Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan kyllästyä miesystävään kun suhde ei etene

Vierailija
20.08.2022 |

Ollaan seurusteltu vuoden verran. Molemmat eronneet reilusti ennen seurustelun alkua, molemmilla lapset vuoroviikoin.

Mies on ihana ja kohtelee minua hyvin. Kuuntelee, laittaa päivittäin viestiä, ehdottaa tekemistä ha menemistä. Näemme pääosin lapsettomilla viikoilla.

Minulla ei ole kiire uusperhettä perustamaan ja toisaalta hyvä näin, mutta tuntuu että suhteesta puuttuu jotain. Puheenaiheet on aina tosi pinnallisia, mitä söin tänään, miten töissä meni, oliko työmatkalla ruuhkaa. Syvällisistä asioista tai esim. edellisen suhteensa päätttmisen syistä mies ei puhu. Minua ei ole esitelty lapsilleen (mies on tavannut minun lapseni), muutamalle ystävälleen kylläkin. Liikumme kyllä julkisesti yhdessä pienellä paikkakunnalla.

Joku tässä mättää mutta en osaa määritellä mikä. Mies tekee kyllä pitkän tähtäimen suunnitelmia, ehdottaa lomamatkaa puolen vuoden päähän tms. mutta sopiminen on sellaista virallista, kalenterit kädessä -tyyppistä. Onko kokemusta vastaavasta, miten asiat eteni?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette olleet vuoden yhdessä, mutta ette ole keskustelleet ikinä mistään syvällisemmästä asiasta? Miten mies toimii, kun yrität jutella jostain syvällisemmästä? Jos vaikka kerrot omista vaikeuksistasi, onko empaattinen vai ohittaako täysin kaiken mitä sanot?

Vierailija
42/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun ongelma oli toisinpäin. Mies pälätti koko ajan hulluista existään ja suhteiden aikaisista ja nykyisistä ongelmistaan heidän kanssaan. Ja lisäksi kaikkea syvällistä maailmanparannusjargonia.

Lähinnä puhelimessa, sillä tapaamisiin ei exien ja lasten ja muun ohella meinannut olla aikaa. Puhumattakaan jostain yhteisistä lomista.

Eli olisin tyytyväinen tilanteeseesi. Tykkään kyllä keskustella, mutta en ole terapeutti. Ota rennosti ja vaikka jossain lomalla intiimissä tilanteessa avaat jotain arempaa asiaa keskusteluun, josko johtaisi yhteyden syventymiseen. Ja luota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole Ap mutta oman tapailumies väistää syvällisemmät aiheet sanomalla että tunneasiat ovat hänelle vaikeita. Sitten kyllä tuntuu että myös järkiasiat ovat hankalia, koska järki haluaa määritellä, mistä suhteessa on kysymys.

Vierailija
44/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh nro 16??? Harrastaako intiimipuuhia myös kaikkien kanssa? Miltä tuo itsestäsi tuntuu vai eikö haittaa?

Itse olen ap:n kuvaileman kaltaisessa tilanteessa ja kyllä ihan ajattelen seurustelevani ja loppuisi kyllä samantien, jos mies sanoisi lähtevänsä jonkun toisen naisen kanssa reissuun. Kaikkeen sitä ihmiset suostuvat.

En harrasta. Itse tapailen vain kahta kerrallaan. Mies todennäköisesti useamman.

Mitä saat tapailusta jossa ei nussita ja mies tapailee muita kuten sinäkin? Eikö tuo pitäisi määritellä vain kaveruudeksi?

Vierailija
45/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että mies ei miellä suhdettanne seurusteluksi. Hänelle kyse on tapailusuhteesta.

Itse tapailen tällä hetkellä miestä jolla on myös muita tapailusuhteita. Mies on kesän aikana tehnyt näiden kanssa mm pidennetyn viikonlopun kaupunkiloman ja muita kotimaan viikonloppulomia.

Olen siinä käsityksessä että osa näistä tapailunaisista luulee seurustelevansa.

Tietävätkö tapailunaiset toisistaan vai eivät?

Minä tiedän näistä muista. Sitä en tiedä, tietävätkö muut minusta. Voi olla että haluavat uskoa miehestä hyvää, eivätkä siksi epäile mitään vaikka mies viestittelee päivittäin esimerkiksi minulle. Museosta ulkomaanmatkalla, kesken musikaalin, rannalta Aamulla hyvät huomenet ja joka ilta hyvänyöntoivotukset.

Koen että ei ole minun tehtäväni informoida muita naisia.

Mikä tällaisen tapailun pointti on?

Vierailija
46/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette olleet vuoden yhdessä, mutta ette ole keskustelleet ikinä mistään syvällisemmästä asiasta? Miten mies toimii, kun yrität jutella jostain syvällisemmästä? Jos vaikka kerrot omista vaikeuksistasi, onko empaattinen vai ohittaako täysin kaiken mitä sanot?

On empaattinen ja kuuntelee, kertoo oman näkemyksensä. Mutta ei avaudu omista ongelmistaan tai tapahtumistaan, muista kun niistä arkisista.

Ap

Vierailija
47/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että mies ei miellä suhdettanne seurusteluksi. Hänelle kyse on tapailusuhteesta.

Itse tapailen tällä hetkellä miestä jolla on myös muita tapailusuhteita. Mies on kesän aikana tehnyt näiden kanssa mm pidennetyn viikonlopun kaupunkiloman ja muita kotimaan viikonloppulomia.

Minä tiedän näistä muista. Sitä en tiedä, tietävätkö muut minusta. Voi olla että haluavat uskoa miehestä hyvää, eivätkä siksi epäile mitään vaikka mies viestittelee päivittäin esimerkiksi minulle. Museosta ulkomaanmatkalla, kesken musikaalin, rannalta Aamulla hyvät huomenet ja joka ilta hyvänyöntoivotukset.

Mikä tällaisen tapailun pointti on?

Halu tapailla. Saan ne asiat jotka tarvitsen ja minun ei tarvitse ottaa niitä asioita joita en tarvitse.

Luultavasti pointti on sama myös miehellä.

Vierailija
48/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte molemmat outoja. Päivääkään en kattelisi miestä jolla olisi hupina vedättää muita naisia.

Ja sori vaan, you are probably not that special. Ihminen joka vedättää yhtä vedättää muitakin. Kävisin testeissä. -eri

Vierailija
49/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte molemmat outoja. Päivääkään en kattelisi miestä jolla olisi hupina vedättää muita naisia.

Ja sori vaan, you are probably not that special. Ihminen joka vedättää yhtä vedättää muitakin. Kävisin testeissä. -eri

Ok

En hae ymmärrystä. Tämä mies ei ole minulle ainoa eikä siksi kuulu minulle, mitä muuta hän puuhaa.

Ikävä tietysti jos joku naisparka luulee seurustelevansa hänen kanssaan.

Vierailija
50/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän mitä tarkoitat. Ex-mieheni oli juuri tällainen. Ihana mies, kohteli hyvin, luotettava. Seksi loistavaa. Silti henkinen yhteys puuttui. Asuimme yhdessä mutta päiväkirjaani olin kirjoittanut, että tuntuu kuin emme edes tuntisi. En koskaan tiennyt hänen sisäisiä maisemiaan, ei jakanut tunteitaan tai syvempiä ajatuksiaan. Puhuimme työstä, ruuasta, katsoimme elokuvia.

Pitkään en tätä jaksanut. Aloin kaivata syvempää suhdetta, joka tuntuu luonnolliselta.

Vierailija
51/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh nro 16??? Harrastaako intiimipuuhia myös kaikkien kanssa? Miltä tuo itsestäsi tuntuu vai eikö haittaa?

Itse olen ap:n kuvaileman kaltaisessa tilanteessa ja kyllä ihan ajattelen seurustelevani ja loppuisi kyllä samantien, jos mies sanoisi lähtevänsä jonkun toisen naisen kanssa reissuun. Kaikkeen sitä ihmiset suostuvat.

En harrasta. Itse tapailen vain kahta kerrallaan. Mies todennäköisesti useamman.

Mitä saat tapailusta jossa ei nussita ja mies tapailee muita kuten sinäkin? Eikö tuo pitäisi määritellä vain kaveruudeksi?

Miten niin ei nussita? Kyllä nussitaan. Minulla on useampi kumppani ja hänellä on useampi kumppani. Meillä on näin ja se on meille ok.

Vierailija
52/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä niillä syvällisillä asioilla tarkoitetaan. Jos niillä tarkoitetaan esim, että pitäisi ruotia kysymyksiä, miten näet parisuhteemme tulevaisuuden pitkällä tähtäimellä, tai mitä haaveita sinulla elämässäsi on, niin ei minuakaan kiinnostaisi niistä jauhaa. Sen sijaan voisin miljoonasta muusta asiasta puhua analyyttisesti ja syvällisesti ruotien, vaikka sitten politiikasta, työelämästä, urheilusta, uskontojen loogisuudesta jne jne...

Vierailija
53/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän mitä tarkoitat. Ex-mieheni oli juuri tällainen. Ihana mies, kohteli hyvin, luotettava. Seksi loistavaa. Silti henkinen yhteys puuttui. Asuimme yhdessä mutta päiväkirjaani olin kirjoittanut, että tuntuu kuin emme edes tuntisi. En koskaan tiennyt hänen sisäisiä maisemiaan, ei jakanut tunteitaan tai syvempiä ajatuksiaan. Puhuimme työstä, ruuasta, katsoimme elokuvia.

Pitkään en tätä jaksanut. Aloin kaivata syvempää suhdetta, joka tuntuu luonnolliselta.

Päiväkirjaan! Kyllä jos tuollaisia paljastuisi niin se olisi jutun loppu, minä en halua että joku kirjuri tallentelee minusta kaikkea johonkin muiden luettavaksi.

Vierailija
54/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi nainen, jolla on suunnilleen samanikäinen lapsi kuin tapailumiehellä tutustutti nämä lapset toisiinsa. Kuvitteli varmaan että suhde syvenee kun myös lapset ovat ystäviä.

Ei se mennyt niin. Suhde on edelleen samanlainen tapailusuhde kuin alkaessaan viime joulukuussa.

Vierailija
55/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olisi tuollaisessa suhteessa jatkanut. Nykyisen miehen kanssa oltiin vuoden yhdessä olon jälkeen asuttu jo kaksi kuukautta saman katon alla, mukana kummankin lapsi. Silloin asuttiin vuokralla omakotitalossa, mutta siinä asuttiin alle vuosi kun ostettiin oma talo. Nykyään ollaan naimisissa ja yhdessä oltu melkein 10 vuotta.

Mä en tajua nykypäivän tapailukulttuuria ja kevyttä seurustelua. Kyllä pitää olla kunnollinen parisuhde jossa yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia, että vain tapailla kuukausia tai jopa vuosia. Mielummin sitten sinkku kuin tuollaista suhdepelleilyä.

Vierailija
56/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhesotkujako ap nyt ihan väen vängällä haluaa, vai minne kummaan olet etenemässä?

Mikä vika on parisuhteessa jossa asiat ovat hyvin ja se pysyy samanlaisena aina?

Vierailija
57/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset matkat tai mökkiviikonloput ei vielä tee suhteesta seurustelusuhdetta. Sen tekee yhdessä jaettu arki.

Kaikki ei halua yhteistä arkea eli seurustelusuhdetta. Osalle riittää kevytversio.

Hehän nimenomaan jakavat arjen juuri sillä tavalla kuin se seurustelusuhteessa jaetaan; mies on kiinnostunut kuulemaan, miten päivä meni. Aikaa vietetään yhdessä lapsivapailla viikoilla. Mitä vielä pitäisi tapahtua, että tuo olisi sinun mielestäsi seurustelusuhde?

Vierailija
58/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mättää koko ajan viestittelyt. Itse naisena en siedä viestittely en soitot .Soitoilla ollaan kontakti vain kun oletettavasti toisella mahdollisuus tavata ? Toisen osapuolen kestettävä silloin ,jos minulla muta ja aikataulun hän ei mahdu.

Suomeksi kiitos.

Vierailija
59/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän nyt vain yhden kommentin: Sehän voi olla, että exä on jättänyt tään sun nyxän just tällaisten viestittelytuttavuuksien vuoksi. "Olemme vain kavereita" ja jättänyt kertomatta, että silloin tällöin tavatessa myös puksutellaan.  

Vierailija
60/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitän nyt vain yhden kommentin: Sehän voi olla, että exä on jättänyt tään sun nyxän just tällaisten viestittelytuttavuuksien vuoksi. "Olemme vain kavereita" ja jättänyt kertomatta, että silloin tällöin tavatessa myös puksutellaan.  

Niin mitä sitten? Ei minua kiinnosta hänen menneisyytensä tai tulevaisuutensa. Nykyhetki on hyvä.