Viisaat ihmiset!!! Perustelkaa minulle väittämä " ei se ole sinulta pois jos naapurit saavat"
Siis kyse siitä, ettei muka jonkun toisen lapsi ole minulta poissa. Minä olen sitä mieltä, että tuo on roskaa!
Perustelkaa ja saakaa mielipiteeni muuttumaan!
Kommentit (98)
lastensa tuottamista onglemista lapsettomille ja välttää muutenkin turhaa lapsista puhumista.
Ihan vaan sillä, että ei tarvitse varoa sanojansa.
Kamala juttu tottakai, ja toivon että kaikki lapsettomat saisivat haluamansa lapsen joskus.
Toivottavasti tyttäreni tai poikani ei koskaan joudu kamppailemaan asian takia, ja minustakin tulisi joskus mummi.
Tää on oikeesti taas näitä naisten kotkotuksia. Iik, mä en kestä jos jollain on paha olo, joten mä alan haukkumaan sitä ja teen sen elämän hankalaks ku se tekee mun elämän hankalaks pahalla olollaan.
Elä ja anna elää!!!
Tuossa esimerkissä oli muuten läheisen kuoleminen ennenaikaisesti, joka on aika merkittävästi eri asia kuin läheisen kuoleminen esim iäkkyyden takia... Läheskään kaikki eivät koe läheisen yllättävää kuolemaa, joten tämä esimerkki oli mielestäni hyvin kuvaava.
Kuka täällä on toivonut " lapsellisille" lapsettomuutta?
Vierailija:
Kun minulta kuoli läheinen, suru oli musertava, mutta en siltikään toivonut enkä toivo samaa surua muille. Ja minua varmasti pidettäisiin julmana ihmisen jos snoisin, että mielestäni muidenkin pitäisi menettää rakkaitaan ennen aikojaan, kun kerran minä olen menettänyt. Kun kerran lapsettomat tietävät, miten raskas taakka tahaton lapsettomuus on, niin miksi he toivovat sitä samaa muillekin? Se on ainoa asia, mikä minua joissain lapsettomissa ärsyttää.Ei minusta kukaan. Ja kaikilta kuolee läheisiä ja sen joutuu jokainen jossain vaiheessa kokemaan, joten siinä mielessä aika huono vertauskohde. Vaan kaikki eivät koe lapsettomuutta.
Vierailija:
Tää on oikeesti taas näitä naisten kotkotuksia. Iik, mä en kestä jos jollain on paha olo, joten mä alan haukkumaan sitä ja teen sen elämän hankalaks ku se tekee mun elämän hankalaks pahalla olollaan.Elä ja anna elää!!!
Vierailija:
lastensa tuottamista onglemista lapsettomille ja välttää muutenkin turhaa lapsista puhumista.
ei kannata olla lapsiperheiden kanssa tekemisissä, jos se on noin vaikeaa. Siskoni on lapseton, mutta haluaa silti keskustella myös lapsistani, he kun nyt sattuvat kuulumaan perheeseen:)
Vierailija:
" Omaan napaan tuijottaminen" - mitä oikein tarkoitat tällä? Valitettavasti monet lapsettomat joutuvat " tuijottamaan siihen omaan napaan" hyvinkin paljon. Elämä pyörii hyvin pitkälti hoitojen, oman kropan ja oman tilanteen ympärillä. Tämä on tyypillistä monille sairaille ihmisille. Oma napa on kuitenkin lähinnä.
Omaan napaan tuijottamiseen, niin saa aika pian olla ihan yksinään. . .
ja lapsettoman ystävän katkeruus vie häneltä mahdollisuuden iloita omasta lapsesta ja hänen ensimmäisistä päivistään? Molemmilla naisilla on oikeus tunteisiinsa, eikä lapsen saanut ystävä ole yhtään sen velvollisempi ymmärtämään lapsetontakaan, jos lapsetonkaan ei ymmärrä lapsen tuomaa onnea.
Kaikilla ihmisillä on elämässään surua ja kriisejä, ei lapsettomien ongelmat ole maailman merkittävimpiä, eikä kaikessa tarvi ajatella vain heidän parastaan.
Vierailija:
ja lapsettoman ystävän katkeruus vie häneltä mahdollisuuden iloita omasta lapsesta ja hänen ensimmäisistä päivistään?
Ei sitä siinä lapsen saatua jaksa kahta minuuttia kauempaa olla pahoillaan toisen puolesta! Ihan oikeastiko sinä pilaisit koko vauva-ajasta nauttimisen toisen lapsettomuutta murehtien? Enpä usko.
Vierailija:
kun naapureilla on lapsia ja hänellä ei. Suosittelisin hänelle muuttoa, vanhainkodin naapuriin, siellä ei lapset pihalla telmi;)
Vierailija:
Vierailija:
kun naapureilla on lapsia ja hänellä ei. Suosittelisin hänelle muuttoa, vanhainkodin naapuriin, siellä ei lapset pihalla telmi;)
Että lapsettomat saavat ihan päättää, mistä muut ihmiset puhuvat?
Kyllä he ovat sitten merkittäviä ihmisiä...
Minullakin on pari toivetta keskusteluista:
Minä olen kokenut lapsuudessa seksuaalista hyväksikäyttöä, joten vaadin että seksistä ei saa puhua eikä sitä saa näkyä paikoissa joissa liikun. (mainokset ym poistettava)
Isäni on alkoholisti, joten toivon että kukaan ei enää puhu alkoholinnauttimisesta, baarireissuista, bilettämisestä tms. Palstalta on välittömästi poistettava ketjut, jotka alkavat tyyliin " Mitä tänään lasissa?"
Jokaisen elämässä on kriisejä, joten yhden ihmisryhmän nostaminen jalustalle olisi vähintään erikoista.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Hyvä kun kerroit;) No, mutta joka tapauksessa, se on turhista turhinta katkeruutta, se kun ei tee ap. n tai kenenkään muun oloa paremmaksi tai muuta asioita mihinkään suuntaan. Läheiseni on lapseton ja olemme näistä asioista paljon puhuneet. Hän on " kohtalonsa" hyväksynyt, eikä pidä ollenkaan pahana sitä, että minulla on lapsia, päinvastoin hän haluaa usein lapsenvahdiksikin.
lapsia saaneet eivät koe ansainneensa lapsettoman kateutta/vihaa/toivomusta-naapurinkin-lapsettomuudesta osakseen. Naapuri tai lapseton eivät kumpikaan ole voineet valita osaansa saada tai jäädä ilman lapsia, jos molemmat lapsia alunperin halusivat.
Jos kadehdin naapurilta jotain muuta konkreettista asiaa, voin yrittää tehdä töitä sen eteen, että sen saavutan. Naapurini voi samalla naureskella partaansa hullulle työn teolleni ja kateudelleni.
Lapsettomuus on taas taysin eri asia. Lapsia eivät kaikki saa, vaikka miten kovasti töitä sen eteen tehdään. Naapurisi, jolla on lapsia, tietää sen ja haluaa olla tukenasi lapseton ystäväni. Siksi katkeruus ja pahansuopuus pelottaa.
Jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia.
joku ystävänne on lapseton ja mahdollisesti katkera teille lapsestanne! Älkää nyt ihan oikeasti olko noin lapsellisia! Kyllä te voitte suhtautua empaattisesti ja ymmärtävästi lapsettomien tuskaan ja silti aivan täysin rinnoin nauttia omasta lapsestanne. Ei sitä lasta vain ole ihan pakko tyrkyttää ja hehkuttaa sille lapsettomalle. Kyllä empaattinen saa olla, mutta ei sen takia omaa elämää tarvitse pilata.
Vierailija:
ja lapsettoman ystävän katkeruus vie häneltä mahdollisuuden iloita omasta lapsesta ja hänen ensimmäisistä päivistään? Molemmilla naisilla on oikeus tunteisiinsa, eikä lapsen saanut ystävä ole yhtään sen velvollisempi ymmärtämään lapsetontakaan, jos lapsetonkaan ei ymmärrä lapsen tuomaa onnea.Kaikilla ihmisillä on elämässään surua ja kriisejä, ei lapsettomien ongelmat ole maailman merkittävimpiä, eikä kaikessa tarvi ajatella vain heidän parastaan.
Kukaan ei ole viemässä " lapsellisilta" iloa ja onnea pois omasta lapsestaan. Eihän siihen edes kukaan pystyisi.
Kaikilla on ihmisillä on myös elämässään iloa ja onnea, eikä lapsen saaminen ole kaikille se maailman merkittävin asia eikä näin ollen tarvitse ajatella vain " lapsellisten" parasta tässäkään asiassa.
Mieluummin ajattelevilta, fiksuilta ihmisiltä, kuin niiltä epäempaattisilta tolloilta, jotka osaavat vain lytätä, haukkua ja vähätellä lapsettomuuden kriisin murtamia palstasisaria!