Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS viikolla 47

23.10.2006 |

Löytyisikö muita samalla aikataululla?

Meillä ensimmäinen PAS tiedossa luonnolliseen kiertoon, jos menkat ovat aikataulussaan laskeskelin, että se osuisi tuohon viikolle 47. Ekan IVFn tuoresiirrosta on 1v. poika ja siitä samasta satsista on nyt pakkasessa 3 alkiota kahdessa oljessa. Alkiot eivät olleet kovin hääppöisiä, kolmosluokkaa ne neljä selvinnyttä, mutta ei se näköjään haitannut (itse olin tosi pessimistinen kun kuulin 16 munasolun huvenneen noin pahasti).

Taustalla minulla on kaksi kohdunulkoista ja toinen munatorvi kokonaan poistettu ja toinen katkaistu. Meillä IVF eteni niin nopeasti, että siitä jäi oikeastaan parhaiten mieleen hyperi jonka sain. Nyt olo on taas kuin noviisilla, tuntuu kuin kaikki hoitoihin liittyvä olisi unohtunut (olen tainnut onnistua autuaasti poistamaan mielestä epämiellyttävät jutut kuten piikittelyt ja hyperit). Onneksi nyt on lääkkeetön PAS tiedossa, se kuulosti helpolta hommalta IVFään ja sen oireisiin verrattuna.

Mutta odottavan aika on pitkä, joten olisi kiva jos löytyisi odottelu/piinailu seuraa.

t. Triina

Kommentit (139)

Vierailija
121/139 |
09.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lostille hienosta hcg:stä. Itselläni ko. tulos oli 4 eli pistit aikalailla paremmaksi...Turvallista matkaa masuasukille! Onnea myös firalle, eiköhän se viiva ole ihan oikea viiva :)

Kerttuli, toivotaan, että tilanne selkeää pian. Tuollainen epävarmuus on inhottavaa, mielumminhan sitä ottaisi sellaisen joko tai-tuloksen. Peukkuja, että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Undone ja Sharon, pahoitteluni negasta. Ja Undone, toivotaan, että asiat etenisivät nopeasti ja pääsisit pian sinne leikkaukseen ja mahdollisesti vielä uuteen hoitoonkin. Kovasti voimia sulle! Mitä noihin perussairauksiin tulee, niin jotkuthan jopa rauhoittuvat raskauden tai hoitojen aikana. Mutta kuten sanoit, niin koskaanhan ei voi tietää.

Minä jään nyt odottelemaan seuraavaa hoitoa ja mahdollisia lisätutkimuksia ennen sitä. Toivoisin pääseväni uudelleen fsh- ja lh-määrityksiin, kun edellisistä on kuitenkin jo 4,5v. aikaa ja ikää on yli 30.

Mukavaa joulun odotusta kaikille ja kaikesta huolimatta!

soffio

Vierailija
122/139 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen pinokaveri pitää täällä kauheesti peukkuja sulle!! Itellä ei oo ollu nyt mitään hoitoja, kun pakkastyypit ei kestäny sulatusta :( Alkuvuodesta sitten uus koitos...

Terkuin Katijo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/139 |
10.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille! Piinailu jatkuu, pikkujouluissa join pari lasia punkkua ja tuli huono olo, eipä oo aiemmin tullut noin pienestä määrää huonoa oloa. Noh kun ei tiedä meneekö raskauden vai progynovan piikkiin.

Undone: oon pahoillani negasta. Toivottavasti kaikki kääntyy vielä parhain päin.

Nyt en muista mitä muu kirjoitti, mutta tuun lähipäivinä kertomaan miten testin kanssa kävi. Positiivista on, että mitään välivuotoja ei oo ilmennyt. Eli lääkkeistä on ainakin se hyöty ollut.

Vierailija
124/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heippa vaan Katijo, kiva kuulla vanhoista pinokavereista! Harmi ettei teillä PAS onnistunu, onnea ja tarrasukkia ja liimaa ja kaikkee ens hoitoon, toivon todella että onnistutte!!

Undone, toivon myös että teillä asiat etenisivät nopeasti ja että endon poisto toisi teille paljon kaivatun plussan!! Ja tiedän tunteen kun muut vaan lisääntyy ympärillä ja päästelevät suustaan jos jonkilaisia sammakoita vaikka tietävät toisten kärsivän lapsettomuudesta, meillä miehen veljen vaimo juuri tällainen tapaus...

Sharonille lohtuhalit, mitenkäs teidän jatkot menee?

Triinalle tsemppiä seuraavaan PASiin, toivottavasti onnistuu!

Mikäs on Soffion seuraavan hoidon aikataulu?

Johannalle hirveästi onnea testiin, jännityksellä ootan tulosta :)

Kerttuli, mikä on tilanne tällä hetkellä? Jaksamisia teille!!

Fira, ootko varaillu ultra-aikaa? Ootko yksityisellä vai julkisella puolella hoidoissa?

(.) On tää vaan niin uskomatonta että nyt olis onnistunu, oireita alkaa olla jo sen verran että kai se on uskottava, tosin vieläkin odotan koska vuoto alkaa :( Ultra olis 2.1.07 kun klinikka on kiinni joulunpyhät niin ei päässy aikasemmin, vielä olis 3 viikoa piinisaikaa...

Lost pp19

Vierailija
125/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä näyttää piinailut olevan loppusuoralla. Ilmeisesti vain Johanna75 on enää testaamatta. Tässä yhteenveto:

Triina nega

Lost plussa

Soffio nega

Undone71 nega

Sharon76 nega

Plumeria75 hoito keskeytetty

Kerttuli2 plussa

Fira plussa

Johanna75 ?

Hienosti tuli plussiakin pinoon. Onnea kaikille plussanneille. Lostilla oli upeat hcg-arvot!! Fira, hienoa, että sinäkin plussasit, endosta huolimatta. Antaa minullekin toivoa jos joskus hoidot jatkuvat. Miten Kerttuli2? Onko tullut uutta tietoa? Enkeleitä sinne. Lohtuhalit kaikille neganneille. Ja suuret peukutuksen Johanna75! Jospa oireesi enteilevät positiivista tulosta =))

Hyvää joulua kaikille! Enkeleitä tiellenne!

-Undone71

Vierailija
126/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että on tehty taas koonti eikä tarvise vanhoista viesteistä etsiä. Johannaa siis vielä jännitetään. Toivotaan, että saadaan edes fifty-fifty suhdeluku ettei negat vie voittoa tässä pinossa.

Mulla on perjantaina lääkäri ja sovitaan jatkosta tarkemmin. Halusi mut paikanpäälle, niin on mukavampi eri vaihtoehdoista ja aikatauluista jutella kun tuo oli kuitenkin vasta eka yritys. Kiva, että näin nopeasti pääsee jatkosta sopimaan. On sitten jouluksi tiedossa miten ja milloin. Pakkasukoillahan sitä sitten jokatapauksessa edetään. (Eikös muuten Venäjällä ole vuodenvaihteessa Pakkasukko-juhlat, siis se korvaava Joulupukki?)

Kierto on epäsäännöllinen, että ainakin sitä varmasti jotenkin säännöllistetään. Ei ihan omaan kiertoon siirtoa päästä kuitenkaan tekemään. Pakkasessa on 3 x 2, joten eiköhän joku alkio sulatuksesta tule selviämään. Millainen käytäntö tuossa on, jos on kaksi yhdessä pakastettuna, jos molemmat selviävät siirretäänkö molemmat vai vain toinen? Kokemuksia?

-Sharon-

Vierailija
127/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko ajan hoidossa julkisella puolella. Ultra-aika menee joko joulun väliviikolle tai jopa ens vuoden puolelle. Siihen asti pitää vain odotella... Aamulla mulla oli maha kipeä. Seisominen ja kävely teki tiukkaa. Maha oli keskeltä alhaalta " säteilevän" kipeä. Meni sitten aamupalan syönnillä ohi. Muuten ei mitään oireita ole ollut. Niitä kai sitä odottaa, että uskoisi tämän todeksi =)

Onnea sinulle jatkossa!

Vierailija
128/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille!

Täällä ollaan murheellisissa tunnelmissa, negaa tuli, vaikka oireet enteilivät plussaa. Undone: oliko sulla rinnat suurentuneet ja kipeät progynovan takia?

Olo on nyt tosi surkee, ei pysty kirjoittamaan enempää. Huomenna käyn veritestissä.

Kävin kattoon vielä roskiksesta testiä ja siihen tuli haamujen haamu, siis jos oikein kyttäämäällä kyttää, niin jotain näkyy. Säälittävää, tiedän. Mut kyllä se nega oli, ruutu oli niin valkoinen.

Kaipa se vuoto alkaa, kun lääkkeet loppuu.

Vierailija
129/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta " omaa napaa" laitan sen verran, että tilanteeni jatkuu ennallaan, eli pienen pientä ruskeaa tuhruilua ollut nyt tasan viikon verran. Ei muita raskausoireita. Ultraan pääsen vasta ehkäpä jouluviikolla, kun rv 6+0 täynnä tai vasta joulun jälkeen. Eli viiemisin hcg-mittaus verestä oli viime torstaina pp14 ja arvo 140,4. En ole tosiaankaan hyppinyt ilosta. En usko että kaikki olisi hyvin. Ei millään usko riitä, vaikka täällä palstoilla on ollut muutamia alhaisilla arvoilla ja raskaus on edennyt normaalisti.

Saa nyt nähdä, masentava olo, ei voi mitään.

Ja onnea plussanneille ja pahoittelut neganneille!

Kerttuli2

Vierailija
130/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli kyllä vaan viivan paikka, ei haamu. Eli kyllä sen negaksi voi tulkita, kun katoin sen vielä roskiksesta. Luulin kans, että olis ollut jo meidän vuoro, mutta ei vieläkään, onko koskaan.. Pahalta tuntuu. Voimia myös muille neganneille! Kyllä täältä on vielä noustava, vaikka se nyt niin vaikealta tuntuu.

Kiitos piinailuseurasta ja onnea plussanneille!

Vierailija
131/139 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani negasta!! Toivoin todella että plussaisit. Osaan kuvitella tunnetilasi nyt. Onko teillä vielä pakkasessa alkioita? Nämä tulokset on aina rankkoja vaikka niihin kuinka yrittää aina etukäteen valmistautua. Mulla on ollut tämän vuoden aikana neljä hoitoa ja neljä negaa.

Mulla ilmeisesti tuo progynova tai luget, tai molemmat aiheutti ekan kerran tuon rintojen arkuuden ja pingotuksen. Eilen alkoi vuoto ja samalla rinnat oli ihan normaalin tuntuiset. Eli tästä voi lukea johtopäätöksen, että lääkkeiden sivuoireet voi vaihdella.

Kerttuli2, ompa tosiaan hankala tilanne. Piinailua piinailun perään. Toivotaan että kaikki kääntyy hyvin päin.

Hyvvä yötä

-Undone71

Vierailija
132/139 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohdutuksesta! Luulinpa itsekin plussaavani, kun oireet olivat niin lupaavat, mutta kaikki johtuikin vaan lääkkeistä. Ja eka hoito, kun ennen testausta ei ollut minkäänlaista merkkiä vuodosta. Mutta tämä olikin lääkkellinen, joten siitähän se sitten johtui. Mulla on kans ollut neljä hoitoa vuoden aikana: 1 tuoresiirto ja 3 passia. Alkiot ovat aina olleet hyviä, mutta kiinnittymistä ei vaan tapahdu. Eli kaikki negaa täälläkin. 8 kpl alkioita on vielä pakkasessa, kaksi oljessaan. Tähän mennessä eivät ole suostuneet siirtämään, kuin yhden kerralla, mutta aion kyllä vaatia jo kahden siirtoa seuraavaksi.

Mikä sinun tilanne on nyt? Onko alkioita vielä pakkasessa? Miten nopeasti sulla alkoi menkat lääkkeiden lopetuksen jälkeen?

Vierailija
133/139 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, veritestin tulokset tulivat tänään ja hcg oli 15 eli jotain kiinnittymisyritystä oli kai ollut. Siitä se roskisviivakin tuli. Lopetan lääkkeet tänään ja ens vkolla kontrolliultra. No antoi hitusen toivoa jatkoon.

Vierailija
134/139 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, jotain kiinnittymisen yritystä on ilmeisesti ollut. Minähän en vaivautunut menemään veritestiin kun nega oli niin selvä, enkä jaksanut vääntäytyä taas turhan takia klinikalle.

Teillä on vielä hyvä saalis pakkasessa, toivotaan että noista alkioista olisi vielä vauvaksi asti. Se on kyllä kumma juttu, että hyvätkään alkiot ei kiinnity. Olen tivannut asiaa lääkäriltäni, että onko vika alkiossa, kohdun limakalvossa vai siinä että limakalvo ja alkio eivät osaa " keskustella" keskenään. Lääkäri sanoi, että sitähän ei tiedetä varmasti mutta sellainen ajatus on vallalla, että vika olisi alkiossa. Jotenkin sitä ajattelee, että kun hyvä alkio siirretään olisi raskauden alkamisprosentti 70, eikä 30 niinkuin on tulosten perusteella. En ymmärrä, että jotkut naiset tulevat heti raskaiksi kun vain ajattelevat, että nyt tehdään vauva.

Meillä on tosiaan nyt hoidot ohi. Pakkanen on tyhjä ja endoleikkaus edessä, ainakin lähete siihen, niin kuin aiemmissa viesteissä kirjoitin. En tiedä pystynkö/jaksanko jatkaa näitä hoitoja myöhemmin. Tavallaan tunnen helpotusta siitä, että nyt ei tarvitse laskea kalenterista seuraavaa hoitoa ja testipäivää. Tilanne on nyt se, etten voi itse vaikuttaa jatkoon, vain odottaa. Olen henkisesti kuitenkin sen verran loppu, että tämä huilaustauko tekee hyvää. Yritän nauttia elämästä, kaikesta huolimatta ympärilläni tapahtuu hyviä asioita ja olen saanut vierelleni maailman ihanimman miehen. Meitä nämä vastoinkäymiset ovat lähentäneet, emmekä riitele enää tyhjänpäiväisistä asioista. Uskon toisaalta, että kaikella on tarkoituksensa, vaikka välillä uhmaan ja itken tätä kohtaloani kaikkien sairauksien yms. kanssa. Pitää vaan huomata ympärillä ne hyvätkin asiat.

Tuosta kahden alkion siirrosta. Meillä oli tuoresiirron jälkeen kolme alkiota pakkasessa, kahdessa oljessa. Ekassa passissa siirrettiin kaksi kappaetta. Haluttiin, että kaikki alkiot siirretään, koska niitä oli kuitenkin niin vähän. Meidän klinikalla ollaan yhden alkion siirron kannalla mutta saimme sitten itse päättää että molemmat siirretään mitkä oljessa oli. Hassua tässä on ollut se, että kaikki alkiot ovat kestäneet hienosti sulatuksen mutta ei niistä ole vauvaa saatu. Tätä tämä vaan on. Käsittääkseni, jos hoidot ei tuota tulosta yhden alkion siirrolla, niin herkästi siirrytään kahden alkion siirtoon. Meille sanottiin, että vain 10 % kahden alkion siirroista raskauden alettua, syntyy kaksoset. Eli aika häviävän pieni prosentti.

Voimia sinulle! Ja katse luottavaisesti uuteen hoitoon, sitten kun on sen aika. Mun motto on: niin kauan kuin on elämää on toivoa. Ja toinen motto on: asioilla on tapana järjestyä.

Hyvää yötä

-Undone71

Vierailija
135/139 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Anteeksi, että kyselin noista alkioista. Niinhän sinä kirjoititkin aiemmassa viestissäsi tulevasta leikkauksesta. Ketjuun tulee niin paljon kirjoituksia, että menee välillä sekaisin.

Mutta jospa se endoleikkaus toisi avun sitten lapsettomuuteen. Toivotaan näin.

Mä kävin siis ekaa kertaa nyt vasta veritestissä, aiemmin en käynyt, koska en ehtinyt edes testaamaan kotitestillä, menkat alkoi ennen testipäivää. Siksi toiveet olivatkin nyt korkeammalla. Ihmettelen kyllä suuresti myös, miksi hyvillä alkioilla ei onnistu. Mulle lääkäri sanoi, että on sattumaa, mikä kiinnittyy ja mikä ei. Siihen ei voi itse vaikuttaa.

Onneksi olet löytänyt ympäriltäsi myös niitä hyviä asioita. Kyllä mullakin olo yleensä helpottuu sen pahimman päivän jälkeen eli sen päivän, kun huomaa, ettei taaskaan hoito onnistunut.

Meillä on muuten ihan sama juttu, kaikki alkiot ovat tähän mennessä kestäneet hienosti sulatuksen. Pitkäviljelykin on tehty eli jakaantumisessakaan ei ole mitään ongelmia. Mutta silti tämä ei onnistu.

Kiitos kauniista sanoistasi! Toivotan sulle oikein hyvää jatkoa. Ehkä tuo hengähdystauko tekee ihan hyvää, onhan sulle vielä mahdollisuus jatkaa hoitoja, jos mieli muuttuu.

Ehkä törmäämme vielä palstalla.

Vierailija
136/139 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella pahoillani puolestasi. Ihan sattumalta huomasin, että olet piinailemassa täällä. Tuo arvo 15 kyllä antaa toivoa - ainakin tulevaa ajatellen. Mitä klinikalla sanottiin, eikö sitä vielä seurata? Minulla on aina ollut arvo alle 1... Olen nyt kolmannessa IVF:ssä. Nyt vasta alamme ymmärtää, että alkiomme ovat ilmeisesti hyvin hitaita (aina 2-soluisia), vaikka lääkäri ja biologi ovat tähän mennessä vähätelleet asiaa. Jotenkin todella masentunut fiilis. Onnea teille kovasti jatkoon ja kaikesta huolimatta hyvää joulua!

Vierailija
137/139 |
14.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään kolmannen kerran veritestissä, koska nuo hcg-arvoni ovat olleet melko matalia tässä matkan varrella. Viime torstaina eli pp14 se oli vielä 140,4 ja tänään viikon kuluttua 5,4.

Eli keskenmeno on tullut ja vienyt voiton tästä hoidosta. Ihmettelin kyllä, että hcg voi laskea noin rajusti viikossa ilman kunnon vuotoa. Minähän olen tuhrutellut tässä puolitoista viikkoa ilman kipuja ja kunnon vuotoa. Nyt ei kuulemma sitten tehdä enää mitään, ei jälkitarkastusta, eikä kaavintaa. Todennäköisesti tilanne menee nyt itsestään ohi. Eli lopetin lääkkeet ja odotan nyt " tulvavuodon" alkavan ja saa kestää kuulemma kaksikin viikkoa. Mutta jos vuoto ei ala, sitten otan yhteyttä lääkäriin. Eli se tästä, raskaus alkoi ja päättyi ikävään lopputulokseen. Pitää nyt keskittyä tuohon esikoiseen ja valmistella hänelle mukavaa joulua.

Onnea kuitenkin kaikille teille muille plussanneille ja parempaa jatkoa!

Toivottavasti kuullaan vielä joskus uusissa " piinapinoissa" . Kolmanteen Pas:iin lähdemme alkuvuodesta, pakkasessa on vielä 3 alkiota.

Kerttuli2

Vierailija
138/139 |
15.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MrsB, mukava kuulla sinusta, vaikkakin taas " näissä ikävämmissä merkeissä" . En itse ymmärrä noista veritestiarvoista juuri mitään, mutta oli lohdullista kuulla, että jatkoa ajatellen antaisi toivoa. Mua pyydettiin lopettamaan lääkkeet viime keskiviikkona ja ensi vkolla uusi veritesti. Pitäisi saada puhdas nega, että hoitoja voidaan jatkaa. Nyt odotellaan vuotoa, vielä ei ole näkynyt mitään. Onpas epämääräinen tilanne.

Kerttuli: oon tosi pahoillani keskenmenostasi, elämä ei ole reilua todellakaan.

Vierailija
139/139 |
16.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Johanna, pahoitteluni negasta. Mutta positiivista on nyt kuitenkin tuo, että jotain on alkio kuitenkin yrittänyt, toivoa siis ihan varmasti on!

Kerttuli, surullista, että piti käydä noin! Tämä osaa olla niin epäreilua touhua...

Nyt en enää muista, kuka kyseli siitä, montako alkiota siirretään kerrallaan, siis pakkasalkiota. Itse toivoin sormet ja varpaat ristissä, että vain toinen kehdesta alkiosta kestäisi sulatuksen, sillä vain yksi oli lupa siirtää. Olisi tuntunut jotenkin kurjalta laittaa se toinen roskiin. Mulle ei ole hoitavan lääkärin lupaa siirtää enää kahta alkiota, sillä edellinen raskaus oli kaikkea muuta kuin helppo. Olisi kuulemma liian iso riski saada pikkukeskoset ja tietoisesti sitä riskiä ei oteta - ja tämän ymmärrän kyllä täysin. Lienee siis ihan tapauskohtaista, kuinka monta siirretään.

Edelleenkään en tiedä seuraavan hoidon ajankohtaa. Yrittävät vielä pitää palaverin ennen joulua, jossa päätetään alkuvuoden hoidoista. Pyysin myös, että multa katsottaisi perushormonikokeet ennen hoitoa, kun edellisistä on jo nii-in kauan. Voi siis olla, että vielä pari kiertoa pitää odottaa ennen kuin sumuttelemaan pääsee.

Rauhaisaa joulun odotusta kaikille ja " tavataanhan" taas jossain!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi