Viisaat ihmiset!!! Perustelkaa minulle väittämä " ei se ole sinulta pois jos naapurit saavat"
Siis kyse siitä, ettei muka jonkun toisen lapsi ole minulta poissa. Minä olen sitä mieltä, että tuo on roskaa!
Perustelkaa ja saakaa mielipiteeni muuttumaan!
Kommentit (98)
Eli kyllä naapuria saa vihata, muttei saa tappaa. Ei ap varmaankaan teidän lapsianne ole varastamassa.
Pidän vain erikoisena tätä " lapsellisten" aggressiivista suhtautumista lapsettomien sinällään oikeutettuihin tunteisiin. Sanokaapa joku muu sairaus, mitä suremalla saa ihmisten vihat niskaansa?
Itsekäs on ihminen joka rohmuaa kaikki ilmaisnäytteet tai etuilee jonossa. Olen kateellinen Jennifer Anistonille, koska hän on niin kaunis. Se ei tee minusta itsekästä, ainoastaan kateellisen.
ap. n katkeruus ei syö, kuin häntä itseään ja varmaan puolisoa. Ja jos hän haluaa viettää päivänsä kadehtimalla naapuriaan, niin sekin on vain hänen ongelmansa. Turha kuvitellakaan, että noin suppeakatseiselle, mikään perustelu riittäisi;) Hän, on nyt päättänyt murjottaa ja se siitä.
Ei tollanen ajattelu ole sairauden suremista vaan jotain ihan muuta.
Vierailija:
Pidän vain erikoisena tätä " lapsellisten" aggressiivista suhtautumista lapsettomien sinällään oikeutettuihin tunteisiin. Sanokaapa joku muu sairaus, mitä suremalla saa ihmisten vihat niskaansa?
Olen itse törmännyt ihan selvään " lapsivihaan" , lapsettoman tutun taholta. Ihan hullua, inhota nyt muita lapsia, mutta silti haluta omaa. Ei paljon herätä empatiaa. Ei sairaat saa sairauden kustannuksella käyttäytyä miten haluavat, törkeetä!
Ei ap ole ilmoittanut vihaavansa naapuriaan.
Vierailija:
Itse koitan miettiä näin jos minua oikein ahdistaa. Esim meillä on kyllä lapsia, mutta joko synnytys mennyt ihan perseellen tai syntyneet keskosena eli tehon kautta on meidän lapset tullut kotiin. No sitten joku naapuri käy pyöräyttämässä kakaran eikä tunnu missään. Voit arvata, että heikkona hetkenä tuostakin ajattelee miksi meille eikä noille.
No sitten alan miettimään enhän minä tiedä heidän elämästä heillä on voinut olla vaikka minkälaista helvettiä kunnes tämä yksi asia onnistui. Ja mikä minä olen sanomaan, että minulla pitäisi kaikki onnistua vaikka välillä tuntuu kuin muilla menisi kaikki pulkkaan ja meillä päin männikköä.
Äh vaikea selittää tiedän kyllä mitä tarkoitat ja painin samojen tunteiden kanssa vaikka eri aiheista.
Kyllä se sikäli on " minulta pois" , että jos menen esim. ivf-hoitoon, jossa onnistumis-% on tietty ja naapuri onnistuu samalla hoidolla saamaan plussaa, vähentää se mahdollisuuksiani onnistua. Siis tilastollisesti ajatellen.
Ymmärrän vallan hyvin ap:n mietteitä ja siksipä haistatankin kukkasen näille pölkkypäille, jotka täällä ovat jeesustelleet tyyliin " voi hyvänen aika ap,oletpas lapsellinen ja mene jo hoitoon!" .
Te ette ymmärrä, kuinka voisittekaan, jollette ole kokeneet samaa...
Vierailija - 25.10. 14:36 vastaa tähän viestiin (27/62)
Minusta sinun ehdottomasti tulisi saada terapiaa ja lääkitystä, masennus on aika ilmeinen. VAADI hoitoa! Voimia ap!
Vierailija:
Kyllä se sikäli on " minulta pois" , että jos menen esim. ivf-hoitoon, jossa onnistumis-% on tietty ja naapuri onnistuu samalla hoidolla saamaan plussaa, vähentää se mahdollisuuksiani onnistua. Siis tilastollisesti ajatellen.
Kuinka ihmeessä toisen raskaus voi vähentää omaa onnistumis% ?? En ymmärrä!
Sittenkö se paranee, jos naapurikaan ei lasta saa??
Vierailija:
Ymmärrän vallan hyvin ap:n mietteitä ja siksipä haistatankin kukkasen näille pölkkypäille, jotka täällä ovat jeesustelleet tyyliin " voi hyvänen aika ap,oletpas lapsellinen ja mene jo hoitoon!" .
Te ette ymmärrä, kuinka voisittekaan, jollette ole kokeneet samaa...
Niin siitä vain, mitään käytännön hyötyä tai merkitystä sillä ei ole. Jos haluat säilyttää mielenrauhasi, niin jätä onnettomuus- ja vakavasti sairastumistilastot väliin=) Ja tosiaan se katkeruus, jossa mylläät voi aiheuttaa vatsahaavan tai syövän. . .
Mutta kateus muiden lapsista on jotakin, mikä on myös normaalia -tiettyyn rajaan asti! Ylitse pursuava kateus taas on juttu erikseen, sitä en ymmärrä.
Sympatiat ap:lle ja muille lapsettomuuden kanssa kipuileville. Koettakaa kuitenkin jaksaa surun keskellä elää elämäänne iloiten positiivisista asioista. Jokaisella on omat ristinsä kannettavanaan :(
Tässä erittäin hyvä esimerkki (nro 56 kirjoitti):
" siskollani on rintasyöpä. Pitääkö hänen vihata naapuria sen takia, että naapuri ei sairastunut vaan siskoni??
Ei tollanen ajattelu ole sairauden suremista vaan jotain ihan muuta. "
jos tosiaan olette tosissanne katkeria naapurille, tämän lapsista, niin olette totisesti lapsettomuutenne ansaineet. Älkää missään nimessä hankkiko lapsia adoptoimallakaan, ettei katkeruutenne myrkytä viattomiakin.
Ihanko tosissasi oletat, että " kateus" on pysyvää ja tämän hetkinen mielentila stabiili? Ihan vaan tiedoksesi, että suruprosessiin kuuluu tietyt vaiheet - mihin tahansa suruprosessiin! Tässä ketjussa on taas vaan hyvä hakata oikein urakalla jo kertaalleen isolla kädellä lyötyjä eli lapsettomia. Miksi kummassa lapsensa jo saaneet (ja mahdollisesti vielä helposti) ovat niin käsittämättömän julmia tahattoman lapsettomuuden kanssa painiville kanssaeläjilleen??
Mitä se on teiltä pois, jos lapseton käy läpi vihaansa, suruaan, yms. negatiivisia tunteitaan???
Vierailija:
jos tosiaan olette tosissanne katkeria naapurille, tämän lapsista, niin olette totisesti lapsettomuutenne ansaineet. Älkää missään nimessä hankkiko lapsia adoptoimallakaan, ettei katkeruutenne myrkytä viattomiakin.
Vierailija:
Kuten joku jo kirjoittikin, moneen suruprosessiin kuuluu kateuskin. Ihan takuulla myös syöpäpotilas käy läpi kateuden tunteita, " MIKSI MINULLE PITI KÄYDÄ NÄIN??? Miksi minun piti sairastua, eikä tuon naapurin?"
Mutta liiallinen kateuteen takertuminen ei tee hyvää.
65
Vierailija:
Siis kyse siitä, ettei muka jonkun toisen lapsi ole minulta poissa. Minä olen sitä mieltä, että tuo on roskaa!
Perustelkaa ja saakaa mielipiteeni muuttumaan!
En missään. Enkä ole sitä mieltä, että " lapsellisten" lapset olisivat lapsilta pois. Ihmettelen vain tätä sinunkin edustamaa aggressiivista suhtautumista lapsettomiin. Älä laita sanoja suuhuni.
Vierailija:
Olen itse törmännyt ihan selvään " lapsivihaan" , lapsettoman tutun taholta. Ihan hullua, inhota nyt muita lapsia, mutta silti haluta omaa. Ei paljon herätä empatiaa. Ei sairaat saa sairauden kustannuksella käyttäytyä miten haluavat, törkeetä!
Ei halua tavata muiden lapsia, vai? Aika normaalia välttämiskäytöstä lapsettomuuskriisissä elävältä. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, että hän inhoaisi muiden lapsia.
Toi ap:n luulo on vaasn niin hölmö, että se herättää sen takia kiivasta vastarintaa.