Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Subway menee meillä nyt karenssiin

Vierailija
10.08.2022 |

Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita

Näin että tällainen otsikko lehdessä.

Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?

Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.

Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.

Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?

Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?

Kommentit (357)

Vierailija
261/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tommosta kuraa söisi muutenkaan?! Hyi!

Vierailija
262/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ravintoloissa joissa olen ollut työssä on suurinta hupia matkia asiakkaita keittiössä. Joskus on käynyt köpelösti, että asiakas on jostain syystä tullut keittiöön ja kuullut kun hänestä pelleillään.  No kyllä siellä iravaillaan poissa olevia työkavereitakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suomalaista broileria käytössä?

Vierailija
264/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sylkysubi naurattaa eniten, takahuoneessa lattialla selällään naurettiin. Vrt sylkypitsa.

Vierailija
265/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosikot kirjoitti:

Internet on täynnä vastaavanlaisia huumorivideoita, mutta kyseinen oli vain huonolla maulla toteutettu. Yllättyisitte miten törkeästi asiakkaat välillä käyttäytyvät. Nuoret poistivat videon ja asia loppuunkäsitelty. En boikotoi paikkaa ja en vetänyt herneitä nenään.

Asia ei ole loppuunkäsitelty koska Markku Mulkkunen firman johtajana linjasi viralliseksi linjaksi että asiakkaille vittuilu on ihan OK eikä siitä kannata heitä vaivata.

Tietääkseni kenellekään ei ole vittuiltu. Ja kyllä, näitä asioita on työkavereille ja ystäville purettu aina. Nuorten sosiaalisen median aikakautena tulisi ymmärtää tietenkin ettei tällaista julkiseen levitykseen laiteta.

Vierailija
266/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina subin kaikilla vihanneksilla, lisukkeilla ja mausteilla sekä öljyllä ja etikalla. Oon ajatellut että se on myyjälle helppoa kun voi laittaa kaikkea ilman erityisiä pyyntöjä. En tiennyt että ne eivät jaksaisi laittaa kaikkea.

Vierailija
267/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan vähättelevä asenne tuolla kyrpiäisellä..

Vierailija
268/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla jo moneen kertaan kommentoitukin, mutta kyllä on taas "kriisiviestintä" osaaminen kateissa.

Vähän sama kuin tuo Kiinteistömaailman case. Mainehaitta molemmissa tapauksissa voi tuoda kymmenien tuhansien tappiot.. Tämä sub-case, miten vaikeaa on kommentoida että selvitämme asiaa ja ei ole arvojemme mukaista, sen sijaan että vähättelee ja syyllistää muita? 

Vierailija
269/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen vuorokausi ollut Subway-ketjulla aikaa reagoida ja haastatellulla ravintolan omistajalla palata asiaan ja vakuuttaa, että tämä ei ole hyväksyttävää ja tästä toiminnasta keskustellaan vakavasti työntekijöiden kanssa. Ehkä sanoa jotain ajattelemattomuudesta ja vakuuttaa, että nämä eivät ole Subwayn näkemyksiä. Täysi hiljaisuus vallitsee, eikä IL artikkeliin ole tullut korjauksia. Luulisi, että tähän mennessä useammat olisivat sanoneet omistajalle, että mieti nyt vähän. Itse asiassa aivan varma on, että useat ovat sanoneet. Jo jaksaa olla palikka.

Vierailija
270/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kyllä se vain on niin että jokaista vitsiä, jonka työntekijät asiakkaasta tekevät, löytyy 20 täysin mulkkua asiakasta, joiden kotikasvatus on mennyt niin pieleen, että eipä niitä saisi vapaalle jalalle edes päästää.

Vierailija
271/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokonainen vuorokausi ollut Subway-ketjulla aikaa reagoida ja haastatellulla ravintolan omistajalla palata asiaan ja vakuuttaa, että tämä ei ole hyväksyttävää ja tästä toiminnasta keskustellaan vakavasti työntekijöiden kanssa. Ehkä sanoa jotain ajattelemattomuudesta ja vakuuttaa, että nämä eivät ole Subwayn näkemyksiä. Täysi hiljaisuus vallitsee, eikä IL artikkeliin ole tullut korjauksia. Luulisi, että tähän mennessä useammat olisivat sanoneet omistajalle, että mieti nyt vähän. Itse asiassa aivan varma on, että useat ovat sanoneet. Jo jaksaa olla palikka.

Videossa ei ole mitään asiatonta. Siinä subin työntekijä opastaa esimerkin kautta, miten leipä kannattaa tilata. Ainoastaan lopun "En jaksaisi laittaa kaikkea" on kyseenalainen, muuten video on täyttä asiaa.

Vierailija
272/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aika monessa, ellei kaikissa, muissakin yrityksissä / työpaikoilla aina jotkut pilkkaa asiakkaita.

Itse aikoinani valitin eteenpäin pomoille kollegoista, jotka oli tuollaisia. Saattoivat tiuskia asiakkaille tai naureskella pilkallisesti asiakkaan mentyä. Itseä hävetti ja ahdisti tehdä töitä heidän kanssa. Asiakkaat kuitenkin on asiakkaita ja nämä, joille eräät naureskeli, oli ihan ns. tavallisia asiakkaita, jotka nyt ei vaan aina tiedä kaikkea. Siksi me ollaan töissä, että neuvotaan.

Homma kääntyi niin, että kerran sitten itse jouduin puhutteluun, kun valitan työkavereista ja olin kuulemma työpaikkakiusaaja. Että silleen.

Ei ole hyväksyttävää tietenkään tuollaiset videot, mutta sitä vain yritän sanoa, että ei ole Subway todellakaan ainoa, jos boikotoida haluaisi ja mitä pitäisi boikotoida... Boikotoida saisi sit melkein mitä vain.

Vierailija
273/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne muutkin näköjään osaavat. Näin kertoi Vesku Loirin poika "välienselvittelyreissustaan" isänsä kanssa 24 h risteilyllä:

"Isä ja poika polkaisivat hetken mielijohteesta 24 tunnin risteilylle. Aalloilla Vesku ja Joonas istuivat yökerhon yläkerrassa ja katselivat salaa ihmisiä heille naureskellen. Puhuessaan he tajusivat, että ajattelivat asioista aivan samalla tavoin....

No on se hyvä, jos isä ja poika löysivät takasin toistensa luo kun oli tällainen yhteinen huvi kuin että ihmisiä salakatsellen ja näille naureskellen.

Kumma kun mua ei sitten yhtään naurata. Jotain vikaa kai mussa on.

Vierailija
274/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videossa ei ole mitään asiatonta. Siinä subin työntekijä opastaa esimerkin kautta, miten leipä kannattaa tilata. Ainoastaan lopun "En jaksaisi laittaa kaikkea" on kyseenalainen, muuten video on täyttä asiaa.

Ilmeisesti sinulla on jokin kirjon diagnoosi? Ehkä tosiaan Subin konsepti on tarkoitettukin puhelinluettelosta opiskeleville.

Vierailija
275/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio enään käydä muissa "fastfood" paikoissa tän jälkeen, Sub tulee olemaan se ykkösjuttu meille jatkossa!

Vierailija
276/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti aika monessa, ellei kaikissa, muissakin yrityksissä / työpaikoilla aina jotkut pilkkaa asiakkaita.

Itse aikoinani valitin eteenpäin pomoille kollegoista, jotka oli tuollaisia. Saattoivat tiuskia asiakkaille tai naureskella pilkallisesti asiakkaan mentyä. Itseä hävetti ja ahdisti tehdä töitä heidän kanssa. Asiakkaat kuitenkin on asiakkaita ja nämä, joille eräät naureskeli, oli ihan ns. tavallisia asiakkaita, jotka nyt ei vaan aina tiedä kaikkea. Siksi me ollaan töissä, että neuvotaan.

Homma kääntyi niin, että kerran sitten itse jouduin puhutteluun, kun valitan työkavereista ja olin kuulemma työpaikkakiusaaja. Että silleen.

Ei ole hyväksyttävää tietenkään tuollaiset videot, mutta sitä vain yritän sanoa, että ei ole Subway todellakaan ainoa, jos boikotoida haluaisi ja mitä pitäisi boikotoida... Boikotoida saisi sit melkein mitä vain.

No johan sinulla oli inhottava työporukka. Ja näköjään pomokin sitten meni sieltä missä aita matalin.

Nostan sinulle silti hattua, että koit epäasiallisen käytöksen vääränä ja omalta osaltasi yritit saada sen loppumaan.

Tuli mieleen yksi kesälomatyö keski-Euroopassa opiskeluaikana vammaisten parissa. Henkilökuntaa oli kahdenlaista: toiset ottivat työnsä niin kuin pitääkin ja olivat sydämellään mukana. Toiset olivat kaikkea muuta kuin sopivia hoiva-alalle ja osasivat olla "herttaisia" vain viikonloppuisin kun sukulaiset tulivat tapaamaan näitä kehitysvammaisia nuoria. Minä sain haukut kerran jos toisenkin, kun kuulemma käytin liikaa aikaa potilaiden kanssa esim ruokailussa kun halusivat syödä itse. Olisi kuulemma pitänyt tunkea lusikalla pöperöt pakolla suuhun ja vauhdilla vielä.

Vierailija
277/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Videolla hoetaa vttua useita kertoja, pyöritellään silmiä, kerrotaan useita kertoja, kuinka typerä asiakas on. Jännittävä näkemys asiallisuudesta.

Vierailija
278/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa ravintoloissa joissa olen ollut työssä on suurinta hupia matkia asiakkaita keittiössä. Joskus on käynyt köpelösti, että asiakas on jostain syystä tullut keittiöön ja kuullut kun hänestä pelleillään.  No kyllä siellä iravaillaan poissa olevia työkavereitakin!

Hyi s-tana mitä tyyppejä on ravintola-alalla. Arvaa kuinka moni alkaa nyt tämän "paljastuksesi" jälkeen miettiä kahdesti, viitsiikö viedä rahansa ravintolaan. Ostaa mieluummin kotiin paremman päälle pöperöt.

Ettekö oikeasti tajua, että sahaatte typerällä käytöksellänne omaa oksaanne?

Vierailija
279/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on potkujen paikka kun tuolla tavalla vahingoittaa työnantajaa.

Vierailija
280/357 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa kyllä se vain on niin että jokaista vitsiä, jonka työntekijät asiakkaasta tekevät, löytyy 20 täysin mulkkua asiakasta, joiden kotikasvatus on mennyt niin pieleen, että eipä niitä saisi vapaalle jalalle edes päästää.

Oletko oikeasti tätä mieltä? Siis jos joku toinen on m-ku niin sinulla on täysi oikeus olla tuplam-kku.

Voi pyhä sylvi, miten älytöntä.

Sääli sinua, sääli perhettäsi.