Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Subway menee meillä nyt karenssiin

Vierailija
10.08.2022 |

Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita

Näin että tällainen otsikko lehdessä.

Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?

Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.

Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.

Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?

Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?

Kommentit (357)

Vierailija
161/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas tämäkin kohu havainnollistaa hyvin sen valtavan, tukahdutetun raivon, joka suurimmassa osassa suomalaisia on sisällä.

Joka toinen päivä syttyy joku turhaakin turhempi kohu ja ihmiset syöksyvät innoissaan nettiin purkamaan pahaa oloaan.

Kun tunnetaitoja ei ole opetettu ja keskimääräisen kansalaisen itsetunto on pohjamudissa, niin näihin tyhjänpäiväisiin skandaaleihin ja väkinäisiin mielensäpahoittamisiin on helppo kohdistaa se kaikki kiukku ja ahdistus, jota ei muuten osaa sanoittaa.

Mink ikäisenä aloit pitämään oikeutettuna ja ansaittuna sitä että sinua räkäistään päin naamaa kaikkien nähden?

Jaa nyt pahoinpitely on verrattavissa siihen, että kaikki aspat eivät susta tykkää? Ok :D

Mikä vastauksesi olikaan?

Vierailija
162/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Subwayn ravintolapäällikkö täällä hyvää iltapäivää,

En ole kyseisestä Subista - tosin tiedän kyllä mistä liikkeestä olivat. Paino tässä imperfektissä, työsuhteet on päätetty, ja meilläkin pidetty palaveri pomojen kesken liittyen tapahtuneeseen.

En ehtinyt nähdä kys. videota, joten mulla on vaan muiden puheet tässä pohjalla. Video oli tietojeni mukaan asiaton, eikä tällaista toimintaa todellakaan hyväksytä meidän firmassa. Toivon kuitenkin että tämä, mikä on ollut kahden yksittäisen ex-työntekijän päähänpisto ja heidän oma näkemys heidän asiakaspalvelutyöstään, ei vaikuttaisi laajassa skaalassa mielikuvaan koko ketjusta. Yleisesti emme ole tätä mieltä, emme puhu asiakkaista näin, eikä meitä ärsytä laittaa teille "kaikkia mausteita". Ne joita ärsyttää, eivät ole meillä töissä.

Jos tuo Markku vai mikä nimi nyt olikaan olisi hallinnut kriisiviestinnän niin kohu olisi ollut huomattavasti pienempi. Mitä sanktioita hänelle tuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kyseisestä Subista - tosin tiedän kyllä mistä liikkeestä olivat. Paino tässä imperfektissä, työsuhteet on päätetty, ja meilläkin pidetty palaveri pomojen kesken liittyen tapahtuneeseen.

En ehtinyt nähdä kys. videota, joten mulla on vaan muiden puheet tässä pohjalla. Video oli tietojeni mukaan asiaton, eikä tällaista toimintaa todellakaan hyväksytä meidän firmassa. Toivon kuitenkin että tämä, mikä on ollut kahden yksittäisen ex-työntekijän päähänpisto ja heidän oma näkemys heidän asiakaspalvelutyöstään, ei vaikuttaisi laajassa skaalassa mielikuvaan koko ketjusta. Yleisesti emme ole tätä mieltä, emme puhu asiakkaista näin, eikä meitä ärsytä laittaa teille "kaikkia mausteita". Ne joita ärsyttää, eivät ole meillä töissä.

Jos tällainen viesti olisi oikea, siinä olisi kerrottu nimi, asema ja toimipaikka, jota viestin kirjoittaja edustaa. Annettu yhteystiedot lisätiedusteluja varten.

Video on helppo löytää halutessaan. On annettu aihetta käsitteleviin ketjuihin tällä palstalla (eivät ole monisivuisia, joten helppo löytää).

Nimeäni en tietenkään jaa vauvapalstalla, vaikka läppä tämä sun vastaus taisi ollakin. Olen pk-seudun ulkopuolelta sen verran pienestä kaupungista, etten mainitse.

Videon tosiaan katsoinkin tässä välissä jo itsekin

Eipä se oikeastaan ollut läppä. Ainoastaan erittäin perustason kuvaus siitä, kuinka yrityksen nimissä viestitään.

Vierailija
164/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä taas tämäkin kohu havainnollistaa hyvin sen valtavan, tukahdutetun raivon, joka suurimmassa osassa suomalaisia on sisällä.

Joka toinen päivä syttyy joku turhaakin turhempi kohu ja ihmiset syöksyvät innoissaan nettiin purkamaan pahaa oloaan.

Kun tunnetaitoja ei ole opetettu ja keskimääräisen kansalaisen itsetunto on pohjamudissa, niin näihin tyhjänpäiväisiin skandaaleihin ja väkinäisiin mielensäpahoittamisiin on helppo kohdistaa se kaikki kiukku ja ahdistus, jota ei muuten osaa sanoittaa.

Kapitalismissa kuluttaja äänestää lompakollaan. Se aiheuttaa sinussa hysteerisen pseudopsykologisen selittelyn tarpeen.

Vierailija
165/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla tuo videon tekijä?

En ole mutta en vaan jaksa loukkaantua tästä.

Kyllä tietenkin ymmärrän että tämä ei ole hyvää julkisuutta, tarkemmin ajatellen. Nuoret on usein kokemattomia ja työelämän alussa. Eivät osaa ajatella. Ehkä pitäisi tarkemmin kouluttaa, kun sehän on nykypäivää että Somessa loukkaannutaan ja asiat paisuvat.

Vierailija
166/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo Markku vai mikä nimi nyt olikaan olisi hallinnut kriisiviestinnän niin kohu olisi ollut huomattavasti pienempi. Mitä sanktioita hänelle tuli?

Markku oli herätelty päiväunilta ja mokasi komeasti viestinnän.

Vierailija
167/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaaa.

No itse en käy subwayssä,mutta en näe mitään niin pahaa tuollaisessa videossa. Ainut vika,että tehtiin sitten työpaikalla ja työasut päällä.

Entisenä aspana ei voinut kuin ihmetellä välillä asiakkaita. Ja sitä sisäistä silmienpyöritystä.

Sitä ihmettelen, että edelleen pidetään itseään jonain "kuningas asiakkaana".

Iltapa*ka on kyllä nyt oikein kunnostautunut jokaisen mielensäpahoittajan "ilmiannoista".

Vierailija
168/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmiset suuttumaan tällaisesta? Siinä videossa ei haukuttu ketään yksittäistä asiakasta.

Ravintola- ja caterin aloilla opetetaan, että asiakas on "aina" oikeassa ja kohtelias täytyy olla aina kaikkia kohtaan.

Subway tosin on aina ottanut työntekijöikseen vähän keitä tahansa, joten kyseinen kohu ei sinällään yllätä.

Vierailija
169/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla tuo videon tekijä?

En ole mutta en vaan jaksa loukkaantua tästä.

Kyllä tietenkin ymmärrän että tämä ei ole hyvää julkisuutta, tarkemmin ajatellen. Nuoret on usein kokemattomia ja työelämän alussa. Eivät osaa ajatella. Ehkä pitäisi tarkemmin kouluttaa, kun sehän on nykypäivää että Somessa loukkaannutaan ja asiat paisuvat.

Kauanko vielä länkytät ketjussa?

Vierailija
170/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaaa.

No itse en käy subwayssä,mutta en näe mitään niin pahaa tuollaisessa videossa. Ainut vika,että tehtiin sitten työpaikalla ja työasut päällä.

Entisenä aspana ei voinut kuin ihmetellä välillä asiakkaita. Ja sitä sisäistä silmienpyöritystä.

Iltapa*ka on kyllä nyt oikein kunnostautunut jokaisen mielensäpahoittajan "ilmiannoista".

Ei ihme että olet entinen aspa ja nykyinen av-mamma.

Vierailija
171/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko vielä länkytät ketjussa?

Jos tulee lisäkysymyksiä niin saatan vastata. Tämä oli mun ajatus asiasta ja muut saa sitä mieltä mitä ovat.

Vierailija
172/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subi ollu karenssissa ja boikotissa ja ties mitä jo koko ikäni, en ole ikinä näynyt, enkä tule käymään. Säästän nekin rahat Lapinreissua varten

Vierailija
173/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ihmiset suuttumaan tällaisesta? Siinä videossa ei haukuttu ketään yksittäistä asiakasta.

Ravintola- ja caterin aloilla opetetaan, että asiakas on "aina" oikeassa ja kohtelias täytyy olla aina kaikkia kohtaan.

Subway tosin on aina ottanut työntekijöikseen vähän keitä tahansa, joten kyseinen kohu ei sinällään yllätä.

Itse asiassa ei opeteta.

Asiakkaat ovat tämän itse jostain omaksuneet. Todella usein pahiten valittajat asiakkaat ovat väärässä. Eikä tarvitse olla kohtelias,jos vaikka huo*itellaan tai käyttäydytään uhkaavasti.

Vierailija
174/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaaa.

Ei ihme että olet entinen aspa ja nykyinen av-mamma.

Oletko sinä avmamma? Itse en ole.

Ja kyllä, olen entinen aspa. Ja osaan todellakin olla pajoittamatta mieltäni jonkun videon takia,jota ei enää edes ole.

Etsipäs mamma parempaa itkemistä.

Vierailija
175/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa ei opeteta.

Asiakkaat ovat tämän itse jostain omaksuneet. Todella usein pahiten valittajat asiakkaat ovat väärässä. Eikä tarvitse olla kohtelias,jos vaikka huo*itellaan tai käyttäydytään uhkaavasti.

Poislukien mainitsemasi ikävät tapaukset ja ryhmät, kuten varmasti itsekin ymmärsit ennen, kuin tulit pätemään. Ja viestissä oli lainausmerkit käytössä.

Vierailija
176/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakohan patonkia jää tämän takia myymättä?

Vierailija
177/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylihintaisia leipiä myyvät.

Ei se ole leipää. se on sokeripitoista pullaa! 

Subwayn leipä ei ole leipää (iltalehti.fi)

Vierailija
178/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanos muuta, aika huuli pyöreänä luin kyllä hänen kommenttejaan. En tiedä hänen sanktioistaan, on niin kaukana meistä ettei liity suoranaisesti meidän raflaan joten hänen sanktiotkaan eivät ajaudu meidän korviin saakka, uskoisin. En tiedä tuleeko yhtään mitään. Tuskin. Hemmetti että hän olis kyllä voinut valita ne sanansa pikkasen toisin..

Vierailija
179/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vielä tänä päivänä ei noin iso yritys osaa hoitaa kriisiviestintää? Mä jätän menemättä ihan tuon vastauksien perusteella, en pelkän videon perusteella.

Vierailija
180/357 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta itse videota suurempi ongelma oli juttua varten haastatellun johtajan kommentit. Minusta suhtautui aika vähätellen ja tympeästi.

No just tämä! Hirveä äijä.