Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alan kyllästyä miesystävään kun suhde ei etene

Vierailija
20.08.2022 |

Ollaan seurusteltu vuoden verran. Molemmat eronneet reilusti ennen seurustelun alkua, molemmilla lapset vuoroviikoin.

Mies on ihana ja kohtelee minua hyvin. Kuuntelee, laittaa päivittäin viestiä, ehdottaa tekemistä ha menemistä. Näemme pääosin lapsettomilla viikoilla.

Minulla ei ole kiire uusperhettä perustamaan ja toisaalta hyvä näin, mutta tuntuu että suhteesta puuttuu jotain. Puheenaiheet on aina tosi pinnallisia, mitä söin tänään, miten töissä meni, oliko työmatkalla ruuhkaa. Syvällisistä asioista tai esim. edellisen suhteensa päätttmisen syistä mies ei puhu. Minua ei ole esitelty lapsilleen (mies on tavannut minun lapseni), muutamalle ystävälleen kylläkin. Liikumme kyllä julkisesti yhdessä pienellä paikkakunnalla.

Joku tässä mättää mutta en osaa määritellä mikä. Mies tekee kyllä pitkän tähtäimen suunnitelmia, ehdottaa lomamatkaa puolen vuoden päähän tms. mutta sopiminen on sellaista virallista, kalenterit kädessä -tyyppistä. Onko kokemusta vastaavasta, miten asiat eteni?

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde ei etene minne? En ymmärtänyt aloitusta. Minusta suhde kuulostaa olevan juurikin optimaalinen kahden eronneen parisuhde.

Vierailija
22/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika, hän ansaitsee parempaa kuin miehiä vihaavan palstaulìn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä miksi ap on neljännellä kierroksella

Vierailija
24/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset matkat tai mökkiviikonloput ei vielä tee suhteesta seurustelusuhdetta. Sen tekee yhdessä jaettu arki.

Kaikki ei halua yhteistä arkea eli seurustelusuhdetta. Osalle riittää kevytversio.

Vierailija
25/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiset matkat tai mökkiviikonloput ei vielä tee suhteesta seurustelusuhdetta. Sen tekee yhdessä jaettu arki.

Kaikki ei halua yhteistä arkea eli seurustelusuhdetta. Osalle riittää kevytversio.

Fiksut miehet oppii kerrasta

Vierailija
26/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza on hyvää, onpa rapea pohja - minulle se ei riittänyt, koska en kokenut tulleeni nähdyksi ja kohdatuksi. Keskustelutaito ja sielukkuus puuttuivat, enkä minä pystynyt omastani ammentamaan molempien puolesta. Oli siinä kyllä muitakin ongelmia, joten tapailu eteni erkaantumiseen.

Sitten toisaalta, suhteen ei tarvitse edetä aina saman kaavan mukaan. Tärkeintä, että sinä koet olevasi hyvässä vuorovaikutuksessa.

Vierailija
27/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että mies ei miellä suhdettanne seurusteluksi. Hänelle kyse on tapailusuhteesta.

Itse tapailen tällä hetkellä miestä jolla on myös muita tapailusuhteita. Mies on kesän aikana tehnyt näiden kanssa mm pidennetyn viikonlopun kaupunkiloman ja muita kotimaan viikonloppulomia.

Olen siinä käsityksessä että osa näistä tapailunaisista luulee seurustelevansa.

Jotain tämän tyyppistä olen itsekin miettinyt. Puhumme kyllä seurustelevamme, mutta tuntuu juuri siltä että tämä on miehelle tapailua. Vietämme lähes kaiken lapsettoman ajan yhdessä, mutta veikkaan että vaikkapa sukujuhliin mies menisi ilman minua. Yhteinen arki puuttuu. Mies tuntuu tosi paljon pelkäävän mitä exänsä on mieltä, tulee aina sivulauseessa esille, vaikka exällä on ollut uusi parisuhde jo pitkään.

Ap

Vierailija
28/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle olisi suurin ongelma tuossa tylsät ja pinnalliset puheenaiheet. En välttämättä jaksaisi analysoida mitään entisten suhteiden erojen syitä, mutta haluan kyllä, että kumppanin kanssa voi oikeasti jakaa ajatuksia eikä vain samantyyppisiä epäolennaisia kuulumisia, joista voi puhua vaikka tuntemattoman naapurin kanssa. Eihän tuossa tulisi edes tunnetta, että tuntee toista ollenkaan, jos puhutaan vain jostain työmatkaruuhkista.

Vierailija
29/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole tunnetasolla läsnä?

Vierailija
30/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole tarpeeksi draamaa vai mikä tässä nyt on ongelmana???

Vierailija
31/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varovainen tai tunteet ei välttämättä ole syvät. Itse olen seurustellut miesystäväni kanssa viisi vuotta. Tapaamme noin joka toinen viikko välimatkan vuoksi. Yhteisiä menoja ei kauheasti ole. Hänen aikuisia lapsiaan en ole tavannut. Hän on minun lapset kyllä tavannut. Yhteen meillä ei ole tarkoitus koskaan muuttaa. Toki avioliittoa toivoisin tai jotain sitoumusta.

Sen kyllä tiedän, että tässä viiden vuoden aikana miehen tunteet on kyllä tasaantuneet. Ei mies sitä myönnä, mutta näkyyhän se. Me puhutaan paljon tai ainakin minä puhun ja kyselen. Mies usein haluaa vaihtaa puheenaihetta, jos liikaa vatvon suhdettamme. Kyllä jokainen nainen haluaa tuntea itsensä tärkeäksi. Itse en aina tunne.

Vierailija
32/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että haluatte eri asioita. Itse ottaisin riemusta kiljuen miehesi kaltaisen kumppanin (en halua muuttaa yhteen, ei uusperhettä, ei 24/7-yhdessäoloa) mutta kaikki tapaamani miehet ovat halunneet ns. perinteisen suhteen (yhteenmuutto, vähintään kihlat) ja vieläpä nopeasti. Kannattaa puhua asioista ja jos suhde ei ole mitä haluat niin ero on ainoa ratkaisu.

Vierailija
33/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että mies ei miellä suhdettanne seurusteluksi. Hänelle kyse on tapailusuhteesta.

Itse tapailen tällä hetkellä miestä jolla on myös muita tapailusuhteita. Mies on kesän aikana tehnyt näiden kanssa mm pidennetyn viikonlopun kaupunkiloman ja muita kotimaan viikonloppulomia.

Jotain tämän tyyppistä olen itsekin miettinyt. Puhumme kyllä seurustelevamme, mutta tuntuu juuri siltä että tämä on miehelle tapailua. Vietämme lähes kaiken lapsettoman ajan yhdessä, mutta veikkaan että vaikkapa sukujuhliin mies menisi ilman minua. Yhteinen arki puuttuu. Mies tuntuu tosi paljon pelkäävän mitä exänsä on mieltä, tulee aina sivulauseessa esille, vaikka exällä on ollut uusi parisuhde jo pitkään.

Ap

Vai että sukujuhliin. Ennen lähtöä kyselisit mieheltä että näytänkö tässä mekossa valaalta vai hutsulta? Juhlissa häpeäisit miehen huonosti lankattuja kenkiä, ja sitä että ei ottanut oikeanlaista haarukkaa ja lautasta katkarapusalaattia varten. Miehen serkkutyttö kävisi halaamassa miestäsi, josta epäilisit heti heillä olevan seksisuhde selkäsi takana. Miehen äiti paljastuisi ilkeäksi kalkkunaksi todella mauttomissa vaatteissaan, ja isä jaarittelevaksi, ärsyttäväksi tylsimykseksi. Ruuat olisi mauttomia, kahvi pahaa, joka todistaisi sinulle että miehelläsi on jotakin sinua vastaan koska hilasi sinut noin surkeisiin juhliin.

Siinähän sitä tulisi kivasti alkua yhteisiin arjen kokemuksiin.

Jätä se sika.

Vierailija
34/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietävätkö tapailunaiset toisistaan vai eivät?

Vierailija
35/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Yhteinen arki puuttuu?"

Sinä ja poikaystäväsi tiedätte varsin hyvin että se oli juurikin se "yhteinen arki" joka johti kumpaisellakin avioeroon edellisellä kierroksella. Mies on ottanut kokemastaan opiksi. Sinä näköjään et.

Vierailija
36/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennytkään että suhteen pitää edetä exien ja menneiden kaiveluun. On sulla toiveet, huh huh.

No kyllähän se kertoo aivan valtavasti ihmisestä. Se että miksi se suhde päättyi. Miten mies kokee sen. Oppiko mitään itsestään, parisuhteista, mistään. Jos ei lainkaan kykene itsereflektioon, taatusti toistaa samoja virheitä. Ja jos vika on aina vain toisessa osapuolessa, sekin kyllä kertoo riittävästi.

Naisetko ovat hyviä itsereflektioon? 🤣

Vierailija
37/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse sitten aivan tosissasi miehen kanssa? Tuntuu mieheltä, joka on jo kerran exän toimesta dumbattu eikä halua, että sä teet sen sille myös. Tarkista oma tahtosi syvällisesti. Sitten tiiät mitä tehdä, kun tiiät omat tunteesi hyvin. Ja kyllä toinen ihminen sen susta näkee ennen kuin sanot. Jos suhde on ennemminkin vaan mukavuus-juttu niin ongelmaa ei oo ees.

Vierailija
38/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette erilaisia ja jos se on ongelma, niin eroa.

ÄLÄ yritä muuttaa miestä joksikin toiseksi kuin hän on. Jos mies ei halua puhua tunteista, niin älkää puhuko tunteista.

Vierailija
39/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito tunneyhteys ja välittäminen puuttuu. Olette kuin kaverit, jotka ilmeisesti nai välillä. Mistä kukakin tykkää, itse en tuollaisessa suhteessa olisi.

Vierailija
40/86 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietävätkö tapailunaiset toisistaan vai eivät?

Minä tiedän näistä muista. Sitä en tiedä, tietävätkö muut minusta. Voi olla että haluavat uskoa miehestä hyvää, eivätkä siksi epäile mitään vaikka mies viestittelee päivittäin esimerkiksi minulle. Museosta ulkomaanmatkalla, kesken musikaalin, rannalta Aamulla hyvät huomenet ja joka ilta hyvänyöntoivotukset.

Koen että ei ole minun tehtäväni informoida muita naisia.