Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan kyllästyä miesystävään kun suhde ei etene

Vierailija
20.08.2022 |

Ollaan seurusteltu vuoden verran. Molemmat eronneet reilusti ennen seurustelun alkua, molemmilla lapset vuoroviikoin.

Mies on ihana ja kohtelee minua hyvin. Kuuntelee, laittaa päivittäin viestiä, ehdottaa tekemistä ha menemistä. Näemme pääosin lapsettomilla viikoilla.

Minulla ei ole kiire uusperhettä perustamaan ja toisaalta hyvä näin, mutta tuntuu että suhteesta puuttuu jotain. Puheenaiheet on aina tosi pinnallisia, mitä söin tänään, miten töissä meni, oliko työmatkalla ruuhkaa. Syvällisistä asioista tai esim. edellisen suhteensa päätttmisen syistä mies ei puhu. Minua ei ole esitelty lapsilleen (mies on tavannut minun lapseni), muutamalle ystävälleen kylläkin. Liikumme kyllä julkisesti yhdessä pienellä paikkakunnalla.

Joku tässä mättää mutta en osaa määritellä mikä. Mies tekee kyllä pitkän tähtäimen suunnitelmia, ehdottaa lomamatkaa puolen vuoden päähän tms. mutta sopiminen on sellaista virallista, kalenterit kädessä -tyyppistä. Onko kokemusta vastaavasta, miten asiat eteni?

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijjaha, pitäskö niinku päästä seuraavalle levelille ja mielessä häämöttää jo ykkössija high scoreissa

Vierailija
62/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun suhteita ei enää määritellä, ei voi pettääkään. Kätevää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhteinen arki, on kyseessä avoliitto eikä seurustelu.

Vierailija
64/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet vuoden yhdessä, mutta ette ole keskustelleet ikinä mistään syvällisemmästä asiasta? Miten mies toimii, kun yrität jutella jostain syvällisemmästä? Jos vaikka kerrot omista vaikeuksistasi, onko empaattinen vai ohittaako täysin kaiken mitä sanot?

On empaattinen ja kuuntelee, kertoo oman näkemyksensä. Mutta ei avaudu omista ongelmistaan tai tapahtumistaan, muista kun niistä arkisista.

Ap

Ehkä hänellä ei ole sellaisia, vain tasaista arkea ja tasainen mieliala. Itsekin olen keski-iässä tällainen että ei mulla ole muuta kuin se arki ja hiljainen onnellisuus siinä. Toinen vaihtoehto on, että hän vain ei ole tyyppiä joka kokee että ongelmat puhumalla paranee. Käsittelee ne mieluummin itsekseen sisällään. Tämä toimii tietyillä persoonallisuuksilla hyvin.

Tässä on selvästi kohta jossa te olette erilaisia. Kummassakaan ei varmaan ole mitään vikaa, mutta teidän täytyy päättää oletteko liian erilaisia olemaan yhdessä tietäen että kumpikaan tuskin muuttuu vai ettekö. Täydellistä tuskin koskaan löydät joten jotain kompromisseja lienee pakko hyväksyä jos miehen haluat. Mutta onko se kompromissi jonka hyväksyt tämän miehen piirteet vai ei, se sinun täytyy itse päättää.

Vierailija
65/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yhteinen arki, on kyseessä avoliitto eikä seurustelu.

Ja jos kyseessä on pelkät yhteiset lomareissut on kyseessä vakipanosuhde.

Vierailija
66/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saan entiset avioliiton hedelmät aikuisikään ja siivilleen, niin arvatkaapa kahdesti, haluanko siihen enää mitään akkaa. Enää pari vuotta ja frihet är här :)

Vierailija
67/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa se? :D :D

Vierailija
68/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyviä pointteja kommenteissa, kiitos niistä. Ehkä tosiaan nillitän turhasta. Tätä on vaikea selittää kun kyse ei ole huonosta kohtelusta, lupausten pettämisestä tai ghostaamisesta. Enemmän siitä, että toinen ei avaudu tunnetasolla ja koen olevani hänen elämänsä sivussa, kelpaan kyllä 24/7 seuraksi lomille ja lapsettomille viikoille, mutta en tiedä hänen sisaruksistaan mitään eikä lapsensa tiedä minusta.

En kaipaa uusperhesotkuja tai draamaa. Joku vaan tässä suhteessa (ei niinkään miehessä itsessään) häiritsee. Haluaisin sellaisen vakiintuneen parin luontevuuden, eli voidaan pistäytyä ex tempore toisen ovella tai mennä mukaan äidin synttärikahveille. Ei niin, että sovitaan aina virallinen tapaaminen toisen kotiin klo 16.

Yhteenmuutosta en haaveile, säästän molempien lapset siltä 😅

Ap

Vierailija
69/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän kanssa voi olla sattunut jotain mikä vienyt luottamuksen kaikkiin ihmisiin. Anna miehelle aikaa ja näytä olevasi luottamuksen arvoinen.

Itselläni on todella kovat suojat menneiden kokemusten takia. En kerro helposti asioistani.

Vierailija
70/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän kanssa voi olla sattunut jotain mikä vienyt luottamuksen kaikkiin ihmisiin. Anna miehelle aikaa ja näytä olevasi luottamuksen arvoinen.

Itselläni on todella kovat suojat menneiden kokemusten takia. En kerro helposti asioistani.

Tähän liittyy myös se etten halua esitellä ystäviäni tai perhettäni kumppaniehdokkaille.

Eräs ihminen levitti minusta valheita läheisilleni, kun ei saanut minulta reaktiota vainoamiseensa. Onneksi läheiseni eivät hekään reagoineet. Luottamus ihmisiin meni.

Vierailija
71/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten seksisuhde sun ja miehes välillä.

Minun mies kyllä suunnittelee kaikenlaista. Voi sanoa yhtäkkiä että lähetään ahvenanmaalle mökkeilee tunti aikaa pakata.. Kerran herätti minut yöllä kolmeen aikaan ja sanoi kaksi tuntia aika pakata lähdetään lomalle portugaliin, oli varannut liput jo 5 päivää sitten eikä kertonut minulle mitään. Minulla on lapsia, mies ei niitä enää halua 47 iässä.

Vierailija
72/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se hikinen sika.

73/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, miten naiset keksivät ongelmia tyhjästä.

Vierailija
74/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sialta, joka kannattaa jättää heti.

Vierailija
75/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että mies poistaa itsensä Tinderistä merkkaa ainoastaan sitä että hän on onnistunut haalimaan itselleen riittävän määrän vakipanosuhteita.

Vierailija
76/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se elämä vaan vaikeeta, kun sen oikein oivaltaa.

Väkisin pitää sotkea hyvät suhteet, kun missään tapauksessa ei hyvä suhde saa pysyä paikoillaan hyvänä. Sen pitää edetä kuin pikajuna jyrkänteellä, kaasu pohjassa koti tuhoaan.

Vierailija
77/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies olisi mulle täydellinen. Kuulostaa ihanalta ja suhde myös mulle sopivalta, en kaipaa draamaa, en kaipaa (enää) syvällisiä ruotimisia. Vain ystävää, välittämistä, läheisyyttä.

Vierailija
78/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän tragikoomista että esim yliopistolla joku opettaja ja sen opiskelijat tapailee samaa miestä. Ja se opettaja vielä luulee seurustelevansa tämän opettajan kanssa.

Vierailija
79/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se vähän tragikoomista että esim yliopistolla joku opettaja ja sen opiskelijat tapailee samaa miestä. Ja se opettaja vielä luulee seurustelevansa tämän opettajan kanssa.

Eli miehen kanssa. Vaikka opettaja sekin tässä tapauksessa on.

Vierailija
80/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito tunneyhteys ja välittäminen puuttuu. Olette kuin kaverit, jotka ilmeisesti Tämä välillä. Mistä kukakin tykkää, itse en tuollaisessa suhteessa olisi.

Olen huomannut että moni narsistisia piirteitä omaava mies on tuollainen pinnallinen kenen kanssa jutellaan vain tuollaista pinnallista löpinää. He eivät kykene syvällisiä keskusteluihin koska paljastuvat muuten eivätkä itse asiassa kykene itsereflektioon.