Kolmiokuudelle - Elämän onni on, ettei käy missään koskaan
Mitä ajatuksia teille herää tuosta kolmiokuudelle-sometyypistä?
Hänen mukaansa elämässä onnelliseksi tekee, kun ei koskaan käy missään tai käytä vahingossakaan rahaa mihinkään elämyksiin tai hauskanpitoon. Kaikki on vain senttien laskemista, että pystyy kerryttämään rahaa tilille. Rahaa, jota ei sitten käytä mihinkään. En nyt oikein tiedä, tulee vain mieleen, että eikö tuo ole onnen vastakohta. Olisin sielultani ihan näivettynyt, henkisesti halvaantunut, jos en koskaan kokisi mitään elämyksiä. Kulttuuria, sosiaalisia kohtaamisia, seikkailuja jne. Kai minä sitten vain olen ihan hukassa itseni kanssa, kun en näe elämän tärkeimmäksi tavoitteeksi vain kököttää kotona ja laskea, miten monta euroa minulle jää tilille, kun en tee mitään koko vuoden aikana. Hän sanoo, että aiemmin tuhlasi kaiken menoihin, jotka ei sitten tuntunut miltään. Onko elämä tosiaan niin mustavalkoista, että on joko pantava haisemaan kaikki tai ei käytä mitään rahaa mihinkään?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten uskaltaa kertoa noin avoimesti raha-asioista somessa. Jo pelkästään sen kertominen että laittaa lapselle 140€ kuukaudessa tilille on suuri riski. Joku ilmoittaa tämän varmasti verottajalle.
Tästä lapsilisästäkin (joka kuuluisi hänen exälleen, koska lapsihan asuu siellä) hän vetää välistä 22 euroa kuukaudessa (lapsilisä ensimmäisestä lapsesta yh-korotuksella on 162,88 euroa).
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen miten uskaltaa kertoa noin avoimesti raha-asioista somessa. Jo pelkästään sen kertominen että laittaa lapselle 140€ kuukaudessa tilille on suuri riski. Joku ilmoittaa tämän varmasti verottajalle.
Tuo on kevyttä siihen verrattuna miten huijasi pankkia, te-toimistoa ja kelaa.
Nyt on Päivillä ollut onni palata siivottuun kotiin, koska me veronmaksajat maksamme paitsi hänen sijoituksensa, myös hänen siivouksensa. Kyllä tuollainen 600 euron siivous- ja sijoitusraha itsellekin kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Päivillihän ei tätä ongelmaa ole, kun lapsille ei senttiäkään laiteta.
Vierailija wrote:
Minua vähän hämmentää miten paljon toraääniä kolmiokuudelle-tili aiheuttaa. Hänhän keskittyy tilillään säästämiseen ja elää monilapsisen perheen elämää tilanteessa, jossa tarkoitus on säästää omistusasuntoa varten. Oletetusti on jo sopivan budjetin osaketta katsottu kun säästötavoite on tiedossa. Kyllä mä vähän ajattelisin, että kannattaa peiliinkin katsoa jos kaikki tilin päivitykset ärsyttävät. Se on kuitenkin vain ig-tili..
Olen samaa mieltä kanssasi, ja
tässä todella itsekin olen ihmetellyt näitä negatiivisiä mielipiteitä ja kommentteja...
Ihan älytöntä!!!
Starttirahaa yhteistyöpostauksiin. Tää on törkein tukirotta mitä on olemassa. Ja nyt vielä ilmaiselle lomalle.
Kahdet sukat per lapsi.uskomatonta. Ja niitä säilytetään kengissä. Enpä ole moista ennen kuullut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minua vähän hämmentää miten paljon toraääniä kolmiokuudelle-tili aiheuttaa. Hänhän keskittyy tilillään säästämiseen ja elää monilapsisen perheen elämää tilanteessa, jossa tarkoitus on säästää omistusasuntoa varten. Oletetusti on jo sopivan budjetin osaketta katsottu kun säästötavoite on tiedossa. Kyllä mä vähän ajattelisin, että kannattaa peiliinkin katsoa jos kaikki tilin päivitykset ärsyttävät. Se on kuitenkin vain ig-tili..
Olen samaa mieltä kanssasi, ja
tässä todella itsekin olen ihmetellyt näitä negatiivisiä mielipiteitä ja kommentteja...
Ihan älytöntä!!!
Tuo lasten kustannuksella säästäminen on sairasta.
Tuosta tukirottailusta en edes sano enää mitään, nousee liiaksi verenpaine.
Itse kulkee sisälläkin villasukissa(jota omistaa yhdet,koska lie pesee?) lapset sen sijaan paljain jaloin,kengistä pukee ne sukat jos johonkin lähtee.
Minimalismin hengessä, paitsi kaikki ilmanen sälä/krääsä/ruoka otetaan vastaan mitä irtoaa.
Yhteistyöpostausten taso on laadutonta.
ja tukilypsäminen tähän päälle, en todella ihmettele että herättää raivoa ihmisissä.
Joskus katson mielenkiinnosta instasta niitä 20 euron kokkailuja. Melkein insiproidun. Sitten kuitenkin mietin, että jos ihan aina on tuollaista, niin kovin on kevyet sapuskat. Kasviksia meillä (2 aikuista ja 1 lapsi) menee saman verran kun tuolla 6 hengen porukalla.
Tuon lapsista tulee yhtä traumatisoituneita kuin mieheni, joka eli lapsuutensa tuollaisessa perheessä. Nyt saa ahdistus/paniikkikohtauksia, jos tilillä ei ole tarpeeksi rahaa ja on pahimpina aikoina todella kontrollifriikki rahan suhteen. Reagoi siis kaikkeen stressiin ahdistumalla rahasta ja silloin rahaa ei saisi käyttää mihinkään, että hän säilyttää kontrollin ja turvallisuudentunteen.