Subway menee meillä nyt karenssiin
Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita
Näin että tällainen otsikko lehdessä.
Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?
Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.
Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.
Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?
Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?
Kommentit (357)
Viimeinen kokemukseni Lohan subista tältä kesältä heinäkuulta(mikäli työnjohtoa kiinnostaa), cittarilta: töykeä, tympääntyneen ja kiukkuisen oloinen, epäystävällinen tummatukkainen nais"asiakaspalvelija" täynnä tatuointeja. Leikkasi lopulta erittäin ikävän asiakaskokemuksen päätteeksi patongin siten, että toinen "puolikas" oli kolmasosan ja toinen puolikas 2 kolmasosaa, vaikka kahdelle hengelle ostettiin. Olen opiskellut ravintola-alalla, joten en todellakaan ottanut tuollaiselta tympeältä "kato mua, mä oon kova,mul on tatskoja, mä oon vaan duunissa täällä en sua palvelemassa" (mikä on monien normaalien ihmisten mielestä luotaantyöntävää ja tätä erityisesti meille painotettiin, etteivät tatuoinnit saa näkyä ja jos niitä on ne peitetään) vastaan sitä sontaa, käskin tehdä uuden, sillä maksan vain siitä, mitä olen tilannutkin. Totteli, ihme kyllä, ilmeisesti valitusten pelossa. Hel..tin nyrpeällä naamalla tosin, mutta varmaan ylipainostaan päätellen veteli myymättä jääneet leivät itse kitusiinsa heti lähtömme jälkeen. En käy subilla enää ikinä, terveisiä Lohjan ketjun johtoon.
Meilläkin menee subbay preesenssiin
T: Turo
Karenssiin :D etkö maksa niille työttömyyskorvauksia?
Subit mäkit yms on muutenkin niin paskaduunia, simputusta ja huonosti käyttäytyvien asiakkaiden sietämistä että ymmärrän näitä todella.
Tiktokissa myös kauppa.tips kanava tekee aika ylimielisiä videoita. Varsinkin vanhemmissa videoissa suhtaudutaan ikävästi asiakkaaseen. Alunperin tuo kanavan nimi oli alepa.tips ja profiilikuvana alepan logo, mutta vaihtui sitten. Luulin tuolloin että on alepan virallinen kanava, ja ihmettelin miksi kauppa haluaa antaa tuollaisen kuvan.
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kokemukseni Lohan subista tältä kesältä heinäkuulta(mikäli työnjohtoa kiinnostaa), cittarilta: töykeä, tympääntyneen ja kiukkuisen oloinen, epäystävällinen tummatukkainen nais"asiakaspalvelija" täynnä tatuointeja. Leikkasi lopulta erittäin ikävän asiakaskokemuksen päätteeksi patongin siten, että toinen "puolikas" oli kolmasosan ja toinen puolikas 2 kolmasosaa, vaikka kahdelle hengelle ostettiin. Olen opiskellut ravintola-alalla, joten en todellakaan ottanut tuollaiselta tympeältä "kato mua, mä oon kova,mul on tatskoja, mä oon vaan duunissa täällä en sua palvelemassa" (mikä on monien normaalien ihmisten mielestä luotaantyöntävää ja tätä erityisesti meille painotettiin, etteivät tatuoinnit saa näkyä ja jos niitä on ne peitetään) vastaan sitä sontaa, käskin tehdä uuden, sillä maksan vain siitä, mitä olen tilannutkin. Totteli, ihme kyllä, ilmeisesti valitusten pelossa. Hel..tin nyrpeällä naamalla tosin, mutta varmaan ylipainostaan päätellen veteli myymättä jääneet leivät itse kitusiinsa heti lähtömme jälkeen. En käy subilla enää ikinä, terveisiä Lohjan ketjun johtoon.
Tule Helsinkiin, palvelu on hyvää
Vierailija kirjoitti:
Subin raaka-aineet on kyllä ihan käsittämätöntä teollisuusjätettä.
Mikä on teollisuusjätettä? Kasvikset?
Kerran laitoin palautetta subille kun nuori ylipainoinen mies myyjä naposteli niitä täytteitä samalla kun palveli asiakasta. Cityshopparitarjoukset on vain joissakin paikoissa voimassa. Kerran erehdyin triplassa kysymään onko just täällä niin myyjällä ei ollut asiasta mitään hajua. Tarkistin netistä itse niin olihan se voimassa. Usein asiakaspalvelu on ala-arvoista. Olisiko subin aika perehdyttää työntekijät kunnolla ja kertoa heille myös firman arvot. Muuten moni mukaan lukien minä äänestää jaloillaan kun maine alkaa kiiriä.
"Subin raaka-aineet on kyllä ihan käsittämätöntä teollisuusjätettä."
Ei minusta. Ihan normaalia laatua mitä muutenkin ihmiset syö päivittäin ja ostaa kaupasta. Jos otettaisiin kaikkia kalliita tuotteita niin hintakin nousisi.
Missä sen videon voi nähdä? En käytä Tiktokkia.
Täällä Vaasassa oli viimeksi palveluasenne erittäin hyvä, mutta aika paljon tuotteita lopussa ja myyjille tuli pikkumoka yhden (meitä oli kolme) kanssa, mutta huomasivat pian itse ja korjasivat, siinä meni aikaa ihan sen takia, ei asiakkaiden. Citymarket Kivihaka. En syytä myyjiä siitä, että tuotteita oli lopussa, kai siellä joku esimies vastaa niiden saatavuudesta.
Internet on täynnä vastaavanlaisia huumorivideoita, mutta kyseinen oli vain huonolla maulla toteutettu. Yllättyisitte miten törkeästi asiakkaat välillä käyttäytyvät. Nuoret poistivat videon ja asia loppuunkäsitelty. En boikotoi paikkaa ja en vetänyt herneitä nenään.
Vierailija kirjoitti:
Haukuit tässä juuri myyjän ulkonäön perusteella. Leivän "vika" oli mielestäsi leikkaus. Ei varmaan kukaan sinua haluaisi asiakkaaksi. Olet opiskellut alaa aikoinaan, mutta selkeästi et ole ollut alalla töissä. Tatuointeja ei ole ohjeistettu peittämään pariin vuosikymmeneen. Aikuistu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta itse videota suurempi ongelma oli juttua varten haastatellun johtajan kommentit. Minusta suhtautui aika vähätellen ja tympeästi.
Vaihteeksi ihan fiksusti minusta. Ei tarvitse tehdä asiasta suurempaa kuin se on. Itsekin olet varmaan tavannut ihmisiä joista syntyy negatiivisia ajatuksia ja palvelualalla ihmisiä kohtaa paljon. Useimmat vaan eivät näitä ajatuksia sano ääneen, ainakaan julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin ravintoloihin pitäisi saada Hese-tyyliset tilauspäätteet. Erityisesti Subwayhin.
Suomalaiset on niin autisteja, että pitää olla automaatti eikä ihminen.
Miten voi olla nain vaikea tilata itselleen leipa johon valitsee taytteet joista tykkaa? Seko hiertaa etta joutuu puhumaan vieraalle ihmiselle vai mika?
Ja pitaisi kai olla valmiita, voipaperiin kaarittyja leipia missa on lauantaimakkaraa, kurkkua ja tomaattia. Sitten kai kelpaisi.
Some on kyllä oikeasti tosi huono juttu. Nuorena sitä on harkintakyvytön, ja perusfiksullekin voi tulla ylilyöntejä. Itse näin aikuisena kauhistelen nuorten toimintaa monessakin asiassa, mutta en kyllä voi 100 % olla, että olisinko itse osannut olla sen järkevämpi. Parinkympin molemmin puolin tein paljon asiakaspalvelutyötä, jossa asiakkaat monesti meinasi ajaa hulluuteen asti. Lisäksi olin poikkeuksellisen kaunis, ja jossain kohtaa se oli kyllä valitettavasti maailman tärkein asia muilta osin heikolle itsetunnolle. Välillä on käynyt mielessä, että olisin varmaan tykittänyt töröhuuliselfieitä instaan 24/7 tykkäyksillä hekumoidakseni, jos se vain olisi ollut mahdollista. Some ja netti hämärtää nuorten käsityksen siitä mikä on sopivaa ja mikä ei, joten en lynkkaisi näitä tyyppejä, vaan ainoastaan tuo tympeästi kommentoiva pomo on mokannut. Olisi voinut eri tavalla toimimalla fiksusti opastaa työntekijöitä, joille nyt ehkä jäi kuva että ei se nyt niin kamalaa ollut.
"Missä sen videon voi nähdä? En käytä Tiktokkia."
Katso se yksi lauta sivusto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin ravintoloihin pitäisi saada Hese-tyyliset tilauspäätteet. Erityisesti Subwayhin.
Suomalaiset on niin autisteja, että pitää olla automaatti eikä ihminen.
Miten voi olla nain vaikea tilata itselleen leipa johon valitsee taytteet joista tykkaa? Seko hiertaa etta joutuu puhumaan vieraalle ihmiselle vai mika?
Ja pitaisi kai olla valmiita, voipaperiin kaarittyja leipia missa on lauantaimakkaraa, kurkkua ja tomaattia. Sitten kai kelpaisi.
Otatko tietokoneeseesi Quartz++ -prosessorin vai AMD snowplown vai Amiga 9000:sen? Otatko muistin 90 vai 79 nm viivanleveydellä? Näyttöön ultra thin -tekniikka vai ReflectorShield3d?
No ala nyt lappaa niitä vastauksia. Ei voi olla vaikeaa tilatessa kertoa mitä haluaa. Senkin lauantaimakkara ja kakka!!!
Tosikot kirjoitti:
Internet on täynnä vastaavanlaisia huumorivideoita, mutta kyseinen oli vain huonolla maulla toteutettu. Yllättyisitte miten törkeästi asiakkaat välillä käyttäytyvät. Nuoret poistivat videon ja asia loppuunkäsitelty. En boikotoi paikkaa ja en vetänyt herneitä nenään.
Asia ei ole loppuunkäsitelty koska Markku Mulkkunen firman johtajana linjasi viralliseksi linjaksi että asiakkaille vittuilu on ihan OK eikä siitä kannata heitä vaivata.
Tunnistitko itsesi videolta kun noin hiertää? Ai että te tädit ja sedät olette herkkähipiäisiä.
Mulla on ollut läskit einespullamammat karenssissa jo 10v.