Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmiokuudelle - Elämän onni on, ettei käy missään koskaan

Vierailija
03.08.2022 |

Mitä ajatuksia teille herää tuosta kolmiokuudelle-sometyypistä?

Hänen mukaansa elämässä onnelliseksi tekee, kun ei koskaan käy missään tai käytä vahingossakaan rahaa mihinkään elämyksiin tai hauskanpitoon. Kaikki on vain senttien laskemista, että pystyy kerryttämään rahaa tilille. Rahaa, jota ei sitten käytä mihinkään. En nyt oikein tiedä, tulee vain mieleen, että eikö tuo ole onnen vastakohta. Olisin sielultani ihan näivettynyt, henkisesti halvaantunut, jos en koskaan kokisi mitään elämyksiä. Kulttuuria, sosiaalisia kohtaamisia, seikkailuja jne. Kai minä sitten vain olen ihan hukassa itseni kanssa, kun en näe elämän tärkeimmäksi tavoitteeksi vain kököttää kotona ja laskea, miten monta euroa minulle jää tilille, kun en tee mitään koko vuoden aikana. Hän sanoo, että aiemmin tuhlasi kaiken menoihin, jotka ei sitten tuntunut miltään. Onko elämä tosiaan niin mustavalkoista, että on joko pantava haisemaan kaikki tai ei käytä mitään rahaa mihinkään?

Kommentit (191)

Vierailija
41/191 |
02.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kaappi täynnä jogurttia, makaronia ja munia.

Ei ihmekään että viikon ruokaostokset saa 60 eurolla.

Vierailija
42/191 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavinkit on kyllä ihan hyviä, perusruokia joita isovanhemmat usein teki. Meillä tosin ei lapset söisi kananmunia, koska ovat allergisia. Enkä voisi imetysaikana syödä mitään kaaleja, vauva huutaisi muuten mahaansa.

Täällä missä asun niin ei vaan ole noita ilta-alessa mitään lihoja enää jäljellä. Samantien menevät kun hyllyyn jotain laputtavat.

Vähän häiritsee tuo kun on saanut niin paljon ilmaiseksi, sukulaisilta tai kaupallisessa yhteistyössä. Myös äitiyspakkauksen myyminen on minusta moraalisesti väärin, koska jos et tarvitse niin otat sen rahana (140€). Vaikka ei sitä mikään laki estä, mutta ajatuksena vieroksun.

Mielenkiintoista olisi seurata sitten kun lapset 3kpl ovat teinejä. Meillä ainakin on puhelimet rikki vähän väliä, vaatteita kuluu tosi paljon ja harrastukset maksaa. Teinit syövät myös todella paljon, ei mitkään kaalilaatikot kelpaa. Johan teinit tarvitsevat omat tietokoneetkin jo koulutehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä veikkaatte saako lapset joulukalenterit?

Vierailija
44/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä veikkaatte saako lapset joulukalenterit?

Ei varmasti. Korkeintään päivin äiti on ommellut kalenterin johon Päivi laittaa lapsille 1 rusinan per päivä.

Vierailija
45/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuusikin on varmasti turha ja jouluruoka syödään muiden maksamana.

Vierailija
46/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi on uskovainen. Ei se vietä joulua

Vierailija
47/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi päivin mielestä on asiatonta kun ihmiset kauhistelee kun hän oli farkuissa ja lenkkareissa hakemassa palkintoa?

Eikö sen vertaa löydy käytöstapoja että pukeutuu asiallisesti juhliin?

Vierailija
48/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä,miksi joku viitsii tuollaista turhaa akkaa seurata.

Vierailija
49/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päivin mielestä on asiatonta kun ihmiset kauhistelee kun hän oli farkuissa ja lenkkareissa hakemassa palkintoa?

Eikö sen vertaa löydy käytöstapoja että pukeutuu asiallisesti juhliin?

Ja miks on hankkiutunu eroon siistimmistä vaatteista, niitä todennäköisesti on ollut koska on kertonut shoppailleensa liikaa..

ajatella jos ois jonku häät tai hautajaiset ja yks lompsii vaelluskengissä ja farkuissa

Vierailija
50/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi ei kyllä vastaanota yhtään mitään kritiikkiä. Aina löytyy selitys kaikelle.

Vierailija
51/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi on kyllä loistava vastaamaan asian vierestä ja saa näyttämään kysyjän typerältä. Päivin mielipide on ainoa oikea.

Vierailija
52/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivi on kyllä loistava vastaamaan asian vierestä ja saa näyttämään kysyjän typerältä. Päivin mielipide on ainoa oikea.

Raskas ihminen ja todella ahdasmielisen oloinen.

Ei se puolisokaan kovin terävältä vaikuttanut tai sitten oli haluton vastaamaan kysymyksiin.

Vierailija
53/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienituloisen larppaus on erilaista, kuin elää pienituloisena. Esimerkkinä voin käyttää itseäni, jonka talous kiristyi sarjasta sattumuksia. Koronanaikaan yrittäjänä tuli hetki, jolloin työt yksinkertaisesti vähenivät pitkäksi aikaa. Silloin oli säästöjä Juu, jotka syötiin ja elettiin (olen yksinhuoltaja). Samalla kodinkoneista tuli elinkaarensa päähän tiski-ja pesukone (yhtäaikaa hankittuja). No niitä säästöjä tarvittiin taas. Kun vihdoin tulot alkoivat vähän tasaantua, aloin itse sairastella ja tulot ovat olleet niukat elinkustannusten kasvaessa. Samalla myös hajosi jääkaappi-pakastin. Autoon joka työnpuolesta on välttämätön tuli iso remontti. Tarvitsin kalliit silmälasit. Nämä kaikki osamaksulla. Nyt pikkuhiljaa haalin lisää töitä ja yritän samalla kuntoutua, olen myös tähän joutunut käyttämään rahaa koko ajan. Mitään ylimääräistä ei yksinkertaisesti voi enää tehdä seuraavaan 1-2 vuoteen, kunnes talous on tasaantunut. Ei hirveästi naurata. Pieniä summia yritän säästää, mutta vain yllättävien menojen varalle.

Vierailija
54/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään Päivin tilistä, saanut ajattelemaan kuinka monesta asiasta voikaan säästää. Sitten taas kaikesta ei kuitenkaan kannata mielestäni säästää. Yksi on esim nämä juhlavaatteet. Ei kovin kunnioittavaa hakea palkintopystiä kauhtuneissa farkuissa, villatakissa ja lenkkareissa. Ihan taatusti olisi ollut jotain siistimpääkin kaapissa. Jopa itselläni on, vaikka olen itsekin tällainen pihistelijäluonne. Juhlavaatteita saa hyvin edullisestikin, itsekin olen ostanut ihan muutamalla eurolla kirpparilta ja saanut paljon kehuja vaatteista. Eli sanoisin, että säästäväisyys on hyvästä, mutta tiettyyn rajaan asti.

Vierailija
55/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään Päivin tilistä, saanut ajattelemaan kuinka monesta asiasta voikaan säästää. Sitten taas kaikesta ei kuitenkaan kannata mielestäni säästää. Yksi on esim nämä juhlavaatteet. Ei kovin kunnioittavaa hakea palkintopystiä kauhtuneissa farkuissa, villatakissa ja lenkkareissa. Ihan taatusti olisi ollut jotain siistimpääkin kaapissa. Jopa itselläni on, vaikka olen itsekin tällainen pihistelijäluonne. Juhlavaatteita saa hyvin edullisestikin, itsekin olen ostanut ihan muutamalla eurolla kirpparilta ja saanut paljon kehuja vaatteista. Eli sanoisin, että säästäväisyys on hyvästä, mutta tiettyyn rajaan asti.

Kyllä, ja vaatteita voi myös lainata, ihan vaatelainaamoista tai kavereilta tai sukulaisilta. Olen itsekin lainannut ystävälleni juhlamekkoa, kun hän tarvitsi mustan, yksinkertaisen mekon juhliin. 

Jotenkin voisin kuvitella, että Päivin siskolla olisi varmasti ollut joku siistimpi asu lainata, ja eikö hän lainannut siskonsa kenkiä hautajaisiin, jos oikein muistan. Toki sekin alkaa ärsyttää, jos joku jatkuvasti lainaa kenkiä ja vaatteita, mutta jos tällaisia tilaisuuksia kuten hautajaiset ja juhla, jossa itse esiintyy lavalla palkittavana, on harvoin, lainaaminen on ymmärrettävää. 

Vierailija
56/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttamisen omassa maassa vielä ymmärtää kyllä, elokuvat, konsertit, satunnaiset ravintolassa ja kahvilassa käynnit. Mutta jatkuvaa pakonomaista lomareissailua ulkomailla en ymmärrä. Eiväthän esim. turkkilaiset tai kreikkalaisetkaan lentele Suomeen turistireissuille.

Miksi siis tuhlata rahojaan erilaisten paskamaiden hyvinvointiin ja rahoittaa niiden turismielinkeinoa? Unohtamatta samalla jatkuvan jonninjoutavan lentelyn ilmastoa saastuttavaa vaikutusta, mikä nykyisessä ilmastohypetyksessä tyystin näyttää unohtuvan.

Myöskään työmatkoille ei ole järkeä liidellä lentokoneen siivin, onhan skypet ym. kokoustamisvälineet keksitty. Naurettavimpana viimeaikaisista tulee mieleen paskantärkeilevän suomalaisvaltuuskunnan Egyptin-reissu, jonne taas oli liihoteltava veronmaksajain kustantamana. Niin, mitenkäs jos koko meeting olisi järjestetty etäyhteyksin - siinä olisi voitu tehdä jotain konkreettista hyvää ilmaston eteen.

Vierailija
57/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko se pummi kakun ja kukat ristiäisiin?

On kyllä röyhkeä.

Vierailija
58/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko se pummi kakun ja kukat ristiäisiin?

On kyllä röyhkeä.

Samaa katsoin. Ihmekään kun ristiäisbudjetti oli 50€, oliko säästövinkkinä kerjätä ilmaset tuotteet??

Vierailija
59/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin toiminta on kyllä moraalisesti niin väärin. Olisi voinut tukea Lahtelaisia pieniä yrityksiä ostamalla ne omat tuotteensa, eikä hyväksikäyttää niitä. Päivillä ei ole edes ollenkaan taitoa mainostaa tuotteita. Hyvä kun selvää saa kuvista.

Vierailija
60/191 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivin mainokset on ihan paska laatua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi