Subway menee meillä nyt karenssiin
Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita
Näin että tällainen otsikko lehdessä.
Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?
Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.
Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.
Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?
Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?
Kommentit (357)
Karenssia pukkaa, ei mahda mitään. Myyjät ja ravintolan omistaja mokasivat. Hyvällä viestinnällä olisi voitu vähän pelastaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin ravintoloihin pitäisi saada Hese-tyyliset tilauspäätteet. Erityisesti Subwayhin.
Mikä on Hesetyylinen tilauspääte?
Sellainen digitaalinen ilmoitustaulutyyppinen ruutu, josta asiakas voi itse helposti tilata haluamansa syötävät, juotavat ja muut lisukkeet ja maksaa tilauksen. Ei tarvitse asioida kassalla muuten kuin hakee tilausnumerovuorollaan ruoan tiskiltä.
Siksi en Subissa koskaan asioi, kun se täytteiden valinta on hiton ärsyttävä prosessi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmiset suuttumaan tällaisesta? Siinä videossa ei haukuttu ketään yksittäistä asiakasta.
Ravintola- ja caterin aloilla opetetaan, että asiakas on "aina" oikeassa ja kohtelias täytyy olla aina kaikkia kohtaan.
Subway tosin on aina ottanut työntekijöikseen vähän keitä tahansa, joten kyseinen kohu ei sinällään yllätä.
Itse asiassa ei opeteta.
Asiakkaat ovat tämän itse jostain omaksuneet. Todella usein pahiten valittajat asiakkaat ovat väärässä. Eikä tarvitse olla kohtelias,jos vaikka huo*itellaan tai käyttäydytään uhkaavasti.
'
Surku se on, jos aspa-opetus on jossakin kouluissa niin surkeassa jamassa, kuin teillä.
Siellä kassalla kun ei aleta v#ttua hokemaan asiakkaille (tai kuvata videoita asiakkaista!!) olivatpa nämä millaisia tahansa.
Subit yleensä kauppakeskuksissa/keskustoissa ja niissä vartijat ovat olemassa ikävien asiakkaiden varalta.
Vierailija kirjoitti:
Subwayn leipä ei oikeasti ole leipää, siitä on tehty tutkimuskin. Se on pullaa, jossa kalorimäärät ovat huikeat. Sokeria sokeria!!
Tonnikalakaan ei ole tonnikalaa, se kun on liian kallista.
Typerä tuo video siksikin, että nuo valittamansa ongelmat olivat todella laimeita perusjuttuja. Siinä vaiheessa kun joku alkaa jenkkityyliin kyselemään, mitä hanavesi sisältää tai onko salaattisuikale gluteenitonta, voi jo vähän pudistella päätään.
Tuu dorka ostaa Tesla. Kaupoissa häviät 40 000 mutta säästät 4000
Tein hetki sitten reklamaation paikallisesta Subwaysta, jossa todistin paitsi epähygieenistä työskentelyä, mutta myös sain perheeseeni vatsataudin (ne, jotka söivät tuolla, sairastuivat- muut eivät). Vastaus oli luokkaa "ei muut oo valittanu, en todellakaan usko että tauti tuli meiltä koska omavalvonta blaablaa ja tarkkuus hygieniassa blaablaa", eli yhtä tyhjän kanssa. Aika fakiiri saa olla, jos jo alkuvaiheessa tietää jokaisen prosessin maatilalta tuotantoon ja ravintolaan niin, että voi vannoa etteikö esim. jossain olisi listeriaa tai yersiniaa tai...niin.
Kiva olis tietää aiheutuva euromääräinen tappio, sitähån voi vain arvailla. Itse aion osallistua boikottitalkoisiin, onneksi se ei aiheuta mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat varmaan boikottiin?
No totta!
Mites tässä näin kävi, boikottiinpa boikottiin.
Saisiko tuon otsikon vielä vaihdettua.
Se siitä tulee, kun kiukku kihahtaa kalloon, sanatkin menevät sekaisin.
Ap:llä meni tunteisiin, vaikkei ees suoraan itseään kosketa toi juttu. Yhyy ja byääh
Eivätkö ihmiset oikeasti osaa Subwayssa tehdä tilausta, sillä sehän on yksinkertainen systeemi. Ei minun, asiakkaan, ole tarvinnut leiväntekijältä kysellä yhtään mitään, vaan olen saanut sellaisen leivän kuin olen itse halunnut. Jotenkin ymmärrän työntekijän turhautumisen asiakkaiden outoihin kysymyksiin?
Vierailija kirjoitti:
Tein hetki sitten reklamaation paikallisesta Subwaysta, jossa todistin paitsi epähygieenistä työskentelyä, mutta myös sain perheeseeni vatsataudin (ne, jotka söivät tuolla, sairastuivat- muut eivät). Vastaus oli luokkaa "ei muut oo valittanu, en todellakaan usko että tauti tuli meiltä koska omavalvonta blaablaa ja tarkkuus hygieniassa blaablaa", eli yhtä tyhjän kanssa. Aika fakiiri saa olla, jos jo alkuvaiheessa tietää jokaisen prosessin maatilalta tuotantoon ja ravintolaan niin, että voi vannoa etteikö esim. jossain olisi listeriaa tai yersiniaa tai...niin.
Olen nähnyt sattuneesta syystä erään Subwayn takatilan, jossa nämä teinipissikset puuhailevat leikkeleitten, salaattisekamelskan ja juustojen kanssa. Näkymä oli sellainen etten kyllä syö ainuttakaan Subwayn patonkia. "Omavalvonta ja tarkkuus"..hahaha!!! Kaartopaikka, osa salaateista tippuu lattioille, lattia liukas ja töhnää täynnä ja ne pöydät!
Näkemättä videota (voin kuvitella mistä tehty 😆)
-niin jäisi ne arpomiset meiltä harvoin käviöiltä pois, kun olisi tarjolla niitä leipiä, jotka olisi otettavissa valmiiksi mietityillä täytteillä. Ilman sitä kysymys tulvaa omenoista ja päärynöistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin ravintoloihin pitäisi saada Hese-tyyliset tilauspäätteet. Erityisesti Subwayhin.
Suomalaiset on niin autisteja, että pitää olla automaatti eikä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Äh. Yks päivä ostin leivän, jonka väliin työnnettiuin kaikkea mahdollista. Noin kympin se maksoi. Aika mauton oli patonki loppupeleissä.
Myös hiuksen olen subista löytänyt. Hyvitettiinkö se jotenkin kun mainitsin asiasta kassalla? Olisi tehty uusi. Minä olisin halunnut rahat takaisin, sillä ruokahalu meni ja yökötys jäi. Mitä silloin uudella subilla tekee?
No tuosta on jo aikaa vuosia, enkä ole sen koommin Subwayssä käynyt.
Tiesittekö muuten, että se on maailman suurin pikaruokaketju?
mielensäpahoittaja taas liikkeellä. Kaikesta sitä nykyään suututaan.
Onkohan tyttöjen ura pikaruoka -alalla lopullisesti ohi?
Subwayhan on ihan karmeaa kuraa, ja sen tietää jokainen joka on joskus syönyt kunnon subeja. Sellaisia ei edes saa Suomesta, ei ole käytännössä muuta kuin Subway, Picnic ja markettipaskaa. Subwayn raaka-aineet ovat ihan hirveää ja halvinta prosessoitua sontaa joten ei ole ihme että tuote on huono.
Vierailija kirjoitti:
mielensäpahoittaja taas liikkeellä. Kaikesta sitä nykyään suututaan.
Tytöt ihan itse aloittivat tämän hermostumalla asiakkaisiin, joista suurin osa kysyy ihan tavallisia, joskin toistuvia, kysymyksiä heiltä. Siitä piti ihan videokin kuvata, vaikka eivät taatusti ole ainoita aspoja maailmassa, jotka vastaavat sata kertaa työpäivän aikana samaan kysymykseen.
...jotta muistat kertoa ne ripissä?
Eikö viranomaiset listaa ne työn puolesta.