Alan kyllästyä miesystävään kun suhde ei etene
Ollaan seurusteltu vuoden verran. Molemmat eronneet reilusti ennen seurustelun alkua, molemmilla lapset vuoroviikoin.
Mies on ihana ja kohtelee minua hyvin. Kuuntelee, laittaa päivittäin viestiä, ehdottaa tekemistä ha menemistä. Näemme pääosin lapsettomilla viikoilla.
Minulla ei ole kiire uusperhettä perustamaan ja toisaalta hyvä näin, mutta tuntuu että suhteesta puuttuu jotain. Puheenaiheet on aina tosi pinnallisia, mitä söin tänään, miten töissä meni, oliko työmatkalla ruuhkaa. Syvällisistä asioista tai esim. edellisen suhteensa päätttmisen syistä mies ei puhu. Minua ei ole esitelty lapsilleen (mies on tavannut minun lapseni), muutamalle ystävälleen kylläkin. Liikumme kyllä julkisesti yhdessä pienellä paikkakunnalla.
Joku tässä mättää mutta en osaa määritellä mikä. Mies tekee kyllä pitkän tähtäimen suunnitelmia, ehdottaa lomamatkaa puolen vuoden päähän tms. mutta sopiminen on sellaista virallista, kalenterit kädessä -tyyppistä. Onko kokemusta vastaavasta, miten asiat eteni?
Kommentit (86)
Ette ole tunnetasolla sopivia, tarvitsette ja haluatte eri asioita. Miehelle riittää emotionaalisesti kevyt suhde ja "tylsähkö" arki siinä sivussa, sinä tarvitse emotionaalisesti avoimemman ja sitoutuneemman miehen ja suhteen.
Minäkään en sovi suhteeseen, jossa vaan "ollaan". Siinä pitää olla syvä yhteenkuuluvuuden tunne. Muutenhan se on kuin kaverinsa kanssa hengailisi. Kavereita minulla jo on, puoliso on se mikä puuttuu ja minkä haluan. En yhtä kaveria toisten kavereiden jatkoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennytkään että suhteen pitää edetä exien ja menneiden kaiveluun. On sulla toiveet, huh huh.
No kyllähän se kertoo aivan valtavasti ihmisestä. Se että miksi se suhde päättyi. Miten mies kokee sen. Oppiko mitään itsestään, parisuhteista, mistään. Jos ei lainkaan kykene itsereflektioon, taatusti toistaa samoja virheitä. Ja jos vika on aina vain toisessa osapuolessa, sekin kyllä kertoo riittävästi.
Ja tätä pitäisi käydä läpi uuden kumppanin kanssa? Ketä ap syyttää omasta erostaan? Itseään vai exää?
Sana "itsereflektio" taisi olla vaikea.
Kyllä yhteinen Lapin-reissu tarkoittaa ehdottomasti parisuhdettta ja avioliittoa :D
Pitää miettiä mitä itse haluaa. Mä olen tapaillut nyt vuoden erästä miestä. Se on alkanut mustasukkaiseksi ja yrittää rajoittaa mun elämää. Toisaalta odottaa, että pidän kalenteriani tyhjänä häntä varten jos hän juuri tänään haluaa tavata. Ei tehdä oikein mitään yhdessä. Taidanpa etsiä uuden miehen.
Nojoo, mua ei häiritsisi ollenkaan tuo asumiskuvio, päinvastoin juuri ihanaa. Mutta tosiaan sellainen henkinen etäisyys ei kyllä kiinnosta yhtään. Kyllä oikeassa suhteessa omasta mielestäni kuuluu olla haavoittuvainen ja jonkinlainen syvä yhteys.
Ja haluaisin myös tavata ja jollain tasolla tuntea kumppanini lapset, vaikkei tarkoitus heidän kanssaan olekaan hengata. He ovat kuitenkin kumppanin tärkeitä ihmisiä.