Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärrättekö että sotejärjestöjen leikkaukset tulee koskemaan lähinnä rivityöntekijöitä?

Vierailija
22.06.2026 |

Ei johtajat ole luopumassa paikoistaan ja palkoistaan. Jatkossa ne rahat tulee avustusten sijasta jäsenjärjestöiltä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Saavat johtajat tehdä sitten jotain palkkansa eteen

Vierailija
2/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat tulee jatkossa jäsenjärjestöiltä? Mitähän tämäkin taas tarkoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti tulee esiintymään washington monument syndroomaa. Sen verran selkärangaton porukka kyseessä.

Vierailija
4/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entäs sitten. Milloin täällä on kenenkään työttömyys kiinnostanut ketään.

Vierailija
5/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas eliitti hallitsee Suomea kaikkialla jos mitään kapinaa ei pian ala eliittiä vastaan.

Vierailija
6/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestöjen rahoituksessa pitää selvittää myös tuloksellisuus ja toiminta, joten jos ei ole vapaaehtoisia tekemässä suoritteita, ei tipu avustuksia. 

Enkä keksi yhtäkään syytä, miksi pitää antaa rahaa järjestöille siihen, että ne tekisivät lisää anomuksia saadakseen lisää rahaa ja osoittaakseen siten olevansa tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat tulee jatkossa jäsenjärjestöiltä? Mitähän tämäkin taas tarkoittaa?

Järjestöjen järjestöillä on jäsenmaksu, jonka ne keräävät järjestöiltä. Jos joku yksittäinen järjestö haluaa liittyä johonkin keskusjärjestöön jäseneksi, niin se joutuu maksamaan jäsenmaksua keskusjärjestölle.

Vierailija
8/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikas eliitti hallitsee Suomea kaikkialla jos mitään kapinaa ei pian ala eliittiä vastaan.

Miten rikas eliitti liittyy järjestöjen rahoitukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahavirta kylläkin kulkee toiseen suuntaan. Sote-työtä tekevät lattiatason järjestöt tekevät töitä vapaaehtoisvoimin, ja maksavat jäsenmaksua keskusjärjestölle eli järjestöjen järjestölle.

Keskusjärjestöjen valtiolta saamat avustukset eivät myöskään valu paikallisjärjestöille, vaan ne käytetään keskusjärjestön työntekijöiden palkkoihin.

Hyvänä esimerkkinä tästä SOSTE. Siellä henkilöstön koko on 31 henkilöä, ja heistä 29 mahdollisesti menettää työpaikkansa, mikäli kaavailtu stea-leikkaus toteutuu.

Sostella on kuitenkin yli 250 jäsenjärjestöä, jotka maksavat vuosittain jäsenmaksua Sostelle 100€-2000€ järjestön koosta riippuen, ja näillä jäsenmaksuilla pystytään pitämään töissä vain kaksi henkilöä.

Vierailija
10/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät, koska suomalaisia on helppo aivopestä

Leikkaukset tulee näkymään lisääntyvänä pahoinvointina mielenterveys- ja päihdepalveluissa.

Yhdistys on ollut usein nuoren eka työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset


 

Vierailija
12/12 |
22.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaukset tulee koskemaan myös kansaa, hoidosta joutuu maksamaan enemmän. Lopulta ollaan täysin maksullisessa systeemissä. Tätä juuri kokoomussit haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi