Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subway menee meillä nyt karenssiin

Vierailija
10.08.2022 |

Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita

Näin että tällainen otsikko lehdessä.

Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?

Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.

Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.

Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?

Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?

Kommentit (357)

Vierailija
281/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo myyjien toiminta on mainehaitta. Kertoo minulle epäammatillisesta suhtautumisesta työhön ja myös vähästä koulutuksesta ja perehdytyksestä työnantajan puolelta. Ravintolan pitäjää ei myöskään ole ohjeistettu kuinka viestiä kriisi tilanteissa.

Vierailija
282/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mäkin löysin. Muttei ollut musta hauska, vaan osoittaa vaan, että nämä tyypit eivät ole ihan ikäänsä nähden perillä siitä, miten käyttäydytään. Mutta jos eivät ole saaneet kotona hyvää kasvatusta niin ei voi mitään. Eivät varmaan vaan sitten pääse omallakaan uralla eteenpäin, kun tuo asenne seuraa heitä nyt loppuelämänsä. Joten repikää siitä.

SERVED XDDDDDDD REPIKÄÄ SIITÄ

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin meni 👌🏼

Vierailija
284/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonainen vuorokausi ollut Subway-ketjulla aikaa reagoida ja haastatellulla ravintolan omistajalla palata asiaan ja vakuuttaa, että tämä ei ole hyväksyttävää ja tästä toiminnasta keskustellaan vakavasti työntekijöiden kanssa. Ehkä sanoa jotain ajattelemattomuudesta ja vakuuttaa, että nämä eivät ole Subwayn näkemyksiä. Täysi hiljaisuus vallitsee, eikä IL artikkeliin ole tullut korjauksia. Luulisi, että tähän mennessä useammat olisivat sanoneet omistajalle, että mieti nyt vähän. Itse asiassa aivan varma on, että useat ovat sanoneet. Jo jaksaa olla palikka.

Videossa ei ole mitään asiatonta. Siinä subin työntekijä opastaa esimerkin kautta, miten leipä kannattaa tilata. Ainoastaan lopun "En jaksaisi laittaa kaikkea" on kyseenalainen, muuten video on täyttä asiaa.

Muutama kohta videolta:

Asiakas: Moikka, mulle tulis toi monijyvä.

Työntekijä: Nii, yhdeksän viljan vai toi fcking monijyvä?

Asiakas: Mitä kana teriayki maksaa tuplajuustolla?

Työntekijä: Luuleksä ihan oikeesti, että mä muistan noi hinnat ulkoo. Tuolla ne näkyy.

Asiakas kertoo, mitä kasviksia tulee. Sekään ei kelpaa. Ruudussa on tekstitys: "hirvee lista".

Asiakas miettii kastikelistasta, mitä ottaa ja mumisee itsekseen. Työntekijä kommentoi: Siis ymmärräksä et mä en pysty sua kuulemaan. Et voisitko puhuu vähän kovempaa.

Asiakas pyytää kaikki mausteet. Työntekijä valittaa, että mitä on kaikki, kun jotkut eivät halua noita kaikkia ja sen jälkeen päätyy lopputulokseen, että ei jaksa laittaa kaikkia.

Että sellainen näkemys asiallisuudesta.

Vierailija
285/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään hauska mielestäni. 

Vierailija
286/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa videolla tapahtui ? Vuosia sitten oli yhdessä Subissa jossa pomo haukkui/nöyrytti harjoittelijoita.Taisi joutua lopettaa työnsä.

Vierailija
287/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subwayn myyjäkoulutus, pomo: -No niin, tulkaas nyt kaikki tähän tiskin äärelle, tässä on tämä leipä ja se leikataan auki näinj. Kokeilkaas. 

-Ja nyt laitetaan väliin leikkeleet, salaatit näin, kokeilkaas. Ja sitten vielä , pitää kysyä asiakkaalta mitä öljyä haluaa.

-Sitten lyötte kassaan kuvien mukaan mitä on laitettu. Laskutatte.

-Muistakaa hymyillä, nyt osaattekin myydä.

Vierailija
288/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko suomalaista broileria käytössä?

Ei todellakaan ole, kaikki tulee muualta maailmasta, broilerit todennäköisesti Aasiasta.

Vierailija
289/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanan vähättelevä asenne tuolla kyrpiäisellä..

Samanlaisia persreikiä ne on molemmat Subwayn maajohtajat

Vierailija
290/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä veti boss nyt viimeiset lausuntonsa.  Ala-arvoista ja luokatonta Jyrkiäinen!

Vierailija
291/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin oikea reaktio firman Suomen johtajalta (en nyt muista todellista titteliä), ei lähtenyt nöyristelemään tai suoltamaan woke-p a s k a a vaan halki poikki pinoon: onko se video vielä netissä? Ei. Sitten tästä ei tarvitse puhua. Tiktokissa on paljon pahempia asioita, voisitte puuttua niihin.

Vierailija
292/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonainen vuorokausi ollut Subway-ketjulla aikaa reagoida ja haastatellulla ravintolan omistajalla palata asiaan ja vakuuttaa, että tämä ei ole hyväksyttävää ja tästä toiminnasta keskustellaan vakavasti työntekijöiden kanssa. Ehkä sanoa jotain ajattelemattomuudesta ja vakuuttaa, että nämä eivät ole Subwayn näkemyksiä. Täysi hiljaisuus vallitsee, eikä IL artikkeliin ole tullut korjauksia. Luulisi, että tähän mennessä useammat olisivat sanoneet omistajalle, että mieti nyt vähän. Itse asiassa aivan varma on, että useat ovat sanoneet. Jo jaksaa olla palikka.

Videossa ei ole mitään asiatonta. Siinä subin työntekijä opastaa esimerkin kautta, miten leipä kannattaa tilata. Ainoastaan lopun "En jaksaisi laittaa kaikkea" on kyseenalainen, muuten video on täyttä asiaa.

Muutama kohta videolta:

Asiakas: Moikka, mulle tulis toi monijyvä.

Työntekijä: Nii, yhdeksän viljan vai toi fcking monijyvä?

Asiakas: Mitä kana teriayki maksaa tuplajuustolla?

Työntekijä: Luuleksä ihan oikeesti, että mä muistan noi hinnat ulkoo. Tuolla ne näkyy.

Asiakas kertoo, mitä kasviksia tulee. Sekään ei kelpaa. Ruudussa on tekstitys: "hirvee lista".

Asiakas miettii kastikelistasta, mitä ottaa ja mumisee itsekseen. Työntekijä kommentoi: Siis ymmärräksä et mä en pysty sua kuulemaan. Et voisitko puhuu vähän kovempaa.

Asiakas pyytää kaikki mausteet. Työntekijä valittaa, että mitä on kaikki, kun jotkut eivät halua noita kaikkia ja sen jälkeen päätyy lopputulokseen, että ei jaksa laittaa kaikkia.

Että sellainen näkemys asiallisuudesta.

Etenkin, kun oman kokemuksen mukaan asiakkaalle yritetään markkinoida lisätäytteitä, jotka eivät kuulu alkuperäiseen tarjoushintaan. Sitten kassalla hinta yllättää.

Yleisin vastakysymykseni onkin kuuluko tämä tarjoushintaan? Eli en ota tupla sitä tai tätä. Enkä ihmettele, miksi joku kysyy mitä se tupla maksaa.

Vierailija
293/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meneekö karenssiin? Vautsi

Vierailija
294/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin oikea reaktio firman Suomen johtajalta (en nyt muista todellista titteliä), ei lähtenyt nöyristelemään tai suoltamaan woke-p a s k a a vaan halki poikki pinoon: onko se video vielä netissä? Ei. Sitten tästä ei tarvitse puhua. Tiktokissa on paljon pahempia asioita, voisitte puuttua niihin.

Tuo urpå on varmaan niitä kalkkiksia jotka eivät ole koskaan edes sosiaalista mediaa nähneetkään ja luulevat että kerran nettiin laitettu on sieltä poistettavissa. 

Kuten ketjussa on jo osoitettu, luulo on väärä sekä typerä. Se video on yhä olemassa ja sen kieltäminen sekä puhumasta kieltäytyminen tekee ukosta täyden idiootin ja ainoastaan paisuttaa kohua ja Subiin kohdistuvaa vihaa. Ketjun on nyt toimittava npopeasti ja potkittava hiiteen tuollainen ääliö tuhoamasta viimeisiä maineen rippeitäkin.

Vierailija
295/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla jo moneen kertaan kommentoitukin, mutta kyllä on taas "kriisiviestintä" osaaminen kateissa.

Vähän sama kuin tuo Kiinteistömaailman case. Mainehaitta molemmissa tapauksissa voi tuoda kymmenien tuhansien tappiot.. Tämä sub-case, miten vaikeaa on kommentoida että selvitämme asiaa ja ei ole arvojemme mukaista, sen sijaan että vähättelee ja syyllistää muita? 

Mitä ihmettä :D Kuvailemasi kaltainen vastaus olisi ollut juuri sitä huonoa viestintää, toivottavasti et ole alalla, lol.

Vierailija
296/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki kaikki nettiin kerran laitettu on aina siellä.

Vierailija
297/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska video oli kuvauksen perusteella ja palsta täynnä tosikkoja puolestaloukkaantujia. Tilasin juuri 30 cm subin tuplalihalla, nam!

Hauskaa ruokahalua! Söit koneellisesti kuristetun ehkä tautisen ulkomaisen naudan lihaa, ulkomaista sokeripullaa, jota kutsutaan leiväksi Subwayssa ja lihotit sähköyhtiötä, joka saa maksuja kylmäkuljetuksista ulkomailta Suomeen. Subwayssa ei ole mitään kotimaista. Ei mitään. Ei edes kalusteita.

Vierailija
298/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin. :D

Vierailija
299/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ylipäätään ostaa täytetyn patongin ko. paikasta....

Saan samalla rahalla,itse tekemällä monta ja parempaa ja juuri sellaista kuin itse haluan....

Joo, älkää nyt alkako, kanapkt.maksaa sen verran ja tommaatti sen verran....

Laskekaa realistinen hinta per patonki......

Vierailija
300/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran laitoin palautetta subille kun nuori ylipainoinen mies myyjä naposteli niitä täytteitä samalla kun palveli asiakasta. Cityshopparitarjoukset on vain joissakin paikoissa voimassa. Kerran erehdyin triplassa kysymään onko just täällä niin myyjällä ei ollut asiasta mitään hajua. Tarkistin netistä itse niin olihan se voimassa. Usein asiakaspalvelu on ala-arvoista. Olisiko subin aika perehdyttää työntekijät kunnolla ja kertoa heille myös firman arvot. Muuten moni mukaan lukien minä äänestää jaloillaan kun maine alkaa kiiriä.

Miten ylipaino on tässä oleellista?