Söin antibioottikuurin ja voin yhtäkkiä paremmin kuin vuosiin!
Sain akuuttiin tulehdukseen antibioottikuurin.
Siinä kävikin niin, että vuosien voimakas väsymys on poissa. Olen pirteä ja jaksavainen, mieliala on paljon parempi.
Mitä ihmettä?
Kommentit (48)
Ei siinä ole mitään ihmettä. Moderni ihminen on täynnä taudinaiheuttajia kuten entisaikojen ihmiset. Enää vaan ei hoideta kuin hengenvaarallisia akuutteja ilmentymiä taudeista. Muut kuitataan mielenhäiriöiksi tai autoimmuunitaudeiksi. T. Asiaa tutkinut
Minulla oli norovirus mikä nosti korkean kuumeen. Autoimmuunisairaudestani johtuen en yleensä saa lievää lämpöä kummempaa aikaiseksi oli sairaus mikä tahansa. Joka tapauksessa noron jälkeen on ollut mahtava olo. Kärsin vuosia suolisto-ongelmistakin ja ne rauhoittui. Ehkä sinun ab kuurikin tappoi jonkun hiljaa kyteneen bakteerin ?
Itse olen syönyt yli kuukauden antibioottia iho-ongelmaan ja se on auttanut myös kipuihin ja väsymykseen.
Jos on esim.pitkittynyt poskiontelontulehdus, se väsyttää ja vie voimia. Sellainen voi kestää ilmeisesti vuosia, jos kroonistuu.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esim.pitkittynyt poskiontelontulehdus, se väsyttää ja vie voimia. Sellainen voi kestää ilmeisesti vuosia, jos kroonistuu.
Siksi on huolestuttavaa, että on tehty linjanveto ettei poskiontelotulehduksiin määrätä antibioottia ellei nenästä valu vihreää märkivää räkää. Minulla valuu kirkasta nestettä ja minulla on todettu stafylokokki.
Tulehdus väsyttää, nyt se on poissa. Syö hyviä ruokia hyvät kuidut suolistoon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli norovirus mikä nosti korkean kuumeen. Autoimmuunisairaudestani johtuen en yleensä saa lievää lämpöä kummempaa aikaiseksi oli sairaus mikä tahansa. Joka tapauksessa noron jälkeen on ollut mahtava olo. Kärsin vuosia suolisto-ongelmistakin ja ne rauhoittui. Ehkä sinun ab kuurikin tappoi jonkun hiljaa kyteneen bakteerin ?
Joo siis itseasiassa tässä on todella erikoista se, että kärsin vuosia ikävistä suolisto-oireista. Vatsa oli löysällä, suoli ei tyhjentynyt millään kunnolla ja aina oli epämääräistä tuotosta.
Nyt ihan "täydellistä" ja päivittäin, suoli tyhjenee siis kuten pitääkin.
Joku oleellinen bakteeri varmaan tosiaan menetti voimansa kuurissa, onneksi!
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo siis itseasiassa tässä on todella erikoista se, että kärsin vuosia ikävistä suolisto-oireista. Vatsa oli löysällä, suoli ei tyhjentynyt millään kunnolla ja aina oli epämääräistä tuotosta.
Nyt ihan "täydellistä" ja päivittäin, suoli tyhjenee siis kuten pitääkin.
Joku oleellinen bakteeri varmaan tosiaan menetti voimansa kuurissa, onneksi!
AP
Bakteerien liikakasvu ohutsuolessa tai helikobakteeri. Tyypillisiä, mutta huonosti tunnistettavia sairauksia.
Jokin suolistossa elävä bakteeri eikä -hiiva tai mikään "hyvä suolistobakteeri" jyllännyt vuosia kehossa? Aina hiivasta varoitellaan, mutta on niitä bakteerejakin sen lisäksi muutakin kuin vain ne hyvät. Ja on toki loisia, jotka taittuvat antibiootista, mutta tarkemmin tietämättä en jatka turhaan enää.
Joku paha bakteeri on varmasti ollut. Niin erikoista miten yksi viikon kuuri voi vaikuttaa näin.
Itken huojentuneisuudesta, että ehkä vihdoin saan elämäni takaisin. Syön maitohappobakteereja nyt tietenkin vielä kuurin jälkeenkin. Ap
Minulta parani atooppinen iho muuhun vaivaan saadulla vahvalla antibioottikuurilla...
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmettä. Moderni ihminen on täynnä taudinaiheuttajia kuten entisaikojen ihmiset. Enää vaan ei hoideta kuin hengenvaarallisia akuutteja ilmentymiä taudeista. Muut kuitataan mielenhäiriöiksi tai autoimmuunitaudeiksi. T. Asiaa tutkinut
Kyllä, aina vaan pusketaan masennuslääkitystä heti ensin. Ei, olen vain tolkuttoman väsynyt.
Niin ja kyseessä Amorion - antibiootti jos se on mitenkään oleellista tässä.
AP
Jos voin kysyä niin minkälainen akuutti tulehdus, ja mikä antibioottikuuri? Kiinnostaisi tietää enemmän.
Itseäkin on vaivannut vuosikausia mm. väsymys ja epämääräiset suolisto-oireet.
Dientamoeba fragilis. Hoituu viikon ab- kuurilla. Suomessa huonosti tunnettu.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja kyseessä Amorion - antibiootti jos se on mitenkään oleellista tässä.
AP
Kiitos, ehditkin juuri vastata siihen mitä olin kysymässä. :D
Täytyy muuten kertoa, että minulla kävi vähän "ikävästi" sairastumisen suhteen. Minäkin sairastuin ensin noroon ja kuume oli noin kaksi tai kolme päivää 39 astetta. Meni vajaa viikko niin sairastuin niin, että keuhkoputkent ja korvat tulehtui niin sitten lääkäri määräsi tuon antibioottikuurin päälle.
Eli tässä on ehkä sitten ensin kuumeella keho yrittänyt parantaa itseään ja vielä sitten muut ilkimykset tuhoutui lopulta antibiootilla.
AP
Tulin jotenkin tosi iloiseksi puolestasi ap! Itselläni myös todella isoja ongelmia jaksamisen kanssa. Ei vain ole nyt mitään akuuttia tulehdusta mihin voisi antibiootteja hakea.
Voisiko joku joka aiheesta tietää, että miten tämä voi olla mahdollista?
Väsymykseni oli monta vuotta sellainen, että luulin, että jään sen alle, että oikein kuihdun ja se tuntui todella raskaalta. Useita sairaslomia sen vuoksi.
Nyt yhtäkkiä se raskas taakka on tipotiessään, voiko tämä siis olla teoriassa edes mahdollista?
AP