Vaikeus asioida miesten kanssa (teleoperaattorien liikkeet, autohuolto...)
Olen jonkin aikaa miettinyt, miksi minulle on niin vaikeaa asioida miesten kanssa. En yhtään tykkää mennä esim. Telian liikkeeseen asiaani hoitamaan, kun siellä on vain nuoria miehiä töissä. Samoin auton vieminen huoltoon tuntuu hankalalta. Kaupassakin valitsen mielummin naiskassan.
Olen melko ujo ja ehkä pientä sos.tilanteiden pelkoakin on (ei diagnosoitu). Mutta naisten kanssa asioimista en tällä tavoin jännitä.
Onko kenelläkään samaa? Ja oletteko keksineet syytä tälle?
Kommentit (114)
Itseäni ärsyttää asiakkaiden kusetusyritykset. Olen tietoliikennetekniikan insinööri ja tiedän tasan tarkkaa miten kännykät ja wlan-tukiasemat toimivat. Minulle on yritetty myydä langatonta tukiasemaa jolla ei tee yhtään mitään tai oletetaan että en tiedä yhtään mitään modeemin modulaatiosignaalin laadusta ja sen puuttumisesta.
Aika kauheeta on nuorten miesmyyjien kanssa asioiminen enimmäkseen, tukahduttavaa. Etenkin just vaikka elektroniikkaliikkeet, autoliikkeet... en nykyisin suostu menemään tuollaisiin jos ei ole miestä mukana ja hänenkin kanssaan mies hoitaa asiat ja minä hymyilen tai karkaan paikalta. Ehkä kaikista pahimmalta tuntuu ohittaa miesfeissareita tai näitä liittymäkauppiaita, jotka ovat asettuneet keskellä kulkuväyliä kaupoissa ja tunkevat käteen jotain karkkia "onko karkkipäivä? tässä, noin, mikä liittymä sulla on? haluatko uuden liittymän?" niin päällekäyviä ja painostavia, velmun oloisia. Oon monesti miettinyt, että joku nainen noidenkin kanssa sitten seurustelee, mutta kuka. Aika moni varmaan tunnistaa tuollaiset, ne kaikista pahimmat, jotka vaikka autokaupassa naulitsee katseensa silmästä silmään ja oikein sellainen kiilusilmäinen megaleveä hammastekohymy ja tunkevat päälle "millainen auto sulla on?"
Koitan liittää tähän tämän, että tiedätte millaista provikkapalkka-ilmettä tarkoitan
https://www.customerskills.com/wp-content/uploads/2011/10/big-smile-guy…
Mulla vaan tulee tunne, että yritetään viedä viimeisetkin rahat ja myydä tarpeetonta. Olen lihava nelikymppinen nainen ja ihan reippaasti olen saanut palvelua aina. Mutta siis allekirjoitan, että miesten maailmassa asiointi on ahdistavaa.
Sama ongelma täällä. Autokaupassa tytöteltiin, vaikka olin yli 50v. Meni noloksi kun osasin avata konepellin ja tutkin moottoria. Siten vähän palvelu parani. Rautakaupassa asiointi on kanssa tuskaa, kun eivät voi ymmärtää että nainenkin voi osata sahata, porata ja naulata, maalaamisesta ja tapetoinnista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat tylyjä, epäasiallisia ja huonoja kaikessa työssä mihin liittyy asiakkaan kohtaaminen. On aina yhtä yllättävää kun mies osaakin käyttäytyä fiksusti. Yleensä johtuu siitä että kuvittelevat olevansa liian hyviä asiakaspalvelutyöhön. Bussikuskit ovat pahimpia.
Allekirjoitan tämän. Meidän työpaikalla suomalaiset miehet ovat ihan uskomattomia, joko tylyjä tai sitten todella teennäisen oloisia ja aspanaamio tippuu heti kun tulee vastaan vähänkin hankalampi asiakas. Parhaimpia miesaspoja ovat jostain syystä m.muuttajataustaiset.
Mä vein auton huoltoon kun sivupeili oli jumiutunut sähkövian vuoksi. Jamppa huollossa kysyi että ootko huomannu että siellä ovessa on sellanen nappi että kun sitä painaa niin peili kääntyy. Jep. Meinasin kääntyä kannoillani, mutta koska vika oli saatava korjatuksi, jätin auton sinne. Soitti sitten että peilissä on ihan sähkövika mikä pitää korjata!!!
Pliis Telian ja Gigantin myyjät lukekaa tämä ketju... 😁🙏 Kyllä sekin on tiedossa että myyntikoulutuksessa teille syötetään kaikkea paskaa mutta omien aivojen käyttö on silti sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin autohuoltamon, missä on nuori nainen tiskin takana. Hän on todella ystävällinen ja selittää asiat mukavasti niin että minäkin ymmärrän mikä autossa on vikana. Vien autoni jatkossa aina sinne ja olen suositellut ystävillenikin. Aiemmat kokemukset huoltamoista ovat olleet aika karuja.
Veisitkö jos naiset olisi myös konepellin alla?
Eihän siellä tiskin takanakaan mitään ummikoita ole, yleensä ne asentajat vuorottelee tiskillä ja korjaamotöissä.
Naisasentaja on todennäköisesti parempi kuin miehet, on mennyt opiskelemaan juuri sitä mikä kiinnostaa eikä sinne mihin juuri ja juuri todistuksellaan pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma täällä. Autokaupassa tytöteltiin, vaikka olin yli 50v. Meni noloksi kun osasin avata konepellin ja tutkin moottoria. Siten vähän palvelu parani. Rautakaupassa asiointi on kanssa tuskaa, kun eivät voi ymmärtää että nainenkin voi osata sahata, porata ja naulata, maalaamisesta ja tapetoinnista puhumattakaan.
Vaihda paikkaa, maalariksi valmistuvista on nykyään puolet naisia. Itse saan maalikaupassa todella hyvää palvelua, mukana roikkuvaa miestäni ne ei edes noteeraa 😉
En haluaisi mennä asioimaan Elisalle, Telialle jne, koska siellä on yleensä vain nuoria miehiä töissä. Jostain syystä tunnen itseni melkein aina todella tyhmäksi niissä tilanteissa. Näiden firmojen feissarit suututtavat, koska heistä ei pääse ohi kuten tavallisista asiakaspalvelijoista. En haluaisi olla heille tyly, mutta ei voi muutakaan, koska joko he eivät osaa lukea asiakasta tai heille ei ole opetettu sopivaa lähestymistapaa. Aggressiivinen lähestyminen ja kyvyttömyys ymmärtää sanoja "ei kiitos" ei myy, vaan saa karttamaan entistä enemmän.
Naisena on vaivattomampaa asioida naisen kanssa. Todella harva mies laittaa sivuun omat maneerinsa eikä omaksu neutraalia tapaa myydä kelle hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aika kauheeta on nuorten miesmyyjien kanssa asioiminen enimmäkseen, tukahduttavaa. Etenkin just vaikka elektroniikkaliikkeet, autoliikkeet... en nykyisin suostu menemään tuollaisiin jos ei ole miestä mukana ja hänenkin kanssaan mies hoitaa asiat ja minä hymyilen tai karkaan paikalta. Ehkä kaikista pahimmalta tuntuu ohittaa miesfeissareita tai näitä liittymäkauppiaita, jotka ovat asettuneet keskellä kulkuväyliä kaupoissa ja tunkevat käteen jotain karkkia "onko karkkipäivä? tässä, noin, mikä liittymä sulla on? haluatko uuden liittymän?" niin päällekäyviä ja painostavia, velmun oloisia. Oon monesti miettinyt, että joku nainen noidenkin kanssa sitten seurustelee, mutta kuka. Aika moni varmaan tunnistaa tuollaiset, ne kaikista pahimmat, jotka vaikka autokaupassa naulitsee katseensa silmästä silmään ja oikein sellainen kiilusilmäinen megaleveä hammastekohymy ja tunkevat päälle "millainen auto sulla on?"
Koitan liittää tähän tämän, että tiedätte millaista provikkapalkka-ilmettä tarkoitan
https://www.customerskills.com/wp-content/uploads/2011/10/big-smile-guy…
Juuri nuo tyrkyttäjät ovat pahimpia. Ärsyttää niin paljon, että olen opetellut vakiofraasit näille perusjanttereille: En käytä sähköä. Olen jo kk-lahjoittaja asioille x,y ja z. Ei, en osaa lukea, en halua päivän hesaria. Kiitos minulla on juuri uusittu määräaikainen sähkö-/puhelin-/aivan sama mikä sopimus. Samat litaniat puhelinmyyjille.
Autokaupat ja autonhuolto ovat siitä helppoja, että myyjät eivät tule ikiniä puhumaan mitään. Saa ihan rauhassa jonottaa huoltotiskille tai katsoa autoja. Hankalaksi homma menee vasta siinä vaiheessa, kun olisit ihan oikeasti ostamassa jotain. Pari vuotta sitten kävin kuusi autoliikettä läpi, yhdestä löysin myyjä, joka vaivautui jopa juttelemaan. Ostin auton sitten sieltä, kun muualta se ei onnistu.
Ulkonäön merkitys on nuorille miesmyyjille tosiaan aivan liian suuri. Samanarvoinen, neutraali kohtelu kaikille asiakkaille antaa paljon asiantuntevamman kuvan sekä myyjästä että yrityksestä, jota hän edustaa. Minäkin olen aina inhonnut tunnettua, että olen altavastaaja, jonka asiaa ei tarvitse kuunnella tai sisäistää. Näin sekä nättinä nuorena että pulskana tätinä.
Vierailija kirjoitti:
"en panisi"- katse.
wtf am i reading?
Nuoret naiset on lähtökohtaisesti parhaita asiakaspalvelussa. Ystävällisiä, kärsivällisiä ja mukavia.
Se vaan on fakta. Löytyy myös mahtavat asiakaspalvelutaidot omaavia miehiä, mutta valitettavasti ovat paljon harvemmassa.
Miehet ei ota keski-ikäistä naista oikein tosissaan, ovat joko alentuvia, tai sitten kysyvät, missä mies on, että saisivat hoitaa asian hänen kanssa.
Harvassa on miehet, joiden kanssa on voinut hoitaa bisnekset niin, ettei heitä jotenkin haittaa että olen nainen
Ennen tosiaan tuijottelivat kaula-aukkoa, nykyään vain väheksyvät.
Oli ihana saada taloni maalariksi naisyrittäjä. Hän kohteli ja puhutteli minua niin kuin asiakasta, ei niin kuin "naista".
Ei esim kysellyt, pitäisikö varmistaa että on miehen lupa, pitäisikö palata asiaan kun on mies paikalla.
Ei ole miestä. On ihan minun talo.
En oikeen tykkää asioida missään ns. "miestyypillisissä" liikkeissä, just rautakaupoissa, autohuollossa tai vaikka maatalouskaupassa. Kohdannut niin monta kertaa vähättelyä ja alentuvaa kohtelua kuin myös suoranaista vittuilua ja pään aukomista. Jostain syystä jos asioi esim. kangaskaupassa ei saa vastaavaa kohtelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"en panisi"- katse.
wtf am i reading?
😂
Vierailija kirjoitti:
Oli ihana saada taloni maalariksi naisyrittäjä. Hän kohteli ja puhutteli minua niin kuin asiakasta, ei niin kuin "naista".
Ei esim kysellyt, pitäisikö varmistaa että on miehen lupa, pitäisikö palata asiaan kun on mies paikalla.
Ei ole miestä. On ihan minun talo.
Omistan auton ja jostain syystä miehet olettavat, että puolisoni hoitaa kaikki siihen liittyvät asiat. En tiedä, mitä erityiskykyä tarvitaan varaamaan huoltoaika. Ei tarvitse edes huoltokirjasta tarkistaa kun auto kertoo, milloin on vuosihuollon aika. Mutta ilmeisesti oletus on, että tämmöinen keski-ikänen nainen ei siihen pysty.
🤣 Voi noiden kanssa.