Mitä ruukkukasveja EM kisojen palkintojenjaossa annetaan?
Onko kukaan tunnistanut mitä kasveja niissä purkeissa on?
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
En ole tunnistanut. Eilen Topin seremoniassa näytti, että keltainen pieni kukka oli yhdessä oksassa. Kun ovat puistoon menossa, taitavat olla maanpeittoa, siis jotain matalaa kasvia.
Sitä keltaista minäkin ihmettelin, että onko leskenlehti tai voikukka😃. Vilma sai jonkin viherkasvin.
Ne saavat istuttaa ne johonkin puistoon pörriäisille.
Ihan kiva ympäristöystävällinen ratkaisu, mutta näyttää vaan vähän hassulta kun ovat palkintopallilla purkki kädessä. On tottunut niihin perinteisiin kukkakimppuihin.
Ne istutetaan, niille on varattu oma paikka siellä olympiapuistossa. Järjestäjät päättivät olla antamatta kukkakimppuja, vaan pistokkaita.
Hieno idea tuo puistoon istuttaminen. Mutta missä se puisto on? Vievätkö mitalistit nuo pistokkaat sinne itse ja istuttavat ne?
Vai hoitavatko järjestäjät nuo istuttamiset? Tätä toivon, muuten hieno idea menee aivan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Hieno idea tuo puistoon istuttaminen. Mutta missä se puisto on? Vievätkö mitalistit nuo pistokkaat sinne itse ja istuttavat ne?
Vai hoitavatko järjestäjät nuo istuttamiset? Tätä toivon, muuten hieno idea menee aivan hukkaan.
Mä näin siitä täällä jonkun jutun, siinä oli sekä että, joko itse tai antoivat istutettavaksi. Saksasta kirjoitan siis. Musta idea on hyvä.
Kukka/kasvi on buphthalmum salicifolium = häränkukka.
All medal winners will also receive a potted flower (buphthalmum salicifolium) at their award ceremony. With this, they can immortalise themselves in the Munich 2022 Champions Garden.
With this project, we leave behind a blooming splendour for even after the European Championships, and thus transform lawns into a food source for bees and butterflies. Many thanks to SMW München, who will be caring for the Champions Garden.
Vierailija kirjoitti:
Saavat istuttaa itse tai istututtaa. Hieno idea minusta.
Mun on vaikea kuvitella, että mitalistit mitalijuhlistaan lähtisivät niitä kukkia istuttelemaan. Ja aamulla ne ovat todennäköisesti juhlahumun aikana kadonneet kuin pääministerin tolkku.
Varminta olisi antaa ne heti järjestäjille takaisin istutettavaksi. Sen mitalin vuoksi kilpailijat siellä kisaavat, ja maineen.
Onko missään näkynyt kuvia taimia istuttavista mitalisteista?
Yhden taimien istuttaja videon näin ja yhden videon, jolla urheilija kertoi antaneensa sen istutettavaksi. Tämähän on uusi idea joten katsotaan, miten toimii ja yleistyykö ja alku saattaa takkuilla, mutta niinhän uusissa ideoissa usein aluksi on. Hyvin monet pitävät tätä parempana ratkaisuna kuin kukkakimppuja.
- ulkosuomalainen
Varmaan urheilijoille riittäisi pelkkä mitali, kukat näyttävät olevan vain tiellä kun palkintojenjaon jälkeen poseerataan medialle.
Varmaan mitali riittäisi, mutta idea monivuotisten kasvien istuttamisesta on sympaattinen.
TV-kuvissa (lähetysten alussa) näkyy stadionin vieressä puisto ja lampi. Muistaakseni joku suomen juontajista sanoi, että kukat istutetaan tuon lammen rannalle.
Hieno idea!
Leikkokukat muutenkin turhuutta, annetaan kukkien kasvaa (ja siementää) maassa kaikkien, ihmisten ja pörriäisten, iloksi.
En ole tunnistanut. Eilen Topin seremoniassa näytti, että keltainen pieni kukka oli yhdessä oksassa. Kun ovat puistoon menossa, taitavat olla maanpeittoa, siis jotain matalaa kasvia.