Kolmiokuudelle - Elämän onni on, ettei käy missään koskaan
Mitä ajatuksia teille herää tuosta kolmiokuudelle-sometyypistä?
Hänen mukaansa elämässä onnelliseksi tekee, kun ei koskaan käy missään tai käytä vahingossakaan rahaa mihinkään elämyksiin tai hauskanpitoon. Kaikki on vain senttien laskemista, että pystyy kerryttämään rahaa tilille. Rahaa, jota ei sitten käytä mihinkään. En nyt oikein tiedä, tulee vain mieleen, että eikö tuo ole onnen vastakohta. Olisin sielultani ihan näivettynyt, henkisesti halvaantunut, jos en koskaan kokisi mitään elämyksiä. Kulttuuria, sosiaalisia kohtaamisia, seikkailuja jne. Kai minä sitten vain olen ihan hukassa itseni kanssa, kun en näe elämän tärkeimmäksi tavoitteeksi vain kököttää kotona ja laskea, miten monta euroa minulle jää tilille, kun en tee mitään koko vuoden aikana. Hän sanoo, että aiemmin tuhlasi kaiken menoihin, jotka ei sitten tuntunut miltään. Onko elämä tosiaan niin mustavalkoista, että on joko pantava haisemaan kaikki tai ei käytä mitään rahaa mihinkään?
Kommentit (191)
Tykkään kiusata Päiviä ja muita jotka pitää instaa tai blogia. Tulee hyvä mieli.
Miten ihmeessä he pärjäävät noin pienillä ruoka-annoksilla?
400g jauhelihaa ja makaronipussi riittää viidelle ja varmaan mies ottaa vielä evääksi. En käsitä, meitä vain 3 ja vuokallinen ei meinaa riittää mitenkään.
Oikeastiko Päivi on sitä mieltä että ihmiset vievät lapset päiväkotiin kun eivät nauti heidän seurasta?
Tämän käsityksen kyllä sai asiasta.
Eikö tuo tajua että rahan takia on pakko. Kaikki ei saa tonnikaupalla kelasta rahaa.
Minusta hyvä ja ajatuksia herättävä tili. On ihan tervettä kyseenalaistaa, mikä tässä on välttämätöntä oikeasti. Ja onhan hän hienosti saanut talouden kuntoon ja edistää yleisesti ihmisten tietoisuutta oman talouden hallinnasta.
Monet asiat sitten menee itselle liian överiksi enkä koe että voisin tai haluaisinkaan niitä toteuttaa. Ehkä tärkeimpinä vihannesten määrä ruoassa ja lasten ulkovaatteet :D Mutta ei kai minkään Instatilin tarvitse olla täydellisesti omaan elämään sopiva? Hän elää omien arvojensa mukaan ja minä omieni, voin ottaa sieltä ideoita jos tuntuu hyödylliseltä.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy tuo mies.
Mikä parisuhde se tuollainen on kun rouva istuu päivästä toiseen kotona ja ainoa yhteinen aika on synnytyksessä?
Miksi muuten isovanhemmat eivät koskaan ole lasten kanssa että pääsisivät johonkin? Tästä ei ole vissiin maininnut kertaakaan.
No mut eikö niillä ole vauva? Aika moni pienen vauvan äiti on kotona, mitäs outoa siinä on? Täällähän nimenomaan saa hirveät haukut, jos uskaltaa lähteä töihin ennen kuin piltti on vähintään kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy tuo mies.
Mikä parisuhde se tuollainen on kun rouva istuu päivästä toiseen kotona ja ainoa yhteinen aika on synnytyksessä?
Miksi muuten isovanhemmat eivät koskaan ole lasten kanssa että pääsisivät johonkin? Tästä ei ole vissiin maininnut kertaakaan.No mut eikö niillä ole vauva? Aika moni pienen vauvan äiti on kotona, mitäs outoa siinä on? Täällähän nimenomaan saa hirveät haukut, jos uskaltaa lähteä töihin ennen kuin piltti on vähintään kolme.
Ei käynyt edes ennen vauvaa missään.
Eikä tässä nyt töihin menosta ole kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin seuraamisen. Ällöttää, kun tuo Päivi on aina suuna päänä neuvomassa säästäjät ryhmässä, kuinka saa rahat riittämään. Kamala akka.
Niinpä. Hyvähän se on neuvoa jos vuositulot lähes 60 000e. Toista se on niillä jotka tienaa vuodessa 15000e.
Kyllä mäkin siitä summasta saisin sijoituksiin ainakin 25000€ XD Siis tuosta 60te
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy tuo mies.
Miksi muuten isovanhemmat eivät koskaan ole lasten kanssa että pääsisivät johonkin? Tästä ei ole vissiin maininnut kertaakaan.No mut eikö niillä ole vauva? Aika moni pienen vauvan äiti on kotona, mitäs outoa siinä on? Täällähän nimenomaan saa hirveät haukut, jos uskaltaa lähteä töihin ennen kuin piltti on vähintään kolme.
Eikä tässä nyt töihin menosta ole kyse.
Mut siis tuo on rahankäyttöön liittyvä instatili. Mistä täällä tiedetään, ettei hän kävisi "missään"? Itse ainakin olin vaikka missä vauvan kanssa, mutta ei ne useinkaan olleet rahaa vaativia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy tuo mies.
Eikä tässä nyt töihin menosta ole kyse.Mut siis tuo on rahankäyttöön liittyvä instatili. Mistä täällä tiedetään, ettei hän kävisi "missään"? Itse ainakin olin vaikka missä vauvan kanssa, mutta ei ne useinkaan olleet rahaa vaativia juttuja.
Itse on niin sanonut. Haluaa helppoutta joten istuvat kotona päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
400g jauhelihaa ja makaronipussi riittää viidelle ja varmaan mies ottaa vielä evääksi. En käsitä, meitä vain 3 ja vuokallinen ei meinaa riittää mitenkään.
Edelleen syövät sitä makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin seuraamisen. Ällöttää, kun tuo Päivi on aina suuna päänä neuvomassa säästäjät ryhmässä, kuinka saa rahat riittämään. Kamala akka.
Niinpä. Hyvähän se on neuvoa jos vuositulot lähes 60 000e. Toista se on niillä jotka tienaa vuodessa 15000e.
Kyllä mäkin siitä summasta saisin sijoituksiin ainakin 25000€ XD Siis tuosta 60te
60t vuosituloista saa 40t nettoa.
40t netosta sitten maksat kaikki kulusi ja loput sijoituksiin. 25t on mahdollinen mutta ei onnistuisi suurimmalta osalta.
Omiin kuluihin jäisi 15t eli 1250€/kk josta pitäisi kattaa kaikki asumisesta alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Lasu pitäisi tehdä. Teinipoika joutuu olemaan nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60t vuosituloista saa 40t nettoa.
40t netosta sitten maksat kaikki kulusi ja loput sijoituksiin. 25t on mahdollinen mutta ei onnistuisi suurimmalta osalta.
Omiin kuluihin jäisi 15t eli 1250€/kk josta pitäisi kattaa kaikki asumisesta alkaen.
Mä katan suunnilleen tuolla oman osuuteni kuluista ja ylijäävän laitan sijoituksiin, koska puskuri on jo täynnä. Oon saanut 10 000€ säästöön selkeästi pienemmillä vuosituloilla, et kyllä se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy tuo mies.
Eikä tässä nyt töihin menosta ole kyse.Mut siis tuo on rahankäyttöön liittyvä instatili. Mistä täällä tiedetään, ettei hän kävisi "missään"? Itse ainakin olin vaikka missä vauvan kanssa, mutta ei ne useinkaan olleet rahaa vaativia juttuja.
Itse on niin sanonut. Haluaa helppoutta joten istuvat kotona päivästä toiseen.
Okei! Missä? Seuraan tiliä, mut en oo tällaista huomannut. Ihan siis ilmoitti raha-asioista puhuessaan, et emme muuten käy missään? Selittäis tietty tuotakin, et pärjäävät yksillä ulkovaatteilla :D
Kateelliset AV-mammat rutisee. On se kauheaa, että ihmisellä rahaa, mutta ei käytä sitä. Varmaan teidän kiusaksi. :D Ja todellakin 400g jauhelihaa tekee isollekin perheelle ruuan, kas kun siinä on tarkoitus syödä seassa ja rinnalla mm. halpoja kauden kasviksia ja itse tehtyjä sämpylöitä, hintaa jää muutamia senttejä.
Eikö sillä ole mies, joka käy töissä? Mihin mies käyttää rahansa? Kuukausittain on listattu pakolliset menot, joista bloggaaja maksaa puolet. Mies tietysti toisen puolen. Mutta eikö mies laita säästöön mitään? Antaako mies sitten teineille käyttörahaa, ostaako hän uudet kengät pieneksi käyneiden tilalle, puhelimen lasin korjauksen, maksaako hän teinien harrastuksen?
Minusta tuntuu, että blogista näkee vain osan perheen taloudesta ja mies loistaa poissaolollaan?!? Alistuuko mies niposäästömeininkiin oikeasti vai vain nimellisesti? Käykö hän josku kaverien kanssa kaljalla tai katsomassa jotain matsia omalla rahallaan? Miten hän viettää vapaa-aikaansa ja rahojaan?
Minusta koko tili on kiusallinen. Omaisuus muutama kymmentuhatta euroa, elämä ankeaa ja köyhää. Tietysti sitä pärjää vähällä, vaikka ilman jos on pakko, mutta miettiiköhän tämä nainen koskaan miltä se lapsista tuntuu? Ei lapsia kiinnosta säästäminen, he haluavat elää nuoruuttaan. Veikkaan että jossain vaiheessa katuu kituuttamistaan, kun lapset aikuistuvat ja antavat palautetta siitä puutteesta jossa elivät.
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset AV-mammat rutisee. On se kauheaa, että ihmisellä rahaa, mutta ei käytä sitä. Varmaan teidän kiusaksi. :D Ja todellakin 400g jauhelihaa tekee isollekin perheelle ruuan, kas kun siinä on tarkoitus syödä seassa ja rinnalla mm. halpoja kauden kasviksia ja itse tehtyjä sämpylöitä, hintaa jää muutamia senttejä.
Kateellinen siitä, että syödään halvinta sikanautaa ja halvinta makaroonia? Sen lisäksi itsetehty jauhopallero leipänä. Hyi olkoon, tuosta terveys kaukana. Mistä siis olla kateellinen? Hänen huikeasta muutaman tonnin varallisuudesta? Ankeasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Eikö sillä ole mies, joka käy töissä? Mihin mies käyttää rahansa? Kuukausittain on listattu pakolliset menot, joista bloggaaja maksaa puolet. Mies tietysti toisen puolen. Mutta eikö mies laita säästöön mitään? Antaako mies sitten teineille käyttörahaa, ostaako hän uudet kengät pieneksi käyneiden tilalle, puhelimen lasin korjauksen, maksaako hän teinien harrastuksen?
Minusta tuntuu, että blogista näkee vain osan perheen taloudesta ja mies loistaa poissaolollaan?!? Alistuuko mies niposäästömeininkiin oikeasti vai vain nimellisesti? Käykö hän josku kaverien kanssa kaljalla tai katsomassa jotain matsia omalla rahallaan? Miten hän viettää vapaa-aikaansa ja rahojaan?
Teinit eivät ole miehen lapsia, joten ei ilmeisesti osallistu heidän menoihin.
Ja taas erimieltä olevat on kateellisia ja katkeria.