ex-hamsterille oikein terveellistä ja opettavaista.

Minulla on kokemusta vuosien takaisesta kirppispöydästä.

Aina on tavaraa joka ei vain mene kaupaksi. Kun jaksaa tuoda uutta ja siivota ahkerasti niin kiinnostus ehkä säilyy.

Mutta itsellä kävi niin, että kun pöytä oli pitempään samassa paikassa ja ihmiset "tottuivat siihen niin se uusi tavarakaan ei sitten kiinnostanut. Alkoivat kulkea ohi ja vain vilkaisivat. Eivät tutkineet sitä uuttakaan. Kun tunnistivat sen samaksi pöydäksi ja oli samoja tavaroita. Vaikka oli uusiakin tillut ja vaihdettu tavaroiden paikkoja tms.

Samaa kertovat muutkin tuttavat, ensin alussa uudessa pöydässä kauppa käy ja sitten hyytyy.

Ehkä siksi kun on pienehkö paikka ja samat ihmiset käyvät tutkimassa pöytiä.

Isommalla paikkakunnalla varmaan riittää jatkuvasti uusia ostajia.

Joskus vein välillä jotain pois ja toin hetken päästä takaisin. Mutta vaikea tietää mitä kannattaa ottaa pois, jos se olisikin jotain kuitenkin kiinnostanut.

Minulla oli esimerkiksi koko rekki 1 euron vaatteita. Ensin siitä meni, mutta sitten loppui. Vaikka oli ihan hyviä ja toin uusiakin.

Jäin joskus katsomaan salaa sivummalle: tosiaan vain vilkaisivat ohimennessään tai vilkaisivat jotain hintalappua.

Vierailija
558/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?

Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.

Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).

Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.

Itse haluaisin vielä huomauttaa, että 4-15 vuotta vanhat vaatteet eivät ehkä ole muodikkaita ja myy hyvin, mutta vintage kyllä on haluttua. Itse nuorena naisena (ja ystäväni myös) metsästän nimenomaan ennen 2000-lukua tehtyjä vaatteita, kun materiaalit parempia ja laatu kestävämpää.

Vierailija
559/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?

Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.

Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).

Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.

Itse haluaisin vielä huomauttaa, että 4-15 vuotta vanhat vaatteet eivät ehkä ole muodikkaita ja myy hyvin, mutta vintage kyllä on haluttua. Itse nuorena naisena (ja ystäväni myös) metsästän nimenomaan ennen 2000-lukua tehtyjä vaatteita, kun materiaalit parempia ja laatu kestävämpää.

Vierailija
560/675 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vaatteen tietää hyväksi vasta 20 vuoden kuluttua. Huonot on siihen mennessä jo menneet kierrätykseen tai roskiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän