Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS viikolla 47

23.10.2006 |

Löytyisikö muita samalla aikataululla?

Meillä ensimmäinen PAS tiedossa luonnolliseen kiertoon, jos menkat ovat aikataulussaan laskeskelin, että se osuisi tuohon viikolle 47. Ekan IVFn tuoresiirrosta on 1v. poika ja siitä samasta satsista on nyt pakkasessa 3 alkiota kahdessa oljessa. Alkiot eivät olleet kovin hääppöisiä, kolmosluokkaa ne neljä selvinnyttä, mutta ei se näköjään haitannut (itse olin tosi pessimistinen kun kuulin 16 munasolun huvenneen noin pahasti).

Taustalla minulla on kaksi kohdunulkoista ja toinen munatorvi kokonaan poistettu ja toinen katkaistu. Meillä IVF eteni niin nopeasti, että siitä jäi oikeastaan parhaiten mieleen hyperi jonka sain. Nyt olo on taas kuin noviisilla, tuntuu kuin kaikki hoitoihin liittyvä olisi unohtunut (olen tainnut onnistua autuaasti poistamaan mielestä epämiellyttävät jutut kuten piikittelyt ja hyperit). Onneksi nyt on lääkkeetön PAS tiedossa, se kuulosti helpolta hommalta IVFään ja sen oireisiin verrattuna.

Mutta odottavan aika on pitkä, joten olisi kiva jos löytyisi odottelu/piinailu seuraa.

t. Triina

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minunkin puolestani! Nyt on sitte Puregon alotettu ja sattukin eilen aikas hauska (ei kyllä eilen naurattanu) juttu. Vein maanantaina Puregon reseptin apteekkiin, että kerkiävät hankkimaan sitä keskiviikoksi. No, menin keskiviikkona apteekkiin eikä siellä ollut sitä! Farmaseutti kysyi, että koska tarviin sitä kun tukkuliike oli luvannu toimittaa sitä viikolla 47!! Sillon aattelin, että meiän hoito menee ihan vituralleen ja hyvä etten itkua tihrustanu. Mulla ei ollu autoo käytössä, että olisin päässy hakemaan sitä jostain muualta. Farmaseutti soitti lähialueiden apteekkeihin eikä missään ollu Puregonia, sitten hän soitti apteekkarille ja saivat selvitettyä, että naapurikaupungissa sitä löytyis. Niin siinä sitten kävi, että apteekkari haki Puregonin n. 40 km:n päästä ja toimitti sen meitin kotiovelle saakka.

Apteekkari vain sano että heidän vikansa kun eivät tiistaina huomanneet, että tilattu Puregon puuttuu ja kun se on asiakkaalle luvattu niin he sen hankkivat. Miehelle illalla jo asiaa naureskelinkin sitä että maksoin Puregonista 1,5¿ ja se tuotiin kotiovelle :).

Mitkäs teillä muilla on fiilikset näin viikonlopun lähestyessä? Ite oon kamalan väsyny mut johtuu varmaan aamuherätyksestä kun olin tänään töissä, sain n. 3-4 viikon sairaslomasijaisuuden ja ilmeisesti toisesta paikasta olis tulossa sijaisuus joulukuussa eli työnäkymät aikas hyvät.

Vierailija
22/139 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että sait lääkkeet hommattua, olisi ollut tosi ikävää jos hoito niiden takia olisi mennyt pieleen!

Itsellä oli eilen ultra, limakalvo vielä aika ohut ja munis vasta 11mm, joten ei ole ovis ihan heti ovella. Maanantaina vielä uusintaultra, tikuttelun aloitan lauantaiana, vaikka lääkäri aika skeptinen oli, ettei se vielä ole oviksen aika. Mutta sitten ollaan taas viisaampia ja tuleehan tässä vähän tikutusharjoituksia, etten nyt siinä mokaa.

Täällä olo myös aika väsynyt, ei ole vielä flunssa täysin hellittänyt ja se tämän syksyn kanssa yhdessä on jonkunasteisen syysväsymyksen aiheuttanut. Tekisi mieli etelän lämpöön ja aurinkoon.

Mutta mukavaa viikonloppua kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
10.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetulotoivotuksista. Progynovaa nappailen ja ultra varmistu viikon 47 alkuun ja jos hyvin menee niin siirto olis samalla viikolla vielä.

Fiilikset on tosi sekavat, kun tietää että siitä yhdestä alkiosta on loppuelämän suunta kiinni. Joka päivä miettii että jos onnistuu ja taas jos ei onnistu niin mihin tää elämä sitten kulettaa..

Hyvää viikonloppua ja pirteätä mieltä!

Vierailija
24/139 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ruvetaan kohta elämään kunnolla estrogeenihuuruissa. Eilen rupesin sitä popsimaan ja ensi perjantaina on sitten ultra, jonka perusteella siirtopäivä määrätään. Parin päivän sisällä alkavatkin sitten varmaan " estrogeenioireet" ... Aiemmilla kerroilla on mm. tullut univaikeuksia, olen herännyt tosi aikaisin aamusta. Johtuu ilmeisesti siitä, että annos on aikaslailla suuri. Noh, eipä niitä tarvitse aina kovin montaa päivää kestää :)

Itse siirron suhteen olen vielä aika skeptinen. Jotenkin en vaan jaksa uskoa, että alkiot sieltä eläjiksi selviäisivät. Toisaalta tuosta hoidosta ja samanluokkaisesta alkiosta sai taaperommekin alkunsa, että eihän ne nyt ihan surkeaa tavaraa kuitenkaan ole :) En muista kerroinko jo, että minulle siirretään vain yksi alkio, vaikka molemmat selviäisivätkin. Edellinen raskaus oli monin tavoin hankala ja lapsi pyrki maailmaan ekan kerran jo rv21. siitä syystä ei oteta isompaa riskiä tuplien suhteen. Muutenkin olen ilmeisesti aiheuttanut omalle lääkärille harmaita hiuksia saamalla kahdesti hyperin yms...

Mutta tämän pitemmittä puheitta: onnea matkaan teille kaikille ja erityisesti sinulle Undone! On aivan varmasti rankka tilanne, kun on kyse viimeisestä hoidota ja viimeisestä alkiosta, voimia sulle kovasti! Mutta muista myös, että yksikin riittää; ystäväni sai lapsen ainoan hoitonsa ainoasta alkiosta. kaikki on siis vielä mahdollista :)

Mukavaa viikonloppua! Nyt pitää lähteä estämään pojan ns. siivousvimmaa, kaappi tyhjenee parhaillaan pelottavaa vauhtia...

Vierailija
25/139 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä vielä sanomani, että samalla alalla ollaan. Ja jos joku olisi eilen sattunut aamuvuoron jälkeen tarjoamaan mulle uutta työpaikkaa -ihan mitä tahansa työpaikkaa - olisin voinut poistua samantien ja lähtöitkuja itkemättä ;) Mutta ehei, tänään kutsuu työmaa jälleen...

Vierailija
26/139 |
11.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin liityn mukaan. Vaikuttaa siltä, että meillä on Lost:n kanssa lähes identtinen aikataulu :)

Vähän taustoja: ollaan 30-kymppinen pari ja yritystä on takana jo muutama vuosi tuloksetta, ilman hoitoja kuitenkin. Tähän asti on menty ajatuksella tulee jos on tullakseen... Mutta kun ei niin ei, nyt sitten heti alkuun ICSI. Aloitin keskiviikkona Puregonit 150IUI ja tiistaina olisi seuranta. Alustavasti vko47 alussa punktio.

Vierailija
27/139 |
13.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Sharon!

Itsellä ultra tänään ja kaikki hyvin. Ainoa ongelma oli, että ovis näyttäisi tulevan ke-pe, ja jos osuu torstaille niin siirtoa ei tehdä, koska klinikka on sunnuntaina kiinni. Eli menee koko homma sitten seuraavaan kiertoon. Ottaa päähän jo etukäteen jos tämä tähän nyt hyytyy.

Mutta tsemppiä teille muille ja toivon itsekin vielä olevani mukana siirrossa, jos jotain siis siirtoon selviää sulatuksesta.

Vierailija
28/139 |
14.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

yövuorosta. Tulin pikaisesti kertomaan kuulumisia eli tänään oli ulrta ja siellä oli muniksia seuraavanlaisesti, n. 8-9 12-16 mm kokoista ja kuulemma paljon pieniä, jotka ei kerkiä tähän hoitoon tarpeeksi kasvamaan. Mut mun mielestä ihan hyvältä näyttää, aikasemmissa hoidoissa saatu samanlaisia määriä. Olo on ollu aika pinkeä välillä, varsinkin iltaa kohti pahenee.

Tervetuloa Sharon76, kiva saada seuraa, muille ku tehdään PAS ni erotun porukasta:)

Triina mikäs on tilanne? Onko ovista näkyvissä?

soffio: joo mä kyspyin siihen ilmapiiriin ja kun ei se parantunu vaik mitä ois tehny ja otin sitte loparit. Nyt teen sijaisuutta paljon paremmassa paikassa:)

Älkää välittäkö jos jutut on huonoja, valvon nyt toista yötä ja nukuin tänään 4 tuntia!

Vierailija
29/139 |
15.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Lost että munikset kasvaa hyvin!Sinulla on pian tosi jännät paikat.

Itsellä päätä särkee kun ei tänäänkään ilmestynyt kahta viivaa ovistikkuun. Tähän saakka olen manannut niitä viivoja tahdonvoimalla siihen, ja nyt sitten toivon ettei vaan tulisi huomenna. Jos niin käy niin en tiedä mitä teen. Joulukuu kun sattuu niin ikävästi, että jos siirtoon päästäisiin, niin sitten joutuisi matkalla lugeja käyttämään eikä sekään oikein rantalomalla innosta. Eli menisi koko homma ensivuoden puolelle, todennäköisesti.

Toivottavasti muilla menee paremmin!

Vierailija
30/139 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli oletettavaa on että PAS osuisi viikon 47 loppuun. Nyt on kp 8 ja lääkkeellinen kierto progynovalla. Ensimmäinen käynti ultrassa on ensi maanantaina.

Hoitoja on meillä takana kaksi ja puoli vuotta: 4 inssiä, 2 ivf ja 2 PAS:ia. Tämä on nyt ensimmäinen PAS syksyisen IVF:n jälkeen ja meillä on alkioita 6 pakkasessa, kolmen paketeissa. Nelisoluisia kyllä, mutta hiukan rosoisia. Vikaa on hiukan meissä molemmissa: miehellä lievä teratozoospermia ja mulla epäsäännöllinen kierto ja todennäköisesti endokasvain kohdun yläpuolella. Lapsia meillä ei entuudestaan ole, eikä ole vielä yhdessäkään hoidossa edes kiinni ottanut.

Tänä syksynä ivf:n jälkeen olen kokeillut homeopaattisia valmisteita ja vaikka kuinka yrittää toppuutella, niin aina kaikki uusi nostaa hiukan toiveita ylemmäksi. Ollaan juuri ostettu isompi asuntokin, niin nyt olisi jo tilaakin...

Tuleehan tästä plussaketju meille kaikille... tuleehan:)

Vierailija
31/139 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään vaan tästä plussapino, viimeaikoina ei ole suuria plussaryppäitä näkynytkään. Joskus näyttää siltä, että plussia tulee samaan syssyyn paljon, eli jos se olisi nyt sitten tässä pinossa. Ja kyllä ne kaikki jutut toivoa antaa.

Itsellä ovisplussa ei onneksi tullut tänään. Ekan kerran toinen viiva kuitenkin tuli, eli oliskohan huomenna sitten se viiva paksumpi. Jos näin käy niin sitten siirto olisi maanantaina!

Tsemppiä kaikille, että päästäisiin pian piinailemaan!

Vierailija
32/139 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Plumeria75, kyllä tänne mahtuu :)

Missäs soffio, Undone ja Sharon piileksii?

Hieno homma Triina että ovis ei tullu tänään ja pääsette tositoimiin ens viikolla!

Huomenna olis viimenen ultra ennen punktioo. Hieman jo rupee jännittään! Pyydetään taas että siirtäisivät 2 kun meille ei niitä top alkioita oo koskaan tullu. Arvelen et mulle ois tullu lievä hyperi ensimmäisestä ICSIstä kun olin niin kamalan kipee 3 päivää, mut viimeks ei ollu minkäänlaisia kipuja missään päin, toivottavasti nyt ei tuu mitään.

Milläs mielellä muut ovat nyt kun ens viikko lähenee kovaa vauhtia?

Vierailija
33/139 |
16.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan. Tervetuloa Plumeria, minunkin puolestani.

Ekakertalaisena odottelin pahempia sivuoireita kuin mitä on tullut. Toivottavasti ei ole huono enne... No, alavatsaa sentään aristaa jo ihan " mukavasti" , tuntuu että siellä jotain kasvaa. Saas nähä miten huominen ultra, kun tiistainenkaan ei ollut mikään mukavan tuntuinen. Huomenna sitten selviää millaisella aikataululla ensiviikolla edetään. Jännittäen :)

Vierailija
34/139 |
17.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tänään oli ovistesti positiivinen ja siirto olisi maanantaina. Nyt alkoi jännittämään miten käy sulatuksen kanssa.

Mites muut?

Vierailija
35/139 |
18.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soffiokin kaivautuu esille... Hormonit ei valvota, vaan armas työpaikka.

Ihmeen vähillä sivuvaikutuksilla olenselvinnyt tähän saakka (hoidosta, en töistä, heh). Maha on kyllä niin turvoksissa, että voisin hyvinkin olla jo ekan raskauskolmanneksen loppupuolella. Kukaan ei onneksi vielä ole kysellyt laskettua aikaa.

Kontrolliultra oli eilen ja aikataulukin selvisi; siirto olisi ensi torstaina, JOS vain siirrettävää on. Alkion selviytymiseenhän ei voi vaikuttaa, mutta itseäni olen ravinnut multitabs special 2+:lla, foolihapolla, mustikkasopalla ja punaviinillä ;) Jälkimmäisessähän on niitä flavonoideja, you know...

uusille pinolaisille tervetuloa mukaan ja kovasti paljon onnea matkaan. Anteeksi, en nyt millään tähän aikaan vuorokaudesta muista nikkejä; lähimuisti on noin minuutin... Kaapataan se plussajuna! Edellisellä kerralla mulle tarjottiin paikkaa junan katolle ketjukiinnityksellä, ehkä saman voi siis toistaa :)

Ei, nyt tulee niin levotonta tarinaa, että lienee parempi lopetella.

Hyvää viikonloppua ja palataan!

soffis, joka kaipaa kotia ja omaa tyynyä

Vierailija
36/139 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset täältä yövuorosta! Olis 3 yötä valvottavana. Maanantaina olis se punktio ja en aatellu ottaa sairaslomaa ku on vaan ma yö ja nää yöt on niin rauhallisia, tietysti jos hyperi iskee ni sit asia on eri. Perjantaina ultrassa ei erityistä, siinä 7-9 sopivan kokoista munista kasvamassa ja paljon pieniä. Olo on turpea, onneks kohta pääsee muniksista eroon ja toivottavasti saan toisenlaista turvotusta tilalle :) Lääkäri sano et heillä " viljelypalaveri" ja voi olla et meille tulee 3 päivän viljely, riippuu tietysti muniksista ja miehen näytteestä.

Hieno homma Triina et pysyt aikataulussa ja päästään ens viikolla piinaileen!

Soffio: nää jutut on yövuorossa kieltämättä aika levottomia, varsinkin jos valvoo monta yötä putkeen. Vois aatella et tää on harjottelua tulevia yövalvomisia varten, tuleehan nytkin yön aikana vaippoja vaihdeltua yms. ;)

Tsemppiä kaikille PASsilaisille että siirtoon pääsette ja tietysti meille ICSIläisillekkin että kaikki menee hyvin.

Hyvää yötä, nukkukaa hyvin, Lost valvoo teidän puolesta!!

Vierailija
37/139 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista sunnuntaita kaikille!

Kyllä on ulkona synkkää mutta meilläpä alkaa tässä pinossa jännät paikat ensi viikolla

Päivitän tähän vähän kunkin tilannetta:

Triina: PAS, siirto ma 20.11.

Lost: ICSI, punktio ma 20.11.

Soffio: PAS, siirto to 23.11.

Sharon76: ICSI Millaiset oli ultranäkymät? Onnea punktioon!

Plumeria75 PAS, ultra ma 20.11.

Plumeria, meidän tilanne on samakaltainen, mulla myös endoa, joka on kerran leikattu, mutta nyt kohdun takana näkyy ultrassa iso mötti, jota lääkärit epäilevät endoksi. Meillä siis yksi ivf ja pas takana, eikä yhtään plussaa.

Omaa napaa: Progynovaa annoksella 6 mg/päivä ja huomenna eka ultra, joten siirtoon päästäneen viikon lopulla. Jännittää kovasti kun pakkasessa vaan yksi alkio jäljellä.

Tehdään tästä tosiaankin PLUSSAJUNA!! Voimia Lostille ja Sharonille punktioon!

-Undone71

Vierailija
38/139 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tosiaan pe aamulla ultrassa ja kaikin puolin oli ok. Punktiopäiväksi sovittiin maanantai. Hoitaja tosin soitti iltapäivällä, että siirtyykin tiistaille. Ehdin jo panikoida, kun mun oli Puregonien resepti käytetty ja vielä piti yks annos saada; lääkäri soitti tuohon mun lähiapteekkiin joka onnistui pikatilauksena saamaan toimituksen lauantai aamuun. Onneksi näin, ettei tarvinnut lähteä ajamaan yhden pistoksen takia yli 50 kilsaa etenkin kun aamulla olin siellä jo käynyt samalla ultrareissulla.

Tänään pitäisi ottaa se irroitus, että kun hirvittää se neula. En tiedä, mikä eilen mahtoi olla kun tähän asti piikit ei ole tuntuneet mutta eilinen ihan h**sti ja nyt sitten kuvittelen, että tää on jotain tosi kauheeta. Kun se neulakin on isompi! Yritin jo ehdottaa, että mies toimisi piikittäjänä... Nooh, eiköhän siitä sentään selviä.

Tsemppiä Triinalle ja Lostille huomisen varalle!!

Ensiviikon kuulumisiin, Sharon

Vierailija
39/139 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti pysyykin seuraavat 9kk. Kaikki meni hyvin, yksi nelisoluinen kolmosluokan alkio siirrettiin. Verikoe on kahden viikon päästä maanantaina, jännät paikat edessä.

Mitenkäs muilla? Lost miten meni punktio?

Tsemppiä kaikille tälle viikolle!!!

Vierailija
40/139 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa ja hoito keskeytettiin ja lääkkeitäkään ei enää tarvi ottaa. Mun endo tai mikä liene kasvain oli laajennut virtsarakon päälle ja joudun joulukuun alussa tähystykseen. Silloin saa ainakin selville mitä se on... Tunnelmat ei oo kauhean korkealla vaan itkua oon vääntänyt koko päivän. Vaikka ei enää hoitojen takia tarvitse punaviiniä kitata, niin taidanpa tässä kuitenkin ottaa lasillisen...

Plussaonnea teille kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän