Subway menee meillä nyt karenssiin
Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita
Näin että tällainen otsikko lehdessä.
Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?
Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.
Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.
Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?
Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin oikea reaktio firman Suomen johtajalta (en nyt muista todellista titteliä), ei lähtenyt nöyristelemään tai suoltamaan woke-p a s k a a vaan halki poikki pinoon: onko se video vielä netissä? Ei. Sitten tästä ei tarvitse puhua. Tiktokissa on paljon pahempia asioita, voisitte puuttua niihin.
Oli kyseisen myymälän omistaja. Ei nyt sentään mikään maajohtaja.
"onko se video vielä netissä? Ei."
Kyllä se on. Juuri katsoin. Ei mitään saa pois kun kerran laittaa, varsinkin jos on julkisuutta saanut video.
Vaikken syö lihaa, on minulle tullut tärkeäksi sponsata yrityksiä jotka suosivat suomalaista.
Häpeäkseni joudun myöntämään, että olen käyttänyt Subia aina välillä kun on kiireinen päivä ja lounas jostain saatava mukaan nopeasti. Nyt tän keissin myötä silmät avautui muille asioille ja vaihdan paikkaa viereiseen, siihen yksityisen pitäjän pikkuiseen kahvioon. Harmittaa oikeastaan, että kannoin rahani tähän lafkaan näinkin kauan, mutta nyt se on loppu. Jatkossa myöskin olen huomattavasti tarkempi mitä lounaspaikkaa/ravintolaa suosin.
Tämä teini siis teki ilmeisesti vahingossa palveluksen minulle, tosin työnantaja sai karhunpalveluksen.
Aasiakas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeinen kokemukseni Lohan subista tältä kesältä heinäkuulta(mikäli työnjohtoa kiinnostaa), cittarilta: töykeä, tympääntyneen ja kiukkuisen oloinen, epäystävällinen tummatukkainen nais"asiakaspalvelija" täynnä tatuointeja. Leikkasi lopulta erittäin ikävän asiakaskokemuksen päätteeksi patongin siten, että toinen "puolikas" oli kolmasosan ja toinen puolikas 2 kolmasosaa, vaikka kahdelle hengelle ostettiin. Olen opiskellut ravintola-alalla, joten en todellakaan ottanut tuollaiselta tympeältä "kato mua, mä oon kova,mul on tatskoja, mä oon vaan duunissa täällä en sua palvelemassa" (mikä on monien normaalien ihmisten mielestä luotaantyöntävää ja tätä erityisesti meille painotettiin, etteivät tatuoinnit saa näkyä ja jos niitä on ne peitetään) vastaan sitä sontaa, käskin tehdä uuden, sillä maksan vain siitä, mitä olen tilannutkin. Totteli, ihme kyllä, ilmeisesti valitusten pelossa. Hel..tin nyrpeällä naamalla tosin, mutta varmaan ylipainostaan päätellen veteli myymättä jääneet leivät itse kitusiinsa heti lähtömme jälkeen. En käy subilla enää ikinä, terveisiä Lohjan ketjun johtoon.
Haukuit tässä juuri myyjän ulkonäön perusteella. Leivän "vika" oli mielestäsi leikkaus. Ei varmaan kukaan sinua haluaisi asiakkaaksi. Olet opiskellut alaa aikoinaan, mutta selkeästi et ole ollut alalla töissä. Tatuointeja ei ole ohjeistettu peittämään pariin vuosikymmeneen. Aikuistu.
Jos maksat sitä, että saat ystävällistä palvelua, asiallista käytöstä ja syötäväksesi sitä, mistä maksat ja työntekijän, eli ASIAKASPALVELIJAN ASENNE on sellainen, että tekee mieli kääntyä kannoillaan, missä on vika? Ei asiakkaassa, vaan työntekijässä, joka ei selvästikään ole tehtäviensä tasalla. Jos on huono päivä sitä ei välitetä asiakkaille. Minä en todellakaan maksanut vittumaisesta ilmeestä, tympeästä asenteesta, epäystävällisestä puheesta enkä päin v..a leikellystä patongista! Sinä voit maksaa vaikka kulhollisesta p..aa halutessasi jos tahdot, minä en. Aikuistu ihan itse-minulle on tärkeää, ettei työntekijä näytä juuri vankilasta vapautuneelta tai narkomaanilta. Alalla työskentelee ihmisiä, joilla ei ole mitään koulutusta takanaan tai sitten ravintola-alan koulutuksen taso on laskenut aivan järkyttävän alas, siinä varmasti yksi selitys.
Se hyvä oli tietysti tuossa kokemuksessa, että jatkossa käytän ainoastaan kunnollisten ravintoloiden, en pikaruokaketjujen palveluita.
Eli "pilkkaaminen" oli pari vähän kärjekkäämpää tuhahdusta? Joissa ei edes arvosteltu mitään asiakkaan henkilökohtaista ominaisuutta, vaan heidän käyttäytymistään. Voisi vaikka joltakin koulukiusatulta kysyä, mikä on oikeasti pilkkaamista.
Oma lukunsa on sitten paskaiset keittiöt ja lattiat sekä lattiat mihin jää tossun pohjat kiinni pesuaineeseen.
Kampaaja kyltissä luki hiusten leikkaus ja hinta lopulta se olikin tuplahinta. Varmaan Valkosen ihon lisämaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein hetki sitten reklamaation paikallisesta Subwaysta, jossa todistin paitsi epähygieenistä työskentelyä, mutta myös sain perheeseeni vatsataudin (ne, jotka söivät tuolla, sairastuivat- muut eivät). Vastaus oli luokkaa "ei muut oo valittanu, en todellakaan usko että tauti tuli meiltä koska omavalvonta blaablaa ja tarkkuus hygieniassa blaablaa", eli yhtä tyhjän kanssa. Aika fakiiri saa olla, jos jo alkuvaiheessa tietää jokaisen prosessin maatilalta tuotantoon ja ravintolaan niin, että voi vannoa etteikö esim. jossain olisi listeriaa tai yersiniaa tai...niin.
Olen nähnyt sattuneesta syystä erään Subwayn takatilan, jossa nämä teinipissikset puuhailevat leikkeleitten, salaattisekamelskan ja juustojen kanssa. Näkymä oli sellainen etten kyllä syö ainuttakaan Subwayn patonkia. "Omavalvonta ja tarkkuus"..hahaha!!! Kaartopaikka, osa salaateista tippuu lattioille, lattia liukas ja töhnää täynnä ja ne pöydät!
Jos näkisit hesburgerin keittiön, niin et kyllä kävisi en sielläkään. :D Meillä on aina niin vähän työntekijöitä ettei edes omia taukoja ehditä pitää, joten ei todellakan ehditä myös siivota tiloja päivän aikana kunnolla. Siellä on plydät täynnä majoneesia ja salaattia, lattialla raakoja nugetteja ja pari pudonnutta pihviä, ranskalisia ja käärepapereita sun muita. Suurin osa ei pese leikkureita (joilla raaka-aineet leikataan) muulla kuin pelkällä vedellä huuhtaisemalla, koska kiire. Olen niin kyllästynyt huonoihin työoloihin, etten jaksaa enää itsekään välittää, vaan toivon oikein että asiakkat tekisivät mahdollisimman vihaisia valituksia. Silloin ehkä muuttuisi heselläkin meininki ja palkkaisivat lisää porukkaa (tai lyhentäisivtä aukioloja, jos ei riitä tekijöitä koko päiväksi). Ei ne meidän työntekijöiden valituksista välitä paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein hetki sitten reklamaation paikallisesta Subwaysta, jossa todistin paitsi epähygieenistä työskentelyä, mutta myös sain perheeseeni vatsataudin (ne, jotka söivät tuolla, sairastuivat- muut eivät). Vastaus oli luokkaa "ei muut oo valittanu, en todellakaan usko että tauti tuli meiltä koska omavalvonta blaablaa ja tarkkuus hygieniassa blaablaa", eli yhtä tyhjän kanssa. Aika fakiiri saa olla, jos jo alkuvaiheessa tietää jokaisen prosessin maatilalta tuotantoon ja ravintolaan niin, että voi vannoa etteikö esim. jossain olisi listeriaa tai yersiniaa tai...niin.
Olen nähnyt sattuneesta syystä erään Subwayn takatilan, jossa nämä teinipissikset puuhailevat leikkeleitten, salaattisekamelskan ja juustojen kanssa. Näkymä oli sellainen etten kyllä syö ainuttakaan Subwayn patonkia. "Omavalvonta ja tarkkuus"..hahaha!!! Kaartopaikka, osa salaateista tippuu lattioille, lattia liukas ja töhnää täynnä ja ne pöydät!
Jos näkisit hesburgerin keittiön, niin et kyllä kävisi en sielläkään. :D Meillä on aina niin vähän työntekijöitä ettei edes omia taukoja ehditä pitää, joten ei todellakan ehditä myös siivota tiloja päivän aikana kunnolla. Siellä on plydät täynnä majoneesia ja salaattia, lattialla raakoja nugetteja ja pari pudonnutta pihviä, ranskalisia ja käärepapereita sun muita. Suurin osa ei pese leikkureita (joilla raaka-aineet leikataan) muulla kuin pelkällä vedellä huuhtaisemalla, koska kiire. Olen niin kyllästynyt huonoihin työoloihin, etten jaksaa enää itsekään välittää, vaan toivon oikein että asiakkat tekisivät mahdollisimman vihaisia valituksia. Silloin ehkä muuttuisi heselläkin meininki ja palkkaisivat lisää porukkaa (tai lyhentäisivtä aukioloja, jos ei riitä tekijöitä koko päiväksi). Ei ne meidän työntekijöiden valituksista välitä paskaakaan.
Jaa näköjään tuli koko teksti täyteen typoja koska puhelimen näyttö vammaa, mutta asia tuli varmaankin selväksi. Ei noissa pikaruokapaikoissa ole kyllä työolot saati siisteys kunnossa missään. Itse olen tehnyt periaatepäätöksen että en käy enää missään paskarafloissa, joissa työntekijälle maksetaan kympin tuntipalkkaa ja pakotetaan työskentelemään tauotta.
On ylimielistä asennetta myyjällä, jos vähättelee asiakkaan kysymyksiä, vaikkakin miten selkeitä myyjälle. Monesti asiakas on ensimmäistä kertaa asialla, tai käy vain harvoin, jolloin joku asia on muuttunut. Esimerkiksi passia edellisellä kerralla hakiessani homma oli taas aivan täysin erilainen paikkaa myöten, mutta ystävällinen asiakaspalvelija pelasti tilanteen vaikka tyhmiä kyselinkin ja varmasti on saanut samoihin asioihin kertoilla jo monet kerrat saman päivän aikana. Pitää olla empatiataitoja asiakaspalvelijalla, että ymmärtää, että ei se asiakas ole aina samalla viivalla kuin itse. Jos ei tätä tajua, täytyy vaihtaa ammatti johonkin, missä ei joudu tuntemattomien ihmisten kanssa tekemisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin oikea reaktio firman Suomen johtajalta (en nyt muista todellista titteliä), ei lähtenyt nöyristelemään tai suoltamaan woke-p a s k a a vaan halki poikki pinoon: onko se video vielä netissä? Ei. Sitten tästä ei tarvitse puhua. Tiktokissa on paljon pahempia asioita, voisitte puuttua niihin.
Oli kyseisen myymälän omistaja. Ei nyt sentään mikään maajohtaja.
Kyllä, ravintolan omistaja ja omistaa/omisti itse asiassa lähes puolet Suomen Subeista (2018).
Oppikaa nyt hyvät ihmiset olemaan positiivisia. Sinä tiskin takana rumine piercingeinesi (joo, kai mäkin saan sanoa ihan vaan suloisesti mielipiteeni siitä, että olet ruma) pilaat ilkeilyinesi vaan oman maineesi, menetät työpaikkasi, et pääse etenemään urallasi ja koet luuserin kohtalon.
Jokainen boikotoija on yksi vähemmän ärsyttävistä asiakkaista, jotka eivät osaa käyttää listaa, eivät tiedä mitä tilaavat ja käyvät työntekijöiden hermoille.
Elukka uhrin verta kirjoitti:
Meillä meni picknik koska hirveä myyjä nainen truuttasi litran majoneesia patonkiin vaikka pyydettiin ilman.Sehän on raakaa keltuaista öljyllä.Ei tykätä.No sitten toinen juttu paahtopaisti leipä avattiin se ja siellä olikin raakaa verta ja puoliraakaa lihaa tai mitä se nyt olikaan.Meillä on sellainen uskonto että elukoista lasketaan veret pois eikä raakaa lihaa syödä bakteerien takia eikä meidän uskonnossa uhrata elukoita jumalille.
Ja höpöhöpö, sellaiset uskonnoit eivät käy moisissa paikoissa syömässä!
Oppitunti numero yksi: Kun reklammoit / valitat jostain, älä tee sitä tunnekuohussa. Teet itsestäsi vain pellen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen boikotoija on yksi vähemmän ärsyttävistä asiakkaista, jotka eivät osaa käyttää listaa, eivät tiedä mitä tilaavat ja käyvät työntekijöiden hermoille.
Subin oma konsepti lukuisilla kysymyksillä on hermoja raastava. Näyttää sitten raastavan myös asiakaspalvelukin 😌
Eikö olisi helpompaa jos teet itse videon Tiktokin työntekijöistä? He ovat kuitenkin lähes aina vähälahjaisia debiilejä alemmasta sosiaaliluokasta.
Ihan hyvä video. Siinä luetellut asiakastyypit vituttavat myös meitä ns. tehokäyttäjiä.
Olen aina boikotoinut kaikkia palveluita jotka pystyn tekemään itse halvemmalla tai paremmin.