Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeus asioida miesten kanssa (teleoperaattorien liikkeet, autohuolto...)

Vierailija
04.08.2022 |

Olen jonkin aikaa miettinyt, miksi minulle on niin vaikeaa asioida miesten kanssa. En yhtään tykkää mennä esim. Telian liikkeeseen asiaani hoitamaan, kun siellä on vain nuoria miehiä töissä. Samoin auton vieminen huoltoon tuntuu hankalalta. Kaupassakin valitsen mielummin naiskassan.
Olen melko ujo ja ehkä pientä sos.tilanteiden pelkoakin on (ei diagnosoitu). Mutta naisten kanssa asioimista en tällä tavoin jännitä.
Onko kenelläkään samaa? Ja oletteko keksineet syytä tälle?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle miesmyyjälle tuntuu olevan vaikea käsittää, että nainenkin voi:

- olla sinkku ja silti

- omistaa oman talon

- omistaa auton

- rakentaa ja remontoida

- olla kiinnostunut muustakin kuin muodista ja kauneudesta

Autokaupoilla sai kahlata monta liikettä läpi ennen kuin naisena sai palvelua ja auton ostettua, onneksi nykyään voi ostaa uudemman mallin netin kautta. Oman talon rakentamiseen ja remontointiin liittyvät asioinnit rautakaupassa onnistuvat parhaiten naismyyjän kanssa - onneksi meidän rautakaupassa on timanttinen naismyyjä! 

Ei tuo huono palvelu liity välttämättä sukupuoleen. Autokauppiaat ovat usein huonoja asiakaspalvelijoita. Samoin rakentamisessa ja remontoinnissa ei useinkaan asiakkaan toiveet ole suorassa suhteessa siihen, mitä tekijät haluavat tehdä.

Vierailija
82/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pliis Telian ja Gigantin myyjät lukekaa tämä ketju... 😁🙏 Kyllä sekin on tiedossa että myyntikoulutuksessa teille syötetään kaikkea paskaa mutta omien aivojen käyttö on silti sallittu.

Mutta ei myyntikoulutus ole mikään sellainen, että työnantaja antaa jotain vinkkejä ja sitten saa tehdä omalla tyylillä. Myyntitöiden myyntikoulutus on sitä, että työntekijöille kerrotaan miten täällä myydään ja jos niin ei myy niin otetaan seuraava kokelas tilalle. Esimiesten ahneudesta (ja provikkapalkoista siellä missä niitä on) tämä myyntikulttuuri on kiinni.

-sama ex myyjä

Sä et nyt ymmärrä. Silti samassa kaupassa samat myyjät kohtelee keski-ikäistä miesasiakasta eri tavalla kuin keski-ikäistä naisasiakasta. Olen ollut ihan paikalla molemmissa tilanteissa, samoissa liikkeissä, toistuvasti.

Samoin joissain kaupoissa hyvän näköinen, tai varakkaan oloinen asiakas saa erinlaista palvelua kuin pottunokka, tai köyhän NÄKÖINEN asiakas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- olla sinkku ja silti

- omistaa oman talon

- omistaa auton

- rakentaa ja remontoida

Autokaupoilla sai kahlata monta liikettä läpi ennen kuin naisena sai palvelua ja auton ostettua, onneksi nykyään voi ostaa uudemman mallin netin kautta. Oman talon rakentamiseen ja remontointiin liittyvät asioinnit rautakaupassa onnistuvat parhaiten naismyyjän kanssa - onneksi meidän rautakaupassa on timanttinen naismyyjä! 

Ei tuo huono palvelu liity välttämättä sukupuoleen. Autokauppiaat ovat usein huonoja asiakaspalvelijoita. Samoin rakentamisessa ja remontoinnissa ei useinkaan asiakkaan toiveet ole suorassa suhteessa siihen, mitä tekijät haluavat tehdä.

Mikäköhän siinä on, kun automyyjän tehtävä on nimenomaan myydä niitä autoja ja huomattava osa palkastakin tulee provikkana. Että kenelle ne niitä autoja myy jo ei liikkeeseen tuleville asiakkaille?

Vierailija
84/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaa, inhoan myös noita teleoperaattorien limaisia pojuja :D En luota niihin yhtään. Missä niille oikein opetetaan se ylimielinen asenne, joka oikein luotaantyöntää kaikki potentiaaliset asiakkaat pois? Toimiiko se tekniikka johonkuhun? Kehen?

Setämiehet onkin sitten vähän vaikeampi pala. Noista pojuista näkee jo kauas että kus on noussut piähän ja vedättävät minkä kerkeävät, mutta ukkoikäiset saattavat vaikuttaa sympaattisemilta kuin ovatkaan.

Vierailija
85/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- olla sinkku ja silti

- omistaa oman talon

- omistaa auton

- rakentaa ja remontoida

Mikäköhän siinä on, kun automyyjän tehtävä on nimenomaan myydä niitä autoja ja huomattava osa palkastakin tulee provikkana. Että kenelle ne niitä autoja myy jo ei liikkeeseen tuleville asiakkaille?

En tiedä. Minulle ei muutamassa kaupassa ole myyty uutta autoa, vaikka sellaista olen ollut ostamassa, eikä vaihtoautoakaan ollut tulossa. Asiakkaana olen voinut valita tietenkin toisen kaupan, toisesta kaupungista, joten ongelmaan löytyi ratkaisut. Toin tämän vain esiin, kertoakseni kuinka p*skoja automyyjät voivat olla, sukupuolesta riippumatta. 

t. mies

Vierailija
86/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhaa, inhoan myös noita teleoperaattorien limaisia pojuja :D En luota niihin yhtään. Missä niille oikein opetetaan se ylimielinen asenne, joka oikein luotaantyöntää kaikki potentiaaliset asiakkaat pois? Toimiiko se tekniikka johonkuhun? Kehen?

Setämiehet onkin sitten vähän vaikeampi pala. Noista pojuista näkee jo kauas että kus on noussut piähän ja vedättävät minkä kerkeävät, mutta ukkoikäiset saattavat vaikuttaa sympaattisemilta kuin ovatkaan.

Joihinkin se toimii, koska provikalla heidän kannattaa toimia. Jokainen voi mielessään miettiä, kehen tuo uppoaa. 

Vierailija
87/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa samaa kohtelua. Olin kolmantena jonossa tiskille ja ensimmäisenä oli kaksi nuorta naista. Tiskimies jutteli mukavia, kyseli kuulumisia, ehdotti juomia. Mun edessä oli pari nuorta miestä. Moi, mitäs jätkille, yläläpsyt, jonkun pelin kehuminen.

Mun vuorolla katos jonnekin ja tuli vähän ajan päästä "kahvi vai kalja", öö tulisin syömään. Tiskin päässä on listat sanoi ja taas hävisi jonnekin.

T. Keski-ikäinen lihava nainen

Kaikki tunnistaa Karenin (tai täällä Kaarinan) kun ne näkee sellaisen. Parasta pitää keskustelu lyhyenä.

Ihme asenne! Eikö sulla ole äitiä? Eikös hän ole juurikin "kaarina" ikäinen tai joku muu läheinen perheessä? Sinustako olisi siis mukava kuulla ettei esim äitiäsi ole hänen ikänsä takia palveltu esim kaupassa hyvin vaan katsottu pitkin nokkavartta? Aatteleppa ihan ite.

Vierailija
88/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloissa samaa kohtelua. Olin kolmantena jonossa tiskille ja ensimmäisenä oli kaksi nuorta naista. Tiskimies jutteli mukavia, kyseli kuulumisia, ehdotti juomia. Mun edessä oli pari nuorta miestä. Moi, mitäs jätkille, yläläpsyt, jonkun pelin kehuminen.

Mun vuorolla katos jonnekin ja tuli vähän ajan päästä "kahvi vai kalja", öö tulisin syömään. Tiskin päässä on listat sanoi ja taas hävisi jonnekin.

T. Keski-ikäinen lihava nainen

Kaikki tunnistaa Karenin (tai täällä Kaarinan) kun ne näkee sellaisen. Parasta pitää keskustelu lyhyenä.

Ihme asenne! Eikö sulla ole äitiä? Eikös hän ole juurikin "kaarina" ikäinen tai joku muu läheinen perheessä? Sinustako olisi siis mukava kuulla ettei esim äitiäsi ole hänen ikänsä takia palveltu esim kaupassa hyvin vaan katsottu pitkin nokkavartta? Aatteleppa ihan ite.

Ei kaikkia asiakkaita palvella samalla tavalla. Vetovoimaiset miehet saavat parempaa palvelua kuin luontaantyöntävät, samoin naisissa. Tämä ei ole sukupuolikysymys. 

Vierailija
89/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iän mukana huomannut että riippuu pavelusta haluanko miehen vai naisen kanssa asioida. Ehdottomasti mieshieroja. Toisaalta taas menen naislääkärille, hammaslääkäri on sitten ihan se ja sama.

Pyörän vien huoltoon miehelle. Tämä sen jälkeen kun selkäsairaana kysyin pyörää hakiessani naismyyjältä että löytyisiköhän joku nostamaan pyöräni auton pyörätelineeseen, kun selkäni on kipeä. Nainen vastasi että hänenkin selkänsä on kipeä, mutta kyllä hän silti voi sen pyörän nostaa. WTF?

Tärkeintä on kuitenkin tietenkin ammattitaito, mutta esim. lääkärillä olen huomannbut että nuori naislääkäri tutkii paremmin, eikä ole vain sitä mieltä että kyllä tämä nyt varmaan naishormoneista johtuu.

Vierailija
90/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on todella harvinaista törmätä mukavaan mies-aspaan. Jostain syystä suurin osa yrittää NOLATA asiakkaan?! Esimerkiksi kävin puhelintani näyttämässä huoltopisteessä, en ollut tajunnut uudesta luuristani yhtä ominaisuutta, niin myyjä naureskeli ja vttuili minulle siitä. Olen tehnyt aspa-hommia itsekin ja minusta erittäin karkea, alkeellinen ja vihoviimeinen virhe on se, että saa asiakkaan nolostumaan! Vaikka asiakas sitten olisikin "tyhmä".

Olen 30v nainen, kohtelu ollut samanlaista aina. Miehet pyrkivät aina nolaamaan ja korottamaan itsensä yläpuolelleni. Asiakaspalvelijat! Uskomatonta. Ei nais-aspoilta kukaan sietäisi vastaavaa käytöstä.

Vierailija
91/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdistän nuoriin miehiin "pani sit ko?? - leikin. En tykkää, kun ne arvottaa, eikä ulkonäkö ja ikä kohtaa.

Tuntuu ikävältä se "en panisi"- katse.

Ei se ole välttämättä "en panisi". On kauniita asiakkaita (naisia), joita miehet himoitsee sekä/tai jännittää. Muut asiakkaat ovat vain ihmisiä.

Vierailija
92/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin liikkeissä saa miesmyyjiltä tylyä palvelua. Myös hyvää palvelua saa. Olen keski-ikäinen nainen ja kävin juuri autohuollossa. Nuori miesmyyjä palveli todella hyvin ja kyseli pitkään autostani. Vai johtuiko palvelu autosta, sillä ostin vuosi sitten unelma-autoni ja on varmaan myös monen miehen silmissä kiva auto. Olen kyllä muissakin paikoissa saanut hyvää palvelua nuorilta miehiltä.

Totta kai, on paljon hyviä tyyppejä. Se on vain tämä tietty liittymä-/sähkömyyjän profiili mikä on inhottavin. Eikä kohdistu vain naisiin. Hirveitä takertujia miehiinkin. Pahimmat ei edes kestä sitä, että joku ei nyt vaan jaksa joka ohistuskerralla yhtään kuunnella.

Vierailija
93/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori myyjäjamppa rennosti heitti mm. että "mitäs isäntä", sellaisen nuoren suusta vaan kuulostaa jonkin sortin v-ttuilulta suurin osa.

Olen nuori nainen ja olin joitain vuosia sitten myyntifirmassa töissä. Siellä yksi miespuolinen a-i-n-a tervehti kaikkia itseään vanhempia miehiä tekopirteästi heittämällä "mitäs mestari". Sitä kun kuunteli 6h niin meinasi pää räjähtää! Noissa myyntifirmoissa meininki on tulos tai ulos ja aggressiivista, tekopirteää, liian tuttavallista myyntityyliä pakotettiin ihan kaikille, ja kuten itse sain huomata niin ne jotka siihen eivät taivu saavat kenkää firmasta. Todella ikävää että kulttuuri on mennyt tällaiseksi ja että nuo myyjät sitten epäkohteliaasti häiriköivät ihmisiä julkisissa tiloissa pomojensa tulostavoitteiden vuoksi.

Nää kaikki mestaria, päällikköä ja isäntää hokevat on niin rasittavia ihmisiä mikä ihme aiheuttaa tuon ylimielisyyden? Joskus tullut mieleen, että se on vaan todellisen epävarmuuden ja huonon itsetunnon peittelyä.

Vierailija
94/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesasiakaspalvelijat ovat kokemukseni mukaan yhtä mukavia kuin naiset niissä liikkeissä, joissa on myös naisia töissä. Ehkä he eivät kehtaa vaikuttaa nestepäisiltä kun naismyyjä on selän takana tai ehkä sekapaikkoihin vain hakee/palkataan kivempia miehiä. Esimerkiksi urheilukauppoihin. Mutta nämä miesten omat liikkeet ovat kyllä sellaisia ettei ikinä tiedä millaista palvelua saa. Lärvihomma ei päde vain naisiin vaan huonoa palvelua voi saada myös miehet.

Vierailija
95/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä asiaan, unohtaa miehen muu oheiskäytös. Myyjällä on mielessä nopeasti haarukoituna mitä asiakas haluaa ja jatkokysymyksiä, kunhan asiakas sen sanoo eikä pompi asiasta asiaan. Kun sanoo sen mitä haluaa ja pitää tauon - mies on kusessa jos ei siihen kunnolla vastaa. Jos miesmyyjä yrittää viedä asiaa muille urille, taas pieni tauko ja toista ongelma tarkemmin. Myyjä kyllä pelkää, että kävelet ulos.

Ei siinä tarvitse suuttua eikä ahdistua. Puhut vain rauhallisti asiasta johon haluat korjauksen.

Jos siinä hetkessä ihastuu mieheen niin se on toinen asia. 

Vierailija
96/114 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että naisten kohteluun asiakaspalvelutilanteessa vaikuttaa usein se, että monet miehet pelkäävät naisia. Ärhäkkä naispuolinen asiakas on pelottava ja siksi karteltava otus. Muistan kun eräässä kodinkoneliikkeessä lähestyin myyjäympyrää, jossa seisoi useita miesmyyjiä. Kun he havaitsivat minut, alkoivat kaikki selaamaan hulluna papereita ja tuijottamaan tietokoneen näyttöä. Ainoastaan nuorin myyjä ei osannut piiloutua. Otin kaikkein lempeimmän ilmeeni ja selitin hänelle rauhallisesti asiani. Tässä vaiheessa muutkin miehet rentoutuivat, kun havaitsivat etten olekaan mikään ihmissyöjä vaan ihan tavallinen nainen ja alkoivat kilvan avustamaan nuorta myyjää löytämään etsimäni tuotteen. Minulla ei ole huonoja kokemuksia miesasiakaspalvelijoista.

Vierailija
97/114 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja mulle oli yllätys, että Kuningatar Elisabeth on nuorena toiminut automekaanikkona 40-luvulla, ja muutenkin tykännyt autoista ja autoilusta:

https://img.ilcdn.fi/fFwCRvGkTKdwFtCqcQmdAxi5kxA=/full-fit-in/2048x0/im…

Nostan hattua! En olisi uskonut että hienostonainen suostuisi likaamaan käsiään autoremontissa :D

Vierailija
98/114 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheimpia ovat nämä keskenkasvuiset pikkutakkiurpot, joilla merkkivaatteet ja piukeat pöksyt. Diilissä oli nyt Clarissan kaudella se nuori blondipoika tätä laatua (en muista nimeä).

On niin myyjää niin myyjää, vaikka oikeasti on epävarma ja pelkäsi jopa lapsia.

Vierailija
99/114 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin häiriinnyn naismyyjistä. Teen kaikki hankinnat - etenkin tekniset, aina miesten kautta. Saa asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Vierailija
100/114 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin häiriinnyn naismyyjistä. Teen kaikki hankinnat - etenkin tekniset, aina miesten kautta. Saa asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Naismyyjiltä ei tarvitse kysyä kuin yksi vähänkään syvällisempi tekninen kysymys, niin paikalle on haettava mies, se tekninen asiantuntija :)