Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeus asioida miesten kanssa (teleoperaattorien liikkeet, autohuolto...)

Vierailija
04.08.2022 |

Olen jonkin aikaa miettinyt, miksi minulle on niin vaikeaa asioida miesten kanssa. En yhtään tykkää mennä esim. Telian liikkeeseen asiaani hoitamaan, kun siellä on vain nuoria miehiä töissä. Samoin auton vieminen huoltoon tuntuu hankalalta. Kaupassakin valitsen mielummin naiskassan.
Olen melko ujo ja ehkä pientä sos.tilanteiden pelkoakin on (ei diagnosoitu). Mutta naisten kanssa asioimista en tällä tavoin jännitä.
Onko kenelläkään samaa? Ja oletteko keksineet syytä tälle?

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ei ole väliä, mitä laatua myyjä on, mutta pari viikkoa sitten K-raudassa miesmyyjä puhui minulle kuin idiootille. Tai siltä se ainakin tuntui minusta, rakennusalan koulutuksen saaneesta. Joskus oltiin miehen kanssa jossain rautakaupassa ja myyjä alkoi tietysti puhumaan miehelleni, joka totesi, että puhu vaimolle, se tietää asioista paremmin.

Vierailija
42/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen töissä IT-alalla, mutta silti nämä jonnet yrittävät myydä paskaa Gigantissa. Väittävät vielä vastaan. Asiaa ei helpota se, että olen nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään haluaisi asioida miesasiakaspalvelijoiden kanssa, vaikka en ole mitenkään ujo. Tuntuu, että mies on siinä asiakaspalvelutilanteessa itseään, ei asiakasta varten. Hän on päättänyt, että mikä tuote on asiakkaalle paras, kuuntelematta asiakasta ja jankuttaa vain sitä omaa totuuttaan. 

Muistanpa kuinka jokunen vuosi sitten soitin operaattorille kilpailuttaakseni netti- ja puhelinliittymäni. Minulle vastasi miesmyyjä, joka oli päättänyt, että Elisa Viihde on juuri se mitä kaipaan elämääni. Sanoin heti, että en halua Elisa Viihdettä, koska minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa tai kiinnostusta ohjelmien katsomiseen. Tämä myyjä alkoi selittämään minulle kuin vähä-älyiselle, että niitä ohjelmia ei tarvitse katsoa telkkarista, vaan niitä voi katsella myös läppäriltä, puhelimelta ja tabletilta. Miten se laite olisi lisännyt mun aikaa ja kiinnostusta? Myyjä kuitenkin vain jankutti mulle tätä asiaa, kunnes kyllästyin ja löin luurin korvaan.

Soitin ko. operaattorille niin kauan, että mulle vastasi nainen ja esitin hänelle asiani. Hän kyseli multa muutaman tarkentavan kysymyksen juuri minun tarpeistani ja myi minulle sitten niitä vastaavan paketin.

Vierailija
44/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en uskalla mennä herkku-naiselta kyselemään mitään, pelkään että hän ylenkatsoo minua, tai nauraa rumuudelleni.

Vierailija
45/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen töissä IT-alalla, mutta silti nämä jonnet yrittävät myydä paskaa Gigantissa. Väittävät vielä vastaan. Asiaa ei helpota se, että olen nainen.

Heh... Miehenä multa kysyttiin lapsen neuvolakäynnin yhteydessä: missä äiti, haluaisimmeko uuden ajan

Vierailija
46/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miäs kirjoitti:

Nuoret naiset on lähtökohtaisesti parhaita asiakaspalvelussa. Ystävällisiä, kärsivällisiä ja mukavia.

Se vaan on fakta. Löytyy myös mahtavat asiakaspalvelutaidot omaavia miehiä, mutta valitettavasti ovat paljon harvemmassa.

Nuoret naiset ovat hetken parhaita, mutta niitä kyykytetään vanhempien asiakkaiden toimesta aika paljon. Kyllä se ystävällisyys karisee muutaman vuoden päästä, kun on tarpeeksi kuunnellut sitä vinoulua aivan kaikesta. Jostain syystä saman ikäiset miesaspat eivät saa samaa kohtelua.

Vierailija
47/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miäs kirjoitti:

Nuoret naiset on lähtökohtaisesti parhaita asiakaspalvelussa. Ystävällisiä, kärsivällisiä ja mukavia.

Se vaan on fakta. Löytyy myös mahtavat asiakaspalvelutaidot omaavia miehiä, mutta valitettavasti ovat paljon harvemmassa.

Nuoret naiset ovat hetken parhaita, mutta niitä kyykytetään vanhempien asiakkaiden toimesta aika paljon. Kyllä se ystävällisyys karisee muutaman vuoden päästä, kun on tarpeeksi kuunnellut sitä vinoulua aivan kaikesta. Jostain syystä saman ikäiset miesaspat eivät saa samaa kohtelua.

- oletko sen ikäinen miesaspa?

- kyykytätkö itse nuoria naisia?

Vai mistä tiedät tuon faktaksi?

Vierailija
48/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistän nyt vähän, mutta usein nuoret miehet eivät ole aitoja. Kuvittelevat sitten että pitää vetää sellaista ärsyttävää päällekäyvää roolia. Asiakkaalle tulee siitä epämukava olo, olisivat vaan omia itsejään.

Ei ne nuoretkaan miehet missään autokorjaamolla/katsastuskonttorilla mitään roolia vedä. Ja vastaavasti naisfeisaarit käy ihan samalla lailla päälle kuin miehetkin, koska se on työn kuva.

Vierailija
49/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen ei ole väliä, mitä laatua myyjä on, mutta pari viikkoa sitten K-raudassa miesmyyjä puhui minulle kuin idiootille. Tai siltä se ainakin tuntui minusta, rakennusalan koulutuksen saaneesta. Joskus oltiin miehen kanssa jossain rautakaupassa ja myyjä alkoi tietysti puhumaan miehelleni, joka totesi, että puhu vaimolle, se tietää asioista paremmin.

No entäs toisin päin, saako silloinkin loukkantua? Eli kun maalikaupan nainen selittää miehelle asioita, kuin tämä ei ymmärtäisi mitään mistään rakentamisesta tai pintakäsittelystä.

Vierailija
50/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen mellakka ja julkinen syyttely sekä lynkkaamis vaatimukset siittä syntyisikään jos mies sanoisi samanlailla naisten kanssa asioimisesta

Vierailija
51/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa samaa kohtelua. Olin kolmantena jonossa tiskille ja ensimmäisenä oli kaksi nuorta naista. Tiskimies jutteli mukavia, kyseli kuulumisia, ehdotti juomia. Mun edessä oli pari nuorta miestä. Moi, mitäs jätkille, yläläpsyt, jonkun pelin kehuminen.

Mun vuorolla katos jonnekin ja tuli vähän ajan päästä "kahvi vai kalja", öö tulisin syömään. Tiskin päässä on listat sanoi ja taas hävisi jonnekin.

T. Keski-ikäinen lihava nainen

Vierailija
52/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miäs kirjoitti:

Ihan omasta kokemuksesta. Saman ikäisinä aspoina olen nuorempana naisena työskennellyt miesten kanssa. Kohtelu oli aivan erilaista. Ja meitä oli siis enemmänkin, että kyllä sen eron ihan vierestä seuraamalla huomasi. Monta asiaa saatiin selvitettyä vasta, kun esimies tuli kertomaan saman asian asiakkaalle. Ja tuo esimies oli muuten yhtä nuori kuin me kaikki muutkin, hän nyt vain sattui olemaan mies.

Vierailija
53/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen mellakka ja julkinen syyttely sekä lynkkaamis vaatimukset siittä syntyisikään jos mies sanoisi samanlailla naisten kanssa asioimisesta

Se olis inceli joka saakin kuolla yksin

hähhähhäää

Tosin, noinhan voi sanoa ap:lle

Vierailija
54/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miäs kirjoitti:

Ihan omasta kokemuksesta. Saman ikäisinä aspoina olen nuorempana naisena työskennellyt miesten kanssa. Kohtelu oli aivan erilaista. Ja meitä oli siis enemmänkin, että kyllä sen eron ihan vierestä seuraamalla huomasi. Monta asiaa saatiin selvitettyä vasta, kun esimies tuli kertomaan saman asian asiakkaalle. Ja tuo esimies oli muuten yhtä nuori kuin me kaikki muutkin, hän nyt vain sattui olemaan mies.

Yksi kokemus, yhdessä paikassa ja sä kerrot jumalan totuutena että näin se on kaikkialla, kaikilla aloilla.

Vierailija
55/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa samaa kohtelua. Olin kolmantena jonossa tiskille ja ensimmäisenä oli kaksi nuorta naista. Tiskimies jutteli mukavia, kyseli kuulumisia, ehdotti juomia. Mun edessä oli pari nuorta miestä. Moi, mitäs jätkille, yläläpsyt, jonkun pelin kehuminen.

Mun vuorolla katos jonnekin ja tuli vähän ajan päästä "kahvi vai kalja", öö tulisin syömään. Tiskin päässä on listat sanoi ja taas hävisi jonnekin.

Sulla on resting bitch face

Vierailija
56/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No saat edes myyntihenkilön paikalle. Powerin pojilla oli keskenään niin tärkeet jutut menossa, etteivät keski-ikäistä mieasiakasta viitsineet huomioida lainkaan. Vähän vanhempi naismyyjä sentään viitsi vaivautua hoitamaan työtään ja palveli asiallisesti. Siitä pisteet hänelle!

Vierailija
57/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tunnistaa Karenin (tai täällä Kaarinan) kun ne näkee sellaisen. Parasta pitää keskustelu lyhyenä.

Vierailija
58/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistän nyt vähän, mutta usein nuoret miehet eivät ole aitoja. Kuvittelevat sitten että pitää vetää sellaista ärsyttävää päällekäyvää roolia. Asiakkaalle tulee siitä epämukava olo, olisivat vaan omia itsejään.

Just joo, kun kaikki tietävät että nimenomaan naiset tykkäävät vetää jotain roolia. 

Ap on varmaan jonkinasteinen miesvihaaja. 

Vierailija
59/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan mielenkiintoisia kommentteja. Itse olen käynyt intin ja vedän yksikköä, jossa kaikki ovat miehiä. Ei onnistuisi töiden teko, jos ajattelisin noin yleistävästi ja kokisin jotain ihme fiiliksiä miesten kanssa. Yksilöitä ne on hekin

Vierailija
60/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni: yleensä naisasiakaspalvelijat kohtelevat aika neutraalisti asiakaspalvelutilanteissa kaikkia mutta miesasiakaspalvelijoissa olen havainnut enemmän ulkonäköön perustuvaa kohtelua ja jopa asiakkaan huomiotta jättämistä, jos tämä ei ole miehen mielestä huomion arvoinen.

Allekirjoitan tämän. Toisinaan töihin/menoon tälläyteenä olen saanut ihan erilaista palvelua miehiltä (naisissa ei eroa), ja se ottaa päähän! Tosin minulla ei ole ongelmia niitä näpäyttää jos tuntuu että kohdellaan huonosti. En ujostele nykyaikana nuoria miehiä yhtään, päinvastoin. Ne tuntuvat joskus oikein varovan ja ujostelevan. Mutta muutos tapahtui joskus ihan huomaamatta kolmenkympin hujakoilla: sitä ennen ujostelin myös . Joten ei huolta, kyllä se muuttuu vielä vuosien myötä.

Olen nyt 38v. Ehkä sillä merkitystä ollut että olen koko ikäni ollut töissä sitten miesvaltaisella alalla vain, joten kaikenlainen kainous on kyllä ajat sitten kadonnut.