Muutto Irlantiin vai Alankomaihin?
Veri vetää ulkomaille ja näitä kahta olen miettinyt.
Kommentit (28)
Maahan, josta saat työ- tai opiskelupaikan.
Muuttaisin Irlantiin, koska puhun paljon paremmin englantia kuin hollantia. Jota en siis osaa laisinkaan. En edes saksaa, mikä olisi sukulaiskieli.
Jos olet kovis niin Alankomaat ja jos hyvä sydän niin Irlanti.
Olen ollut molemmissa. Alankomaat jotenkin nuorekkaampi. Itse tykkäsin. Irkuissa pubeilumeininki ja sataa joka päivä. Mutta moni viihtyy. Tsemppiä matkaan, hyviä kohteita
Hollanti varmaan ulkomaalaiselle helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Irlantiin, koska puhun paljon paremmin englantia kuin hollantia. Jota en siis osaa laisinkaan. En edes saksaa, mikä olisi sukulaiskieli.
Kaikki hollantilaiset käytännössä osaavat englantia. Varmasti suomalaisen helpompi ymmärtää hollantilaisen puhumaa englantia kuin natiivin irlantilaisen.
Hollannista lyhyempi matka muuhun Eurooppaan, jos matkailusta pitää.
Irlanti on sietämättömän kallis. Mene Hollantiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hollantilaiset käytännössä osaavat englantia. Varmasti suomalaisen helpompi ymmärtää hollantilaisen puhumaa englantia kuin natiivin irlantilaisen.
Niin osaavat. Silti on mukavampaa kommunikoida ihmisten kanssa heidän äidinkielellään kuin olettaa, että kaikki muut puhuisivat englantia minun takiani.
Irlantiin menisin minä. Siellä on kesät viileitä.
Nuorempana asuin/ työskentelin jonkin aikaa Irlannissa ja nyt myöhemmin esim. tämän vuoden aikana olen ollut lähes jokaisena kuukautenai viikon verran töissä Alankomaissa.
Hollantilaiset vs irlantilaiset.....irlantilaiset 👍
Alankomaat vs Irlanti.....Alankomaat 👍
Alankomaat ihan perseestä pääomaveromielessä
Eikö nää ollut molemmat kärkisijoilla niiden maiden joukossa, josta porukka haluaa muuttaa pois.
Irlanti on toiseksi rikkain maa bkt:n mukaan. Muuta sinne jos töihin pääset. Varmaan hyvät liksat.
No jos haluaa kehitysmaafiilistä, kumpikin maa käy.
Molemmat aika kusisia mestoja nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Irlannilla menee hyvin niin hyvä mahis on saada työpaikka. Suomi kannattaa ilman muuta jättää
Vierailija kirjoitti:
Jos olet kovis niin Alankomaat ja jos hyvä sydän niin Irlanti.
EIkös tuo mene juuri päinvastoin?
Öhööhö aivan varmasti muutatkin.