Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmiokuudelle - Elämän onni on, ettei käy missään koskaan

Vierailija
03.08.2022 |

Mitä ajatuksia teille herää tuosta kolmiokuudelle-sometyypistä?

Hänen mukaansa elämässä onnelliseksi tekee, kun ei koskaan käy missään tai käytä vahingossakaan rahaa mihinkään elämyksiin tai hauskanpitoon. Kaikki on vain senttien laskemista, että pystyy kerryttämään rahaa tilille. Rahaa, jota ei sitten käytä mihinkään. En nyt oikein tiedä, tulee vain mieleen, että eikö tuo ole onnen vastakohta. Olisin sielultani ihan näivettynyt, henkisesti halvaantunut, jos en koskaan kokisi mitään elämyksiä. Kulttuuria, sosiaalisia kohtaamisia, seikkailuja jne. Kai minä sitten vain olen ihan hukassa itseni kanssa, kun en näe elämän tärkeimmäksi tavoitteeksi vain kököttää kotona ja laskea, miten monta euroa minulle jää tilille, kun en tee mitään koko vuoden aikana. Hän sanoo, että aiemmin tuhlasi kaiken menoihin, jotka ei sitten tuntunut miltään. Onko elämä tosiaan niin mustavalkoista, että on joko pantava haisemaan kaikki tai ei käytä mitään rahaa mihinkään?

Kommentit (191)

Vierailija
81/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voishan sitä ruokkia pesueen vaikka kuinka halvalla. Pussi keittovihanneksia lisukkeeksi riittää hyvin kuudelle, pussi makaroonia kylkeen ja halvinta ketsuppia soosiksi. Siltä tämän naisen ruuat näyttää. Varmaan lapset innoissaan kun äiti säästää ja iloitsee pennosistaan samaan aikaan kun muut lapset elää ja syö hyvin. 

Vierailija
82/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset AV-mammat rutisee. On se kauheaa, että ihmisellä rahaa, mutta ei käytä sitä. Varmaan teidän kiusaksi. :D Ja todellakin 400g jauhelihaa tekee isollekin perheelle ruuan, kas kun siinä on tarkoitus syödä seassa ja rinnalla mm. halpoja kauden kasviksia ja itse tehtyjä sämpylöitä, hintaa jää muutamia senttejä.

Kateellinen mistä??

Mietipä nyt itsekin että miten vuokallinen makaronilaatikkoa riittää moneksi päivää kun syöjiä 5. Yleensä teinipoika syö kerralla vuokallisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy tuo mies.

Mikä parisuhde se tuollainen on kun rouva istuu päivästä toiseen kotona ja ainoa yhteinen aika on synnytyksessä?

Miksi muuten isovanhemmat eivät koskaan ole lasten kanssa että pääsisivät johonkin? Tästä ei ole vissiin maininnut kertaakaan.

No mut eikö niillä ole vauva? Aika moni pienen vauvan äiti on kotona, mitäs outoa siinä on? Täällähän nimenomaan saa hirveät haukut, jos uskaltaa lähteä töihin ennen kuin piltti on vähintään kolme.

Ei käynyt edes ennen vauvaa missään.

Eikä tässä nyt töihin menosta ole kyse.

Mut siis tuo on rahankäyttöön liittyvä instatili. Mistä täällä tiedetään, ettei hän kävisi "missään"? Itse ainakin olin vaikka missä vauvan kanssa, mutta ei ne useinkaan olleet rahaa vaativia juttuja.

Itse on niin sanonut. Haluaa helppoutta joten istuvat kotona päivästä toiseen.

Okei! Missä? Seuraan tiliä, mut en oo tällaista huomannut. Ihan siis ilmoitti raha-asioista puhuessaan, et emme muuten käy missään? Selittäis tietty tuotakin, et pärjäävät yksillä ulkovaatteilla :D 

Ainahan se sanoo että haluaa helppoutta. Eivät käy missään koska lapset on pieniä. Jostain syystä unohtaa että hänellä on 2 teiniä jotka taatusti haluaisivat käydä jossakin.

Vierailija
84/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääripäiden tyyppi homma on joko kaikki tai ei mitään. Pahoin pelkään, että jossain vaiheessa ollan taas siellä toisessa laidassa.

Vierailija
85/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kannalta kiusallista, kun koko heidän elämänsä ja vanhempien rahattomuus jaetaan tuolla tavalla nettiin. Varmaan kiusataan köyhäilystä. Lisäksi jäin miettimään, että asuukohan teinit enää hänen kanssaan vai saako siitä lisää säästöä kun laittaa isälleen asumaan? Jollain tavalla kylmäävä fiilis tuli tästä ihmisestä.

Vierailija
86/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääripäiden tyyppi homma on joko kaikki tai ei mitään. Pahoin pelkään, että jossain vaiheessa ollan taas siellä toisessa laidassa.

Saman olen huomannut. Silloin kun vielä tiliä seurasin luin kaikki postaukset alusta asti. Tuhlatessa rahaa meni todella paljon ihan älyttömyyksiin, nyt eletään niin niukasti kuin vain mahdollista. En tiedä käsittääkö hän että vaikka olisi rahaongelmia, niin tilanne ei ole koskaan välttämättä ollut samanlainen kuin hänellä. Helppo säästää kun on hyvät tulot ja jättää kaiken turhan pois, noin minäkin voisin alkaa neuvomaan ihmisiä. Mutta jos ei ole niin hyvät tulot eikä mahdollista niitä oleellisesti kasvattaakaan, eikä tuhlaa mihinkään hömpötyksiin, mutta on esim. velkaa paljon, niin ei se tilanne niin yksinkertainen olekaan. Eikä lapset ole enää pieniä jotka syö ihan linnunannoksiat, vaan teinejä jotka ihan oikeasti syö.

Vierailija
87/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten kannalta kiusallista, kun koko heidän elämänsä ja vanhempien rahattomuus jaetaan tuolla tavalla nettiin. Varmaan kiusataan köyhäilystä. Lisäksi jäin miettimään, että asuukohan teinit enää hänen kanssaan vai saako siitä lisää säästöä kun laittaa isälleen asumaan? Jollain tavalla kylmäävä fiilis tuli tästä ihmisestä.

Toinen teineistä asuu isänsä luona. Voi olla että esim. opiskelujen takia on järkevämpää asua siellä, syytä ei ole kerrottu eikä tietysti tarvitsekaan.

Vierailija
88/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivin toiminta on kyllä moraalisesti niin väärin. Olisi voinut tukea Lahtelaisia pieniä yrityksiä ostamalla ne omat tuotteensa, eikä hyväksikäyttää niitä. Päivillä ei ole edes ollenkaan taitoa mainostaa tuotteita. Hyvä kun selvää saa kuvista.

Hän otti neuvosta vaarin ja kävi passikuvissa paikallisella pienyrittäjällä :D

Vierailija
89/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä he pärjäävät noin pienillä ruoka-annoksilla?

400g jauhelihaa ja makaronipussi riittää viidelle ja varmaan mies ottaa vielä evääksi. En käsitä, meitä vain 3 ja vuokallinen ei meinaa riittää mitenkään.

Jos ei tee mitään eikä käy missään niin eipä siinä paljoa kuluta.

Säästäähän siinäkin.

Vierailija
90/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy tuo mies.

Mikä parisuhde se tuollainen on kun rouva istuu päivästä toiseen kotona ja ainoa yhteinen aika on synnytyksessä?

Miksi muuten isovanhemmat eivät koskaan ole lasten kanssa että pääsisivät johonkin? Tästä ei ole vissiin maininnut kertaakaan.

No mut eikö niillä ole vauva? Aika moni pienen vauvan äiti on kotona, mitäs outoa siinä on? Täällähän nimenomaan saa hirveät haukut, jos uskaltaa lähteä töihin ennen kuin piltti on vähintään kolme.

Ei käynyt edes ennen vauvaa missään.

Eikä tässä nyt töihin menosta ole kyse.

Mut siis tuo on rahankäyttöön liittyvä instatili. Mistä täällä tiedetään, ettei hän kävisi "missään"? Itse ainakin olin vaikka missä vauvan kanssa, mutta ei ne useinkaan olleet rahaa vaativia juttuja.

Itse on niin sanonut. Haluaa helppoutta joten istuvat kotona päivästä toiseen.

Okei! Missä? Seuraan tiliä, mut en oo tällaista huomannut. Ihan siis ilmoitti raha-asioista puhuessaan, et emme muuten käy missään? Selittäis tietty tuotakin, et pärjäävät yksillä ulkovaatteilla :D 

Ainahan se sanoo että haluaa helppoutta. Eivät käy missään koska lapset on pieniä. Jostain syystä unohtaa että hänellä on 2 teiniä jotka taatusti haluaisivat käydä jossakin.

Ymmärrän kyllä, että kun on monta pientä lasta, haluaa elämältä helppoutta. Saa pidettyä ruoka- ja unirytmin tasaisena, kun ei käy missään jne. Silti tämä ihmetyttää minua, että ollaan melko totaalisesti vain kotona aina. Heillä on kuitenkin käytettävissään esim. mökki, ilmeisesti Päivin vanhempien. Ei mökillä ole sen vaivalloisempaa pitää pienten unirytmejä tasaisena, kuin kotonakaan. Olimme itse kolme viikkoa mökillä, kun meillä oli puolivuotias ja kaksivuotias. Ainoa kotona olosta eroavaisuus käytännössä oli se, että pesut tehtiin vadissa, ja lämmintä vettä piti toki olla saatavilla, hanasta tulee vain kylmää. Oli ihana kesäloma koko perheen kesken, ja ollut sen jälkeenkin. Nyt lasten ollessa jo lähes täysi-ikäisiä eivät enää joka kerta halua mökille mukaan, yllättäen :D 

Mökillä hän kävi vain pojan kanssa. Mietin, että kuinka mielekästä teinille on mökillä olo. Tokihan siellä voi kalastaa, uida jne. ja jos vaihtoehto on olla vain kotona, niin varmasti lähtee mielellään sitten mökille. 

Mutta missään ei tosiaan käydä koko perheen kesken, eikä siihen ole mahdollisuuttakaan, koska kaikki eivät mahdu kerralla autoon. Teinit voivat sitten tulla perässä bussilla, jos haluavat, on Päivi kertonut. Mutta toki sitäkään mahdollisuutta ei tule, koska missään ei käydä koska pienet lapset. 

Häneltä on myös kysytty, miksei käy missään vain teinien kanssa. Ovat kuulemma mieluummin kavereiden kanssa. Tämäkin on varmasti totta, teineille kaverit ovat tärkeitä. Mutta kyllä meidän teinit lähtevät mielellään mukaan, jos pyydän heitä kylään, leffaan tms. Tuo minua häiritsee tässä, että teinit on edellisestä liitosta, ja heidät on ikään kuin ulkoistettu perheen elämästä. Jos haluavat tehdä jotain muuta kuin olla kotona, voivat tehdä sen kavereidensa kanssa, äiti ei heidän kanssaan lähde mihinkään. 

Vierailija
91/191 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan se 3v mitään muuta joululahjaksi kun sähköhammasharjan?

Vierailija
92/191 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ostettu makkaraa, eineksiä ja lihapiirakoita.

Oikeesti?

Vierailija
93/191 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elänyt tuollaisen lapsuuden. Missään ei käyty, mitään ei tehty, mitään ei harrastettu, mihinkään ei ollut varaa tai intoa.

Äitini mielestä vietimme ihanaa maalaiselämää. Minä en siitä muista kuin liian aikaiset kouluaamut taskulampun kanssa umpihangessa ja ainaisen palelemisen ja tylsyyden.

Vierailija
94/191 |
25.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieleipiteeni tästä bloggaajasta muuttui, kun näin, että hän on alkanut organisoida muiden, huonossa tilanteessa olevien jouluauttamista. Hän ei itse hyödy siitä mitään, mutta koordinoi sitä. Blogiin on nyt kirjoittanut moni joilla asiat ovat tosi huonosti ja jotka haluaisivat vaikkapa lapselleen joulukalenterin. Joku muu voi ottaa pyynnöstä kopin ja bloggaaja saattaa avun tarvitsijan ja auttajan yhteen. Epäitsekästä ja joulun hengen mukaista!

Vierailija
95/191 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku auttaa pulassa olevia perheitä? Blogissa on paljon ilmoittautuneita avun tarvitsijoita: https://www.instagram.com/p/ClVriuPNv3Q/

Vierailija
96/191 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupukki ei tule koska lapset pelkää?

Kannattaiskohan niitä lapsia käyttää ihmisten ilmoilla etteivät pelkäisi partasuista miestä.

Taitaa olla vaan tekosyy että säästyy rahat.

Vierailija
97/191 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisiko joku auttaa pulassa olevia perheitä? Blogissa on paljon ilmoittautuneita avun tarvitsijoita: https://www.instagram.com/p/ClVriuPNv3Q/

En taida. On väliinputoajia, jotka ansaitsevat tukea ja osa noistakin tarinoista kyllä liikutti, mutta sitten taas näitä kolme lasta ennestään, vauva tulossa. Iso talo ja isot menot. Eehei. Meillä on kaksi työssäkäyvää. Asumme nykymittapuulla aika ahtaasti, mutta silti esimerkiksi sähkölaskut ovat kasvaneet merkittävästi. Avuntarvitsijoita löytää onneksi muualtakin. 

Vierailija
98/191 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa tarinassa oli että paljon lapsia. Minusta näistä saa syyttää vain itseä ettei rahat riitä.

Vierailija
99/191 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on Päiviltä kyllä riman aloitus kun julkaisee näitä nyyhkytarinoita. Samanlaista sontaa kun kaikki muutkin jouluapua keräykset.

Vierailija
100/191 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vähän hämmentää miten paljon toraääniä kolmiokuudelle-tili aiheuttaa. Hänhän keskittyy tilillään säästämiseen ja elää monilapsisen perheen elämää tilanteessa, jossa tarkoitus on säästää omistusasuntoa varten. Oletetusti on jo sopivan budjetin osaketta katsottu kun säästötavoite on tiedossa. Kyllä mä vähän ajattelisin, että kannattaa peiliinkin katsoa jos kaikki tilin päivitykset ärsyttävät. Se on kuitenkin vain ig-tili..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi