Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaikeus asioida miesten kanssa (teleoperaattorien liikkeet, autohuolto...)

Vierailija
04.08.2022 |

Olen jonkin aikaa miettinyt, miksi minulle on niin vaikeaa asioida miesten kanssa. En yhtään tykkää mennä esim. Telian liikkeeseen asiaani hoitamaan, kun siellä on vain nuoria miehiä töissä. Samoin auton vieminen huoltoon tuntuu hankalalta. Kaupassakin valitsen mielummin naiskassan.
Olen melko ujo ja ehkä pientä sos.tilanteiden pelkoakin on (ei diagnosoitu). Mutta naisten kanssa asioimista en tällä tavoin jännitä.
Onko kenelläkään samaa? Ja oletteko keksineet syytä tälle?

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuori myyjäjamppa rennosti heitti mm. että "mitäs isäntä", sellaisen nuoren suusta vaan kuulostaa jonkin sortin v-ttuilulta suurin osa.

Olen nuori nainen ja olin joitain vuosia sitten myyntifirmassa töissä. Siellä yksi miespuolinen a-i-n-a tervehti kaikkia itseään vanhempia miehiä tekopirteästi heittämällä "mitäs mestari". Sitä kun kuunteli 6h niin meinasi pää räjähtää! Noissa myyntifirmoissa meininki on tulos tai ulos ja aggressiivista, tekopirteää, liian tuttavallista myyntityyliä pakotettiin ihan kaikille, ja kuten itse sain huomata niin ne jotka siihen eivät taivu saavat kenkää firmasta. Todella ikävää että kulttuuri on mennyt tällaiseksi ja että nuo myyjät sitten epäkohteliaasti häiriköivät ihmisiä julkisissa tiloissa pomojensa tulostavoitteiden vuoksi.

Oliko norjalais- tai tanskalaisomisteinen firma kyseessä? Tykkäävätkö noissa maissa tuosta myyntityylistä?

Vierailija
102/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on todennäköisesti ennakkoasenne miespuoleisia henkilöitä kohtaan. Tämän jälkeen on helppo triggeroitua pienistäkin asioista. Kun samanlaista tunnelatausta ei ole naisia kohtaan, on asiointi helpompaa.

Kun etsii mikroaggressioita kulmakarvojen asennosta, niitä löytää varmasti.

Niin, eihän se nyt voi olla myyjässä vika..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin häiriinnyn naismyyjistä. Teen kaikki hankinnat - etenkin tekniset, aina miesten kautta. Saa asiallista ja asiantuntevaa palvelua.

Naismyyjiltä ei tarvitse kysyä kuin yksi vähänkään syvällisempi tekninen kysymys, niin paikalle on haettava mies, se tekninen asiantuntija :)

Totta turiset. Se tekninen osaaminen korreloi suoraan siihen mitä haarojen välissä roikkuu.

Vierailija
104/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni on ihan jäätävän komea (ihan totuudenmukaisesti kerron faktan yhtään leuhottamatta) ja olen huomannut miten häntä kohdellaan eri asiakaspalvelutilanteissa sen vuoksi.

Naisasiakaspalvelijoilta hän saa aina erinomaista palvelua, hymyilevät, ovat ystävällisiä. Jopa puhelimessa olen huomannut tämän, miehelläni on hyvin miellyttävä ääni ja tietynlainen tapa puhua mikä linjojakin pitkin sulattaa yrmeimmänkin tädin. Tekevät kaikkensa hoitaessaan mieheni asioita ja jotkut jopa venyttävät sääntöjä.

Mutta miesasiakaspalvelijoilta hän melkein poikkeuksetta saa ihan ala-arvoista palvelua, ovat tympeitä ja epäkohteliaita ja suorastaan v i t t u m a i s i a. Varmaan kateus sitten.

Vierailija
105/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi perustaa turvallinen ostostila vain naisille. Mikä ketju ottaa kopin? Tälle olisi todella kysyntää.

Vierailija
106/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen töissä IT-alalla, mutta silti nämä jonnet yrittävät myydä paskaa Gigantissa. Väittävät vielä vastaan. Asiaa ei helpota se, että olen nainen.

Olen mies ja töissä IT-alalla ja silti nämä jonnet yrittää myydä paskaa Gigantissa. Ja väittävät vastaan vaikka tekninen tietämys laitteista on yleensä aika ohkaista.

Vierailija
107/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiessani myyjänä huomasin melko nopeasti ettei asiakkaan ulkonäön perusteella kannata vetää johtopäätöksiä ostohalukkuudesta tai varallisuudesta. Monesti saatin asiakkaan tarpeita vastaavat hyvät kaupat aikaiseksi vaikka asiakkaan habitus oli kaukana varakkaan näköisestä ja näin ollen muut myyjät katselivat nyrpeästi.

Kuljen itsekin ties missä ryysyissä vaikka tulotason perusteella voisi olettaa toisin.

Vierailija
108/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset palvelee miehiä paremmin siksi kun naisten on pakko sillä ovat arvoasteikolla miesten alapuolella. Miehet ovat machoja ja naiset nössöjä.

Vierailija
109/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vein auton huoltoon kun sivupeili oli jumiutunut sähkövian vuoksi. Jamppa huollossa kysyi että ootko huomannu että siellä ovessa on sellanen nappi että kun sitä painaa niin peili kääntyy. Jep. Meinasin kääntyä kannoillani, mutta koska vika oli saatava korjatuksi, jätin auton sinne. Soitti sitten että peilissä on ihan sähkövika mikä pitää korjata!!!

Voi hel vet ti. Just tämä. Meillä jumiutui tiskikone siihen kohtaan, jossa on harjan kuva. Kun sanoin tämän korjaajalle hän tuhahti/ naurahti, että eihän siellä koneessa mitään harjoja ole! Oli mulla vissiin imetysvalvomisvitutus kun kerrankin annoin palaa ja sanoin sille korjaajalle.suorat sanat. En oo ylpeä, mutta se mansplaining vaimeni ehkä pariksi päiväksi.

Ja joo ymmärrän aloittajan epämukavuuden. Mulla oli samaa silloin kun olin nuori ja nätti. Nyt vaan kävelen selkä suorana tilanteisiin, olen mahdollisimman asiallinen ja kas, saa parempaa palvelua. Sinne kännykkäkauppaan ei kannata kävellä kyyryssä eikä anteeksi pyydellen. Ja huonosta kohtelusta pitää huomauttaa heti ja napakasti. Ikä auttaa tässä ja jo mainittu rupsahtaminen.

Semmosen oon huomannut kun on jo 50 v niin myyjän voi olla vaikeaa myydä mulle vaikka se keskihintainen jääkaappi. Pitäisi ostaa se kallein miele. Joidenkin itsetuntoa hivelee ostaa kalliita tuotteita, paikkaavat sillä jotain ja tämänhän myyjät haistavat. Mutta haistavat värillä väärin.

Vierailija
110/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuo nuorena, mutta nyt 48 v ei ole. Nyt miehet kohtelee minua kunnioittavasti ja tasavertaisesti. Kuvittelin, että ne on muuttunut fiksummaksi, mutta paskat, se vaan johtuu siitä että ilmeisesti näytän nykyisin jotenkin varakkaalta ja arvokkaalta, ja siksi vaan kohtelee noin. Nuorena oli sitä tietämättömänä tyttönä pitämistä ja sitä ettei edes haluttu palvella, esim. autoa oli vaikea ostaa kun kukaan ei tullut edes esittelemään mitään mulle vapaaehtoisesti ja vaikka itse hain myyjän, se oli sittenkin nihkeää ja halutonta. Epäilemättä taas kun tästä vanhenen, pidetään tietämättömänä mummona jolle voi myydä kaikenlaista tarpeetonta kuten ökyhintaisia laitevakuutuksia tms.  

Mutta se että tyyli ja pukeutuminen vaikuttaa, koskee minusta yhtä lailla myös useimpia naismyyjiä. Olen joskus kokeillut käydä Stockmannin palveluosastoilla (pahin kosmetiikka/parfyymi) toisaalta työvaatteissa (kauluspaita, housupuku, kalliihko laukku jne) ja toisaalta farkuissa ja t-paidassa. Toisessa asussa ei palvella, työvaatteissa palvelu on jopa imelän yliystävällistä ja laitetaan näytteitä vielä kasa kaupan päälle.

Vierailija
111/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistän nyt vähän, mutta usein nuoret miehet eivät ole aitoja. Kuvittelevat sitten että pitää vetää sellaista ärsyttävää päällekäyvää roolia. Asiakkaalle tulee siitä epämukava olo, olisivat vaan omia itsejään.

Se on sitä nuoruuden epävarmuutta, että pitää vetää överiksi. Osa kasvaa siitä yli, osa ei koskaan. Niistä, jotka ei kasva, tulee niitä änkyröitä ukkoja, joita kukaan ei jaksa kuunnella, kun ovat aina (omasta mielestään) oikeassa.

Vierailija
112/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs ihmettä? Aina hehkutatte, miten reiluja ja mukavia miehet on 🥴

Vierailija
113/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset palvelee miehiä paremmin siksi kun naisten on pakko sillä ovat arvoasteikolla miesten alapuolella. Miehet ovat machoja ja naiset nössöjä.

No voi pientä tekstaajaa, mikset ole koulussa?

Vierailija
114/114 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-vuotias mies, ja preferenssini asiakaspalveluhenkilöstön osalta on seuraava:

1) vanha mies

2) nuori mies

3) nuori nainen

4) vanha nainen

Pätee kaikkiin tilanteisiin, niin ruokakaupassa kuin autoliikkeessä.