Nimen " varastamisesta" ... :(
eli kysyisin nyt teiltä kanssapalstailijat olenko täysin seonnut vai olenko oikeutetusti loukkaantunut...
Olemme yrittäneet raskautua jo yli vuoden, tuloksetta tietenkin. " kaverini" kuumeili alkuun kanssani yhdessä, tosin hänen odottelunsa jäi lyhyeksi ja tärppi tuli melkein heti. Olen ollut hänen odotuksessaan tukena ja vauvaakin käynyt katsomassa vaikka asuvatkin nykyään kaukana. Siispä: Kun alkuun yhdessä intoilimme mahdollista raskautta, puhuimme myös nimivaihtoehdoista. Kerroin " kaverille" , että minulla on jo pojan nimi tiedossa, tämä nimi on VARMA mikäli joskus lapsen saamme. Olen mm. puhunut, että kylläpäs se meidän * antaa odottaa ym ym. Kaveri on tästä nimestä todennut, että ei varsinaisesti tästä niemstä tykkää ja että hän ei kyseistä nimeä antaisi.
No, nyt kuitenkin kävi niin, että sain viestin, jossa ilmoitettiin, että poikamme sai nimeksi ***, juuri siis " MEIDÄN POIKAMME" NIMI. Ja nyt olen ollut niiiiin loukkaantunut että itku tulee kun ajattelen asiaa. Ja vielä tämä tyyppi siis sanoi, ettei kyseistä nimeä edes harkitse, meillä taas on suvussa.
Voihan olla, että tämä oli vain viimeinen pisara, en ole siis tyypiltä saanut minkäänlaista tukea lapsettomuuteemme sen jälkeen kun hän plussasi. Kyse on ollut siis " suhteesta" , jossa minä olen ollut rauhoittelija, tukija, tsemppaaja ym. ja hän kaiken keskipiste.
Vaikea selkoista ja varmasti vaikea ymmärtää miksi olen loukkaantunut, mutta nyt kaipaisin lähinnä tukea ja rohkaisevia sanoja, en piikittelyä tm.
Kiitti jo etukäteen ja talven odottelua!!
Kommentit (43)
Olisihan voinut sanoa asiasta silloin, kun ap:n kanssa ovat asiasta jo kauan sitten keskustelleet. Ei olisi tarvinnut nyt sitten lyödä tiilellä päähän.
Toisekseen: en tiedä, olenko sitten jotenkin erityisen huomioonottavainen (?), mutta en antaisi lapselleni nimeä, joka on ystäväni ' unelmanimi' omalle lapselleen. Maailmassa on satoja, ja taas satoja nimiä, mistä valita. En usko, että vain Se Yksi olisi mielestäni kaunis.
Ikävää, että sellaisiakin ihmisiä on, joille sana ' ystävä' on sanahelinää :(
Vierailija: