Subway menee meillä nyt karenssiin
Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita
Näin että tällainen otsikko lehdessä.
Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?
Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.
Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.
Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?
Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, aikuiset ihmiset pahoittavat mielensä siitä että jotkut tytöt heittävät vitsiä asiakastilanteista joihin epäilemättä joutuvat jatkuvasti. Nyt on sitten kaikki pilalla.
No en minä ainakaan halua asioida paikassa, jossa päätyy suurella todennäköisyydellä rividuunarin (tai kenen tahansa firman edustajan) ansiosta nettiin pilkkavideolle. Plus jos kysyn yrityksen edustajalta (myyjältä/asiakaspalvelijalta vielä..) jonkun asian hintaa tai oikeastaan ihan mitä tahansa, koska en syystä tai toisesta ole siitä tietoinen, niin kyllä oletan että saan takaisin ihan asiallisen vastauksen. Enkä tosiaankaan senkään vuoksi halua päätyä millekään sivustolle tai videolle. Onneksi asiakaspalvelijoitakin aletaan pikkuhiljaa korvata itsepalvelupäätteillä, niin ei kenenkään tarvitse enää vinkua ärsyttävistä asiakkaista. Robottia ei ärsytä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisiköhän hakeutua ko. firmaan toimihenkilöksi töihin, siellä ei ilmeisesti paljon tarvitse miettiä mitä sanoo tai tekee. Aivan ennenkuulumaton kommentti tuolta, joka vähättelee videota. Jos meillä töissä joku tekisi tuollaisen videon firman vaatteissa ja tiloissa, kenkää tulisi ja pahoittelut päälle. En kyllä ihmettele että rividuunareilla hermot kireällä ja tuollaisia videoita sitten huonon harkinnan päätteeksi julkaistaan, jos johtotaso vähän välittää yhtään mistään. Tuo kommentti kertoo yleisestä asenteesta kaikkeen, ei vaan tästä yksittäistapauksesta. Wow.
Kyllä. Asiakkaan halveksunta on rakennettu firman kulttuuriin ohjaavaksi arvoksi näköjään. Siitä varmaan koko konseptin sekavuus ja hölmöyskin kertoo. 90-luvulla asiakkaan piti astella pankkikonttoriin kumarassa ja hattu päästä riisuttuna anelemaan palvelua. 20-luvulla rahaa saa joka tuutista mutta täytesämpylän tilaamisessa pitää varoa taiteilijainsinöörin tunteita taikka saa tuta nahoissaan.
Firman työntekijät tekevät videon, jossa toinen esittää paskamaisen asiakkaan multihuipentumaa ja toinen palvelee, sekä antaa vihjeitä että oikeat asiakkaat älkää toimiko näin.
Nettikansa suuttuu ja vaatii boikottia, eikä ota opikseen.
Vierailija kirjoitti:
Firman työntekijät tekevät videon, jossa toinen esittää paskamaisen asiakkaan multihuipentumaa ja toinen palvelee, sekä antaa vihjeitä että oikeat asiakkaat älkää toimiko näin.
Mitä pitäisi ottaa opikseen? Ettei mene enää tuonne asiakkaaksi?
Sopii minulle.
Millainen työkulttuuri tuolla Subissa oikein on. Ensimmäinen asia, mitä opin ekassa työpaikassa nuorena oli se, että töissä edustat työpaikkaasi! Eli käyttäydy sen mukaisesti. No tuo Markun asenne kyllä kertoi paljon. Minä en asioi yrityksessä, joka suhtautuu asiakkaaseen noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii minulle.
Se työntekijä antaa ne vihjeet siinä videolla, että miten fiksu asiakas toimisi.
Subwayn ravintolapäällikkö täällä hyvää iltapäivää,
En ole kyseisestä Subista - tosin tiedän kyllä mistä liikkeestä olivat. Paino tässä imperfektissä, työsuhteet on päätetty, ja meilläkin pidetty palaveri pomojen kesken liittyen tapahtuneeseen.
En ehtinyt nähdä kys. videota, joten mulla on vaan muiden puheet tässä pohjalla. Video oli tietojeni mukaan asiaton, eikä tällaista toimintaa todellakaan hyväksytä meidän firmassa. Toivon kuitenkin että tämä, mikä on ollut kahden yksittäisen ex-työntekijän päähänpisto ja heidän oma näkemys heidän asiakaspalvelutyöstään, ei vaikuttaisi laajassa skaalassa mielikuvaan koko ketjusta. Yleisesti emme ole tätä mieltä, emme puhu asiakkaista näin, eikä meitä ärsytä laittaa teille "kaikkia mausteita". Ne joita ärsyttää, eivät ole meillä töissä.
Jaa. Mä en ole käynyt siellä vuosiin, kun woltittaa, niin ei tarvii käydä arvosteltavana.
Naivia ajatella, ettei sitä tapahdu jokaisessa paikassa missä ihmisiä pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii minulle.
Se työntekijä antaa ne vihjeet siinä videolla, että miten fiksu asiakas toimisi.
Ne ohjeet voisi antaa fiksumminkin kuin mitä tuossa videossa tehtiin. Jos myyjät ovat noin idioottimaisia, turha tulla jakelemaan neuvoja siitä, miten asiakkaiden pitäisi käyttäytyä.
Jaaha, taas joku uliulipelle pahoitti mielensä jostain typerästä videosta. Kaikenlaisia taukkeja sitä onkin. Mitä hemmetin väliä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sopii minulle.
Ne ohjeet voisi antaa fiksumminkin kuin mitä tuossa videossa tehtiin. Jos myyjät ovat noin idioottimaisia, turha tulla jakelemaan neuvoja siitä, miten asiakkaiden pitäisi käyttäytyä.
Eli hinnan kysyminen on tyhmää. Muistakaa tämä. Mä en nähnyt videossa mitään hankalaa asiakasta. Tytöt eivät tainneet sisäistää, että ovat asiakaspalvelu ammatissa.
Vierailija kirjoitti:
En ole kyseisestä Subista - tosin tiedän kyllä mistä liikkeestä olivat. Paino tässä imperfektissä, työsuhteet on päätetty, ja meilläkin pidetty palaveri pomojen kesken liittyen tapahtuneeseen.
En ehtinyt nähdä kys. videota, joten mulla on vaan muiden puheet tässä pohjalla. Video oli tietojeni mukaan asiaton, eikä tällaista toimintaa todellakaan hyväksytä meidän firmassa. Toivon kuitenkin että tämä, mikä on ollut kahden yksittäisen ex-työntekijän päähänpisto ja heidän oma näkemys heidän asiakaspalvelutyöstään, ei vaikuttaisi laajassa skaalassa mielikuvaan koko ketjusta. Yleisesti emme ole tätä mieltä, emme puhu asiakkaista näin, eikä meitä ärsytä laittaa teille "kaikkia mausteita". Ne joita ärsyttää, eivät ole meillä töissä.
Se, että täällä anonyymisti pokkuroit ja penäät sääliä vain pahentaa tilannetta. Harmittomassa asiassa ei ollut mitään selitettävää, joten itse teet myrskyn vesilasiin.
Onko joku muu kansa yhtä pikkusieluista?
Musta saa kyllä tehdä parodiaa ja mulle saa nauraakin. En ota itseäni kuolemanvakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että täällä anonyymisti pokkuroit ja penäät sääliä vain pahentaa tilannetta. Harmittomassa asiassa ei ollut mitään selitettävää, joten itse teet myrskyn vesilasiin.
En tullut keräämään sääliä täältä. Lähinnä kääntämään kolikkoa, että tämä videolla (katsoin muuten videon tässä välissä, oli pahempi kuin odotin.. En ihmettele tästä noussutta kohua) nähty ei ole mikään yleinen mielipide ravintoloissa
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen viesti olisi oikea, siinä olisi kerrottu nimi, asema ja toimipaikka, jota viestin kirjoittaja edustaa. Annettu yhteystiedot lisätiedusteluja varten.
Video on helppo löytää halutessaan. On annettu aihetta käsitteleviin ketjuihin tällä palstalla (eivät ole monisivuisia, joten helppo löytää).
Suomalaisilla on ihan järkyttävän huono itsetunto, ei voi olla totta että tuollainen vitsivideo saa aikaan noin paljon mielenjärkytystä :D NYT oikeesti...
Miten kukaan jaksaa ottaa itseensä tällaisesta. Ei voi olla totta. Aivan naurettavaa.
Pitäisiköhän hakeutua ko. firmaan toimihenkilöksi töihin, siellä ei ilmeisesti paljon tarvitse miettiä mitä sanoo tai tekee. Aivan ennenkuulumaton kommentti tuolta, joka vähättelee videota. Jos meillä töissä joku tekisi tuollaisen videon firman vaatteissa ja tiloissa, kenkää tulisi ja pahoittelut päälle. En kyllä ihmettele että rividuunareilla hermot kireällä ja tuollaisia videoita sitten huonon harkinnan päätteeksi julkaistaan, jos johtotaso vähän välittää yhtään mistään. Tuo kommentti kertoo yleisestä asenteesta kaikkeen, ei vaan tästä yksittäistapauksesta. Wow.