PAS viikolla 47
Löytyisikö muita samalla aikataululla?
Meillä ensimmäinen PAS tiedossa luonnolliseen kiertoon, jos menkat ovat aikataulussaan laskeskelin, että se osuisi tuohon viikolle 47. Ekan IVFn tuoresiirrosta on 1v. poika ja siitä samasta satsista on nyt pakkasessa 3 alkiota kahdessa oljessa. Alkiot eivät olleet kovin hääppöisiä, kolmosluokkaa ne neljä selvinnyttä, mutta ei se näköjään haitannut (itse olin tosi pessimistinen kun kuulin 16 munasolun huvenneen noin pahasti).
Taustalla minulla on kaksi kohdunulkoista ja toinen munatorvi kokonaan poistettu ja toinen katkaistu. Meillä IVF eteni niin nopeasti, että siitä jäi oikeastaan parhaiten mieleen hyperi jonka sain. Nyt olo on taas kuin noviisilla, tuntuu kuin kaikki hoitoihin liittyvä olisi unohtunut (olen tainnut onnistua autuaasti poistamaan mielestä epämiellyttävät jutut kuten piikittelyt ja hyperit). Onneksi nyt on lääkkeetön PAS tiedossa, se kuulosti helpolta hommalta IVFään ja sen oireisiin verrattuna.
Mutta odottavan aika on pitkä, joten olisi kiva jos löytyisi odottelu/piinailu seuraa.
t. Triina
Kommentit (139)
Taas mun viesti katosi jonnekin avaruuteen ja nyt ilman pikkumiehen apujakin...
Nyt siis hyvin piaksiet päivitykset. Virallinen testi on veritesti 7.12. Mutta kuten Undonekin, myös minä aion testata itsenäisyyspäivän kunniaksi pp13 :) Tokassa ivf:ssä vuoto alkoi jo pp11, kolmannessa puolestaan tuli vahva plussa pp13.
Olo on ihanan oireeton :) Siis siinä mielessä, että kahdesta edellisestä ivf:stä seurasi hyperstimulaatio kaikkinen kremppoineen ja turvotuksineen. Nyt meinaa unohtua koko piina ja etenkin lääkkeet, kun on niin normaali olo... Luget paleltaa, viime yönä piti jo sukatkin etsiä. Alavatsalla nipsautteli vkonloppuna hyvin vähän, mutta muuten olotila on täysin normaali. No, olettaisin että loppupiinaa kohti luge-oireet lisääntyy. Mulle niistä on ainakin ennen tullut päänsärkyä ja lievää kuvotusta. Ja siinä viimeisimmässä piinassa, joka johti sitten lapsosemme syntymään, loppupiinasta oli hillitön jano ja kipeät vatsalihakset. Ei siis mitään perinteisiä raskausoireita, heh.
Leppoisaa alkuviikkoa, plussaonnea ja etenkin piiiiitkää piinapinnaa!
soffis ja LauriAnna pp4
Kiva, että Lost tekin yhteenvedon. :)
Mulla testipäivä on 7.12.
Ajattelin, että pysyn hetken aikaa takavasemmalla, jos unohtais tän piinauksen.. mutta eihän siitä mitään tullut. Kokoajan pyörii mielessä ja pitihän tänne tulla tsekkaamaan mitkä fiilikset muilla on.
En tiä, onko Lugen syytä vai minkä, mutta nukun tosi huonosti; välillä kuuma ja välillä paleltaa. Yleensä siis palelen aina, töissäkin mulla on hartihuivi.. Mutta tänään pärjäsin ilman sitä ja pöydän allaolevaa lämmitintä. Olen lisäksi ollut kahviriippuvainen (juon jopa omasta mielestäni liikaa), joka ilmenee sillä että päänsärky on taattu jollei kahvia saa. Mutta lauantain jälkeen ei ole maistunut kuin pakollinen kuppi aamulla ja sekin huomosti, eikä päätä silti jyhmi. Joo ja maha on suhteettoman suuri pallo, joku sitäkin turvottaa.
-Sharon pp4-
Mahtuuko vielä mukaan ketjuun? Mulle tehtiin pas 25.11. ja eli nyt menossa vasta pp2. En ole alusta asti seurannut ketjua, mutta nyt olis kiva saada piinisseuraa, tosin ei tää piinailu kyllä kivaa ole. PAS tehtiin lääkkeellisesti eli syön progynovaa ja luget mukana jo ennen siirtoa.
Hoitohistoriasta vielä, että ollaan selittämättömiä ja tämä on jo 3. PAS, takana myös lukuisia inseminaatioita eikä yhtään plussaa.
Mukavaa saada lisää piinisseuraa, ja me olemmekin päättäneet, että tämä on plussapino! Eli peukut pystyssä kaikille piinistelijöille!!
Päivitystä heti alkuun:
Triina: PAS, siirto ma 20.11, testi 4.12
Soffio: PAS, siirto to 23.11, testi 6.12
Sharon76: ICSI, punktio 21.11, siirto 23.11, testi 7.12
Undone71: PAS, siirto 23.11, testi 6.12
Lost: ICSI, punktio ma 20.11, siirto 22.11, testi 6.12
Johanna75: PAS, siirto 25.11, testi?
Triina: joo oon aika meedio välillä ja siks tiedänkin et tää on plussapino ;)
Aika vähän luget aiheuttaa mulle mitään oireita, tosin alussa tuli inhottava kutina alakertaan mut meni ohi aika nopeesti, sama juttu edellisilläkin kerroilla. Väsyny oon aina, joten ei sillä saralla mitään uutta :)
Minkälaisilla annostuksilla teillä menee luget ja laitatteko aina säännöllisesti tietyyn aikaan?
Viikonlopusta asti ollu sellasta vaimeeta menkkakipua, juilimista ja vihlomista, joten aika toiveikas olen!
Pitäskö meitin jotka testaa 6.12 testata samaan aikaan? Pidetään sellanen joukkotestaus ja sit saadaan jännittää omia ja muitten tuloksia :) ei vaineskaan, nää on taas mun järjen riemuvoittoja, aika hulvatonta juttua tähän aikaan illasta.
Johannalle tervetuloa tähän pinoon, hyvään pinoon oot tullu ku täällä tulee pelkkiä plussia!
Taitaa olla aika lopettaa ku mitään järkevää ei saa kirjotettua.
Piinailupinnaa toivottelee Lost pp5!!
Kiva saada piinisseuraa, voi kun voisinkin olla noin positiivinen kuin sinä Lost. Tänään iski masis, ettei tästäkään taida tulla mitään. Menossa vasta pp3, joten ei kai mitään oireita vois vielä ollakaan. Laitan lugeja 300mg aamulla ja 300mg illalla eli 6 palleroa. Mulla on testipäivä 11.12. eli joukon viimeisenä, mikäli sinne asti pääsen ilman menkkoja.
Itsellä vähän pessimistinen olo, kun on menkkaoireita ilmennyt. Jos en söisi lugeja niin menkat olisi nyt ihan nurkan takana. Eli alaselkää jomottaa, suklaata ahmittu (naama rehottaa) ja pinna on kireällä. Aion varmaan testata aamulla, kun IVFssä testasin pp9 haamun. PASissa kyllä kiinnittyminen tapahtuu myöhemmin, mutta kun ollaan matkalle lähdössä niin... Negaa kyllä odottelen, tulen sitten siitä huomenna ilmoittelemaan.
Positiivista piinailua muille!
Triina pp8
Täällä aamuvirkkuna ennen töihin lähtöä! Taas päivitystä:
Triina: PAS, siirto ma 20.11, testi 4.12
Soffio: PAS, siirto to 23.11, testi 6.12
Sharon76: ICSI, punktio 21.11, siirto 23.11, testi 7.12
Undone71: PAS, siirto 23.11, testi 6.12
Lost: ICSI, punktio ma 20.11, siirto 22.11, testi 6.12
Johanna75: PAS, siirto 25.11, testi 11.12
Johanna75: Oon ollu aika positiivisella mielellä ku tässä hoidossa on kaikki menny yli odotusten, mutta tänä aamuna huomasin tuijottavani vessapaperia että näkyykö tuhrua... Näin ne mielialat heittelee...
Omaa napaa sen verran että tuntemukset lisääntyny jonkin verran ja alavatsalla edessä tuntuu nippailuja ja sitte hetken päästä selkäpuolella menkkajomotuksia ja (sen takia sitä vessapaperia tuijottelenkin) näitä muutaman päivänä aamusta iltaan. Vielä viikko pitäs jaksaa oottaa...
Triinalle kamalasti tsemppiä ja plussasäteitä!!
Jep, mut nyt työmaa kutsuu, hyviä vointeja kaikille!!
Lost pp7
Testistä ei tarvinnut tuijottaa edes viivan paikkaa, mitään ei näkynyt. Ja viime yönä lugejen mukana valui pikkasen tuhrua, eli taitaa olla peli pelattu. Masentaa ja ottaa päähän koko homma.
Toivottavasti teillä muilla menee paremmin!
Triina pp9 ja peli jo menetetty.
Voi Triina! jospa se vielä plussaksi muuttuisi, pidän peukkuja! Tiedän niin tuon tunteen; näinkö tässä taas kävi. Lähetän lohdutuksia ja toivoa vielä kuitenkin sinulle.
Tervetuloa Johanna75 mukaan minunkin puolestani. Meillä menossa 1. ivf:n toinen pas. Ei mullakaan ikinä ollut plussan plussaa. Mulla myös lääkkeellinen pas eili progynova 6mg/vrk ja 2x3 lugeja.
Lost, mulla ollut jotenkin hyvä mieli hoidosta ja viikonloppuna oli nipistelyä alavatsalla ja rinnat vähän arat, mutta tänä aamuna ollut taas tosi toivoton ja surullinen olo. Että mielialat ne vaihtelee jyrkästi tääläkin. Kauhulla odotan ensi viikon testiä.
Tuntuu jotenkin epätodennäköiseltä että raskautuisi. Alkio oli kuitenkin kolmosluokkaa, kohdun limis ei mikään hhirmu hyvä ja tää endo taas uusiutunut. Meidän hoidot jää sitten tähän. Edessä on jokatapauksessa endoleikkaus ja siihen jonottaminen. Eli mikäli hoidot joskus jatkuisivat on hoitotauko kuitenkin edessä ja ikääkin tulee koko ajan lisää.
Toivotaan kuitenkin että tämä olisi plussapino!!
-Undone71 pp6
mutta toivotan teille muille oikein paljon plussasäteitä!!!! Ollaan reissuun lähdössä, tulen sitten sunnuntaina teidän oireita kurkkimaan!
t. Triina
Ensin kuitenkin Johannalle tervetuloa mukaan! Muistan nikkisi vanhastaan :)
Juu, täälläkin mennään sellasta tunteiden vuoristorataa, että kohta itseäänkin hirvittää... Tänään olenkin päättänyt, että joko olen raskaana tai sitten menkat alkaa kesken estrofem- ja luge-kuurin. Itse asiassa en edes tiedä, voiko vuoto kesken tämän hevoskuurin alkaa, mutta mun kohdalla kaikki voisi varmaan olla mahdollista. Enivei...
Joka tapauksessa mulla on ihan järkyttävät pms-oireet. Pinna on toooosi kireellä. Kuumia aaltoja pukkaa ja öisin sitten paleltaa. Menkkamaista jomottelua alavatsalla ja jos nyt oikein aletaan valittaa, niin varmaan vähän päätäkin särkee ;) Vanhastaan tiedän, että näillä oireilla voi joko alkaa menkat tai sitten raskaus eli???! Ei muuta kuin ootellaan. Janottamaan ei sentään ole vielä ruvennut, heh.
Piiiitkää piinapinnaa sinne ruutujen taakse!
soffis ja LauriAnna pp6 (hitsi, piti ihan laskea nuo päivät, niin kärryillä olen taas asian suhteen...)
Iltaa kaikille!
Undone: mulla siis 3.pas jo menossa ja eka lääkkellinen. Onko sulle tullut mitään oireita progynovasta? Mulle ei muuta, kuin että alkuun tuli hirveesti finnejä ja rinnat on turvonneet (mieskin huomas : ) )
Triina: Voi harmi, että tuhru alkoi. Mä pelkään ihan kauheesti, koska tulee eka tuhru näkyviin, koska silloin toivo aina menee. Lugeista huolimatta mulla on aina tulleet menkat suht. ajallaan. Mut toivottavasti sulla tuhru ei tiedä menkkoja. Pidän peukkuja!
Nyt en muista mitä muut kirjoitteli.
Johanna75, mulla ei progynovasta ole tullut mitään oireita, olen ehkä vähän tarmokkaampi ja hyväntuulisempi kuin ennen, outoa, olen kuullut muiden mielialojen olleen just päinvastaisia.
Mulla ei ole kyllä ollut vielä yhdessäkään hoidossa pelkoa menkkojen alkamisesta kun mulla on normaalimpaa että menkkoja ei ole ollenkaan. Mulla siis endon lisäks tää pco. Menkat on alkanut aina vasta pari päivää lugejen lopettamisen jälkeen.
Mitens teillä piinailut menneet? Onko mitään oireita ilmaantunut? Mulla on alavatsalla jotain tuntemuksia munasarjojen kohdalla ja rinnat vähän arat. Mutta en kyllä uskalla toivoa mitään, se on niin raskas pudotus jos tulos onkin nega.
Tsemppiä kaikille ja valoisaa mieltä tähän kaamokseen!
-Undone71 pp7
Undone: minulla on vähän sama juttu kans progynovan kanssa, ei mitään masennusoireita vaan enemmänkin tasaisempi fiilis. No fiilis vaihtelee kyllä päivittäin. Mitään oireita ei siis ole, tosin olen hyvin varovainen, kun ekassa passissa bongasin selkeitä oireita (jano, vessahätä, huimaus), mutta tyylipuhdas nega.
Soffio: mä en muista sun nikkiä entuudestaan, vai ootko vaihtanut? Vaihtaakohan moni täällä nikkiä? Mulla ollut sama alusta asti.
aatelkaa, joulu on 3 viikon päästä!! Ja tämmönen keli, ihan masentaa kun on niin pimeetä.
Triina: toivotaan nyt vielä että tuhru loppuu ja testi näyttäis plussaa, kai vielä testaat myöhemmin? Ite kun vessassa käy niin tulee kytättyä et näkyykö tuhrua, on tää niin piinaavaa... Se on niin hirvee vitutus ku tuhruttaa, mulla viimeks tuhrutti viikon ennenku vuoto alko ja sinä aikana plussa vaan vahvistu testeissä.
Aika oireetonta täällkin, välillä vihloo munasarjojen kohalta, mut ei mitään muuta. Rinnatkaan ei oo kipeet enää, saas nähä jaksaako/pystyykö oleen testaamatta ennen ens keskiviikkoa. Mulla on ollu muutaman päivänä tai oikeestaan iltana ihan tajutonta väsymystä, mut luulen sen johtuvan siitä et mun päivärytmi on vähä sekasin. Meen illalla nukkuun n. klo 22 ja herään siinä 4-5 aikaan eikä uni tuu enää. Sitten iltapäivästä klo 17 eteenpäin niin oon ihan rättiväsyny eikä silmät pysy auki millään.
Mitäs kuuluu Sharonille?
Soffion oireet kuullostaa hyvältä! Itekin aina pähkäilen et oonko raskaana vai en ku jotain oireita ilmaantuu kun kuiteski oireet voi olla niin samanlaiset oli sitten raskaana tai menkat alkamassa. Välillä rupee ärsyttään tää pohtiminen ja oman kropan kuullostelu ja sit päätän etten ajattele koko asiaa, kunnes taas jonkilaisia tuntemuksia ilmaantuu ni aivot raksuttaa et mitäs tää on :)
Toivottavasti ei ollu kauheen sekavaa tekstiä, ei oikein toi ajatus juokse tällä hetkellä:)
Lost pp9
fiilikset näyttää olevan kaikilla samanlaisen epävarmat kuin itsellä. Triinalle voimia!!
Ajattelin, että jos en käy täällä niin useasti, piina olisi helpompi, mutta ei se siihen ole auttanut. Kyllä se ollako vaiko eikö pyörii joka askeleella mielessä. Töissä on niin hiljainen hetki, että että ehdin kaikella ajatuksella lukea teidän mietteitä. On se hyvä, ettei tarvitse yksinään painia ajatuksiensa kanssa ja oireiden tai oireettomuuden, mikä milloinkin mieltä painaa. Saa vähän rohkaistusta. Olen ainakin itse ihan hukassa kun tämä on tosiaan ensimmäinen yritys, pitäisikö jostain olla huolissaan vai ei. Mutta iloisella ja odottavalla mielellä kuitenkin, piinan puoliväli on ohitettu joten eiköhän tuo kohta ole kokonaan ohi, toivottavasti onnellisesti.
Tsemppiä kaikille, ja mukavaa viikonloppua. Mulla on firman pikkujoulutkin edessä ja hätävalhe boolista kieltäytymiselle keksimättä.... Olisko hyviä vinkkejä?
mukaan joukkoonne " loppumetreillä" ? Minulla oli lääkkeellinen PAS 22.11. ja virallinen testauspäivä on 6.12.
Alkioita siirrettiin 2 kpl, toinen 4-soluinen ja toinen 5-soluinen. Pakastettaessa olivat olleet molemmat 8-soluisia. Sulatuksessa sitten niitä soluja kupsahteli pois, mutta olivat lähteneet kuitenkin hyvin etenemään siirtopäivään mennessä.
Taustaa ihan sen verran että meillä on yksi IVF:llä alkuun saatu 2-vuotias poika ja nyt toiveissa on siis pikkukakkonen.
Minulla on siis testauspäivä 6.12. eli pp14, mutta hätähousuna ja malttamattomana tein tänään Acon 10:llä testin, joka näytti ohjeessa mainitun 3 minuutin sisällä hyvin haaleaa plussaviivaa. En ole aikaisemmin käyttänyt näitä testejä, ja kysynkin, jos joku tietää, että voiko näihin luottaa yhtä hyvin kuin esim. Clearblue tms. apteekissa myytäviin testeihin. Tiedän, että tämä on herkkä testi, mutta jotenkin on silti epäuskoinen olo. Edellinen Pas ei onnistunut, se oli lokakuussa, ja tätä lähdettiin yrittämään heti niiden kuukautisten jälkeen perään.
Onko joku teistä jo testannut ja millä testillä?
TOIVOTAAN PALJON PLUSSIA TÄHÄN PINOON!!
Kerttuli2
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Triina, mulla ei ole tullut lugeista eikä mistään muistakaan lapsettomuushoitolääkkeistä mitään sivuoireita, Olen ilmeisesti aika erikoinen tapaus siinä suhteessa.
Viikonloppuna oli alavatsalla nippailuja, voisko se tarkoittaa kiinnittymiskipuja? Mä olen ollut aiemmissa piinailuissa muuten oireeton paitsi menkkatuntemuksia on ollut. Ja nehän on sitten aina tietänyt huonoja uutisia.
Mulla on veritesti 7.12. mutta aion kyllä itse testailla aiemmin. 6.12. ois hyvä kun silloin on töistäkin vapaata.
Tsemppiä piinailuun
-Undone71 pp 4