Kolmiokuudelle - Elämän onni on, ettei käy missään koskaan
Mitä ajatuksia teille herää tuosta kolmiokuudelle-sometyypistä?
Hänen mukaansa elämässä onnelliseksi tekee, kun ei koskaan käy missään tai käytä vahingossakaan rahaa mihinkään elämyksiin tai hauskanpitoon. Kaikki on vain senttien laskemista, että pystyy kerryttämään rahaa tilille. Rahaa, jota ei sitten käytä mihinkään. En nyt oikein tiedä, tulee vain mieleen, että eikö tuo ole onnen vastakohta. Olisin sielultani ihan näivettynyt, henkisesti halvaantunut, jos en koskaan kokisi mitään elämyksiä. Kulttuuria, sosiaalisia kohtaamisia, seikkailuja jne. Kai minä sitten vain olen ihan hukassa itseni kanssa, kun en näe elämän tärkeimmäksi tavoitteeksi vain kököttää kotona ja laskea, miten monta euroa minulle jää tilille, kun en tee mitään koko vuoden aikana. Hän sanoo, että aiemmin tuhlasi kaiken menoihin, jotka ei sitten tuntunut miltään. Onko elämä tosiaan niin mustavalkoista, että on joko pantava haisemaan kaikki tai ei käytä mitään rahaa mihinkään?
Kommentit (191)
Vierailija kirjoitti:
Ruokavinkit on kyllä ihan hyviä, perusruokia joita isovanhemmat usein teki. Meillä tosin ei lapset söisi kananmunia, koska ovat allergisia. Enkä voisi imetysaikana syödä mitään kaaleja, vauva huutaisi muuten mahaansa.
Täällä missä asun niin ei vaan ole noita ilta-alessa mitään lihoja enää jäljellä. Samantien menevät kun hyllyyn jotain laputtavat.
Vähän häiritsee tuo kun on saanut niin paljon ilmaiseksi, sukulaisilta tai kaupallisessa yhteistyössä. Myös äitiyspakkauksen myyminen on minusta moraalisesti väärin, koska jos et tarvitse niin otat sen rahana (140€). Vaikka ei sitä mikään laki estä, mutta ajatuksena vieroksun.
Mielenkiintoista olisi seurata sitten kun lapset 3kpl ovat teinejä. Meillä ainakin on puhelimet rikki vähän väliä, vaatteita kuluu tosi paljon ja harrastukset maksaa. Teinit syövät myös todella paljon, ei mitkään kaalilaatikot kelpaa. Johan teinit tarvitsevat omat tietokoneetkin jo koulutehtäviin.
Mulla on taas jäänyt mielikuva, että hän nimenomaan säästää, että TULEVAISUUDESSA olisi vara kaikkeen tarpeelliseen. Kyllä hän varmasti tietää, että teinit maksavat enemmän kuin pikkutaaperot. Lisäksi, vaikka hän nyt elää myös omalta osaltaan aika askeettista elämää, riittävän omaisuuden kartuttua hän voi ostaa vaikka huoneiston espanjasta kunhan lapset ovat omillaan ja nauttia vaikka puolet vuodesta auringon lämmöstä, sillä välin kun muut ikätoverit paahtavat loskaisessa oravanpyörässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavinkit on kyllä ihan hyviä, perusruokia joita isovanhemmat usein teki. Meillä tosin ei lapset söisi kananmunia, koska ovat allergisia. Enkä voisi imetysaikana syödä mitään kaaleja, vauva huutaisi muuten mahaansa.
Täällä missä asun niin ei vaan ole noita ilta-alessa mitään lihoja enää jäljellä. Samantien menevät kun hyllyyn jotain laputtavat.
Vähän häiritsee tuo kun on saanut niin paljon ilmaiseksi, sukulaisilta tai kaupallisessa yhteistyössä. Myös äitiyspakkauksen myyminen on minusta moraalisesti väärin, koska jos et tarvitse niin otat sen rahana (140€). Vaikka ei sitä mikään laki estä, mutta ajatuksena vieroksun.
Mielenkiintoista olisi seurata sitten kun lapset 3kpl ovat teinejä. Meillä ainakin on puhelimet rikki vähän väliä, vaatteita kuluu tosi paljon ja harrastukset maksaa. Teinit syövät myös todella paljon, ei mitkään kaalilaatikot kelpaa. Johan teinit tarvitsevat omat tietokoneetkin jo koulutehtäviin.
Mulla on taas jäänyt mielikuva, että hän nimenomaan säästää, että TULEVAISUUDESSA olisi vara kaikkeen tarpeelliseen. Kyllä hän varmasti tietää, että teinit maksavat enemmän kuin pikkutaaperot. Lisäksi, vaikka hän nyt elää myös omalta osaltaan aika askeettista elämää, riittävän omaisuuden kartuttua hän voi ostaa vaikka huoneiston espanjasta kunhan lapset ovat omillaan ja nauttia vaikka puolet vuodesta auringon lämmöstä, sillä välin kun muut ikätoverit paahtavat loskaisessa oravanpyörässä.
Hänellä on nyt 2 teiniä. Ja heidän kanssaan ei tee yhtään mitään. Tärkeintä vaan että säästöjä kertyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänellä on nyt 2 teiniä. Ja heidän kanssaan ei tee yhtään mitään. Tärkeintä vaan että säästöjä kertyy.
Joo, mutta teinit ovat parin vuoden päästä aikuisia, ja varmasti kiittävät opiskeluaikana, jos varakas äiti vaikka ostaa asunnon jossa asua edullisesti ja avustaa rahallisesti. Ei siinä varmastikaan pari menetettyä lintsireissua miltään tunnu, etenkin jos äiti on aina ollut kotona saatavilla vaikeina teiniaikoina. Mulle ainakin oli teininä tärkeää, että vanhemmat olivat saatavilla ja että kotona sai viettää vanhempien kanssa koti-iltaa kun siltä tuntui.
Taas Päivi sanoi että jos rahat ei riitä niin täytyy karsia menoja.
Eikö hän oikeasti ymmärrä että monen kotiäidin tulot on 500-1000e/kk mitkä ei riitä edes peruselämiseen??
Päivillä 10e sähkölasku, tajuaako hän ollenkaan kuinka isoja sähkölaskuja ihmisillä on? Ei kaikilla mitenkään ole noin edullisia sopimuksia.
Voi Päivi miksi et ymmärrä.
Jos on pienet tulot niin niistä on mahdottomuus säästää satoja euroja joka kuukausi.
Kyllä olet ylimielinen vaikka muuta väität.
Näin pienituloisena nuo päivin kommentit on loukkaavia.
Miten säästät puskuria kun tulot on työmarkkinatuki ja lapsilisät?
Tuloja on vaikea nostaa kun kukaan ei palkkaa puolikuntoista ihmistä.
Miksi tuo raahaa vauvaa mukana myöhään illalla kauppaan? Eikö se mies pärjää vauvan kanssa?
Taas se leuhkii rahoillaan. Nyt kotiäidin tulot on jo yli 5000e.
Tuo ei ole mitään muutakuin pienituloisten pilkkaamista. Kotiäidit yleensä saa joku 500/kk mutta eipä Päivi sitä tajua.
Teinit sai mehua joululahjaksi.
Olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanaton.
Mistä te näitä luette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanaton.Mistä te näitä luette?
Instasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsille kiva että lapsuus ja nuoruus menee nuukaillessa että mammalla on sitten luksus olot kun he lentää pesästä.
Mun miehellä samanlainen lapsuus ja nuoruus. Isä opiskeli ja säästettiin asuntoon pienessä kaksioissa ym ja mitään ei tehty lasten kanssa, rahaa piti vaan säästää. Nyt on vanhemmilla iso talo ja runsaasti rahaa, mutta miehelle/ meille ei siitä ole mitään iloa, lapsenlapsillekaan ei koskaan mitään osteta.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanaton.
Mitäh?? :D
Joku oli kommentoinut päivin ylimielisyyttä niin Päivi vastasi että on tarkoituksella töksäyttelevä että ihmiset heräisivät ajattelemaan raha-asioita.
Miten ihmeenlailla nuo töksäytykset auttavat sitä oikeasti pienituloista??
Oisko pieni ymmärrys köyhää kohti liian paljon vaadittu päiviltä? Voisiko hän joskus asettua työttömän/työkyvyttömän asemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta teinit ovat parin vuoden päästä aikuisia, ja varmasti kiittävät opiskeluaikana, jos varakas äiti vaikka ostaa asunnon jossa asua edullisesti ja avustaa rahallisesti. Ei siinä varmastikaan pari menetettyä lintsireissua miltään tunnu, etenkin jos äiti on aina ollut kotona saatavilla vaikeina teiniaikoina. Mulle ainakin oli teininä tärkeää, että vanhemmat olivat saatavilla ja että kotona sai viettää vanhempien kanssa koti-iltaa kun siltä tuntui.
Eihän äiti edes säästä lapsille mitään, siis lasten nimiin, edes 10 e/kk. On perustellut tätä sillä, ettei halua lasten hassaavan rahoja. Pidän kyllä tätä tiliä kuukausitolkulla seuranneena erittäin epätodennäköisenä, että näille teineille äiti ostaisi mitään opiskeluajan asuntoja. Ei lapsia ole vakuutettukaan eikä nämä isommat mahdu edes perheen autoon, vaan tulevat bussilla perässä, jos jonnekin perheenä mentäisiin - mutta siis ei mennä, koska Päivi ja miehensä haluavat helppoa elämää, ei teinit halua äidin kanssa mennä minnekään ja kotona paras.
Siis apua, vessapaperirulla riittää jopa 3 päivää??
Teinipoika osti itse raketit? Miten tuo on mahdollista? Ja varmaan ampuukin ne itse ja muut katsoo ikkunasta.
Tuo uusi taulu on hieno ja ajatus siinä sinänsä. Mutta kun he ei ole viisihenkinen perhe (äiti, isä, kolme lasta).
Mitä vanhemmat lapset siitä ajattelee, että paraatipaikalle on tehty taulu jossa he ei ole? Etenkin tämä joka asuu vielä kotona.. Jotenkin oikein alleviivaa sitä ettei teinit ihan tuohon perheeseen meinaa mahtua, kun pienet vie kaiken tilan ja ajatukset. Uusperhe vieläpä niin sääliksi käy. Hei tässä meidän perheen iskä ja lapset! <3 Ainiin on meillä myös tuo yksi vanhan liiton lapsi vaikka ei tauluun päässyt ja toinenkin joka ei täällä asu.
Not cool.
Sanoisin teille kaikille av-mammoille että nouskaa ensin itse tuollaisesta 30.000 euron velka-osamaksu-pikavippisuosta, kehittäkää sen verran vahva itsetunto että pystytte tunnustamaan julkisesti omat kompastelunne raha-asioiden kanssa ja tulkaa sitten vasta tänne jeesustelemaan hänen valinnoistaan. Ässä nainen joka on nostanut tosi tärkeän asian eli rahapuheen esiin, ja uskaltaa elää omannäköistään elämää.
Eukot vahtaamassa some-elämää 24/7. "Kyllä on ärsyttävää seurattavaa toi tyyppi, sen elämä on varmaan ihan hirveetä!"