Viisaat ihmiset!!! Perustelkaa minulle väittämä " ei se ole sinulta pois jos naapurit saavat"
Siis kyse siitä, ettei muka jonkun toisen lapsi ole minulta poissa. Minä olen sitä mieltä, että tuo on roskaa!
Perustelkaa ja saakaa mielipiteeni muuttumaan!
Kommentit (98)
Ja osa vastauksista on todella hyviä!!! MT-hoitoa en saa, koska katsoivat sen tarpeettomaksi. :/
-ap
Vauvamme kuoli synnytyksessä helmikuussa. Naapurini ja hyvä ystäväni sai lapsen tästä kolmen viikon päästä. Kyllä se vain siltä tuntui, että se on multa pois, mitä naapuri sai. Miksi naapuri sai ja minä en?
Täysin ymmärrettäviä tunteita, vaikka pöljempikin tajuaa, että eihän se konkreettisesti multa ole pois, toisen onni. Tasan eivät käy onnen lahjat. MUTTA KUN SE VAIN TUNTUU SILTÄ SEN MURSKAAVAN SURUN KESKELLÄ, ei sille tunteelle mitään voi!!!!! Ymmärrän sua ap täysin, mutten minäkään osaa sen kummemmin perustella. Mielenterveysongelmainen en tunne olevani, niinkuin jotkut tässäkin ketjussa epäilivät ap:n olevan. Kaikki surut on vain surtava pois, oli ne nyt lapsien saamiseen liittyviä tai muita, aikanansa helpottaa, ehkä vuoden, ehkä viiden päästä. Jos on surullinen ja katkerakin, tekeekö se ihmisestä mielenvikaisen?
Voimia sulle ap, oli tilanteesi nyt mikä tahansa. Maailma on välillä ihan paska.
SUn kykysi lisääntyä on se mikä se on, eikä se riipu muista. Ei ole mitään tiettyä määrättyä prosenttia johon kaikki maailman ihmiset jaotellaan hedelmällisyytensä mukaan, vaan asia on just toisinpäin.
Vierailija:
Todennäköisyys koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ja naapuri oli esimerkki.
Erityisesti jos lapset uhkaisivat tästä varastosta loppua, voisi naapurille syntynyt lapsi olla ap:lta pois. Ja vielä jos kuvitellaan, että varastossa on määritelty kiintiöt esim. tietylle alueelle syntyvistä lapsista, voisi naapuri olla käyttänyt tämän option. Mielenkiintoinen filosofinen ajatus, mutta näin ei käsittääkseni ole eikä varmaan kovin moni usko niin olevankaan.
Tätä samaa ideaa olemma kaveriporukalla miettineet aiheesta " läskin määrä on vakio" : jos joku on laihtunut niin joku taas samaan aikaan vastaavasti lihoo. Näin ollen laihtuneen ihmisen läski siirtyy johonkin muuhun ihmiseen. Siksi kannattaa vihata laihoja ihmisiä, sillä heiltä " ylijäänyt" läski saattaa olla se sama joka on liimaantuneena sinun takapuoleesi.
:-)
mentävä ylitse, ennen uutta yritystä terapiahoitoon.
Kiitos kaunis kaikista vastauksista ja kannustuksista!
-ap
Ihan aiheen vierestä pitää kertoa, miten mua on naurattanut pitkään tuo " Ei se ole sinulta pois, jos.. "
Kerran teininä olin kamalan ihastunut erääseen henkilöön, joka jo seurusteli. Sitä sitten vatvoin ja voivotin kyllästymiseen asti, kunnes eräs puolituttu sanoi, että " No ei se ole sinulta pois jos ne seurustelee! "
No siis ONHAN, jos sitä toista ei ois ollut niin minä olisin seurustellut sen tyypin kanssa! :D
Vierailija:
Ihan aiheen vierestä pitää kertoa, miten mua on naurattanut pitkään tuo " Ei se ole sinulta pois, jos.. "Kerran teininä olin kamalan ihastunut erääseen henkilöön, joka jo seurusteli. Sitä sitten vatvoin ja voivotin kyllästymiseen asti, kunnes eräs puolituttu sanoi, että " No ei se ole sinulta pois jos ne seurustelee! "
No siis ONHAN, jos sitä toista ei ois ollut niin minä olisin seurustellut sen tyypin kanssa! :D
Jostain kumman syystä lapseton ei saa tuntea katkeruutta, surua, tuskaa tai pahaa oloa lapsettomuudestaan. Kaikki tunteenpurkaukset tälläkin palstalla mitätöidään tuolla heitolla " että ei se ole sinulta pois" . No, ei olekaan, mutta kyllä minulla on oikeus tunteisiini, jopa niihin että tuntuu pahalta, kun kaverit ilmoittavat raskauksista. Ja ei, en aio elää loppuelämääni katkeruudessa, mutta kun asia nyt sattuu olemaan niin tuore, niin en ihan vielä pysty hyväksymään tätä lapsettomuutta.
sikiöllä voi olla rakenteellisia poikkeavuuksia, mutta ei se siinä tilanteessa välttämättä helpota toisen oloa... jne.
Erittäin hyvä esimerkki. Kesken menneeseen sikiöön pitäisi suhtautua kuin kudosklönttiin, vaikka odottaville vanhemmille se sikiö on ollut ihan oikea ihmisen alku, jota on rakastettu ja toivottu.
Ihan kuin lapsettomuus olisi jokin rangaistus. Kun teet parannuksen, niin ansaitset lapsen... Ei uskoisi, että eletään 2000-luvulla, kun asenteet on keskiajalta.
Katkeria ja vihaisia. Kukaan muukaan ei sais lapsia saada, kun ei saa ap. Raivostuttava!! Adoptoi, niin sitten sulla on lapsi!
Kannattaisi miettiä niitä omiakin reaktioita. Miksi tuntuu niin ahdistavalta, kun joku on vihainen tai katkera omasta lapsettomuudestaan?
jos toisten tunteet saavat teidät noin raivostumaan. Terve aikuinen ihminen pystyy hyväksymään toisten ihmisten tunteet.
Just se, että kun minä en saa vauvaa, niin kukaan muukaan ei saisi saada vauvaa ja that`s it.
Olen monesti tällä palstalla huomannut, että " lapselliset" suhtautuvat hyvinkin aggressiivisesti lapsettomien suruun ja katkeruuteen. Miksi? Nehän ovat täysin luonnollisia ja oikeutettuja tunteita. Vai onko kyseessä sellainen tilanne, että halutaan, ettei tällaisesta kipeästä asiasta kuin lapsettomuus puhuttaisi ollenkaan? Kokevatko " lapselliset" lapsettomuuden niin vaikeaksi asiaksi, että eivät halua edes kuulla puhuttavan tai kirjoitettavan siitä?
Onko siis itsekästä tuntea tunteita? Edelleen: tervemenoa alan ammattilaisen luo keskustelemaan.
Vierailija:
jos toisten tunteet saavat teidät noin raivostumaan. Terve aikuinen ihminen pystyy hyväksymään toisten ihmisten tunteet.
Tosin myönnän että olen tempperamenttinen ja sanon asioita välillä töksähtäen, välillä teen niin tahallani. Vihanhallinta kurssi vois olla paikallaan aina sen jälkeen kun olen tällä palstalla vieraillut.
Silti ei ole minun tai kenenkään muun syy jos ap ei saa lapsia. En haluais olla ap:n naapuri.
Todennäköisyys koskee kaikkia maailman ihmisiä. Ja naapuri oli esimerkki.