Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nimen " varastamisesta" ... :(

Vierailija
24.10.2006 |

eli kysyisin nyt teiltä kanssapalstailijat olenko täysin seonnut vai olenko oikeutetusti loukkaantunut...

Olemme yrittäneet raskautua jo yli vuoden, tuloksetta tietenkin. " kaverini" kuumeili alkuun kanssani yhdessä, tosin hänen odottelunsa jäi lyhyeksi ja tärppi tuli melkein heti. Olen ollut hänen odotuksessaan tukena ja vauvaakin käynyt katsomassa vaikka asuvatkin nykyään kaukana. Siispä: Kun alkuun yhdessä intoilimme mahdollista raskautta, puhuimme myös nimivaihtoehdoista. Kerroin " kaverille" , että minulla on jo pojan nimi tiedossa, tämä nimi on VARMA mikäli joskus lapsen saamme. Olen mm. puhunut, että kylläpäs se meidän * antaa odottaa ym ym. Kaveri on tästä nimestä todennut, että ei varsinaisesti tästä niemstä tykkää ja että hän ei kyseistä nimeä antaisi.

No, nyt kuitenkin kävi niin, että sain viestin, jossa ilmoitettiin, että poikamme sai nimeksi ***, juuri siis " MEIDÄN POIKAMME" NIMI. Ja nyt olen ollut niiiiin loukkaantunut että itku tulee kun ajattelen asiaa. Ja vielä tämä tyyppi siis sanoi, ettei kyseistä nimeä edes harkitse, meillä taas on suvussa.

Voihan olla, että tämä oli vain viimeinen pisara, en ole siis tyypiltä saanut minkäänlaista tukea lapsettomuuteemme sen jälkeen kun hän plussasi. Kyse on ollut siis " suhteesta" , jossa minä olen ollut rauhoittelija, tukija, tsemppaaja ym. ja hän kaiken keskipiste.

Vaikea selkoista ja varmasti vaikea ymmärtää miksi olen loukkaantunut, mutta nyt kaipaisin lähinnä tukea ja rohkaisevia sanoja, en piikittelyä tm.

Kiitti jo etukäteen ja talven odottelua!!

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan heti alkuun täytyy todeta, että ymmärrän myös teitä jotka ette ymmärrä minua! :) Homma nyt vaan on niin, että kun lapsettomuus vaan jatkuu ja jatkuu eikä syytä saada selville, ihmisestä tulee hyvin hyvin herkkä tietyissä asioissa. Ja tämän asian olen myös " ystävälleni" kertonut, tosin häntä se ei ole kiinnostanut... Tokihan asia on niin, että jokainen saa valita lapsensa nimeksi minkä haluaa, mutta kyse olikin lähinnä siitä, miten " kaverini" toimi tilanteessa. Hän ei pitänyt tästä nimestä (vaan kertoi lempinimekseen aivan toisen nimen, eikä minun olisi tullut edes mieleen tämän jälkeen harkita tätä nimeä!). Ja olin myös kertonut tyypille, mitä tämä nimi merkitsee, kuinka tärkeä se on minulle.

Toki asiaa olisi varmasti helpottanut, jos tyyppi olisi kertonut asiasta etukäteen, pehmitellyt tilannetta. Olisi vaan sanonut että tämä nyt vaan on niin *:n näköinen ja olisi edes osoittanut myötätuntoaan - ei siis sääliä kuten joku täällä mainitsi :). Mutta tosiaan tekstiviesti kuin ei mitään...

Nämä ovat vaikeita asioita selittää näin kirjoittaen, tuskin saan millään tarkalleen selitettyä miltä tuntuu... Ja tiedän, että kyse on " vaan" nimestä, mutta nimikin voi olla tärkeä asia joillekin.

Kuitenkin, kiitos vielä kaikille, yllätyin ihan miten paljon sain empatiaa osakseni täällä! Mukavaa syksyn jatkoa, enköhän minäkin tästä joskus toivu! ;)

Vierailija
2/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä kaverisi ihastui myös nimeen miettiessään lapselleen nimeä. Ehkä hänen miehensä ei pitänyt samasta nimestä kuin kaverisi. Ehkäpä kaverisi ei uskaltanut pehmitellä sinua etukäteen. Ja se, ettei hän ottanut huomioon lapsettomuuttasi mitenkään voi johtua siitä, että hänellä oli huono omatunto siitä että oli tullut helposti raskaaksi ja sinä et. Toisaalta hän varmaan ajatteli ettei ole hänen vikansa ettette te ole vielä saaneet lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään ja varsinkaan kenenkään YSTÄVÄN tai lähisukulaisen kanssa joka on myös lapsensaantikykyinen, niin mistään tälläisistä nimiasioista.

Jos on jo päättänyt valmiiksi omille mahdollisesti saamilleen lapsilleen nimet, niin parempi pitää visusti salassa omat lempparinimensä, ellei sitten halua että näitä nimiä on kaikilla kavereilla ja sukulaisilla.

Tällaisissä asioissa iskee helposti kateus. Ja kun kaverisi on kuullut tuon hienon nimen, jonka SINÄ aiot antaa pojallesi, niin tuo nimi josta hän sanoi ettei pidä onkin alkanut kuullostaa kateellisen korvassa todelta hienolta nimeltä.

Ja niin valitettavaa kuin se onkin: nopein ehtii ensin!

Parempi olisi siis keksiä omassa päässään hieno nimi ja salata ja toivoa ettei kukaan kaveri kerkeisi viemään sitä ennen sinua.

Tai sitten sinun täytyy julistaa suureen ääneen kaikille, että tämän nimen aion antaa pojalleni. Ja kukaan muu ei saa sitä omalleen antaa.

Eri asia taas on kunnioittavatko ystäväsi sinua tarpeeksi..

Vierailija
4/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä samannimisiä maahan mahtuu. Suvussani on pikkuserkkuina jopa täysiä kaimoja, siis sekä etu- että sukunimi sama, eikä kukaan ole ainakaan minun tietääkseni paheksunut.

Olisi hyödyllisempi asenne olla ylpeä ja onnellinen, kun on keksinyt niin hyvän nimen, että se kelpaa muillekin. Loukkaantuminen on ehkä ymmärrettävää, mutta täysin hyödyntöntä. Ap:lta oma reaktio näyttää vievän ystävän. Näin se piiri kaventuu, ja ihan omista asenteista kiinni.

Vierailija
5/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voisi olla sinulle jopa syy lopettaa tuo huono ystävyyssuhde.

Tuo on todella törkeä teko kaveriltasi. Ja minä ainakin keskustelisin tästä kaverini kanssa tai laittaisin ystävyyssuhteen heti poikki.

Vierailija
6/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei mikään estä sinua antamasta lapsellesi sitä nimeä, mitä olit ajatellut! Olkoonkin sitten sama nimi kuin " ystäväsi" lapsella.

Vierailija
7/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla kaverisi lapsella. Hän on tavallaan pilannut sen sinun lempinimesi.

Ja jos hän on saanut vielä sellaisen ruman kakaran, joka ei yhtään vastaa tuota kaunista lempinimeäsi. Niin siitä on voinut mennä jo maku?Vai mitä ajattelet ap asiasta?

Vierailija
8/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen maininnut parhaille ystävilleni nimilempparimme, ja jos joku ottaisi lempivaihtoehtomme, niin loukkaantuisin. Joku kohteliaisuus pitäisi kuitenkin olla.

Vierailija
9/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan oikeutetusti olet loukkaantunut!

Mulle kävi ihan vastaavati. Kerroin miehen siskolle ja anopille meidän nimisuunnitelmia raskauden aikana (olin samaan aikaan raskaana miehen siskon kanssa). Kerroin siksi, kun ajattelin, että meillä on hyvät, avoimet ja luottamukselliset välit enkä uskonut, että mitään sellaista voisi käydä.

Vaan niimpä miehen sisko laittoi tenavalleen just sen nimen mikä meidän piti (koskaan ei odotusaikana puhunut että laittaisi sitä nimeä).

Nyt on välit poikki enkä kyllä viitsinyt sitä nimeä enää käyttää...

Vierailija
10/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Meidän lapsista tulee sitten kaimat(piilovittuilua)

tai

Luulin, että sulla on ememmän mielikuvitusta nimivalinnassa(suoraa vittuilua)

Vierailija
11/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei hänellä/heillä ollut tuo nimi jo vuosia valmiina?

Vierailija:

Vaan niimpä miehen sisko laittoi tenavalleen just sen nimen mikä meidän piti (koskaan ei odotusaikana puhunut että laittaisi sitä nimeä).

.

Vierailija
12/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta valitettavasti nimiä ei voi varata. Mikset kuitenkin voisi antaa lapsellesi sen nimen minkä haluat?

Vierailija
13/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On loukkaavaa joulukorttia, nimien varastamista ja ties mitä. Ymmärrään että lapsettomuus on tosi kipeä asia, mutta kyllä meillä kaikilla on kipupisteet elämässämme. Ja silti voimme elää päivästä toiseen olematta koko ajan naama norsunv***lla ja marttyyrina.

Vierailija
14/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järjen tasolla sen ymmärtää niin tunteet ovat eri juttu. Jos tuo ihminen oli/on ystäväsi, hänen olisi pitänyt olla paljon empaattisempi. Jos niemenomaan olitte puhunut nimistä ja sen varsin hyvin tiesi. Varsinkin kun kipuilette lapsettomuuden kanssa. Kyllä minäkin olisin ollut loukkaantunut.

Vierailija
15/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin juteltiin kaverin kanssa tulevien lasten nimistä ja kerroin että on ollut seurustelun alusta asti tiedossa mikä tulee tytölle ja pojalle nimeksi. Sellaiset nimet mistä mieheni kanssa kovasti tykätään. Mekin juttelimme tulevaisuudesta niin että heittelimme ilmaan näitä lasten nimiä.

No, hän teki juuri noin että kun sai lapsensa niin nimesi sen sillä " meidän tulevan nimellä" . Täytyy sanoa että mahassa muljahti kun sen kertoi.

En kehdannut näyttää ärsytystäni mutta täytyy sanoa että töitä sain tehdä ettei fiilis näkynyt naamastani.

Nyt meillä on uusi nimi tiedossa enkä siitä puhu hänelle.

Vierailija
16/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri se että sä kärsit lapsettomuudesta. Ja niinkuin kerroit, että olet puhunut vauvahaaveestasi jo tuolla nimellä kaverisi kuullen.

Eli olet antanut toivomallesi lapsellesi jo nimen.

Toivollasi on niin sanotusti nimi valmiina ja se vain odottaa täyttymystään.

Mä voin kuvitella miltä susta on tuntunut siinä vaiheessa, kun kaverisi kylmäverisesti ilmoittaa että meidän vauvan nimi on***.

Sulla on ihan syytä olla vihainen. Vaikka nimiä ei voikaan varata. Niin tässä tapauksessa ainakin voi! Ja kunnon tosi ystävä kunnioittaisi sinua tässä asiassa ja ottaisi huomioon sinun tunteesi ja kärsimäsi lapsettomuuden. Ja hienotunteisesti antaisi lapselleen jonkun toisen nimen, kuin sen mitä hän kateellisesti on ottanut sen vähän mitä sinulla on tuosta toivomastasi lapsesta.

Ansaitsen paremman ystävän. Ja toivon sinulle sydämeni pohjasta, että sinä saisit pian sen oman lapsen.

Ja annat sille nimeksi sitten vaikka tuon alkuperäisen nimen tai jonkun toisen vielä paremman.

Vierailija
17/43 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoita, että tässä tapauksessa kyse olisi vahingosta, mutta kerronpa nyt kuitenkin miten mulle kävi.

Asuimme yhteen aikaan serkkuni kanssa naapureina ja olimme jonkin verran hänen vaimonsa kanssa tekemisissä. Silloin tämä serkun vaimo kertoi minulle jutun, että hän on aina halunnut laittaa mahdollisen tulevan tyttönsä nimeksi jonkin tietyn nimen. En edes rekisteröinyt nimeä silloin sen kummemmin. Siis silloin tämä serkun vaimo kertoi, että hänen tuttunsa oli varastanut sen nimen häneltä ja hän oli tykännyt suuttunut.

No aika kului ja mekin muutimme pois naapurista. Meille syntyi tyttövauva. Nimikirjasta löysimme tosi kauniin nimen, joka sointui edellisten lasten nimiimme.

Tästä meni noin puoli vuotta, kun kuulin, että serkkuni oli saanut tytön ja nimeksi oli annettu tämä sama nimi kuin meidän tytöllä. Ihmettelin hiukan ensin, että mitenkähän serkku laittaa saman nimen, vaikka henkilökohtaisesti se ei minua haitaakkaan. Silloin mulle välähti, että voi ei, ei kait se ollut just se nimi.

Ja kun asiaa oikein mietin, niin tulin siihen tulokseen, että mekin olimme varastaneet epähuomiossa heidän nimensä. :( Se ei todellakaan ollut rekisteröitynyt sillä tavalla mieleeni, mutta kun se parin vuoden takainen keskustelu välähti mieleeni, niin tajusin, että kyse oli siitä samasta nimestä.

En siis todellakaan tarkoituksella laittanut tätä samaa serkkuni vaimon " varaamaa" nimeä. Olisin jopa voinut harkita toista nimeä, jos siitä olisi tullut puhetta ennen ristiäisiä.

Toivottavasti pysyitte kärryillä tässä sepustuksessa.

Vierailija
18/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaverillesi että sinua ottaa päähän. Helpottaisi varmaan molempien oloa, luulisi kaveriasikin hiukan edes hävettävän.

Vierailija
19/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kaksinaamaista kaveriltasi . Sanoitko asiasta hänelle ?

Vierailija
20/43 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taia ystäväsi kunnioitta sua sitten yhtään.... tai siis " ystävä" ...Heitä romukoppaan koko tyyppi ja sitten kun sinä plussaat, niin annat lapsellesi nimeksi sen nimen, minkä suunittelitkin... Ja JOS olette vielä tuolloin " ystäviä" niin ilmoitat hänelle samoin,mikä tulee lapsellesi nimeksi...

Voimia sinulle ja tsemppiä vauvan yritykseen:) ja lopuksi: meillä meni noin puolitoista vuotta ennen ku natsas!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi